Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 40 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
2810
01 úno 2006 10:39
Před nějakým časem jsem zde psal, že jezdím s MHD jen jako řidič, že i přes ucpaný Brno jsem všude dřív autem a to o dost dřív, protože k době cestování musím připočítat cestu na MHDm čekání na přestupy atd a jak jste mě tu peskovali a hle.....


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Áááá, koukám, že už nejsem jediný, kdo měří čas cestování MHD a rozlišuje čekání a samotnou jízdu a pak posuzuje poměr.
Lidi se mi smáli. Teď dělají to stejné. Nikdo se nesměje.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
790
25 led 2006 09:46
Jedna dnešní zkušenost k tomu 15/30 min. intervalu. Na Šilingrovo náměstí docházím v 10.20, trolejbus linky 26 směr Kamenný Vrch jede kolem 10.30, říkám si - to krásně stihnu (a pokud by byl interval 5 min.jako před tím, tak ano). Jenže šestka odjela v 10.19 a pětka jede až 10.28. Tedy proklad 6/9 min.
Trolejbus na Mendláku samozřejmě už nebyl, takže dalších 20 min. čekání. Výsledek - čístá jízdní doba dohromady nějakých 16 min. a k tomu 29 minut koukání na oblohu.
Jistě, mohu použít kombinaci linek 25/50, ale proklad linek 50 a 26 je ze čtvtí 5/15 min., takže v tom případě mám na koukání na oblohu jen o pět minut méně času. Stále je poměr jízda / čekání 16 / 24. Což považuji v této relaci za nepřijatelné.


Offline
1072
09 lis 2006 18:16
Ty standardy jsou trochu popsány tady: https://www.jmk.cz/content/10885 - Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 - 2026
Jsou evidentně připraveny na výjimky a netýkají se místních částí.
Jsou tam i popsány plánované výhledy, např. po dostavbě tratě na kampus asi bude 401/402 končit u nemocnice. Nebo po prodloužení tratě na Holzovu, by zde mohly končit linky 601,602,701,702...

A ty brněnské zastávky mimo 100+101 - krom přehrady (kde by to komplikovalo pravidla pro Veverskou Bítýšku - autobus/vlak přes stejné zóny a stejný počet zón) to stejně moc jinak řešit nejde (kdyby Dvůr v Lese byl v zóně 101, tak by stejně hned další zastávka byla v zóně 510, takže by to stejně nic neřešilo). Líšeň, na spáleništi by teda řešit šla, ale ta je o metr v Brně a primárně slouží pro oblast mimo Brno. A opravdu pochybuji, že autobusová zastávka Veverská Bítýška, přístav je posunuta kvůli katastrální poloze (vždyť víme, že se ta pravidla s katastrem nedodržují). V dané oblasti jsou svodidla a spíš předpokládám, že "stoletou" polohu zastávky nikdo neřešil (obdobně jak nikdo neřeší v dané oblasti chybějící chodník)


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Jalovisko, Kunice ani Lhota určitě ne.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tam je ale všude docházková vzdálenost 2 km k nejbližší zastávce, ne?


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Jalovisko, Čechyně, Kroužek, Slavíkovice, Mariánský Dvůr, Vilémov, Zdravá Voda, Lhota u Lysic, Kunice... Mám pokračovat?


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Horní Štěpánov, Nové Sady:
Jednak je to jiný kraj, a hlavně je tam obslužnost linkami 780435, 780436 a 780444 (mimo IDS samozřejmě, viz důvod na začátku věty). Okres Prostějov, takže spádovost logicky tím směrem.
Spojení nad rámec je možné zajistit, pokud ho někdo zaplatí. Takže ne, není to otázka na Kordis, ale na vedení obce, zda si připlatí za nadstandard.

Boří Dvůr:
Ano, to je skutečně extrém podobně jako ten brněnský Dvůr v lese. Tam je to řešeno patrně účelovými spoji.

Zóna 102:
Ale zase proč? Tam přece žádný trvale žijící obyvatel není. Jiné číslo než Brno to má, je to pořád jen číslo, a brněnské výhody tady ztrácejí smysl.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Falkon píše:
Mimochodem, ještě drobně k tomu zónovaní: Brno (katastrálně) leží nejméně v 5, respektive 6 zónách: 100 + 101 (většina zastavěné oblasti), 310, 325 (Bystrc, určitě víte kde) – k tomu jedna drobná zajímavost: lodní zastávka Veverská Bítýška leží katastrálně na území Brna… autobusová zastávka je posunutá asi o 200 metrů (plus/minus) jen proto, aby mohla být katastrálně na území zmíněné obce; 510 (Dvůr v Lese, jak už tu bylo zmíněno) a 410 (Masarykův okruh…) jo a 210 (Líšeň, Na Spáleništi); možná technicky část leží i v 610, ale nejsem si jist, jestli v té zóně leží nějaká zastávka katastrálně se nacházející na území Brna.

