Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

DPMB v TV, tisku...
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=461
Stránka 2 z 719

Autor:  Kari [ 30 pro 2023 11:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Šaliny jezdí na rozhledové poměry. V celém úseku mezi výhybkou pod krematoriem a Běloruskou jsou v obou směrech blbé rozhledové poměry. Trať je v zářezu a jsou tam oblouky. Nevím jak ostatní, ale já tam jezdívám jak připosraný.

Autor:  jara255 [ 30 pro 2023 07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Citace:
Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

Souhlasím, ten tunel je tam každopádně blbej, což dokazuje, že do centra se tam už taky šaliny potkaly. V opačném směru jsem byl několikrát jako cestující svědkem, kdy řidíč na to musel dupnout, aby nepolíbíl šalinu v zastávce před sebou, protože ho tam překvapila. Navíc je Krematorium celodenně na znamení. Stejný případ je zastávka Běloruská z centra. Jednoduše ty EVO mají odpich a i do kopce tam má 50 hned. Pokud by tam byla traťová 30, tak OK, je to na řidiči. Jestliže je tam 50 a více, potom by tam měl být autoblok jako v tunelech, protože na tu rychlost tam bezpečný rozhled moc není. Takže z hlediska bezpečnosti je na výběr: buď se budeme v nepřehledných úsecích ploužit 30 podle rozhledových poměrů nebo budem jezdit maximální rychlostí, kterou umožňuje trať, ale bude se muset zainvestovat do signalizace, protože nějaká školení o bezpečnosti, která jistě budou nyní následovat mají krátkodobý efekt.

Autor:  odd [ 29 pro 2023 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

jara255 píše:
Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu.


Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

Autor:  PvvS [ 29 pro 2023 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Jelikož se jezdí podle rozhledu, tak nemůže předpokládat, ale musí počítat právě s tím že ten vůz neodjede.. Co za tím bylo, jestli únava, nepozornost, zdravotní nebo technický problém, to se dozvíme ze zprávy DU. Hlavní je, aby to nikdo neodnesl trvalýma následkama, nebo úmrtím. Zbytek je jen hromada kovu a laminátu.

Autor:  FD [ 29 pro 2023 10:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

jara255: Podobné dedukce si nech pro sebe a počkej na oficiální závěry vyšetřování.

Autor:  jara255 [ 29 pro 2023 10:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Střet tramvají se vyšetřuje jako nedbalost, v nemocnici zůstává jeden zraněný

Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu. Nedivil bych se, kdyby tohle bylo i příčinou. Řidič d-7 v dáli viděl soupravu d-6 a předpokládal, že cestující již budou odbaveni a zastávka dávno musí být volná. Zapomněl, že d-6 čeká do času odjezdu. To můj názor.

Autor:  Pavel [ 29 pro 2023 04:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

mekrydy píše:
Tramvajová trať je sama o sobě městotvorná, takže pokud někde bude tramvaj (navíc s relativně rychlým dojezdem do centra oproti třeba Bystrci nebo budoucí trati na Kamechy), tak tam ta zástavba rozhodně vznikne

Pokud tam nebude povolena výstavba v územním plánu, tak rozhodně nevznikne a o tom to je. Město tam zatím nepovoluje výstavbu ani v připravovaném územním plánu. Jak tu zaznělo, je to akorát nějaká rezerva. Proto se plánují již další stavby tramvajových tratí, kde město výstavbu bude povolovat nebo již povoluje (např. Bosonohy, Dolní Heršpice atd.). Tedy tahat tam šalinu pro odhadem 1000 obyvatel je prostě drahé, každá jiná trať bude mít daleko větší přínosy. Na druhou stranu pro depozitář by byla super, nicméně stejně nemáme jistotu, že tam ten depozitář zůstane. Ano, můžeme tam uměle nahnat lidi např. uvažovaným terminálem IDS, kde budou končit regionální busy, ale i to by nebylo úplně výhodné - aby to mělo smysl, bude se muset posílit linka 10 a ideálně protáhnout i trolejbus ze Slatiny a i tak ty přestupní vazby budou dost špatné.

