Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2448 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 98  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 17:18 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1871
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Už jsem psal, že chyba je v elektronické části, konkrétně v softwaru.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 14:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 232
Od: 31 led 2010 23:09
xcav8 píše:
Problém je na straně dodavatele a ne dopravního podniku.
Těch míst kde by byla rychlostní výhybka v Brně potřebná je mnohem víc, ale po těchto zkušenostech bych se příště poohlédl po jiném dodavateli.


a co dodavatel tak zkonil?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 13:00 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1871
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Problém je na straně dodavatele a ne dopravního podniku.
Těch míst kde by byla rychlostní výhybka v Brně potřebná je mnohem víc, ale po těchto zkušenostech bych se příště poohlédl po jiném dodavateli.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 12:07 

Příspěvky: 180
Od: 27 pro 2004 12:45
neznám detaily, takže si netroufnu hodnotit ani kritizovat, ale je fakt že kdykoliv tudy jedu a sedím v té osmičce a do odbočky na Líšeň i po této nákladné modernizaci jedu stejně pomalu jako před ní, tak mě to napadne, proč se ty prachy vyhazovaly :roll:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 zář 2020 18:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 232
Od: 31 led 2010 23:09
Domis píše:
Narozdíl od Prahy tato výhybka musí v sobě integrovat i zabezpečené návěštění pro celou odbočku, nic takového v Praze není. Možná v Ostravě u Místecké by měli mít podobný systém výhybky a zabezpečení jako v Brně, tak by bylo zajímavé porovnat zkušenosti. Oproti tomu v Praze je rychlostní výhybka na Prašném mostě součástí běžného režimu SSZ, takže žádné zabezpečení nepotřebuje.

mechoš: Problém není vše výhybce, ta rychlostní je a bylo by nesmyslné, kdyby tak nesloužila. Problém zjevně je v komunikaci s vozidly, ale hlavně v provoznim předpisu, který odporoval bezpečnosti provozu a definici zabezpečení. A největší záhadou mi je, jak ten předpis mohl schválit Drážní úřad.



takže dá se očekávat, že bude v plným provozu a nebo sou více méně to jen vyhozený peníze?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 zář 2020 18:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Od: 22 pro 2008 22:51
Bydliště: PoŠuKov, 2. část
Narozdíl od Prahy tato výhybka musí v sobě integrovat i zabezpečené návěštění pro celou odbočku, nic takového v Praze není. Možná v Ostravě u Místecké by měli mít podobný systém výhybky a zabezpečení jako v Brně, tak by bylo zajímavé porovnat zkušenosti. Oproti tomu v Praze je rychlostní výhybka na Prašném mostě součástí běžného režimu SSZ, takže žádné zabezpečení nepotřebuje.

mechoš: Problém není vše výhybce, ta rychlostní je a bylo by nesmyslné, kdyby tak nesloužila. Problém zjevně je v komunikaci s vozidly, ale hlavně v provoznim předpisu, který odporoval bezpečnosti provozu a definici zabezpečení. A největší záhadou mi je, jak ten předpis mohl schválit Drážní úřad.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 zář 2020 15:48 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1871
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
mechoš píše:
Rychlostní vyhybka neni rychlostní

a doufejme ž to tak i zůstane....


Demagogie, pouze chyba v elektronice.
Když to jde v Praze, tak proč ne i u nás. :pray:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 zář 2020 15:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2728
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Čebín
Rychlostní vyhybka neni rychlostní

a doufejme ž to tak i zůstane....

_________________________________
9 z 10 správných mechošů doporučuje piercing a tetování


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 zář 2020 14:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2383
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Maulincio píše:
Po dlouhé době sem jel 8 achtěl bych se zeptat, jak je to s těma rychlo-vyhýbkama? Nepřišlo mi že by se průjezd přes ně lišil od ostatních jak ve směru nahoru tak dolů...

