Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15518 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 621  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 15:14 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1240
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert píše:
Tak si lidi holt zvyknou. V pražském metru jsou taky zastávky "naopak," a nevšiml jsem si, že by na nádraží, Vyšehradě nebo Rajské zahradě docházelo k nějakým problémům.

Tak to asi nemáš moc zkušeností s pražským metrem. Právě Hlavní nádraží a Vyšehrad jsou kvůli nestandardnímu výstupu dost problematické. Jen málokdy se stane, že by někdo ty dveře na pravé straně nezablokoval a pak se nedivil, že chce někdo jiný na té „špatné“ straně vystupovat. A to to jsou jedny z nejstaršách stanic metra v Praze. Většina ostatních stanic s výstupem vpravo je na koncích trasy a tam to až takový problém není. Ale ta Nová Jihlavská, tak u té tedy nevím. Ano, bude to předposlední zastávka, ale většina pojede stejně asi až na konečnou a tak bych tam asi tyto problémy čekal taky. Hlavně ale souhlasím s tím, že je to krátkozraké z důvodu možného budoucího prodloužení.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 15:11 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5542
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Vzhledem k tomu, že v současné době už není na smyčku místo, tak jiné řešení než uvrať fakticky neexistuje. Co se týče úvah o možném dalším prodloužení trati, tak asi jediná varianta je Kamenný vrch. Otázka je jestli by se ta trať uživila, nakolik by byla technicky realizovatelná a za jakých nákladů.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 12:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 336
Od: 10 bře 2006 08:34
Bydliště: u Gagarina, Armstronga a Remka
Vzhledem k tomu, že to je předposlední zastávka, tak bych vystupování na druhou stranu taky neviděl jako problém - třeba na takové Vsetínské by to byl větší opruz. Ale stejně mi to přijde krátkozraké, protože ve vzdálenějším výhledu možná jedna linka do kampusu nebude stačit (mj. kvůli změnám v souvislosti s novým nádražím) a takto to bude vázané na obousměrné šaliny. A taky mi to trochu rozbíjí šotosen o propojce Kampus - Lipová :-D

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 11:59 

Příspěvky: 4568
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
A co to má společného se stáním v prostoru dveří? Jestli někdo potřebuje bezbariérový vstup, tak nebude stát a už vůbec ne na schodech. A uhnout o metr snad zvládne každý.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 11:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 159
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
"Nemocnice Bohunice, konečná zastávka. Vystupujte vlevo ve směru jízdy."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 11:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6124
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
S metrem to není zcela srovnatelné, jelikož to nabízí bezbariérový nástup do vozidla/výstup z něj. Ale pár zastávek před konečnou snad nebude lidí tolik, aby to byl zásadní problém.
A doufám, že k tomu bude i příslušné hlášení o výstupu na druhé straně.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 10:51 

Příspěvky: 4568
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Samozřejmě. Nejlépe po odjezdu z předchozí zastávky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 10:31 

Příspěvky: 1252
Od: 18 led 2009 10:06
Stačilo by to udělat jako v metru - přidat hlášku o tom, na kterou stranu mají lidi vystupovat. Ve Vídni to tak je a tuším že i v Praze.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 10:14 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1584
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Jenže v Líšni ta možnost není a nebude.
Vím, že je to konečná, ale lidi co vystupují tak už si dávají pozor a operativně se přesunují buď k levým či pravým dveřím podle toho kam se zajede.
Dřív to tak nebylo a jak byly zmatení když stáli vpravo a otevřeli se dveře vlevo.
A jak píšeš, že se v osmičce nedá kde stát a jediné rozumné místo je u těch levých dveří, tak ono je to dost o tom jak si lidé stoupnou.
Když víš, že jedeš z nádraží až do Líšně a místo toho aby jsi šel dál do vozu, tak někteří jedinci stojí zatvrzele u dveří.
To je potom paráda. :applause:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 10:10 

Příspěvky: 4568
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Tak si lidi holt zvyknou. V pražském metru jsou taky zastávky "naopak," a nevšiml jsem si, že by na nádraží, Vyšehradě nebo Rajské zahradě docházelo k nějakým problémům.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 10:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 491
Od: 15 srp 2012 14:28
Eh, Mifkova je konečná, tam musí vystoupit i ti, kteří stojí u levých dveří, tj. nikoho neblokují a po vystoupení znovu nenastupují zpět... To se přeci nedá srovnat s nácestnou zastávkou ne?

Nehledě na to, že kdyby byla možnost prodloužit trať v Líšni někam dál, tak se Mifkova může velice jednoduše předělat do klasického uspořádání.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 09:59 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1584
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Všechno je to jenom o zvyku.
Když si lidé zvykli na zastávce Mifkova, že jednou vystupují vlevo a podruhé vpravo, tak u nové Jihlavské to taky nebude problém.
Mimochodem, právě Mifkova už je od roku 2004 zabitá, tam smyčku neuděláš.
Na prodloužení trati opravdu nemá vliv ostrovní nástupiště.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2019 09:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 491
Od: 15 srp 2012 14:28
M píše:
Alanis: existuje mnoho měst, kde jezdí vozy oboustranné nebo obousměrné a vystupuje se cikcak v pravo či vlevo a problém s tím není, nejblíž je Budapešť. Žádné problémy s tím jsem tam nezaznamenal.


Budapešť znám velmi dobře, ale to nejde s Brnem srovnat. Kapacita vozů je tam úplně jinde, navíc tím jak jsou zastávky cikcak, tak lidi nestojí u dveří, ale posouvají se do vozu.

