Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 20 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2489
28 lis 2007 23:00
Brno
Navíc až dokončí třetí etapu, tak jsem zvědavej jestli se pustí i do čtvrté. Tj. zastřešení celé vozovny.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tak ta stavba není až tak jednoduchá jak možná na první pohled vypadá. Jednak ta samotná smyčka je soustava několika mostů, A hlavně součástí stavby je taky rekonstrukce celýho kolejiště před starou halou. Minimálně co se týče kolejiště bude dost velkým omezením rychlosti prací fakt, že se bude dělat za provozu vozovny.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Stavba nové smyčky šalin v brněnských Pisárkách. I jako zastávka pro halu - fascinuje mě, co na smyčce může trvat 14 měsíců. Když to srovnám se stavbami jako je tunel do campusu, smyčka by měla být řádově jednodušší a kratší stavba.


Offline
478
14 úno 2014 15:19
Brno
VIDEO: Tunel na Žabovřeské v Brně před spuštěním. Tudy za chvíli pojedou šaliny

https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... veten.html


Offline
Uživatelský avatar

2029
03 zář 2009 13:18
OndraS píše:
Ten odkaz se ti nějak nepovedl :mrgreen:

https://www.idnes.cz/brno/zpravy/zranen ... pravy_krut

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Ten odkaz se ti nějak nepovedl :mrgreen:

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Autobus cestou na dopravní hřiště prudce zabrzdil, zranilo se sedmnáct dětí


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7582
17 pro 2006 22:32
Brno
Ten by dostal hned další nazpět. No ještě, že už tam nejsem [-(

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Cestující dal facku řidiči, od strážníků dostal pokutu

Spor mezi cestujícím a řidičem autobusu řešili ve středu navečer strážníci na Vinohradech. Dvaačtyřicetiletý muž se zřejmě polekal, že nestihne nastoupit, a v rozladění nejprve jednapadesátiletému šoférovi vynadal. Vzápětí ho udeřil dlaní do obličeje. Zaměstnanci dopravního podniku svým výpadem naštěstí nezpůsobil žádné zranění a lékařské ošetření tak nebylo potřeba. Útočník si však za narušení občanského soužití vysloužil od strážníků pokutu.


Zdroj: Přehled událostí ze dne 9. března 2023


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Na celou vzniklou situaci mohlo mít vliv plno faktorů, o kterých nevíme, takže jsou to jen dohady. Naopak na zde uvedenou připomínku, že když slyšeli zvukové znamení, tak neměli vystupovat, je sice pravdivá, ale alibistická. Mnohokrát se mi stalo, že vůz byl přeplněný, spoj měl zpoždění a řidič po otevření dveří do 5 sekund začne signalizovat uzavření dveří, aby popohnal výstup a nástup. Kdyby se tou signalizací cestující v uvedeném okamžiku striktně řídili, tak 75% cestujících si takový řidič přiveze na konečnou.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zas bych to tak nerozmazával, prostě měl právníka, co nedělá běžně dopravní nehody v kombinaci s provozem městské hromadné, i takoví obhájci jsou. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
A teď si představte, že máte na peroně tohle zrcadlo, za sebou 6 vozů a k tomu je třeba tma a sněží, nebo prší.


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
Podle referenta dopravní kontroly Dopravního podniku města Brna leží odpovědnost na řidiči. „Sám jsem řidičem tramvaje 25 let a vždy kontroluji hlavně zpětnými zrcátky, jestli všichni vystoupili. Nepohnu se ze zastávky, dokud si nejsem jistý,“ vyjádřil se.
To by mě zajímalo, jak ten referent odjíždí například z výstupní zastávky Švermova ve smyčce, leda že by aplikoval následující postup:

Zavřít všechny dveře kromě prvních, vystoupit z vozu, jít se podívat ke všem dveřím, že nikdo není přivřený, vrátit se do kabiny, zavřít přední dveře, podívat se, jestli v těch předních dveřích není někdo přivřený, a pak terpve jet.

Kdyby to takto praktikovali všichni řidiči na všech zastávkách, tak by to zaručeně pomohlo tomu, aby se tím v DP začal někdo odpovědný zabývat.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Ondra K. píše:
řitom kamery sledující interiér se dodatečně montovaly i do Aniter a KT8, jenom prostě řidiči nedostali možnost je sledovat.


