Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

DPMB v TV, tisku...
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=461
Stránka 2 z 720

Autor:  king666 [ 03 led 2024 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Šalina by oproti vlaku měla jednu výhodu, dalo by se lépe pracovat s trasováním. Co mě na plánech trasy dlouhodobě trochu sejří je to, že by nejjižnější pro pohyb po městě použitelná zastávka byla nové nádraží, vlak by pak byl limitovaný trasou směr Sokolnice. Podzemní tramvaj by pak mohla jet třeba ještě jednu zastávku směrem k VRT terminálu Vídeňská, nebo nějakým jiným šikovným směrem (tram konečná Komárov?).
Ale jinak by rozhodně bylo fajn cokoliv. Pro město velikosti Brna je cestovní doba z jednoho okraje města na druhý trochu dlouhá...

Autor:  Naxashi [ 03 led 2024 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Taky jsem na to koukal.
Ale přijde mmi, že jen šalina v podzemí není dostatečné myšlení dopředu. To prostě chce…se opičit po Praze, líp to říct nejde. A tím myslím dnešní stav, ne vývoj.

Autor:  Robert [ 03 led 2024 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Ten důvod, proč raději vlak než šalinu, je kouzelný.

Autor:  MartinV [ 03 led 2024 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Přetížené Brno touží po skutečném metru. Rozhoduje se mezi vlakem a tramvají.

Autor:  TMB [ 01 led 2024 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Takže v tunelu na Žabovřeské jsou izolované styky kolejových obvodů a stykové transformátory? Nebo jak je to řešeno?

Autor:  JaKo [ 01 led 2024 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Třeba v podjezdech pod Novolíšeňskou nikdy žádná signalizace nebyla. Po otevření jsem tam jezdil s našlápnutou jízdou naplno, pěkně to tam jelo. Mladej, blbej.... Dnes je jízda proti hrotu na zvážení řidiče, když v protisměru jede jiný vlak. Kdysi to bylo striktně zakázané.

Autor:  Ondra K. [ 01 led 2024 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Třeba v tunelu Žabovřeská jsou kolejové obvody.

Autor:  TMB [ 01 led 2024 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Nepředpokládám, že by se u tramvají používaly kolejové obvody, spíše nějaká čidla na způsob blokování výhybek nebo jednokolejných úseků. Nákupní vozík na kolejích to pochopitelně detekovat nebude, stejně jako autoblok na železnici nedetekuje auto na přejezdu.

Autor:  P. Haluza [ 31 pro 2023 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Pokud by byl vozík položený přes koleje, tak by teoreticky mohl způsobit obsazení úseku. :mrgreen:

Autor:  Igor Mauricio [ 31 pro 2023 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

ETCS do všech tramvají! :mrgreen:

P.S.: Nákupní vozíky různě pohozené, to je teď nějaká nová móda? Když už to není sdílená koloběžka nebo podobnej nesmyslnej dopravní prostředek, tak je to nákupní vozík... A že jsem jich už na místech, kde je nikdo nečeká, viděl...

Autor:  Zdeněk [ 31 pro 2023 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

...jel jsem před časem od Běloruské na krematorium a za obloukem nákupní vozík na kolejích. Detekovalo by ho návěstidlo?

Autor:  Ondrah98 [ 31 pro 2023 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

TMB píše:
Na druhé straně, tratě na vlastním tělese by nějaké zabezpečení mít mohly. Alespoň v nepřehledných místech nějaké návěstidlo se znaky volno / výstraha. Když už to funguje v tunelech (já vím, někdy "funguje"), stálo by to za zvážení.

Žádné návěstidlo ti nezaručí, že můžeš "letět" někam, kam nevidíš. Možná budeš vědět, že před tebou není jiné vozidlo, ale máš 1000 dalších důvodů, proč budeš potřebovat neplánovaně zastavit.
Mimochodem nebyla nějaká signalizace v minulosti i na Jírově? Nějaké "semafory" si tam vybavuju (a možná tam stojí doteď), ale nikdy jsem to neviděl v provozu...

Autor:  TMB [ 30 pro 2023 22:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Na druhé straně, tratě na vlastním tělese by nějaké zabezpečení mít mohly. Alespoň v nepřehledných místech nějaké návěstidlo se znaky volno / výstraha. Když už to funguje v tunelech (já vím, někdy "funguje"), stálo by to za zvážení.

Autor:  JaKo [ 30 pro 2023 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

autoblok - to mě fuckt pobavilo. Slítněte, přátelé, na zem. Před téměř 30 léty jsem se tam jako student na 6 a 15 najezdil skutečně habakuk, rozhledové poměry zcela normální, tunel tam taky stál. Najetí je najetí a to prostě neukecáte. Otázkou zůstává důvod.

Autor:  Zdeněk [ 30 pro 2023 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

V roce 2018 v úseku Švermova - krematorium v čase 7.00-7.59 35 spojů, nyní 30. Mimo špičku, 10.00-10.59 dříve 24 spojů, nyní 18. To je panečku přetížení, aneb MtM si opět není schopen ověřit základní, snadno dostupná, fakta.
Jinak když osmička poruší předpisy a nedá přednost šestce od města, v čem to bude jiné když osmička projede stůj a nedá přednost šestce od města?

Autor:  Antirez [ 30 pro 2023 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Řeči o přetížení trati působí až komicky. Vždyť na počet spojů to vychází ve společném úseku pořád tak nějak nastejno.