V Brně se stačí projet ve špičce 8 a tam není pomale kde stát, jediné rozumné místo je právě u levých dveří, které se teď budou otevírat zastávku před konečnou, kam bude směřovat většina cestujících.

Ostrovní nástupiště je levnější řešení, ale do brněnského provozu naprosto nevhodné. Navíc se tím zabije i možnost prodloužení TT někam dál, kde by mohla být už smyčka.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 20:18 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5542
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Alanis píše:
Takové kolejové přejezdy zcela jistě zvýší cestovní komfort a zvýší časovou konkurenceschopnost MHD, aneb 10km/h do zastávky a 15km/h ze zastávky...

Nicméně Nová Jihlavská s ostrovním nástupištěm bude hrozná i pro obousměrné vozy, protože u levých neaktivních dveří se dobře stojí/sedí/opírá a teď zastávku před konečnou (kam bude směřovat většina cestujících) se jim budou za zády otevírat dveře a budou z vozu pouštět těch pár lidí, co tam bude vystupovat.

Jestli to zas nevymyslel někdo, kdo MHD viděl jen na papíře ](*,)


U podpovrchové zastávky jako bude Nová jihlavská je uspořádání s jedním ostrovním nástupištěm stavebně jednodušší a levnější řešení. Pokud se při zadání projektu počítalo výhradně s provozem obousměrných tramvají, neviděl bych důvod proč se zaobírat bočními nástupišti.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 18:46 

Příspěvky: 2133
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Přesně tak, Mifkova je úvraťová a asi na vždy zůstane, smyčku tam neni kam dát, nějaké prodloužení není kam a zatím ani důvod proč to tahat někam dál, takže minimálně jedna linka - 8 vždy bude muset mít obousměrné vozy. A jak píše xcav8 tak se ke kampusu nasměruje právě linka 8 a problém odpadá. Jen se prostě někdo potřebuje zviditelnit.
To co píše MartinV je totálni blbost, nevidím důvod proč by se něco takového dělalo.
Alanis: existuje mnoho měst, kde jezdí vozy oboustranné nebo obousměrné a vystupuje se cikcak v pravo či vlevo a problém s tím není, nejblíž je Budapešť. Žádné problémy s tím jsem tam nezaznamenal.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 18:36 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1584
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
Stejně to bude linka 8, která bude vždy končit úvratí. Takže co je za problém? Navíc Brno bude i do budoucna potřebovat obousměrné vozy. Dělá se jen z komára velblouda.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 13:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1723
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
To je ovšem zásadní problém.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 13:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 491
Od: 15 srp 2012 14:28
MartinV píše:
I zastávka s ostrovními nástupišti lze obsloužit jednosměrnými vozy, za předpokladu úpravy kolejiště (přejezdy na druhou stranu).

Takové kolejové přejezdy zcela jistě zvýší cestovní komfort a zvýší časovou konkurenceschopnost MHD, aneb 10km/h do zastávky a 15km/h ze zastávky...

Nicméně Nová Jihlavská s ostrovním nástupištěm bude hrozná i pro obousměrné vozy, protože u levých neaktivních dveří se dobře stojí/sedí/opírá a teď zastávku před konečnou (kam bude směřovat většina cestujících) se jim budou za zády otevírat dveře a budou z vozu pouštět těch pár lidí, co tam bude vystupovat.

Jestli to zas nevymyslel někdo, kdo MHD viděl jen na papíře ](*,)

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 11:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6124
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
I zastávka s ostrovními nástupišti lze obsloužit jednosměrnými vozy, za předpokladu úpravy kolejiště (přejezdy na druhou stranu).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 11:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
O úvrati u Kampusu se tu můžeme hádat do nekonečna, ale je tu jeden podstatnější háček - zastávka Nová Jihlavská bude mít ostrovní nástupiště.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 09:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 905
Od: 14 říj 2004 16:45
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Plně s ním souhlasím. Dělat další úvrat je naprostá mluvím sprostě. Stačí, že jeden ten nesmysl je na Mifkové ](*,)

_________________________________
Rozpálenej zrychlovač, dobrej zrychlovač ( i když rozpálenej VV60LF nebo K3R-N by byla lepší varianta )
Ještě, že máme v Medlánkách už poslední tento stroj, pro naši smůlu ultravrak čísla 1525 z Pimpova.
Porsche 13T to je parádní kočár :dancing:


Naposledy upravil xcav8 dne 20 kvě 2019 10:30, celkově upraveno 1
vulgarismus


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 09:34 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1535
Od: 07 dub 2006 09:03
Mluvím sprostě ten svůj vlhký sen o odsunu nacpe všude.
Obousměrné vozy tady jsou a budou, ta konstrukce údajných vícenákladů je směšná.


Naposledy upravil xcav8 dne 20 kvě 2019 11:05, celkově upraveno 2
vulgarismus


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2019 06:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 159
Od: 31 kvě 2016 10:01
Bydliště: Brno
Obousměrné tramvaje do Bohunic? Dopravnímu podniku se prodraží.
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 90520.html


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 14:54 

Příspěvky: 2133
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
No jo Blesk, ten je trapnej jako vždy a všechny ty jejich zprávy jak na netu tak v tištěných novinách, jsou ubozí, ale dokud to budou lidi kupovat a číst, budou existovat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2019 14:39 

Příspěvky: 1667
Od: 22 led 2006 12:56
Bydliště: Brno
Marně hledám revizora, posledního půl roku jsem nepotkal ani jednoho. A to jezdím hlavně jedničkou. Takže nemám na body nárok. biggrin


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15518 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 621  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 říj 2019 05:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]