Je tam problém technický, nebo legislativní?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Všechno co tady padlo o limitech dveřních pohonů, možností rozhledu řidiče na jednotlivé dveře, chybujícím lidském faktoru a podobně jsou dlouhý roky známý věci, které musí znát i odpovědní v DP. Nicméně, mám pocit, že nějak chybí snaha o nějaké alespoň částečné řešení.

Přitom takovým řešením, které by mohlo předejít alespoň části případů by mohl být kvalitní kamerový systém, který by umožnil vidět i do dveří, o kterých se ví, že do nich řidič vidět nemůže. Třeba u tramvají jsou použitelné kamery akorát u nových vozidel počínaje 13T, a ze starších pak v T3R, T6 po GO a ve Váriích za předpokladu, že řidič sedí v LF2. Přitom kamery sledující interiér se dodatečně montovaly i do Aniter a KT8, jenom prostě řidiči nedostali možnost je sledovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
No, když to vztáhnu na trolejbus a blokovaní a ochranu proti sevření.
14Tr - zavře se to a koho to skřípne, má prostě smůlu. Guma je tlustá, že se tam vejde i paže dospělýho chlapa, koncáky jsou sepnutý a jedem.
21Tr třeba s el. dveřma, ať je to podobně jako u šaliny - zavírá se a kdo tam stojí, toho to nepřetlačí. Zareaguje nadproud motorku, a dveře se znova otevřou. Zkusí to třikrát a pak zůstanou volně v poslední pozici. Ale z kinematiky mechanismu plyne, že čím víc jsou dveře zavřené, a čím menší je škvíra, tím větší sílu "mezi gumama" motorek vyvine při stejným proudu. Tzn jedině pevná překážka, třeba pevný kufr, by uměl v konečné fázi zavírání ty dveře "nadproudovat" a tím nenechat vůz odjet. Dětská ruka se mezi gumy (užší než 14Tr) zhmoždí a dost by to bolelo, dveře by se zavřely a zůstaly v kinematicky zavřené pozici, z které je nejde běžnou silou rozrazit (lze to pouze brutální silou za cenu poškození mechanimu), koncáky sepnuty, trolejbus jede. Taková situace je už pak jen na šoférovi, aby ji uhlídal. No u trolejbusu to není asi tak hrozné, i u kloubáku vzadu když by někdo řval, asi by slyšet byl.
Další vozy počínaje 25Tr mají kromě běžného principu ochrany (zvýšený tlak v pneumatickém systému, čidlo tlaku v monobloku) v gumě vzduchovou trubici, která hadičkou vede do tlakového čidla. Sedne si tam moucha a nezavíráme. Přesto se nám u 25Tr stalo, že to v posledních dveřích dědkovi zavřelo hůlku i se zápěstím a bylo potažení.

Co chci říct. Jsou situace, které vymyslet a odladit nejdou. Náhody, jako zastávka v oblouku, dětská ruka ve dveřích B vozu, nikdo ve voze kdo by řval nebo signalizoval, majitel děcka venku mává, ale v oblouku není vidět, čidlo funkční ale tenkou ruku nevezme, řidič otevřeny okýnko a v něm kravál z náklaďáku ve vedlejším pruhu a současně dispečerské hlášení z RISu, slunko v zrcátku. Vůz jede, děcko na tři půlky, nikdo neřve, nic podezřelýho.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Přesně tak, má špatnýho právníka, hrál bych to na signalizaci. Nefungovala, nepíší tam ani o jaký vůz šlo, o jaké dveře a podobně, jen že tam byly schody u zadních dveří K2, T3, T6 je nemohl ani vidět. Pani tam přiznala že vystupovali v době kdy už znělo znamení o opuštění dveří, takže tam neměli vůbec být. Pokud byly ve druhém voze a někdo volal na řidiče nemohl je ani slyšet, pokud volali venku, nemohl nikoho slyšet, zajímavé je, že nikoho nenapadlo uvnitř vozu dát záchranou brzdu, mačkat signalizaci či tlačítko na dveře, každé zmáčknutí mu tam pípne minimálně by se podíval proč to někdo mačká, zvlášť pokud by mačkal nouzově o 106 , divný že nic takového nikoho nenapadlo. Pani píše že se pokoušeli dveře otevřít, což silný chlap zvládne, pokud to nejsou výklopky, pokud to zkoušeli když se dveře zavíraly před dovřením tak by je zastavila i ta matka, takže zas bych to hrál na technický problém a zde doporučuji všem ať si osobně tu ochranu proti přivření vyzkouší každý sám, až někam pojedete, strčte do dveří prsty, dlaň a uvidíte sami, dětská ruka je malá, takže natažená dlaň či prsty stačí, je tam guma nebude to moc bolet nic vám nehorzí, přeci se to otevře ne. Kdo z místních řídí MHD vozidla ví moc dobře jaké výhledy ve zpětných zrcátkách máme a co tam vidíme.


