Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 719    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 719  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Šaliny jezdí na rozhledové poměry. V celém úseku mezi výhybkou pod krematoriem a Běloruskou jsou v obou směrech blbé rozhledové poměry. Trať je v zářezu a jsou tam oblouky. Nevím jak ostatní, ale já tam jezdívám jak připosraný.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Citace:
Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

Souhlasím, ten tunel je tam každopádně blbej, což dokazuje, že do centra se tam už taky šaliny potkaly. V opačném směru jsem byl několikrát jako cestující svědkem, kdy řidíč na to musel dupnout, aby nepolíbíl šalinu v zastávce před sebou, protože ho tam překvapila. Navíc je Krematorium celodenně na znamení. Stejný případ je zastávka Běloruská z centra. Jednoduše ty EVO mají odpich a i do kopce tam má 50 hned. Pokud by tam byla traťová 30, tak OK, je to na řidiči. Jestliže je tam 50 a více, potom by tam měl být autoblok jako v tunelech, protože na tu rychlost tam bezpečný rozhled moc není. Takže z hlediska bezpečnosti je na výběr: buď se budeme v nepřehledných úsecích ploužit 30 podle rozhledových poměrů nebo budem jezdit maximální rychlostí, kterou umožňuje trať, ale bude se muset zainvestovat do signalizace, protože nějaká školení o bezpečnosti, která jistě budou nyní následovat mají krátkodobý efekt.


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
jara255 píše:
Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu.


Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Jelikož se jezdí podle rozhledu, tak nemůže předpokládat, ale musí počítat právě s tím že ten vůz neodjede.. Co za tím bylo, jestli únava, nepozornost, zdravotní nebo technický problém, to se dozvíme ze zprávy DU. Hlavní je, aby to nikdo neodnesl trvalýma následkama, nebo úmrtím. Zbytek je jen hromada kovu a laminátu.


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
jara255: Podobné dedukce si nech pro sebe a počkej na oficiální závěry vyšetřování.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Střet tramvají se vyšetřuje jako nedbalost, v nemocnici zůstává jeden zraněný

Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu. Nedivil bych se, kdyby tohle bylo i příčinou. Řidič d-7 v dáli viděl soupravu d-6 a předpokládal, že cestující již budou odbaveni a zastávka dávno musí být volná. Zapomněl, že d-6 čeká do času odjezdu. To můj názor.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
mekrydy píše:
Tramvajová trať je sama o sobě městotvorná, takže pokud někde bude tramvaj (navíc s relativně rychlým dojezdem do centra oproti třeba Bystrci nebo budoucí trati na Kamechy), tak tam ta zástavba rozhodně vznikne

Pokud tam nebude povolena výstavba v územním plánu, tak rozhodně nevznikne a o tom to je. Město tam zatím nepovoluje výstavbu ani v připravovaném územním plánu. Jak tu zaznělo, je to akorát nějaká rezerva. Proto se plánují již další stavby tramvajových tratí, kde město výstavbu bude povolovat nebo již povoluje (např. Bosonohy, Dolní Heršpice atd.). Tedy tahat tam šalinu pro odhadem 1000 obyvatel je prostě drahé, každá jiná trať bude mít daleko větší přínosy. Na druhou stranu pro depozitář by byla super, nicméně stejně nemáme jistotu, že tam ten depozitář zůstane. Ano, můžeme tam uměle nahnat lidi např. uvažovaným terminálem IDS, kde budou končit regionální busy, ale i to by nebylo úplně výhodné - aby to mělo smysl, bude se muset posílit linka 10 a ideálně protáhnout i trolejbus ze Slatiny a i tak ty přestupní vazby budou dost špatné.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Městotvornost trati nikdo nerozporuje.
Jak trať tak zástavba bude fakticky vznikat na zelené louce s relativně malým množstvím omezujících prvků v území. Navíc realizace trati není nijak urgentní. Vzhledem k obojímu si myslím, že je dost prostoru navrhnout trať i zástavbu tak, aby dohromady tvořily co nejlepší celek. Ideálně udělat územní studii, která stanoví rámcovou podobu zástavby včetně budoucí uliční sítě a do toho zasadit tramvajovou trať včetně polohy zastávek. Povolit a realizovat trať by šlo až s nějakým minimálním předstihem před zástavbou podobně jako třeba v případě úseku Barrandov - Holyně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
101
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Tramvajová trať je sama o sobě městotvorná, takže pokud někde bude tramvaj (navíc s relativně rychlým dojezdem do centra oproti třeba Bystrci nebo budoucí trati na Kamechy), tak tam ta zástavba rozhodně vznikne


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
urbonaut píše:
To přece nejde postavit trať dřív než baráky. :mrgreen: V Brně se zásadně napřed postaví baráky a až po létech či dekádách se začne řešit dopravní obsluha...