A přesně tyhle zóny by měly být nějaká zóna 102. Fakt to tu chybí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

354
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
P. Haluza píše:
Ne teď vážně. Všechny obce v JMK mají nějaký standard obslužnosti, který garantuje i té nejzapadlejší osadě nějakou dostupnost.

Tohohle bych se rád chytnul – počítají se pouze obce katastrálně ležící na území JMK, nebo všechny obce obsluhované linkami IDS JMK?
Ať už je odpověď na otázku varianta „a“ (pouze obce katastrálně v území JMK) nebo možnost „b“ (všechny obce (včetně jejich částí…) obsluhované linkami IDS JMK, není to pravda.
Horní Štěpánov/H.Š., Nové Sady (oblasti obsluhované linkami 277/291) nemají v nepracovních dnech jediný spoj a to ani v nějaké rozumné docházkové vzdálenosti. Zmíněné linky (spolu s dalšími) v nepracovní dny vůbec neexistují. Ale je pravda, že zmíněná obec leží v jiném kraji.
Boří Dvůr (část Valtic) ovšem leží na katastrální území JMK; v nepracovní dny tam nejezdí nic; v pracovní dny linka 555. Uznávám, že je to odlehlá osada, kde ani nevím, co tam je, ale osobně jsem v tom okolí byl (byl to teda zážitek tam tou 555kou jet) a v návaznosti na předchozí debatu budu nejspíáš ukamenován, že si dovoluju srovnávat nějakou „rozpadlou boudu“ s něčím jako třeba ten Horní Štepánov, ale stejně: tak buďto to obsluhuju každý den (jakkoliv je to odlehlé a nezajímavé místo), nebo to neobsluhuju vůbec; když to napíšu hodně blbě – tím přístupem: „stejně tam nikdo nejezdí“ bych klidně mohl zrušit všechny spoje (i v takové ****li jako je Brno), které pravidelně „vozí vzduch“, ale pak se náhodou jednou za uherák najde nějaký maňas (třeba jako já…), který zrovna tam chce jet na nějaký výlet. A nebude moct. Anebo si představme, že v tom Horním Štěpánově, když už jsem ho uvedl jako příklad, bydlí někdo, kdo cestuje pravidelně… třeba do Letovic… do zaměstnání. A protože pracuje ve fabrice, která nezná slovní spojení „nepracovní dny“, jak se pak takový cestující dostane do práce? Souhlasím, že tohle je otázka spíše na Kordis, kam ji ostatně také směřuji, ale bezprostředně souvisí s uvedeným výrokem o obsluze „i těch nejzapadlejších osad“.

Mimochodem, ještě drobně k tomu zónovaní: Brno (katastrálně) leží nejméně v 5, respektive 6 zónách: 100 + 101 (většina zastavěné oblasti), 310, 325 (Bystrc, určitě víte kde) – k tomu jedna drobná zajímavost: lodní zastávka Veverská Bítýška leží katastrálně na území Brna… autobusová zastávka je posunutá asi o 200 metrů (plus/minus) jen proto, aby mohla být katastrálně na území zmíněné obce; 510 (Dvůr v Lese, jak už tu bylo zmíněno) a 410 (Masarykův okruh…) jo a 210 (Líšeň, Na Spáleništi); možná technicky část leží i v 610, ale nejsem si jist, jestli v té zóně leží nějaká zastávka katastrálně se nacházející na území Brna.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ona je v tom dost možná i trochu snaha o nějaký takt. Ano, 30 minut je hodně, ale 20 je možná až moc luxusní a 25 nebo něco okolo se blbě pamatuje. To když už tak 24 minut, to se jednou za 2 hodiny srovná. :-)

Ne teď vážně. Všechny obce v JMK mají nějaký standard obslužnosti, který garantuje i té nejzapadlejší osadě nějakou dostupnost. Mimochodem třeba takový Mouřínov se svými 500 obyvateli má o víkendu 3 páry spojů do nejbližší civilizace (Bučovice), dvakrát větší Útěchov má interval 15 minut. Ano, především kvůli turistům, ale i tak je to naprosto nesrovnatelné. A třeba taková Dvorska má srovnatelný počet obyvatel a interval 60 minut. Možná by nebylo od věci udělat nějaký standard i pro Brno, ale mělo by to být spravedlivé. I z té nedávno zveřejněné analýzy od Ondry Pokory je patrné, že Lesná je (opět, překvapivě) předimenzovaná a ten víkendový 15minutový interval na a-46 si prostě nezaslouží (s ohledem na zbytek města).


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tak jsem se konečně dostal k tomu si ten článek přečíst. Nic zas tak převratnýho se tam nepíše, ale je to poměrně přehledně zpracovaný.

Co je ovšem velice zajímavé je výrok pana generálního o obloze a spěchu o víkendu. To je neuvěřitelná arogance. Tím spíš od člověka, který je představitelem firmy, kde se opravdu nepracuje 8-16, po-pá... Určitě by byl nadšený, kdyby mu o víkendu zaměstnanci nepřišli o víkendu na směnu, protože se koukali na oblohu a nespěchali do práce.

