Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2008 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 22:34 

Příspěvky: 19
Od: 25 říj 2019 10:12
Pokud bysme to brali jako jeden celek, tak je podle té práce největší sídliště Bohunice (kolem trasy 6 a 8 od Krematoria po Starý lískovec, smyčku), byť je to rozděleno do dvou městských částí (Bohunice a Starý Lískovec). Nějakých 11 tisíc bytů.

Kdybysme to brali podle městských částí, tak vyhraje Bystrc - cca 9,5 tisíc bytů.

Prahu soudit nemůžu, neznám to tam jenom teď zběžně ze streetview... Všeobecně jsou sídliště různorodý a zajímavý "architektonicky" (není každý sídliště stejný, jak si hodně lidí mylně myslí, právě naopak), ale třeba i z pohledu dopravy... Samozřejmě pro většinu jsou to jenom šílený paneláky. A vlastně čím horší, tak tím zajímavější, třeba ty Vinohrady nebo hlavně okolí ulice Spodní v Bohunicích to je něco tak strašně bizarního těch cca 15 dvanáctipatrových paneláků narvaných mezi starou zástavbu a obklopujících původní kapličku uprostřed... Na jednu stranu je to fakt strašný a na druhou stranu mi to přijde fascinující.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 18:16 

Příspěvky: 1287
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nejsme mimo téma zas tak moc a kdyby jo, admini to můžou šoupnout do vlákna Urbanismus a architektura...
Takže je největší Lesná nebo Bohunice? U Vinohrad i Bohunic mi právě vadí ta namačkanost, jaká je třeba i v Praze na Jižáku.
V Praze bývám každý rok na soustředění vodicích psů kousek od metra Háje na P15 okolo zastávek Veronské náměstí a tak.
Tam se mi ta zástavba docela líbí, přecejen je v ní zeleň a kousek Hostivařská přehrada s lesoparkem, kde je to docela fajn i v horkém létě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 17:01 

Příspěvky: 19
Od: 25 říj 2019 10:12
Cracatit: v pohodě netřeba se omlouvat...

Sídliště v Líšni (když budu brát oblast ohraničenou Novolíšeňskou a Jedovnickou a zbytky vynechám) je určitě větší než Vinohrady. Počet bytů je podle téhle práce https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=70401 cca 7000 Líšeň a cca 5200 Vinohrady. Vinohrady jsou celkově hrozně stísněný a namačkaný na sebe a Líšeň zase přesně naopak. Takže byť jsou obě sídliště postavený ve stejné stavební soustavě (B70), tak jsou hodně rozdílný...

I v té práci, co odkazuju výše se píše o původním plánu pro 60000 lidí. Četl jsem to i z jinýho zdroje, ale ten bohužel nemůžu najít. Mělo to snad být největší sídliště v republice. Ale to jsme asi mimo téma "tramvajové tratě"...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 16:22 

Příspěvky: 1287
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pavel, moc díky za odkaz, myslím, že jsem ho už četl, když jsem pátral po "metru" v Brně. Dost jsem se toho jinak dočetl u Boučníka a na brňák.net nebo jakou to má správnou adresu. To poslední je teda spíš o klasické železnici, ale v souvislostech to do sebe zapadá.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 16:14 

Příspěvky: 1287
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak, jak říkám, četl jsem o jednom projektu v Bosonohách asi pro dva tisíce lidí s jednou páteřní ulicí návaznou na páteřní Pražskou někde u zastávky Skalní, že by se nedalo projet skrz do Kohoutovic k Hájence. Úplně celé to území asi nebude zastavěné nikdy až po Starou dálnici a Kohoutovickou, protože už teď se proti tomu bouří místní lidi a vůbec, je tam dálnice, budou problémy s hlukem, až bude za několik desetiletí konečně I/43, tak ten hluk ještě zesílí a obchvat Bosonoh s tím nenadělá lautr nic.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 16:11 

