Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 556 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Hlavni problem je, ze ani na tu 15minutovou se nedostanu z vetsiny konecnych do centra.

A ten prepocet v clanku je k smichu. Krome prepoctu rocnich salinkaret na plat by meli jeste napsat, kolik stoji srovnatelny jednorazovky a jaky jsou moznosti dopravy. Je rozdil kdyz v praze sednu na metro, kam se dostanu na jednu jizdenku a kam povrchovou. Navic v brne se soucasnym omezovanim spoju stoji mhd cim da vic za starou belu .
Me to je jedno, na vylety do a z hospody to pouzitelny bude, jinde budu proste vic jezdit IGK. Zbytek poresi univerzalka. Ale jsem zvedavej, jak se zdrazi okolni IDS, uz tam se pro vic lidi vyplaci spolujizda igk misto salinkaret.


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Ečerova - Svratecká, Mifkova - Krásného a asi největší nášup Modřice, smyčka - Ústřední hřbitov

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
honny píše:
10 minut pomalu nemá smysl kupovat, to raděj' dojdu. :mrgreen:

Krematorium-nádraží, Pisárky-Komín, Novolíšeňská-Geislerova... šťastnou cestu


Offline
1072
09 lis 2006 18:16
Zajímavé srovnání

Jízdné podraží. I tak Brňané platí méně něž jinde v Evropě
http://www.sedmicka.cz/brno-vyskov/clanek?id=255472


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Ne, když jsi omezený časem ;)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
10 minut pomalu nemá smysl kupovat, to raděj' dojdu. :mrgreen:

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Tasa: právěže jsem pravidelně cestoval dobu kratší než 10 minut, tedy týdně 2x14Kč a krát 12 na tři měsíce je 336. Plus nějaké ty nepravidelné třeba i delší cesty, ale zkrátka se mi to nevyplatilo. To stejné má teď třeba můj mladší bratr, jezdí pravidelně jednou týdně 10 minut (tam-zpět, takže 28 Kč/týden), takže taky má smůlu... Trochu zmenšit náklady může univerzálka, ale stejně... Zkrátka jde mi o to, že jednorázovky může být nucen používat i Brňák, nemusí to být turisti nebo dojížděči.
P.S. a není potřeba mi to vykládat dvakrát :mrgreen:

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3395
12 čer 2007 02:11
Doma
Fantomas píše:
Hlavně mě fascinuje, jak převládá názor (v DP, v novinách i tady), že jednorázovky jsou jenom pro turisty, občasně přijíždějící apod. A co lidi, co bydlí v centru a pracují/chodí do školy taky v centru v dochůzkové vzdálenosti a pravidelně třeba jezdí někam jednou týdně, takže musí platit předražené jednorázovky, protože šalinkarta se jim jednoduše ještě nevyplatí.. Já mám třeba z rodiny šalinkartu jako jediný, a to až teď na výšce a ještě jenom přes školní rok, předtím když jsem nejezdil denně, ale třeba jen 1-2x týdně, se mi to nevyplatilo.

Předpokládám, že před tím než jsi šel na vysokou, tak jsi byl taky student. Nevím sice kolik stojí roční studentská, ale čtvrtletní stojí 640, když bys jel někam 1-2x týdne ( jak jsi uvedl), tak bys za ten čtvrtrok cestoval 12-24x, průměrně tedy 18x. Za předpokladu, že bys cestoval déle jak 15 minut a tedy musel použít jízdenku za 22, tak by se ti šalinkarta vyplatila. 18x2x22=792
Použité zdroje: matematika pro I. stupeň ZŠPředpokládám, že před tím než jsi šel na vysokou, tak jsi byl taky student. Nevím sice kolik stojí roční studentská, ale čtvrtletní stojí 640, když bys jel někam 1-2x týdne ( jak jsi uvedl), tak bys za ten čtvrtrok cestoval 12-24x, průměrně tedy 18x. Za předpokladu, že bys cestoval déle jak 15 minut a tedy musel použít jízdenku za 22, tak by se ti šalinkarta vyplatila. 18x2x22=792
Použité zdroje: matematika pro I. stupeň ZŠ

