Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 613 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Je to trochu vytržený v kontextu, nechtěl jsem, aby to mělo 10 stran. Ta druhá citace směřuje k tomu, že když něco stíní výhled řidiči vyjíždějícímu z vedlejší, musí jednoznačně předpokládat, že za tím, co stíní, může něco jet.

V trestním právu platí něco, čemu se říká kauzální nexus, vztah příčiny a následku. To je to, co zkoumá soud, tedy jaká byla příčinná souvislost mezi porušením těch dvou předpisů a nehodou. A soud řekl, že příčinou nehody je vjetí z vedlejší na hlavní zásadně spíše než nedodržení rychlosti na hlavní.

Citace:
"Porušení povinnosti dát přednost v jízdě bez dalšího již samo o sobě vede ke zcela bezprostřednímu a reálnému nebezpečí střetu vozidel, protože se vždy týká situace, v níž jde o vztah nejméně dvou vozidel s protínajícím se směrem jízdy. Porušení povinnosti dodržet stanovený rychlostní limit samo o sobě nevede ke vzniku takového nebezpečí a zakládá ho teprve ve spojení s dalšími podmínkami a okolnostmi konkrétní situace v silničním provozu, jakými jsou např. přítomnost dalších účastníků provozu, hustota provozu, viditelnost, přehlednost daného místa či úseku apod.

Od těchto zásad se lze výjimečně odchýlit, pokud to je odůvodněno jednak extrémní mírou porušení povinnosti řidiče jedoucího po hlavní silnici dodržet stanovený rychlostní limit a jednak tím, že rychlost jízdy řidiče jedoucího po hlavní silnici fakticky znemožní řidiči přijíždějícímu po vedlejší silnici splnění povinnosti dát přednost. Jde o to, že jen v důsledku vysoké rychlosti vozidla jedoucího po hlavní silnici řidič vozidla přijíždějícího po vedlejší silnici i při snaze dát přednost objektivně nemůže bezpečně provést jízdní manévr spočívající v projetí křižovatky. Typickým rysem takové situace je to, že řidič, který jinak je povinen dát přednost v jízdě, jen v důsledku vysoké rychlosti jízdy vozidla, jemuž má dát přednost, uvidí toto vozidlo až v době, kdy již není reálné, aby mu přednost skutečně dal. Zároveň je třeba zdůraznit, že nedání přednosti tu nesmí být důsledkem toho, že řidič přijíždějící po vedlejší silnici pominul nějakou významnou okolnost, kterou mohl běžně vnímat nebo kterou mohl snadno předvídat." (7 Tdo 38/2009)


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
Ty vole, čím ti soudci NS myslí?
Citace:
"Obecně vzato, je za takový střet zásadně odpovědný řidič, který do křižovatky vjede z vedlejší silnice, neboť jeho povinností je dát přednost v jízdě vozidlům přijíždějícím po hlavní silnici. (..) Přednost řidiče jedoucího po hlavní silnici tedy nezaniká jen v důsledku toho, že tento řidič jede nedovolenou rychlostí. Příčinou střetu pak je skutečnost, že řidič přijíždějící po vedlejší silnici nedal přednost."
...
Citace:
Soud konstatoval, že "obecně není akceptovatelné, aby si nejasnou situaci v silničním provozu řidič vykládal ve svůj prospěch, neboť to je v rozporu s jeho povinností chovat se ohleduplně a ukázněně."

podle logiky druhé citace by měli být za viníky prohlášeni rovným dílem oba dva.

(Vzhledem k tomu, že dát přednost znamená jet tak, aby ten na hlavní silnici nemusel náhle měnit směr, ani rychlost jízdy, vyžaduje to, aby řidič na hlavní jel dostatečně pomalu na to, aby ho řidič z vedlejší vůbec mohl postřehnout.)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Nechci si dělat reklamu, ale možná by to mělo řidiče zajímat... Jde o menší výcuc rozhodnutí soudů o kolizích na hlavních a vedlejších silncích při nepřiměřené rychlosti: http://news.autoroad.cz/zajimavosti/334 ... -rychlost/

Nevím kam to šoupnout, tak třeba sem...


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V takovém případě můžeš předjet cyklisku, motocykl bez sajdkáry, chodce tlačícího ruční vozík max šířky 60 cm(?), víc mě nenapadá. A díky tomu mě serou takoví řidiči, kteří musí předjet cyklistu za každou cenu a já v protisměru uhýbám skoro do struhy a ku*** lítají.


Offline
7104
27 úno 2010 07:40
chat-maniac píše:
když máš široký pruh na dvě auta tak předjet můžeš, když ji profilem vozu nepřejedeš ne??

