Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Šalina by oproti vlaku měla jednu výhodu, dalo by se lépe pracovat s trasováním. Co mě na plánech trasy dlouhodobě trochu sejří je to, že by nejjižnější pro pohyb po městě použitelná zastávka byla nové nádraží, vlak by pak byl limitovaný trasou směr Sokolnice. Podzemní tramvaj by pak mohla jet třeba ještě jednu zastávku směrem k VRT terminálu Vídeňská, nebo nějakým jiným šikovným směrem (tram konečná Komárov?).
Ale jinak by rozhodně bylo fajn cokoliv. Pro město velikosti Brna je cestovní doba z jednoho okraje města na druhý trochu dlouhá...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Taky jsem na to koukal.
Ale přijde mmi, že jen šalina v podzemí není dostatečné myšlení dopředu. To prostě chce…se opičit po Praze, líp to říct nejde. A tím myslím dnešní stav, ne vývoj.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7104
27 úno 2010 07:40
Ten důvod, proč raději vlak než šalinu, je kouzelný.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Přetížené Brno touží po skutečném metru. Rozhoduje se mezi vlakem a tramvají.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Takže v tunelu na Žabovřeské jsou izolované styky kolejových obvodů a stykové transformátory? Nebo jak je to řešeno?


Offline
48
16 lis 2018 09:17
Třeba v podjezdech pod Novolíšeňskou nikdy žádná signalizace nebyla. Po otevření jsem tam jezdil s našlápnutou jízdou naplno, pěkně to tam jelo. Mladej, blbej.... Dnes je jízda proti hrotu na zvážení řidiče, když v protisměru jede jiný vlak. Kdysi to bylo striktně zakázané.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6159
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Třeba v tunelu Žabovřeská jsou kolejové obvody.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
790
25 led 2006 09:46
Nepředpokládám, že by se u tramvají používaly kolejové obvody, spíše nějaká čidla na způsob blokování výhybek nebo jednokolejných úseků. Nákupní vozík na kolejích to pochopitelně detekovat nebude, stejně jako autoblok na železnici nedetekuje auto na přejezdu.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Pokud by byl vozík položený přes koleje, tak by teoreticky mohl způsobit obsazení úseku. :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
ETCS do všech tramvají! :mrgreen:

P.S.: Nákupní vozíky různě pohozené, to je teď nějaká nová móda? Když už to není sdílená koloběžka nebo podobnej nesmyslnej dopravní prostředek, tak je to nákupní vozík... A že jsem jich už na místech, kde je nikdo nečeká, viděl...


Offline
Uživatelský avatar

1623
10 čer 2006 20:45
Brno
...jel jsem před časem od Běloruské na krematorium a za obloukem nákupní vozík na kolejích. Detekovalo by ho návěstidlo?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
586
25 říj 2019 10:12
TMB píše:
Na druhé straně, tratě na vlastním tělese by nějaké zabezpečení mít mohly. Alespoň v nepřehledných místech nějaké návěstidlo se znaky volno / výstraha. Když už to funguje v tunelech (já vím, někdy "funguje"), stálo by to za zvážení.

Žádné návěstidlo ti nezaručí, že můžeš "letět" někam, kam nevidíš. Možná budeš vědět, že před tebou není jiné vozidlo, ale máš 1000 dalších důvodů, proč budeš potřebovat neplánovaně zastavit.
Mimochodem nebyla nějaká signalizace v minulosti i na Jírově? Nějaké "semafory" si tam vybavuju (a možná tam stojí doteď), ale nikdy jsem to neviděl v provozu...


Offline
790
25 led 2006 09:46
Na druhé straně, tratě na vlastním tělese by nějaké zabezpečení mít mohly. Alespoň v nepřehledných místech nějaké návěstidlo se znaky volno / výstraha. Když už to funguje v tunelech (já vím, někdy "funguje"), stálo by to za zvážení.


Offline
48
16 lis 2018 09:17
autoblok - to mě fuckt pobavilo. Slítněte, přátelé, na zem. Před téměř 30 léty jsem se tam jako student na 6 a 15 najezdil skutečně habakuk, rozhledové poměry zcela normální, tunel tam taky stál. Najetí je najetí a to prostě neukecáte. Otázkou zůstává důvod.


Offline
Uživatelský avatar

1623
10 čer 2006 20:45
Brno
V roce 2018 v úseku Švermova - krematorium v čase 7.00-7.59 35 spojů, nyní 30. Mimo špičku, 10.00-10.59 dříve 24 spojů, nyní 18. To je panečku přetížení, aneb MtM si opět není schopen ověřit základní, snadno dostupná, fakta.
Jinak když osmička poruší předpisy a nedá přednost šestce od města, v čem to bude jiné když osmička projede stůj a nedá přednost šestce od města?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Řeči o přetížení trati působí až komicky. Vždyť na počet spojů to vychází ve společném úseku pořád tak nějak nastejno.

Před reorganizací linek v roce 1995 do St. Lískovce jezdily linky č. 6, 7, 8, 9 a 15, špičkový interval byl tehdy 12 minut, takže těch spojů bylo možná i víc za hodinu, žádné katastrofy se tam neděly.

Na základě jedné události po dlouhých letech bych hned nebláznil se zaváděním nějakých nových opatření.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
MtM píše:
Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.