Offline
Uživatelský avatar

374
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Citace:
Druhá věc ovšem je, jak někdo, kdo se účastnil tří nezaviněných a dvou zaviněných nehod, může dělat lektora nových řidičů...


Nikdo není neomylný a za tu dobu se může stát ledacos. Když bych řídil 20 let 5 dní v týdnu, tak je dost velká šance, že se něco stane... Nicméně to, že měl nehody, neznamená, že nemá mnoho zkušeností, které může předávat dál.

A navíc - zaviněná nehoda může být i malá oděrka nebo prasknuté zrcátko, z této informace nevyplývá, o jaké nehody se mělo jednat.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
790
25 led 2006 09:46
Tak v článku, je uvedeno, že vždy všechno zkontroluje a nepohne se, dokud si není jistý... Jasně s tím lze souhlasit. Nicméně je to opravdu možné ve 100% případů? Co třeba říct, že někde či někdy je vidět hůř, záleží na typu vozu (že, třeba T3R) nebo na situaci, upozornit na tu funkci ochrany proti sevření, že není zcela standardní vystupovat na poslední chvíli a cestující se má na výstup včas připravit apod.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Není mi jasné, jestli nefungovala - a nebo prostě jen nezareagovala a je to systémový problém, protože děcko tam mělo strčený třeba, co já vím, jen prsty a ochrana to nepoznala.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
TMB píše:
"referent dopravní kontroly" DPMB v tom obviněného řidiče svou výpovědí dost vymáchal.


To má jako svědčit nepravdivě ve prospěch kolegy, případně zamlčet důležiré okolnosti, a riskovat, že se tím dopustí TČ křivá výpoveď?


Offline
790
25 led 2006 09:46
Ale dle článku ten "referent dopravní kontroly" DPMB v tom obviněného řidiče svou výpovědí dost vymáchal. Jako soudce bych se jej rozhodně zeptal, proč nefungovala ochrana proti sevření dveřmi.


Offline
790
25 led 2006 09:46
To, že je řidič jednou nohou v kriminále, bohužel není jen fráze. Nicméně obecně má nějakou odpovědnost za cestující, z níž se může vyzout patrně, pokud se prokáže pohybení z jejich strany.
Ovšem mělo by se respektovat pravidlo, že prvně se vystupuje a teprve pak nastupuje. Takže po nástupu cestujících, které řidič dobře vidí v zrcátku, by už mohl zavírat dveře. Proto taky, když vidím, že někdo ještě pozdě vystupuje, zůstávám stát venku u dveří a necpu se do vozu.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Takže matka myslící kolečkem vod kočárku, děcko, které ve 4 letech trpí díky své matce značně psychickými problémy, a řidič tak tak nemusí do kriminálu. To je zajímavé, přijde to jen mě postavení na hlavu? A kde je nějaký odborný posudek, který nám řekne, co v místě nehody za dané situace v daném voze mohl řidič vidět? Tak nevím, já na jeho místě bych se s rozsudkem teda rozhodně nesmířil.

Druhá věc ovšem je, jak někdo, kdo se účastnil tří nezaviněných a dvou zaviněných nehod, může dělat lektora nových řidičů...


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Přivřeného chlapce vláčela tramvaj desítky metrů, řidič dostal podmínku


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 dub 2024 07:42
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]