Přiznám se, že nevím. U cyklistů to platí, to jistě, ale jinak netuším.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7582
17 pro 2006 22:32
Brno
když máš široký pruh na dvě auta tak předjet můžeš, když ji profilem vozu nepřejedeš ne??

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
7104
27 úno 2010 07:40
marecek.00 píše:
Jen malá technická - plná čára neznamená zákaz předjíždění a přerušovaná neznamená, že je předjíždění povoleno, předjíždění je vždy upraveno značkou. Přerušovaná vodorovná čára jen značí, že je možno ji přejet.

Ještě jedna technická, plnou čáru přejet můžeš, ale ne při předjíždění, ale při objíždění nebo při odbočování na místo ležící mimo silnici.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Z venku vypadá jak feťácké doupě, uvnitř je puch jak od ropuch a v létě nesnesitelné vedro. Takže maximálně tam vletíš na WC, koupíš si kafé v automatu a rychle ven...


Offline
Uživatelský avatar

3692
28 úno 2006 19:00
chat-maniac píše:
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=16241 - o Jírově
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id=192283 - o některých konečných.
to by mě zajímalo, odkdy je Valňas tiskový mluvčí????? no ten první článek psal asi školák...

Z moderních zaujme konečná Haškova na Lesné. Je pojata jako multifunkční objekt,“ uvedl Valníček.
Si dělá kozy, ne? Vždyť vypadá jak feťácké doupě!! Posprejovaná komplet až po střechu! :pray:
Psal jsem do "závadníku" 13. ledna - dodnes nemám odpověď! Psal jsem tam, zda to hodlá někdy někdo očistit nebo přelakovat?


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
Jasně, ale v praxi to ten význam má... Pomůže ti to jen v případě, že na plné předjedeš a oni tě uvidí, tak ti můžou dát pokutu jenom za přejetí čáry...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Frankx píše:
...Je to obdoba toho, co jsem kdysi říkal o plných čarách. Jsou místa, kde bych na plné předjel čtyři kamiony a místa, kde je přerušovaná a nevzal bych tam ani cyklistu...

Jen malá technická - plná čára neznamená zákaz předjíždění a přerušovaná neznamená, že je předjíždění povoleno, předjíždění je vždy upraveno značkou. Přerušovaná vodorovná čára jen značí, že je možno ji přejet.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Frankx píše:
Pod to prohlášení o rychlostech se taky podepíšu. Je to obdoba toho, co jsem kdysi říkal o plných čarách. Jsou místa, kde bych na plné předjel čtyři kamiony a místa, kde je přerušovaná a nevzal bych tam ani cyklistu...

To mi povídej. U nás na silnicích 2. třídy začali šetřit barvou. Jsou úseky, ke byla plná čára a vedle ní čára přerušovaná - předjíždět mohl jen jeden směr. Teď je tam do poloviny úseku jedna plná čára a od poloviny úseku přerušovaná (platí pro oba směry). Důsledek je takový, že spousta řidičů ty čáry přestala respektovat a předjíždí podle rozhledu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7582
17 pro 2006 22:32
Brno
miropiro píše:
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=16241 - o Jírově
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id=192283 - o některých konečných.

to by mě zajímalo, odkdy je Valňas tiskový mluvčí????? no ten první článek psal asi školák...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

163
26 črc 2006 15:05
Tak prevence policie je podle mě vcelku dobrá, vídám je, alespoň v Brně, často. Jen bych rád viděl víc akcí zaměřených na určité skupiny (auta / dodávky / kamiony / autobusy / alkohol apod.).
Co se týče přejezdů, je podle mě nesmysl bazírovat na dodržování maximální dovolené rychlosti. Konkrétně na Drčkove přes ten přejezd nepojedu 30 ani s busem, to už neberu ani jako přejezd, jediný důvod ke zpomalení je špatný stav silnice. A že tam je nějaká značka mě vůbec nezajímá, měli ji už dávno odstranit stejně jako ty koleje. Ty pseudokoleje na okruhu nebo ten přejezd u Hladíkovy, tam na rychlost taky kašlu, ale vždycky po očku mrknu, kdyby náhodou. Podle mě nemá smysl řešit takto intenzivně rychlosti. Problém s přejezdy je v tom, že na ně lidi najíždí i když svítí červená světla, to je ten průšvih a osobně nechápu co je k tomu vede.
Pod to prohlášení o rychlostech se taky podepíšu. Je to obdoba toho, co jsem kdysi říkal o plných čarách. Jsou místa, kde bych na plné předjel čtyři kamiony a místa, kde je přerušovaná a nevzal bych tam ani cyklistu...
Psychotesty by asi část lidí odfiltrovaly, ale žádná sláva to taky není. Kdo chce jet jak magor, stejně tak pojede. Já se na silnici snažím spíš používat zdravý rozum a předvídat než se slepě řídit dopravními omezeními a podobně. A doufat, že žádný magor nepojede naproti...