Před reorganizací linek v roce 1995 do St. Lískovce jezdily linky č. 6, 7, 8, 9 a 15, špičkový interval byl tehdy 12 minut, takže těch spojů bylo možná i víc za hodinu, žádné katastrofy se tam neděly.

Na základě jedné události po dlouhých letech bych hned nebláznil se zaváděním nějakých nových opatření.

Autor:  Ondrah98 [ 30 pro 2023 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

MtM píše:
Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.

Osmička jezdí v současnosti standardně ve špičce po 5 minutách, mimo špičku 7-7-6, v době ještě před covidem jezdila ve špičce s vloženými spoji na Švermovu v intervalu 4-3-3 a mimo špičku po 5 minutách. Někdy ty vložené spoje byly osmička, někdy desítka, záleželo podle toho, co kdo vymyslel. Tohle teď supluje sedmička. A u šestky nevím o tom, že by se nějak zkracoval interval. A to kolik cestujícíh v těch spojích jede přece nemá žádný vliv na propustnost trati... Kde je to přetížení oproti minulosti?

Autor:  MtM [ 30 pro 2023 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.

Autor:  P. Haluza [ 30 pro 2023 13:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

A můžu se zeptat, čím se ta trať přetížila, když tam je pořád stejný objem vozidel, jenom místo konečné A jedou na konečnou B?

Autor:  2389 [ 30 pro 2023 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Po vybudování slavné odbočky na kampus se mi zdá, že tato trať je celkem přetížená a zasloužila by určitě vyšší stupeň zabezpečení typu autoblok.
Očividně tahle kolizní situace nebyla v poslední době první a možná ani poslední. Jedna známá, která v této lokalitě bydlí, mi pár týdnů zpět vykládala, že totálně přervaná a výrazně zpožděná osmička směrem od města nedala přednost d-6, přijíždějící od Vídeňské, načež d-6 musela prudce brzdit a málem to nevyšlo. Známá prý stála nalepená na čtvrtých dveřích a situace vypadala dost děsivě. Sám jsem u toho nebyl, tak nemůžu objektivně soudit.
Ale je hlavní, že po otevření tratě na kampus se představitelé navzájem popusinkovali, pochlubili do médií, jakou v tom má ten či onen zásluhu a tím je vše uzavřeno a všichni spokojeni.

Autor:  Ondrah98 [ 30 pro 2023 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Já teda nevím, nikdy jsem neřídil nic většího než osobní auto, ale podle mě univerzálně platí: kam nevidím, tam nejedu a maximální povolená rychlost není jediná, kterou se dá jet... Neříkám, že to byla příčina téhle nehody, těch příčin může být celá řada a není na nás abychom to soudili, ale dost mě zaráží argumenty ve stylu "když tam jedu 50, tak tam není vidět"... Tak tam sakra nejezdi 50!

A než někdo začne o zpožděních, tak tu máme takové experty, co třeba v Líšni vyjedou včas, ale už na Novolíšeňské mají klidně 2 minuty, byť k tomu není jediný logický důvod (dobíhající lidi, vozíčkář, technický problém, ...). Ale jen a pouze jedou tak nějak na pohodu, z kopce se to přece rozjede samo netřeba moc přidávat...

Autor:  Kari [ 30 pro 2023 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Šaliny jezdí na rozhledové poměry. V celém úseku mezi výhybkou pod krematoriem a Běloruskou jsou v obou směrech blbé rozhledové poměry. Trať je v zářezu a jsou tam oblouky. Nevím jak ostatní, ale já tam jezdívám jak připosraný.

Autor:  jara255 [ 30 pro 2023 07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Citace:
Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

Souhlasím, ten tunel je tam každopádně blbej, což dokazuje, že do centra se tam už taky šaliny potkaly. V opačném směru jsem byl několikrát jako cestující svědkem, kdy řidíč na to musel dupnout, aby nepolíbíl šalinu v zastávce před sebou, protože ho tam překvapila. Navíc je Krematorium celodenně na znamení. Stejný případ je zastávka Běloruská z centra. Jednoduše ty EVO mají odpich a i do kopce tam má 50 hned. Pokud by tam byla traťová 30, tak OK, je to na řidiči. Jestliže je tam 50 a více, potom by tam měl být autoblok jako v tunelech, protože na tu rychlost tam bezpečný rozhled moc není. Takže z hlediska bezpečnosti je na výběr: buď se budeme v nepřehledných úsecích ploužit 30 podle rozhledových poměrů nebo budem jezdit maximální rychlostí, kterou umožňuje trať, ale bude se muset zainvestovat do signalizace, protože nějaká školení o bezpečnosti, která jistě budou nyní následovat mají krátkodobý efekt.

Autor:  odd [ 29 pro 2023 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

jara255 píše:
Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu.


Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

Autor:  PvvS [ 29 pro 2023 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Jelikož se jezdí podle rozhledu, tak nemůže předpokládat, ale musí počítat právě s tím že ten vůz neodjede.. Co za tím bylo, jestli únava, nepozornost, zdravotní nebo technický problém, to se dozvíme ze zprávy DU. Hlavní je, aby to nikdo neodnesl trvalýma následkama, nebo úmrtím. Zbytek je jen hromada kovu a laminátu.

Stránka 2 z 720 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/