Osmička jezdí v současnosti standardně ve špičce po 5 minutách, mimo špičku 7-7-6, v době ještě před covidem jezdila ve špičce s vloženými spoji na Švermovu v intervalu 4-3-3 a mimo špičku po 5 minutách. Někdy ty vložené spoje byly osmička, někdy desítka, záleželo podle toho, co kdo vymyslel. Tohle teď supluje sedmička. A u šestky nevím o tom, že by se nějak zkracoval interval. A to kolik cestujícíh v těch spojích jede přece nemá žádný vliv na propustnost trati... Kde je to přetížení oproti minulosti?


Offline
1321
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Už třeba tím, že místo původních 2 linek a doplňkové 10, tam v PD jezdí plnohodnotně 3 linky (i ta 8 jezdí častěji jak dříve). A kapacitně tam je ten objem těch cestujících taky dvojnásobek, když se k cestujícím z Bohunic a obou Lískovců přidali ještě cestující od Kampusu. Ono se stačí podívat, jak se značně dost zvedla poptávka po 6, o 8 ani nemluvím radši.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A můžu se zeptat, čím se ta trať přetížila, když tam je pořád stejný objem vozidel, jenom místo konečné A jedou na konečnou B?


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
Po vybudování slavné odbočky na kampus se mi zdá, že tato trať je celkem přetížená a zasloužila by určitě vyšší stupeň zabezpečení typu autoblok.
Očividně tahle kolizní situace nebyla v poslední době první a možná ani poslední. Jedna známá, která v této lokalitě bydlí, mi pár týdnů zpět vykládala, že totálně přervaná a výrazně zpožděná osmička směrem od města nedala přednost d-6, přijíždějící od Vídeňské, načež d-6 musela prudce brzdit a málem to nevyšlo. Známá prý stála nalepená na čtvrtých dveřích a situace vypadala dost děsivě. Sám jsem u toho nebyl, tak nemůžu objektivně soudit.
Ale je hlavní, že po otevření tratě na kampus se představitelé navzájem popusinkovali, pochlubili do médií, jakou v tom má ten či onen zásluhu a tím je vše uzavřeno a všichni spokojeni.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Já teda nevím, nikdy jsem neřídil nic většího než osobní auto, ale podle mě univerzálně platí: kam nevidím, tam nejedu a maximální povolená rychlost není jediná, kterou se dá jet... Neříkám, že to byla příčina téhle nehody, těch příčin může být celá řada a není na nás abychom to soudili, ale dost mě zaráží argumenty ve stylu "když tam jedu 50, tak tam není vidět"... Tak tam sakra nejezdi 50!

A než někdo začne o zpožděních, tak tu máme takové experty, co třeba v Líšni vyjedou včas, ale už na Novolíšeňské mají klidně 2 minuty, byť k tomu není jediný logický důvod (dobíhající lidi, vozíčkář, technický problém, ...). Ale jen a pouze jedou tak nějak na pohodu, z kopce se to přece rozjede samo netřeba moc přidávat...


Offline
Uživatelský avatar

3073
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Šaliny jezdí na rozhledové poměry. V celém úseku mezi výhybkou pod krematoriem a Běloruskou jsou v obou směrech blbé rozhledové poměry. Trať je v zářezu a jsou tam oblouky. Nevím jak ostatní, ale já tam jezdívám jak připosraný.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Citace:
Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

Souhlasím, ten tunel je tam každopádně blbej, což dokazuje, že do centra se tam už taky šaliny potkaly. V opačném směru jsem byl několikrát jako cestující svědkem, kdy řidíč na to musel dupnout, aby nepolíbíl šalinu v zastávce před sebou, protože ho tam překvapila. Navíc je Krematorium celodenně na znamení. Stejný případ je zastávka Běloruská z centra. Jednoduše ty EVO mají odpich a i do kopce tam má 50 hned. Pokud by tam byla traťová 30, tak OK, je to na řidiči. Jestliže je tam 50 a více, potom by tam měl být autoblok jako v tunelech, protože na tu rychlost tam bezpečný rozhled moc není. Takže z hlediska bezpečnosti je na výběr: buď se budeme v nepřehledných úsecích ploužit 30 podle rozhledových poměrů nebo budem jezdit maximální rychlostí, kterou umožňuje trať, ale bude se muset zainvestovat do signalizace, protože nějaká školení o bezpečnosti, která jistě budou nyní následovat mají krátkodobý efekt.


Offline
Uživatelský avatar

374
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
jara255 píše:
Tam si to o to koleduje už delší dobu. Nepřehledný úsek díky výjezdu z tunelu, kde na zastávce, místo toho, aby šalina co nejrychleji ze zastávky vypadla, tak musí řidiči d-6 velice často stát delší dobu a čekat na odjezd dle jízdního řádu.


Zrovna tento úsek mi nepřijde zas tak moc nepřehledný a vidět tam je dostatečně dlouho dopředu. V tomto ohledu je o dost nebezpečnější směr do centra v případě, že nepadne výhybka, tam je to navíc z kopce.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Jelikož se jezdí podle rozhledu, tak nemůže předpokládat, ale musí počítat právě s tím že ten vůz neodjede.. Co za tím bylo, jestli únava, nepozornost, zdravotní nebo technický problém, to se dozvíme ze zprávy DU. Hlavní je, aby to nikdo neodnesl trvalýma následkama, nebo úmrtím. Zbytek je jen hromada kovu a laminátu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 dub 2024 15:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]