Autor:  Ondra K. [ 28 pro 2023 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Městotvornost trati nikdo nerozporuje.
Jak trať tak zástavba bude fakticky vznikat na zelené louce s relativně malým množstvím omezujících prvků v území. Navíc realizace trati není nijak urgentní. Vzhledem k obojímu si myslím, že je dost prostoru navrhnout trať i zástavbu tak, aby dohromady tvořily co nejlepší celek. Ideálně udělat územní studii, která stanoví rámcovou podobu zástavby včetně budoucí uliční sítě a do toho zasadit tramvajovou trať včetně polohy zastávek. Povolit a realizovat trať by šlo až s nějakým minimálním předstihem před zástavbou podobně jako třeba v případě úseku Barrandov - Holyně.

Autor:  mekrydy [ 28 pro 2023 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Tramvajová trať je sama o sobě městotvorná, takže pokud někde bude tramvaj (navíc s relativně rychlým dojezdem do centra oproti třeba Bystrci nebo budoucí trati na Kamechy), tak tam ta zástavba rozhodně vznikne

Autor:  Ondra K. [ 28 pro 2023 16:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

urbonaut píše:
To přece nejde postavit trať dřív než baráky. :mrgreen: V Brně se zásadně napřed postaví baráky a až po létech či dekádách se začne řešit dopravní obsluha...

Tramvajová trať by měla vzniknout v koordinaci s budoucí zástavbou, tak aby obojí dohromady dávalo smysl. Momentálně, se ani neví jestli nějaká nová zástavba vůbec vznikne.

Autor:  PvvS [ 28 pro 2023 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

eriksson1505 píše:
S Líšeňkou je to teda další tragédie :roll: Co bránilo postavit aspoň část trati, ukončit ji někde v prostoru mezi současnými bus zastávkami Holzova a Malečkova a postavit tady pořádné P+R pro dojíždějící z východu, případně ukončit i nějaké regionálky. Desítka by je rychle zavezla k nádru a díky jejímu současnému vedení by odtud byl přímý spoj i na Českou a do oblasti Veveří. A jsem přesvědčen, že šalina by developery do této oblasti přitáhla, respektive vznikl by tlak aby toto území získalo nějaké využití. Pak se situace rozhoupe, nastaví se tam baráky a zas ji část křiklonů zablokuje.


Protože by byla k ničemu. P+R není kde postavit, nejsou pozemky. Navíc není smyčka, obousměrných vozů není dost. Navíc by se tím jen vyhovělo oněm křiklounům, ti už měli ten deb***í nápad, posunout trať za silnici. Kde se aktuálně ani nic moc neplánuje. To se dá řešit v budoucnu odbočkou, ale hlavní trať je k muzeu.

Naopak, ideálně se vrátit k původnímu řešení a původní stopě. A ideálně s bagrama v závěsu...

Autor:  urbonaut [ 28 pro 2023 15:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Ondra K. píše:
Ta trať by dostala dopravní smysl až s nějakou rozsáhlejší výstavbou v jejím okolí, což v nejbližších letech pravděpodobně nebude.

To přece nejde postavit trať dřív než baráky. :mrgreen: V Brně se zásadně napřed postaví baráky a až po létech či dekádách se začne řešit dopravní obsluha...

Autor:  eriksson1505 [ 28 pro 2023 14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

S Líšeňkou je to teda další tragédie :roll: Co bránilo postavit aspoň část trati, ukončit ji někde v prostoru mezi současnými bus zastávkami Holzova a Malečkova a postavit tady pořádné P+R pro dojíždějící z východu, případně ukončit i nějaké regionálky. Desítka by je rychle zavezla k nádru a díky jejímu současnému vedení by odtud byl přímý spoj i na Českou a do oblasti Veveří. A jsem přesvědčen, že šalina by developery do této oblasti přitáhla, respektive vznikl by tlak aby toto území získalo nějaké využití. Pak se situace rozhoupe, nastaví se tam baráky a zas ji část křiklonů zablokuje.

Autor:  Cracatit [ 28 pro 2023 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Tak ono je vůbec průser, že nechali územní plán spadnout pod stůl v poslední možné chvíli.