Tramvajová trať by měla vzniknout v koordinaci s budoucí zástavbou, tak aby obojí dohromady dávalo smysl. Momentálně, se ani neví jestli nějaká nová zástavba vůbec vznikne.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
eriksson1505 píše:
S Líšeňkou je to teda další tragédie :roll: Co bránilo postavit aspoň část trati, ukončit ji někde v prostoru mezi současnými bus zastávkami Holzova a Malečkova a postavit tady pořádné P+R pro dojíždějící z východu, případně ukončit i nějaké regionálky. Desítka by je rychle zavezla k nádru a díky jejímu současnému vedení by odtud byl přímý spoj i na Českou a do oblasti Veveří. A jsem přesvědčen, že šalina by developery do této oblasti přitáhla, respektive vznikl by tlak aby toto území získalo nějaké využití. Pak se situace rozhoupe, nastaví se tam baráky a zas ji část křiklonů zablokuje.


Protože by byla k ničemu. P+R není kde postavit, nejsou pozemky. Navíc není smyčka, obousměrných vozů není dost. Navíc by se tím jen vyhovělo oněm křiklounům, ti už měli ten deb***í nápad, posunout trať za silnici. Kde se aktuálně ani nic moc neplánuje. To se dá řešit v budoucnu odbočkou, ale hlavní trať je k muzeu.

Naopak, ideálně se vrátit k původnímu řešení a původní stopě. A ideálně s bagrama v závěsu...


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Ondra K. píše:
Ta trať by dostala dopravní smysl až s nějakou rozsáhlejší výstavbou v jejím okolí, což v nejbližších letech pravděpodobně nebude.

To přece nejde postavit trať dřív než baráky. :mrgreen: V Brně se zásadně napřed postaví baráky a až po létech či dekádách se začne řešit dopravní obsluha...


Offline
69
29 lis 2017 11:29
S Líšeňkou je to teda další tragédie :roll: Co bránilo postavit aspoň část trati, ukončit ji někde v prostoru mezi současnými bus zastávkami Holzova a Malečkova a postavit tady pořádné P+R pro dojíždějící z východu, případně ukončit i nějaké regionálky. Desítka by je rychle zavezla k nádru a díky jejímu současnému vedení by odtud byl přímý spoj i na Českou a do oblasti Veveří. A jsem přesvědčen, že šalina by developery do této oblasti přitáhla, respektive vznikl by tlak aby toto území získalo nějaké využití. Pak se situace rozhoupe, nastaví se tam baráky a zas ji část křiklonů zablokuje.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ono je vůbec průser, že nechali územní plán spadnout pod stůl v poslední možné chvíli.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tipl bych si, že hlavním důvodem pro přerušení přípravy bude zejména krajně nevýhodný poměr mezi složitou projednatelností a minimálním dopravním významem budoucí trati. Ta trať by dostala dopravní smysl až s nějakou rozsáhlejší výstavbou v jejím okolí, což v nejbližších letech pravděpodobně nebude. Ostatně, i podle konečné podoby nakonec neschváleného územního plánu je prostor mezi Zetorem a budoucí tratí pouze územní rezerva bez podrobnějšího rozpracování.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Což je naprosto blbej precedent do budoucna i jinde. Stav načerno, ono se nic neděje, stejně to projde...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Tak prej definitivně zastavili Líšeňku. To místní černostavbáři vyhráli a zabili to definitivně.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Pokud by kolej zůstala kde je, tak by vznikl jisto jistě špunt pro směr Lesná. Od koleje na západní stranu je už přece jen pruh do centra. To by musel být ostrůvek a auta by jezdila v místě dnešní zastávky autobusů, chodník by se mírně posunul do smyčky. Nebo druhá možnost je pohnout kolejí ke smyčce..
Parkování - možná nemyslíme to samé - já myslel ty kolmá a šikmá stání před těmi obchůdky a Novaservisem, co jsou vpravo Merhautky při cestě z města. Ty by musely pryč, aby se posunuly koleje o jeden pruh a udělali místo pro nástupní ostrůvek do centra (v místě dnešní koleje)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: V mojí verzi by se s kolejištěm nehlo, jen by se rozšířil současný chodník mezi vjezdem a výjezdem ze smyčky. To parkování by se posunulo na pravé straně o kus nahoru, prostě podélné nebo šikmé stání jen s vynechávkou v prostoru zastávky, kde by byl klasický ostrůvek, jaký je dneska nad smyčkou směr od Lesné na Provazníkovu. Šalina by tím pádem nedávala přednost při vjezdu a výjezdu jako dneska, ale jen při výjezdu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
No nejsem si jist, jestli se stočí, když se osa koleje posune blíž smyčce (v místě koleje by byl předpokládám ten pruh pro auta směr Lesná. Ještě je možnost udělat ostrůvek společně s busy (ty by na Lesnou pokračovali stejně v bus pruhu) a auta by jezdili mezi ostrůvkem a smyčkou (akorát šalina by křížila při vjezdu a musela dát přednost).
Zastávka směr centrum by se posunula o cca 150 m. S tím parkováním o kus víc nehoře nevím uplně kde, navíc ta potřeba parkovat vzniká právě tady, to by místní špatně nesly.
Myslím, že dopady a rozsah rekonstrukce by byl obdobný jako ve verzi proti směru ručiček. Z Alešovi - pravda - je už dnes odbočení doprava.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: Alešova má už dneska přikázaný směr jízdy na křižovatce se smyčkou, takže no problema.
Z města by se chodník vytáhl jako nepojížděný mys ke kolejím, šalina by vyfičela, trajfl by najel za ní a stál by tam, kde dneska, poloha označníku směr Lesná by se prakticky nezměnila. Špunt by nebyl, protože by se vlezl jeden další levý pruh ven z města. Teď jsou tam taky dva, jízda po kolejích tu není omezená. Zmizel by levý pruh do města, aby se všechno vešlo, smyčka by se projížděla po směru hodinových ručiček, jenom by musel podnik vyměnit výhybku pro vjezd za křížení, počítám, že hnout s osou jednotlivých kolejí stojí peníze, takže by se předělávaly jen chodníky a dopravní značení, nic víc.
No a do města by se ostrůvek posunul o křižovatku blíž k Provazníkové, čili by zmizla parkovací místa vpravo zhruba naproti drogerii, než se dneska vjíždí do smyčky a náhradou by se parkovalo o kus víc nahoře, prostě by bylo řešením jen přesun konkrétního počtu parkovacích míst, ne jejich úplné zrušení bez náhrady jinde na Merhautce.
Alešova by pak mohla mít odbočování do všech směrů bez současného zákazu odbočení doleva.
Zastávka na křižovatce Merhautky s Provazníkovou by se pak mohla dodělat volitelně.