Příspěvky: 1287
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No i tak mi Líšeň připadá docela velká, ale vlastně Vinohrady jsou asi o kus větší, ne? Bavím se teď o zóně od konce Vinohrad řekněme někam po Jírovu, nevím, kde to úplně končí, přecejen si víc pamatuju proporce staré Líšně, kam jsem jednu dobu pravidelně dojížděl (do roku 2007).
Ondras98: Omlouvám se, někoho to mohlo zmást, myslel jsem jen horní konec Kohoutovic u Kamenného Vrchu, spíš to jen tak líznout a jít co nejrychleji na Komín, což koliduje s oborou na Holedné, ale smysl by to dávalo.
Jo, kličkovat na Bosonohy, pak krajem Žebětína někam k rybníku a do Kamech, to by sice obsloužilo taky dost lidí, ale obávám se, že dost pomalu a že by to pak nemohlo navázat na Bystrc kvůli známým problémům s pokračováním jedničky od Ečerovy někam na Rudu/Říčanskou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 11:51 

Příspěvky: 19
Od: 25 říj 2019 10:12
miropiro píše:
Tak takové plány se dají najít na spojení Bosonos s Bystrcí tramvají.
Zmátly mě tam ty Kohoutovice, jsem to bral jako trasu přes ně... Bosonohy-Bystrc je technicky asi reálnější, ale jinak nereálný... Zkoušel jsem ty plány rychle najít a našel jsem jenom článek o tom, že za 10 let bude tramvaj z Lískovce do Bosonoh. Problém je, že byl z roku 2009. sarcastic

//
Pavel:
Zajímavý, díky. V tom plánu je třeba vidět i "Líšeň 2". Údajně mělo původně sídliště být snad pro 60-70 tisíc lidí a zabírat plochu od Zetoru po Podolí...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 11:31 

Příspěvky: 964
Od: 09 lis 2006 18:16
Cracatit: V případě Bosonoh, jde v územním plánu o zastavění celé severní části Bosonoh (od západního okraje až téměř k Novému Lískovci). Jestli se to území zastaví je ve hvězdách. To jsou plány na hodně dopředu.

Ondrah98, Cracatit: Jen jako perlička, v dobách minulých existovaly úvahy na tramvaj Starý Lískovec - Bosonohy - Žebětín - Bystrc (napojení na dnešní smyčku Ečerova): http://www.onemanbrnoblog.cz/podpovrcho ... ha-v-brne/ (miropiro mne předběhl)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 11:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2350
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Ondrah98 píše:
A kudy by to mělo reálně vést? Vzhledem k terénu a rozsahu dost nereálný...

Tak takové plány se dají najít na spojení Bosonos s Bystrcí tramvají.

Ojin píše:
Protože obsah stránky salinounakampus.cz je zatím "Test page 1", můžu přidat nějaká pozorování pro ty, co se kolem nepohybují (což je v dnešní situaci asi většina). Během března se začaly odstraňovat stromy v trase šaliny do kampusu a taky se dělají nějaké přeložky sítí na Mikuláškově náměstí před domy 10 a 11 (ty ke kterým se má tunel nejvíc přiblížit). Pár dokumentačních fotek je tady:
https://photos.app.goo.gl/fNe8QDkCEGB1G6zJ6

K těm Bosonohám - tam jde o dlouhodobý výhled pro případ většího rozvoje zástavby na západní straně Bosonoh - kvůli současné zástavbě tam nikdo šalinu stavět nebude.

Stránka Šalinou na Kampus má oficiální adresu https://salinounakampus.dpmb.cz/ :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 10:55 

Příspěvky: 19
Od: 25 říj 2019 10:12
Cracatit píše:
smysluplné by mi přišlo, kdyby se postupně dotáhla šalina z kampusu na Kamenný Vrch a dál na Bystrc, kdyby se spojila s šalinovou větví Vozovna, Komín - Ečerova...