Autor:  Ondra K. [ 28 pro 2023 11:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Tipl bych si, že hlavním důvodem pro přerušení přípravy bude zejména krajně nevýhodný poměr mezi složitou projednatelností a minimálním dopravním významem budoucí trati. Ta trať by dostala dopravní smysl až s nějakou rozsáhlejší výstavbou v jejím okolí, což v nejbližších letech pravděpodobně nebude. Ostatně, i podle konečné podoby nakonec neschváleného územního plánu je prostor mezi Zetorem a budoucí tratí pouze územní rezerva bez podrobnějšího rozpracování.

Autor:  Janatak [ 28 pro 2023 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Což je naprosto blbej precedent do budoucna i jinde. Stav načerno, ono se nic neděje, stejně to projde...

Autor:  PvvS [ 28 pro 2023 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Tak prej definitivně zastavili Líšeňku. To místní černostavbáři vyhráli a zabili to definitivně.

Autor:  mnadenicek [ 24 pro 2023 22:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Pokud by kolej zůstala kde je, tak by vznikl jisto jistě špunt pro směr Lesná. Od koleje na západní stranu je už přece jen pruh do centra. To by musel být ostrůvek a auta by jezdila v místě dnešní zastávky autobusů, chodník by se mírně posunul do smyčky. Nebo druhá možnost je pohnout kolejí ke smyčce..
Parkování - možná nemyslíme to samé - já myslel ty kolmá a šikmá stání před těmi obchůdky a Novaservisem, co jsou vpravo Merhautky při cestě z města. Ty by musely pryč, aby se posunuly koleje o jeden pruh a udělali místo pro nástupní ostrůvek do centra (v místě dnešní koleje)

Autor:  Cracatit [ 24 pro 2023 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

MNadenicek: V mojí verzi by se s kolejištěm nehlo, jen by se rozšířil současný chodník mezi vjezdem a výjezdem ze smyčky. To parkování by se posunulo na pravé straně o kus nahoru, prostě podélné nebo šikmé stání jen s vynechávkou v prostoru zastávky, kde by byl klasický ostrůvek, jaký je dneska nad smyčkou směr od Lesné na Provazníkovu. Šalina by tím pádem nedávala přednost při vjezdu a výjezdu jako dneska, ale jen při výjezdu.

Autor:  mnadenicek [ 24 pro 2023 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

No nejsem si jist, jestli se stočí, když se osa koleje posune blíž smyčce (v místě koleje by byl předpokládám ten pruh pro auta směr Lesná. Ještě je možnost udělat ostrůvek společně s busy (ty by na Lesnou pokračovali stejně v bus pruhu) a auta by jezdili mezi ostrůvkem a smyčkou (akorát šalina by křížila při vjezdu a musela dát přednost).
Zastávka směr centrum by se posunula o cca 150 m. S tím parkováním o kus víc nehoře nevím uplně kde, navíc ta potřeba parkovat vzniká právě tady, to by místní špatně nesly.
Myslím, že dopady a rozsah rekonstrukce by byl obdobný jako ve verzi proti směru ručiček. Z Alešovi - pravda - je už dnes odbočení doprava.

Autor:  Cracatit [ 23 pro 2023 23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

MNadenicek: Alešova má už dneska přikázaný směr jízdy na křižovatce se smyčkou, takže no problema.
Z města by se chodník vytáhl jako nepojížděný mys ke kolejím, šalina by vyfičela, trajfl by najel za ní a stál by tam, kde dneska, poloha označníku směr Lesná by se prakticky nezměnila. Špunt by nebyl, protože by se vlezl jeden další levý pruh ven z města. Teď jsou tam taky dva, jízda po kolejích tu není omezená. Zmizel by levý pruh do města, aby se všechno vešlo, smyčka by se projížděla po směru hodinových ručiček, jenom by musel podnik vyměnit výhybku pro vjezd za křížení, počítám, že hnout s osou jednotlivých kolejí stojí peníze, takže by se předělávaly jen chodníky a dopravní značení, nic víc.
No a do města by se ostrůvek posunul o křižovatku blíž k Provazníkové, čili by zmizla parkovací místa vpravo zhruba naproti drogerii, než se dneska vjíždí do smyčky a náhradou by se parkovalo o kus víc nahoře, prostě by bylo řešením jen přesun konkrétního počtu parkovacích míst, ne jejich úplné zrušení bez náhrady jinde na Merhautce.
Alešova by pak mohla mít odbočování do všech směrů bez současného zákazu odbočení doleva.
Zastávka na křižovatce Merhautky s Provazníkovou by se pak mohla dodělat volitelně.