_________________________________
Medlánky jsou elita a Pisárky jelita


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Cenová politika DPmB (ale i ostatních podniků) nebere ohled na ty, kdo dojíždějí za prací mimo Brno, nebo naopak do Brna a o víkendu jsou jinde. Pokud přijedu v pátek odpo a odjíždím v po ráno, šalinkarta by se mi teoreticky vyplatila, ale proč bych si ji měl kupovat, když ji přes týden nevyužiju? Kdyby byla nějaká možnost víkendových permanentek třeba i na delší období, mohl by to být pro řadu lidí zajimavý produkt. Takhle jsou tito nešťastníci odkázáni buď na předražené jednonrázovky, nebo na kombinované, či jak se jim odporně říká.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
agent_s_teplou_vodou píše:
Kdo jezdí pravidelně, tak přece nejezdí na jednorázové jízdenky, když například taková roční šalinkarta vyjde na 12,-Kč na den.

To je sice pěkné, že vyjde 12Kč na den (4430/365), ale máme cca 104 víkendových dní, dalších 13 dní jsou svátky (v následujících počtech budu uvažovat, že polovina svátků vyjde na víkendy) a v neposlední řadě má většina lidí 20 dní dovolené a řekl bych, že i 3 dny nemocenské. Takže nedělíme 4430 365, ale 4430/(365-104-7-20-3). Nyní jsme na 19Kč. To je stále velmi dobrá cena, ale každý den, kdy jedeme na služebku, jedeme do práce autem, jsme na dovolené, jdeme pěšky, tak cena jízdného za den naskakuje :wink:
Osobně bych šel do celoroční jízdenky, ale pokud někdo bere 13 tisíc čistého, musí živit sebe, případně děti, platit nájem a další výdaje, tak kde má 4500 sehnat?

Myslím si, že by se ceny jízdného neměly vůbec porovnávat s jinými městy. Měly by se porovnávat s tím, zda budou potencionální zákazníci (tj. obyvatelé Brna, studenti, turisté, příležitostní návštěvníci) na to mít a zda budou ochotni to za to dát.
Nemá smysl porovnávat s jinými městy, protože v každém je MHD specifická. To by se muselo porovnávat se stejně velkým městem, se stejně velkými platy, stejnou rozlohou a stejně hustou sítí MHD...


Offline
432
18 srp 2009 01:25
BRNO
tak teďka už vyplatí sarcastic

_________________________________
Jakub


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Hlavně mě fascinuje, jak převládá názor (v DP, v novinách i tady), že jednorázovky jsou jenom pro turisty, občasně přijíždějící apod. A co lidi, co bydlí v centru a pracují/chodí do školy taky v centru v dochůzkové vzdálenosti a pravidelně třeba jezdí někam jednou týdně, takže musí platit předražené jednorázovky, protože šalinkarta se jim jednoduše ještě nevyplatí.. Já mám třeba z rodiny šalinkartu jako jediný, a to až teď na výšce a ještě jenom přes školní rok, předtím když jsem nejezdil denně, ale třeba jen 1-2x týdně, se mi to nevyplatilo.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Ale ne, žádné jízdné není hlavní příjem. Jednorázové jízdenky jsou samozřejmě neúměrně drahé proti předplatním, což je sice úplně normální a i rozumný přístup, ale Brno není žádná metropole, která by mohla rejžovat na turistech a dalších občasně přijíždějících, co za jízdenku vysypou kolik si kdo řekne, protože jim je to +- jedno, případně (spíš) nemají na výběr. V Praze to třeba (možná) funguje, protože když už tam dojedete, tak holt i těch 30 korun za metro dáte, co ostatně taky jiného? V Brně pravděpodobně jednak nemusíte, a hlavně do Brna nejspíš vůbec ani nemusíte. Tady spíš zasáhnete lidi, pro které je předplatní jízdenka moc peněz najednou, ale tím spíš nejsou ochotni dát příliš moc za jednorázovou. Nakonec stejně nejspíš bude město buď navýšit dotaci, nebo sáhnout po dalším omezení dopravy. Pokud to první neudělalo rovnou, tak to druhé je jasné. (Jak by řekl Churchill, mohli jsme si vybrat mezi…)

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
A jak jinak by to teda mělo být? Hlavní příjem vždy je a bude z jednorázovek, nikoliv z předplatních!