Offline
Uživatelský avatar

2553
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=16241 - o Jírově
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id=192283 - o některých konečných.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ještě jedna věc - ono je sice pěkný, že je omezení rychlosti a blablabla, ale je to na hovno, když člověk potká benga (resp. je zastaven - ale ono ani to číslo, kdy je vidím něco dělat, není o nic vyšší) tak jednou do roka - osobně ročně najezdím alespoň těch 20tis km (z toho minimálně polovinu na větší vzdálenosti) a cajty jsem potkal všehovšudy za dobu, co mám papíry, akorát tak ve městě, a to ještě většinou výhružně stojící a nic nedělající (jistě, má to efekt, kloboučník ve stodvacítce zpomalí pro jistotu na třicet).
Možná by tedy nebylo na škodu taky trochu zvýšit tu prevenci.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Co se týče dodržovýání rychlosti, jednou jsem slyšel v rádiu zajímavou debatu motorkářů. Cituji:
Je rozdíl jet rychle a jet jako prase. Když pojedu mimo obec 120, tak poruším předpisy a přesto můžu jet bezpečně. Když jedu 50 okolo školy, kde pobíhají děcka, tak nic neporuším, ale riziko je zde vysoké.

Pod to bych se možná i podepsal. I když dobrovolní dárci jezdí jak prasata pořád, stejně jako dodávky a kamioni.

Zpátky na silnici. Mám limit 90 km/h. Policie toleruje 30 km/h. Výsledkem je to, že informacemi vyzbrojený člověj jede 120, protože se mu nemůže nic stát. Stejně tak u omezení rychlosti má policie určitou toleranci, protože řidič se musí také dívat na cestu a ne jen na tachometr. Ve výsledku to dochází tak daleko, že silničáři na patřičné místo dají omezení na 60, protože s tím mají záruku, že auta pojedou max. 80. A bludný kruh se uzavírá.

Tohle ale není řešení. Naopak to přináši pouze nevýhody - zpomalování provozu apod. Nemluvě o tom, že kdo tam jel dříve kilo dvacet, pojede tam opět kilo dvacet, i kdyby tam byla padesátka. Zvyk je zvyk. Jinak, dopravní značení, pokud se nepletu, organizuje dopravní policie, silničáři už pouze instalují.

Jinak si myslím, že součástí zkoušek v autoškole by měly být i psychotesty, protože získání ŘP mi přijde jako formalita.
Opravdu si myslíš, že psychotesty něco dokazují a něco vyřeší? Podle mne ne.


Offline
Uživatelský avatar

1891
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Chování řidičů na silnicích je odrazem stavu celé společnosti. V úvodu upozorňuji, že společnost se takto prezentuje jako celek a jsou mezi nimi i slušní lidé a ani já nejsem svatý.
S masivním rozvojem internetu a tím snadnou dostupností informací, okořeněnou cíleným servírováním informací vytažených z kontextu má čím dál více lidí argumenty, proč něco nedodržovat. Člověk je od přírody líný a potřebuje svobodu, takže vyhledává, na co má právo a o povinnostech už nerad slyší. Další stránkou ne snížené respektování autorit. Na tom má podíl bohužel situace v našem státě, kterou nebudu dál komentovat. Silný individualismus způsobuje bezohlednost k ostatním. Tak se dostáváme k tomu, na silnicích lidé jezdí jak prasata. Proto je třeba je nějak usměrnit, snížit rychlost, instalovat retardéry, kruhové objezdy. Proti tomu se ovšem staví silná lobby stavebních firem, protože státní zakázku lze předražit a ti "blbci dole" to zaplatí (jak jeden známý ve Francii na letišti slyšel nejmenovaného českého papapáše hovořit do telefonu).
Dopadá to tak, že se staví a přestavuje mnohdy nesmyslně a zbytečně a zástěrkou zvýšení bezpečnosti.
Zpátky na silnici. Mám limit 90 km/h. Policie toleruje 30 km/h. Výsledkem je to, že informacemi vyzbrojený člověj jede 120, protože se mu nemůže nic stát. Stejně tak u omezení rychlosti má policie určitou toleranci, protože řidič se musí také dívat na cestu a ne jen na tachometr. Ve výsledku to dochází tak daleko, že silničáři na patřičné místo dají omezení na 60, protože s tím mají záruku, že auta pojedou max. 80. A bludný kruh se uzavírá.

Jinak si myslím, že součástí zkoušek v autoškole by měly být i psychotesty, protože získání ŘP mi přijde jako formalita.