Něco podobného mne napadlo v sobotu taky. Osmička jedoucí nahoru do Líšně rozhodně nejela dvakrát rychle přes tu vyhýbku.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 zář 2020 19:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 232
Od: 31 led 2010 23:09
Po dlouhé době sem jel 8 achtěl bych se zeptat, jak je to s těma rychlo-vyhýbkama? Nepřišlo mi že by se průjezd přes ně lišil od ostatních jak ve směru nahoru tak dolů...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 zář 2020 10:50 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1684
Od: 07 dub 2006 09:03
Keře nebo živý plůtek by na Nových sadech pomohly eliminovat dementy, nebo jim aspoň ztížit možnost překonání komunikace mimo určená místa. Dnes ráno jsem ze šaliny viděl pupmičkáře, jak trávník přejel na bicyklu, stihl to tak akorát.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 17:41 

Příspěvky: 585
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
mnadenicek píše:
PS: Specifická a velmi levná varianta zeleného krytu pro méně vytížené lokace je na trati ke Stránské skále :) Prakticky zdarma a bez údržby! (Podobná stavební metoda umožňuje také nahradit drahé retardéry a šikany v obytných zónách pouhou neúdržbou rozflákané vozovky s výmoly:)

Tady bych byl trochu opatrný. Podobnou metodu zdá se zkoušela i SŽ(DC) a v Kdyni včera moc úspěchu neslavila...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 15:56 

Příspěvky: 249
Od: 24 lis 2017 11:40
Proč by ne, špíš jsem se zatím nesetkal (krom Sadů) s vysypáním zeminy na pevnou jízdní dráhu. Pod hlínou je v obou případech geotextilie. Ale správně - s podbitím nebo např. výměnou kolejnic a upevňovadel by to bylo špatné. Kolikrát se ale musí podbít šalinová trať, když se správně pořeší svršek i spodek. Tohle ale právě řeší ty panely od Brensu (byly srovnávány v té diplomce jak jsem psal ohledně Nových Sadů, btw. oponenta mu dělal ten pán z Brensu, co za tím stojí:), ty se vyzvihnou a pak vrátí.
https://www.brens.cz/produktove-listy-k ... absorbery/

Ondra K.:Veletržní a Hlinky by ale asi šli (také ten reprezentační faktor). Okolo tratě mezi Kamenolomem a Brankou je zeleně podle mě dost okolo a tam to není moc výzmná lokalita, v Brně je zkrátka takových příležitostí docela málo. Třeba v Olomouci si představuju ul. Kosmonautů jako typický adept na tento typ úpravy. Na šfefánikově a Palackého se s tím uvažovalo, teoreticky stačí, když se zaasfaltuje nebo zabetonuje úsek v a okolo zastávek (pro nájezd a výjezd). Na většině těchto ulic není takový provoz, aby náhradní busy musely jezdit po vyhrazeném pruhu.

PS: Specifická a velmi levná varianta zeleného krytu pro méně vytížené lokace je na trati ke Stránské skále :) Prakticky zdarma a bez údržby! (Podobná stavební metoda umožňuje také nahradit drahé retardéry a šikany v obytných zónách pouhou neúdržbou rozflákané vozovky s výmoly:)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 15:46 

Příspěvky: 581
Od: 25 led 2006 09:46
Hlavně je otázka, zda je trávník možný na kolejovém svršku s pražci. Jak by se asi taková trať podbíjela?
A druhá věc je znehodnocování štěrkového lože hlínou, zhoršení jeho odvodnění a následné narušení. Podle mně je trávník možný výhradně na betonu nebo panelech. A to je zase na vlastním tělese zbytečné a drahé.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 15:22 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5706
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Taky je potřeba zohlednit využívání tramvajových těles pro BUS pruhy a zajíždění autobusů a trolejbusů na tramvajové zastávky. Díky tomu, bych řekl, že jsou možnosti zatravňování víceméně omezené pouze na úplně samostatná tělesa. Nicméně, i zde by se daly najít vhodné úseky. Třeba Veletržní, či Hlinky, nebo třeba úsek mezi Kamenolomem a Brankou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 14:46 

Příspěvky: 249
Od: 24 lis 2017 11:40
Travnatý kryt je sice krásný, ale také velmi drahý nejen na pořízení, ale jak bylo řečeno i na údržbu, pokud tam není nějaký sukulent (třeba rozchodník) nejlépe na nějakém (drahém) panelu z recyklovaných textílií a pryže, který saje vodu jak houba a drží ji tam. Pak to asi krom větší počáteční investice už asi moc pozornosti vyžadovat nebude.