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Delší předplatní jízdenky jsou relativně velký jednorázový náklad (zejména pokud to není jenom na zóny 100+101), to může být pro spoustu lidí problém, dát najednou větší peníze… A pro koho to takový není problém není, tak pro něj město udělá všechno, aby mohl autem (srovnej například plány na výstavbu komerčně nerentabilních (tedy nutně tvrdě dotovaných) parkovacích domů v samotném centru s organizací veřejné dopravy s přestupy na terminálech na kraji města, vč. odsunutého nádraží, etc.) Naproti tomu jednorázové jízdenky jsou a vždy byly prostředkem jak vymáčknout extra peníze z těch „co na korunu tak nehledí“. Já nevím jak si to „město“ představuje… Achjo.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Kdo jezdí pravidelně, tak přece nejezdí na jednorázové jízdenky, když například taková roční šalinkarta vyjde na 12,-Kč na den.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
A pravidelne ?? Vylety nejsou berna mince, hlavni je denni dojizdenia to se vleze do 60 minut u vetsiny.


Offline
88
26 dub 2011 09:13
P.Haluza:

Odkdy? 52 minut jízdní doby a jeden přestup mezi linkami s nejkratšími intervaly nestačí?[/quote]

Ne, pokud pak jedeš do Mariánského údolí... Nebo na druhé straně směr Žebětín. To jen na ukázku, že 90 minut má smysl i v Brně (a někteří tak i jezdí...).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
logitech
Průměrný plat je teď tuším kolem 23tis hrubého. Na to dosáhne podle mne tak 50 - 60% lidí. Jen je potřeba rozlišovat hrubý a čistý, ono to udělá pár (dost) tisíc.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Stačí se podívat na údržbu měst, silnice, řeky a kdo ví co ještě...

No tak to pozor, protože:

a) dotace
b) schopnost kraje/okresu/města, potažmo lidí v něm, zařizovat


Offline
888
21 led 2006 12:26
ds: pokud jsi normální člověk, čti dál, pokud papaluch, tak sorry za OT: od kdy bereš průměrný plat ... ??


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
nezaměňovat platy a daňové výnosy. Průměrný plat v Karlovarském kraji je o dost menší než v JMK.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
72
10 dub 2010 16:03
Zdeněk píše:
Přátelé, copak v Brně nemáme jízdenku na 90 minut? Máme, tak proč srovnávat jiné jízdenky? Jízdenka na 90 minut u nás aktuálně stojí 24Kč a můžete na ni vyjet i mimo Brno. Tohle srovnávání se dělá tak, aby to vyšlo tak, jak novinář chce. Třeba aktuálně v Karlových Varech stojí hodinová jízdenka 25Kč a nepřestupní 18Kč, o tom už nepíše nikdo, ale Brno je nejdražší, že


Jenže jsou na tom platově o něco líp než my v JMK. Všeobecně je Karlovarský kraj bohatší než všechny kraje u nás... Stačí se podívat na údržbu měst, silnice, řeky a kdo ví co ještě...


Offline
Uživatelský avatar

106
24 úno 2011 22:27
Prýgl!
Fixi píše:
Ale ty tři pole na univerzálce stojí jen 17,50, to není tak špatný, ne? ;)


tak trochu jsem tenhle prepocet cekala...:)) ok, tak si koupim na 25 minut za 22 kc 60ti minutovou...na co? mne je pak lito jak penez tak toho nevyuziteho casu na jizdence...:)

_________________________________
RT6N1 a Škoda 28Tr Solaris fan


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Ale ty tři pole na univerzálce stojí jen 17,50, to není tak špatný, ne? ;)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 07:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]