Urbonaut: Omlouvám se za mírnou ironii. Je logické, že v "pravěku" za komára se přístupnost neřešila, když nevidomé a jinak postižené zavírali do ústavů a nechávali pracovat tak maximálně v Metě. Ta smyčka tam bude zjevně ještě další desetiletí a i kdyby došlo časem k jejímu zrušení, tak by můj návrh mohl zůstat, využití by našel i bez přestupních vazeb.

Autor:  urbonaut [ 23 pro 2023 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Cracatit píše:
Co se týká současné Štefánikovy Čtvrti, tak je dost na pěst a jako přestupní bod nesplňuje ani v nejmenším požadavky na bezbariérovost.
To bude asi tím, že když se ta smyčka stavěla, tak za prvé žádné takové požadavky nejspíš nebyly a za druhé to nebyl přestupní bod (autobusy z východní i západní části Lesné i ze Soběšic jezdily až do roku 1995 do centra)

Autor:  mnadenicek [ 23 pro 2023 12:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Vyřešit bezbariérově konečnou na štefance (tedy určitě výstup i nástup v přímé, mimo smyčku) by bylo složité, ubylo by hromadu míst parkovacích a posunulo by to zastávku k centru (pro někoho lepší, pro někoh ohorší - těžko hodnotit. A zkomplikovalo by to dost dopravu (Alešova). |Jako asi to jde, všechno, když se projektantovi chce, ale řekněme si, že by to byl paskvil se spoustou nepříjemných komplikací. Tohled rozhodnutí je prostě tragický.

Autor:  Cracatit [ 23 pro 2023 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Jo a že je na hovno, můžu říct třeba na příkladu: orientačně potřebujete jako nevidomý zjistit, kde končí prostor smyčky a začíná průběžný chodník. Při chůzi od výstupní zastávky nemáte šanci bez pomoci vodicího psa zjistit, kde jít rovně a kde odbočit. A i se psem se mi jednou stalo, že jsem šikmo přešel celou silnici. No a že bych byl schopný najít čelo zastávky směr Lesná? Ani omylem, zvukem to nejde, je tam moc hluku, pošlapem to nejde, není u označníku vůbec nic, žádná signální čára, signálka a navádění je jen k šalině na nástupní místo ve smyčce a pak je takový ehm "čtvereček" se signálkou na rohu, aby šlo najít oficiální přechod, jenže na něm zase nejste schopní bez pomoci najít odbočku na protisměrnou zastávku, protože vodicí prvky na přechodu úplně chybí a signálka je až za ním od kraje silnice ke zdi a to je všechno, co tu mám k dispozici. Vozíčkář zase není schopný vystoupit/nastoupit do šaliny, protože úplně chybí zvýšené hrany na vysunutí plošiny, takže jedině snad z autobusu na trajfl může při troše štěstí přestoupit.

Autor:  Cracatit [ 23 pro 2023 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: DPMB v TV, tisku...

Co se týká současné Štefánikovy Čtvrti, tak je dost na pěst a jako přestupní bod nesplňuje ani v nejmenším požadavky na bezbariérovost. Kdyby musela zůstat šalinová smyčka tam, kde je, uměl bych si představit obrácený průjezd šaliny, dotažení chodníku ke kolejím a pak by byla společná aspoň výstupní zastávka s trajflem a nástupní by byla tam, kde je teď výstupní. A do parkování u posledního baráku od Provazníkovy by se nemuselo sahat vůbec.

Stránka 2 z 719 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/