Urbonaut: Omlouvám se za mírnou ironii. Je logické, že v "pravěku" za komára se přístupnost neřešila, když nevidomé a jinak postižené zavírali do ústavů a nechávali pracovat tak maximálně v Metě. Ta smyčka tam bude zjevně ještě další desetiletí a i kdyby došlo časem k jejímu zrušení, tak by můj návrh mohl zůstat, využití by našel i bez přestupních vazeb.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Cracatit píše:
Co se týká současné Štefánikovy Čtvrti, tak je dost na pěst a jako přestupní bod nesplňuje ani v nejmenším požadavky na bezbariérovost.
To bude asi tím, že když se ta smyčka stavěla, tak za prvé žádné takové požadavky nejspíš nebyly a za druhé to nebyl přestupní bod (autobusy z východní i západní části Lesné i ze Soběšic jezdily až do roku 1995 do centra)


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Vyřešit bezbariérově konečnou na štefance (tedy určitě výstup i nástup v přímé, mimo smyčku) by bylo složité, ubylo by hromadu míst parkovacích a posunulo by to zastávku k centru (pro někoho lepší, pro někoh ohorší - těžko hodnotit. A zkomplikovalo by to dost dopravu (Alešova). |Jako asi to jde, všechno, když se projektantovi chce, ale řekněme si, že by to byl paskvil se spoustou nepříjemných komplikací. Tohled rozhodnutí je prostě tragický.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo a že je na hovno, můžu říct třeba na příkladu: orientačně potřebujete jako nevidomý zjistit, kde končí prostor smyčky a začíná průběžný chodník. Při chůzi od výstupní zastávky nemáte šanci bez pomoci vodicího psa zjistit, kde jít rovně a kde odbočit. A i se psem se mi jednou stalo, že jsem šikmo přešel celou silnici. No a že bych byl schopný najít čelo zastávky směr Lesná? Ani omylem, zvukem to nejde, je tam moc hluku, pošlapem to nejde, není u označníku vůbec nic, žádná signální čára, signálka a navádění je jen k šalině na nástupní místo ve smyčce a pak je takový ehm "čtvereček" se signálkou na rohu, aby šlo najít oficiální přechod, jenže na něm zase nejste schopní bez pomoci najít odbočku na protisměrnou zastávku, protože vodicí prvky na přechodu úplně chybí a signálka je až za ním od kraje silnice ke zdi a to je všechno, co tu mám k dispozici. Vozíčkář zase není schopný vystoupit/nastoupit do šaliny, protože úplně chybí zvýšené hrany na vysunutí plošiny, takže jedině snad z autobusu na trajfl může při troše štěstí přestoupit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká současné Štefánikovy Čtvrti, tak je dost na pěst a jako přestupní bod nesplňuje ani v nejmenším požadavky na bezbariérovost. Kdyby musela zůstat šalinová smyčka tam, kde je, uměl bych si představit obrácený průjezd šaliny, dotažení chodníku ke kolejím a pak by byla společná aspoň výstupní zastávka s trajflem a nástupní by byla tam, kde je teď výstupní. A do parkování u posledního baráku od Provazníkovy by se nemuselo sahat vůbec.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17959 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 719  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 01:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]