Jak už bylo mnohokrát řečeno, tak interval 30 minut je v rámci MHD do městských oblastí opravdu úlet. Stejně tak 15 minut na zcela páteřních linkách. Neřešme "nesmysly" typu Dvůr v lese. Logicky z podstaty věci bude na koncových úsecích menší obsazenost než někde v centru. A na tom se nic nezmění jestli bude interval 5 minut nebo 5 hodin. Logicky v koncovém úseku pojede méně lidí. A čím delší ten interval bude, tím míň tam těch lidí v součtu pojede, protože ta doprava nebude použitelná... Čímž samozřejmě netvrdím, že musí do Bosonoh jezdit autobus každé 2 minuty. Ale stejně tak by tam podle mě neměl jezdit ani po té půl hodině.

Jinak nevím, jak konkrétně to vypadá s personální situací, ale nejspíš se to nebude nijak lišit od jiných dopravních firem - návrat na předcovidový rozsah provozu je naprosto nereálný. Otázka je, kam se ti lidi ztratili. Protože když sám vidím jaké harakiri se jinde občas páchá jen proto, "aby to odjelo", tak se divím, že v té dopravě ještě někdo pracuje. Myslím, že taková "neurčená směna" v DP den dopředu je oproti jiným firmám/pozicím ještě úplně v klidu jakkoliv nepříjemná jistě je. Kdyby se chtěl někdo podělit, jak to konkrétně funguje, kolik takových směn je apod. tak si to rád poslechnu.


Offline
Uživatelský avatar

192
12 čer 2020 15:02
Brno-Černá pole
Jakub S. píše:
Protože tak bylo politicky rozhodnuto.

Aha, díky!


Offline
Uživatelský avatar

3085
29 srp 2009 19:30
Protože tak bylo politicky rozhodnuto. Naopak například zastávky U Jezírka a U Buku leží v katastrálním území Bílovic n/S. (https://mapy.cz/s/raruratoro) a i přesto nejsou v zóně 215. Nikde není napsáno, že 100+101 musí pokrývat jen a pouze/právě celé území města Brna.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

192
12 čer 2020 15:02
Brno-Černá pole
P. Haluza píše:
Odjakživa. Sice zóna 510, ale území Brna. Stejně jako okolí přehrady.
Viz zde: http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L ... 321628.pdf

Trošku mimo téma otázka, ale proč je tedy v zóně 510?


Offline
59
19 úno 2013 13:02
tak to jsou bezne solidne zastavene oblasti, tam me tech 30 minut vadi


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jistě, stejně tak by se nemělo srovnávat sídliště a koncové úseky typu Bosonohy, Útěchov, Tuřany apod. Ne?
To je totiž přesně to, k čemu od začátku mířím. Není Brno jako Brno a nelze každému, kdo se nachází v Brně, vést pod okny tři linky po 10 minutách.


Offline
59
19 úno 2013 13:02
to jo, ale nebudem to snad srovnavat s nejakym sidlistem v brne?


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Odjakživa. Sice zóna 510, ale území Brna. Stejně jako okolí přehrady.
Viz zde: http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L ... 321628.pdf


Offline
59
19 úno 2013 13:02
Dvur v lese je od kdy Brno?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Z tohohle fóra by jeden měl pocit, že tyhle 2 vesničky jsou významnější než Praha.
Ale jako JŘ tam mají fakt hrozný. Jet odtam je ještě v pohodě, člověk si načasuje odchod z baráku, kdy potřebuje, ale pokud bych se vracel z Brna s nákupem a právě by mi to ujelo a musel bych hodně čekat, tak to bych byl asi hodně na….

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ovšem Vranov není Brno, takže "tam to nevadí", a Útěchov má taky počet obyvatel poněkud málo na to, aby tam byl hustší interval. Víkendové posily jsou kvůli turistům, to je zas něco jiného. To je to stejné jako Mariánské údolí.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Když se tu takhle dohadujete, tak nezapomeňte na (z pro mě stále neznámého důvodu) všemi zdejšími oblíbený Vranov a Útěchov. Tam jim to jezdí jednou za věčnost a ještě ke všemu nepravidelně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ne, Dvůr v lese byla pouze ukázka toho, že není Brno jako Brno. Takže argumentovat tím, že přece interval 30 minut nee, protože jsme v Brně, je poněkud vedle.
Koneckonců letiště je taky v Brně a taky má interval 30 minut. No a co? Interval se snad řídí počtem obyvatel a poptávkou.
Takový Újezd u Brna je město, má víc obyvatel než Bosonohy, ale o víkendu má interval 2 hodiny. Takže klid.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Pochybná argumentace je spíš ten příklad s Dvorem v lese. Je spousta okrajových částí Brna, obydlených, které obsluhuje jediná autobusová linka a jsou teď o víkendech na 30 minutách celý den. Takže tak... Ze svého okolí vím, že nejsem zdaleka jediný, kdo s pravidelným používáním MHD nadobro skončil. Takže si klidně dál slovíčkařte a pro mě za mě dál můžeme intervaly natahovat.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 11:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]