A kudy by to mělo reálně vést? Vzhledem k terénu a rozsahu dost nereálný...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 10:51 

Příspěvky: 1287
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ojin: západní výstavbou v Bosonohách se myslí co? Já zatím jen četl, že tam má být nějaký developerský projekt se školkou od Skalní ke Kohoutovicím, to mi jako západní směr nepřipadá.
Jak už jsem říkal v tomhle vlákně dřív, smysluplné by mi přišlo, kdyby se postupně dotáhla šalina z kampusu na Kamenný Vrch a dál na Bystrc, kdyby se spojila s šalinovou větví Vozovna, Komín - Ečerova, dostala by vybraná sídliště (Bystrc, Kohoutovice, Nový Lískovec a část Starého Lískovce) možnost jet celkem dost rychle na hlavní nádraží, ať už bude v jakékoli poloze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 02:11 

Příspěvky: 289
Od: 14 úno 2007 21:02
Bydliště: BM, Černá Pole
Robert píše:
Ten sám "obrubník" je třeba na Hybešce, stejně jako na Lesnické v úrovni vozovky. Takže při objíždění jej přejet lze.

Hodně velké detaily, nemá smysl se tím vůbec zabývat a řešit to. Stejně tam ta a-46 do budoucna jezdit nebude.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 02:08 

Příspěvky: 289
Od: 14 úno 2007 21:02
Bydliště: BM, Černá Pole
mnadenicek píše:
Tak to jsem zvědav, to by bylo super - držím tomu palce. U Venhudovy by to taky vyřešilo problém s rozhledem vlevo z Venhudovy přes 2 stojící auta. Změna polohy některých nástupišť ale asi nepřichází v úvahu, ne?

Vypadá to prý velmi nadějně, proto ten můj optimismus. Venhudova obě zastávky asi stávající polohy, v případě Zdráhalovy z centra návrat do historické polohy u hospody u Šímů.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 bře 2020 21:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 351
Od: 10 bře 2006 08:34
Bydliště: u Gagarina, Armstronga a Remka
Protože obsah stránky salinounakampus.cz je zatím "Test page 1", můžu přidat nějaká pozorování pro ty, co se kolem nepohybují (což je v dnešní situaci asi většina). Během března se začaly odstraňovat stromy v trase šaliny do kampusu a taky se dělají nějaké přeložky sítí na Mikuláškově náměstí před domy 10 a 11 (ty ke kterým se má tunel nejvíc přiblížit). Pár dokumentačních fotek je tady:
https://photos.app.goo.gl/fNe8QDkCEGB1G6zJ6

K těm Bosonohám - tam jde o dlouhodobý výhled pro případ většího rozvoje zástavby na západní straně Bosonoh - kvůli současné zástavbě tam nikdo šalinu stavět nebude.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 bře 2020 20:54 

Příspěvky: 1287
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Bosonohy nikdy pořádně nebudou, když jejich frekvenci pobere dvanáctimetr bus s frekvencí 3 x do hodiny, dobře s regionálkou, co jede jednou až dvakrát za hodinu, to fakt nemá význam. Mnohem víc lidí by to pobralo z Nového Lískovce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 bře 2020 20:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2350
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Tak je vidět, že je tu plán prodloužit 12 do Medlánek, 1 do Ivanovic a samozřejmě i do Bosonoh :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 23:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 553
Od: 04 bře 2006 12:01
Bydliště: Nový Lískovec, u zastávky Oblá
Rem píše:
Myslím že ten územní plán, a v něm nové tratě MHD je spíš plán kategorie sci-fi. Minámálně tram-train pod Brnem se naše generace určitě nedožije.


Ale územní plán je právě od toho, aby myslel na generace dopředu. Je jasné, že ne vše se bude v dohledné době realizovat, ale je potřeba s tím v území počítat, protože v momentě, kdy se někde postaví třeba bytové domy, aniž by se nechalo místo na tramvajovou trať. Tak nakonec kvůli tramvajové trati ty domy nikdo bourat nebude a bylo byto celé potom zablokované, nebo nesrovnatelně nákladnější (např. tramvaj zbytečně pod zemí).