Jedna věc je zatravnit trať na nějakém bulváru (např. část štefanikovy a palackého) nebo jiném důležitém místě, kde to také ocení spoustu lidí. Ozelenit ale přes kilometr tratě, která v podstatě nevede zástavbou a podél 4 pruhové komuniace, kde téměř nikdo nechodí je naprostý ale naprostý nesmysl.
Btw.: Pohlcování hluku oproti asfaltovému nebo zádlažbovému krytu je opravdu na vyšší úrovni, oproti kolejovému loži ale už takový rozdíl zdaleka není.
Zkrátka vybíral bych důležitá místa, která obecně zaslouží nějaké premiové řešení prostranství po všech směrech (a kde není zrovna zeleň všude okolo). Né trať na sídliště podél výpadovky, maximálně nějaké její "reprezentační části, ale zrovna tady mě moc nenapadá, maximálně pokuď dojde k přestavbě areálu University obrany, tak kousek před ní..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 14:38 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5706
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Zatravnění je zbytné ve smyslu, že TT funguje i bez něj. V důsledku pak záleží na investorovi jestli je ochotný za trávník připlatit, či ne. V tom právě vidím největší úskalí, protože říct, že je to vlastně zbytečný a drahý je hrozně jednoduchý. Údajně je tohle důvod proč nebylo obnoveno zatravnění na tom Barrandově.

Jinak, aby nedošlo k mýlce, jsem zastánce zatravňování a budu rád když trávník bude všude tam, kde to dává smysl.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 14:13 

Příspěvky: 1412
Od: 04 bře 2012 23:26
Zatravnění je všechno, jen ne zbytečné. Vypadá to pěkně, moderně, ne jak z postsovětské svazové země, tlumí to hluk, a vcelku dost…
Obecně bychom na koleje všude měli dávat něco, co funguje jako sníh. Ten tlumí úplně úžasně.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 13:13 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5706
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Řekl bych, že největší problém zatravnění spočívá v tom, že je to zbytná záležitost, která se navíc musí udržovat. Viz třeba TT na Barrandov, kde byl letos trávník zrušen.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 12:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6245
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Miropiro: kromě zatravnění ale v Praze mají kvalitnější TT, takže ta absence hluku, na který je člověk zvyklý z Brna, je tam skoro "slyšitelná".


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 10:13 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1684
Od: 07 dub 2006 09:03
Absence krytu by právě vadit neměla, bo se do trávníku musí dát zavlažovací zařízení a to potřebuje taky nějaký prostor a světlou výšku.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 10:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2383
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
A nevadilo by paradoxně to, že ta trať Halasovo náměstí - Lesnická je bez krytu kolejového svršku? Takže kdyby se to přidávalo, tak by se to muselo rozebrat znova nebo by to šlo přidat dodatečně? Jinak bych viděl travnatý povrch krásně i na trati do Bystrce, samozřejmě do Modřic...

Začíná se mi ta zeleň na kolejích fakt líbit (jo, bude to tou opravou Nových sadů a pak jsem taky viděl několik zelených úseků v Praze 6...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2020 23:50 

Příspěvky: 1502
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nejen randál, i vzhledově by to bylo o level jinde, takže souhlas, od Provazníkovy dál, klidně by to sneslo i občasné keře po stranách. Mezi Zemědělskou a Provazníkovou to nemá smysl, tam jsou betonové panely a jezdí po trati taky autobus, takže tam bych to nechal v současné podobě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2020 16:36 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1684
Od: 07 dub 2006 09:03
Technicky by asi nebylo neřešitelné udělat zelenou trať od Lesnické po Halasák, akorát je to krapet delší, než na Nových sadech, tím pádem by to bylo i dražší. Nejde jen o pokládku samotného trávníku, ale taky o automatickou závlahu, tedy někde poblíž by měla být přípojka na vasrůvku. Ale za sebe říkám, že bych byl pro už kvůli menšímu randálu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2020 14:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2383
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Cracatit píše:
Nezasadí, myslím, že keře nebyly v projektu.

Keře asi ne, ale podle magistrátu tam měli udělat luční trávník s květinovou loukou. Jinak ad ten zelený travnatý pás - bylo by možné toto udělat dříve třeba u tratě Halasovo náměstí - Lesnická, když se dělala rekonstrukce jedno léto?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2448 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 98  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mekrydy a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 zář 2020 17:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]