Co se týče dodržovýání rychlosti, jednou jsem slyšel v rádiu zajímavou debatu motorkářů. Cituji:
Je rozdíl jet rychle a jet jako prase. Když pojedu mimo obec 120, tak poruším předpisy a přesto můžu jet bezpečně. Když jedu 50 okolo školy, kde pobíhají děcka, tak nic neporuším, ale riziko je zde vysoké.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7582
17 pro 2006 22:32
Brno
tuhle včera jel borec z Tuřan na Slatinu s dovávkou 60 a vychtunával si to náležitě s rukou z okýnka, bohužel proti pořád něco jelo takže jsem se musel táhnout taky...
co se týče přejezdů, kde jede něco jednou denně a nebo 100 let už nic, je to smutné, že odpovědné osoby toto nevidí, aby značení upravili.
bohužel v tomto tupém státu plném omezenců, kteří blokují postupama a průtahama jakoukoliv věc, mě to nepřekvapuje.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2770
07 kvě 2008 20:25
Čebín
samozřejmě jsou nesmyslná místa ale pokud tam je třeba 60 tak jedu prostě 60!
Co se týká těch co jezdí v 90 bezdůvodně třeba 70 tak pokud je to možno je předjíždím...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
a řidiči by si měli už jednou uvědomit že když je někde snížená rychlost je tam z nějakého důvodu a netroubit na před ním jedoucího řidiče který ji dodržuje....

a) snížení rychlosti beru dnes jako mnohdy provokaci - proč je v místech, kde byla dříve devadesátka, najednou šedesátka? Na mé "oblíbené" cestě Brno - Náchod narážím prakticky co měsíc na nové omezení - proč je na obchvatu obce padesát, protože je tam obec? Na co pak je? Proč je v Lipůvce nesmyslný kruháč? Proč je mezi Novým Městem a Náchodem šedesátka namísto devadesátky? Proč se pořád posunují cedule obcí, i když k tomu není důvod (nové zástavby apod)? Proč se zúžuje průjezdý profil silnic - tam, kde byla tříproudovka, je teď dvouproudovka? Já si myslím, že za pár let se dočkáme doby, kdy bude všude stabilně mimo obec šedesát a v obci čtyřicet. Mluvím teď tedy o omezeních, které já osobně naprosto nechápu a nejen podle mne jsou zbytečné. Tuhle jsem jich na této trase napočítal 42.

b) nemám nic proti řidičům, kteří dodržují rychlosti, mám ale něco proti řidičům, kteří jedou "vevnitř 40, venku 70". Osobně bych to bral jako omezování provozu a stejné tresty jako za rychlou jízdu. Dneska rekord - od Kauflandu dom (2km) s tím, že část je mimo obec, průměrná rychlost 45 km/h. Škoda, že už nemám ty přídavný dálkový a auto, se kterým bych se nebál předjíždět :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2770
07 kvě 2008 20:25
Čebín
nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat ale asi budu muset.

Je právě největší chybou, že na takovejch přejezdech nikdo neměří... Přečtěte si zprávy na netu a zjistíte že se denně stane min. jedna nehoda s úmrtím. Je tedy na čase začít pořádně brát řidičáky a hlavně je nedávat každému kr*** ... a řidiči by si měli už jednou uvědomit že když je někde snížená rychlost je tam z nějakého důvodu a netroubit na před ním jedoucího řidiče který ji dodržuje....

Zárovn bych prosil adminy aby to přesunuli jinam to jak se má jezdit před přejezdy a pod. už opravdu nesouvisí s DPMB v TV, tisku ..


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
přesně kvůli tomuto dostali měšťáci značky "měření rychlosti" .. protože měřili tady na takovejch stromama zarostlejch rádoby přejezdech ...

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Nejde o to, že např. taková trať do Líšně je zarostlá stromy, neprůjezdná, a ještě ke všemu rozkradená. Jde o to, že před přejezdem je umístěna dopravní značka A32 "Výstražný kříž pro železniční přejezd". Platí tedy pravidlo, že v úseku 50m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění nesmí být rychlost vyšší než 30 km/h, pokud však svítí přerušované bílé světlo přejezdové signalizace, je tento limit 50 km/h. Žádné bílé světlo zde nesvítí, platí tedy 30!!! Zrovna na té Drčkově je osmdesátka, takže když vám policie naměří překročení rychlosti o 50km/h, znamená to ztrátu 5 bodů, pokuta minimálně 5000Kč a když vás takhle změří dvakrát, tak vám seberou řidičák na 1 rok. Takže pozor na přejezdy!!!


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
no tak to si už tady děláte srandu? ...
zarostlý vlečky, leta nepoužívaný a vy byste tam chtěli bazírovat na 30km/h? ...
tak to už je fakt moc :lol:

_________________________________
Jakub


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 dub 2024 20:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]