Ohledně spojky Zábrdovice - Trnitá - Štýřice si myslím, že její realizace závisí především na realizaci nového nádraží. Protože po zprovoznění nového nádraží vznikne potřeba jezdit k němu i jinudy že přes vysoce vytížené centrum.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 19:20 

Příspěvky: 2328
Od: 19 dub 2009 12:06
Myslím že ten územní plán, a v něm nové tratě MHD je spíš plán kategorie sci-fi. Minámálně tram-train pod Brnem se naše generace určitě nedožije.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 19:15 

Příspěvky: 1360
Od: 04 bře 2012 23:26
Dívám se na ten územní plán a zae mám chuť postavit si vlastní Brno v BAHNu. I když jsem ani nedostavěl Sokolov a nemám čas.
Ale zajímalo by mě, jak to vypadá s jednotlivými prodlouženími.
I když, upřímně řečeno, nejvíc mě asi zajímá ta spojka Zábrdovice – Trnitá – Štýřice. Pak ta v Židenicích, a samozřejmě prodloužení 12 do Přízenic. A proto se zdejších chci zeptat: jak pravděpdobné tyhle tratě jsou?
Osobně se mi to líbí zejména proto, že to Brnu dodá víc k obecné síťové topologii kolejí, nebude to jen hvězda z větším středem.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 19:08 

Příspěvky: 4892
Od: 27 úno 2010 07:40
Ten sám "obrubník" je třeba na Hybešce, stejně jako na Lesnické v úrovni vozovky. Takže při objíždění jej přejet lze.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 18:19 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 464
Od: 31 led 2011 13:46
Jak tam je obrubník, tak se na pás v podélném směru nesmí vjet. Snížení obrubníku má vliv jen na přejezd ve směru příčném.
A domnívám se, že zakázání vjezdu na oddělený pás platí i tehdy, když už jedu po pásu neodděleném a najednou začne oddělený úsek (protože co kdyby se z obrubníku o kus dál stala zeď, jak bych se vrátil?).

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 17:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3225
Od: 13 lis 2004 11:58
Nemyslím si, že by to tam někdo řešil, bylo by to zbytečné dohadování. Kdo chce, za autobusem si počká, kdo nechce čekat, ať ho objede..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 16:59 

Příspěvky: 19
Od: 25 říj 2019 10:12
Všeobecně není důvod za autobusem čekat pokud je možné ho legálně objet.

Ale zrovna tady je to objíždění dost sporný.

Zákon 361/2000 Sb.
§ 13
(2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

A on tam nějaký náznak obrubníku kolem zastávky je, ale zároveň je v úrovni vozovky a nad úroveň vozovky se zvedá právě až za zastávkou. A teď jak to teda je...? :-s
https://www.google.com/maps/@49.2106665,16.6185134,3a,75y,340.84h,77.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sl9VPg5BUnI-f28C4vGd4yg!2e0!7i16384!8i8192


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 13:02 

Příspěvky: 4892
Od: 27 úno 2010 07:40
Já furt nevidím žádný důvod za tím autobusem čekat, čímž nějaké zastavení v křižovatce nehrozí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 27 bře 2020 13:01 

Příspěvky: 1287
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Dost tu ta diskuse zhoustla, přimlouval bych se za používání označených citací, ať je vidět, číje text, na co kdo reagoval.
Co se týká stání za busem na Zemědělské, o pravidlu o nevjíždění do křižovatky, kterou nelze projet v žádaném směru, jste neslyšeli? A kdyby jo někdo musel čekat, tak připomínám, že o sto metrů dál směrem k cukrárně je doleva další ulice, co vede taky na Provazníkovu a dokonce v lepší poloze, kdy jde odbočit nejen doprava, ale taky doleva, což na křížení Provazníkovy s třídou generála Píky nelze.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Naposledy upravil Cracatit dne 27 bře 2020 13:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2008 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kpeta a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 31 bře 2020 01:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]