Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 24 z 719    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 719  Další
Autor Zpráva
Offline
7090
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Robert: je to varianta, kdy je možná přestup kratší, ale celkově strávíš na trase víc času. Než se dvojka proplete přes Poříčí a Hybešku, tak to trvá. Ale je to samozřejmě možnost.

Díval jsem se na JŘ, a je tam čekání 7 minut, oproti tomu na osmičku je 5minutové. Takže nic.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zdeněk: Jasně, já vím, že 1 a 6 mají na Lidické proklad, spíš jsem tím chtěl říct, že hlavním limitem jsou čekání a garantovaná spojení, na které poukazuješ tím večerním malým spojením.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: je to varianta, kdy je možná přestup kratší, ale celkově strávíš na trase víc času. Než se dvojka proplete přes Poříčí a Hybešku, tak to trvá. Ale je to samozřejmě možnost.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Aladin, takže po návratu 25,26 se zbytek poruší ? Nebo jen nakynou spoje ? Evidentně by ta 27 bohatě stačila,m protože ostatní linky ji po trase okolo Vinohrad akorát duplikují. Minimálně 57/78 by se daly zkrátit a ty km využít někde jinde. A co se týče dosatupnosti. Když DPMB jiným čtvrtím nabízí, že přestup není problém, tak v tom případě mají Vinohrady asi nejlepší pokrytí ve městě. Jak Nádraží, tak Česká. A ta 57 nevím, co jsem s ní párktát jel, tak byla prázdná. Akorát zbytečný km do kopce.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Ds: taky nechápu. Obrat udělám za dvě minuty. V pohodě v Bohunicích ukončíš dvě linky s intervalem pět minut. Pauzy střídáním (teď se řeší část střídáním a část na úvratích). Už teď jsou ve špičce obratové časy krátké, na osmičce co jezdívám tak ráno na Mifkové 4 minuty, přes den střídavě 18 a 5, takže by to taková změna nebyla.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
261
09 úno 2007 13:59
Brno
pepola píše:
Jo, a ještě taktika znechucování linky 40 zajížděním za Hornbach.


U té 40 stejně moc nerozumím, proč nezůstala v původní trase přes Strážní. Na Holandskou by podle mě bylo místo toho ideální prodloužit 47. Stejně jezdí jen v PD, ale potřebné nezpožděné spojení do místní hory kanclů by (s nějakou pauzou poblíž) zajistila, myslím že i interval by byl ok.


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jestli to spíš nebylo myšleno na stav před tramvajovou výlukou na d-1, kdy místo 27 patří 25 a 26, to jsou ty čtyři linky. Jo a Líšeň v takovém případě samozřejmě minus 1, protože zůstává jen linka 8.


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Ty musíš mít z těch Vinohrad pořádný komplex. Posledních 5 let pořád dokola příspěvky v duchu "zrušte MHD na Vinohrady" a přidejte linky do Líšně. Jsi fakt posedlý...
Co se týká Tvého příspěvku, tak pokud začneš počítat počet linek obsluhující Vinohrady, tak s matematickou dovedností žáka 1. stupně dospěješ k číslu 3, nikoliv 4: 27, 57 a 78 (noční linku 99 nepočítám, protože to by pak s rovnání s Líšní a jejími nočními linkami vyšlo pro ni ještě výrazně lépe).
A co se týká toho, kam tě ty linky dovezou. Co myslíš kolik významných uzlů z těch 2 hlavních - Hl. nádr. a Česká, je přímo z Vinohrad obsluhováno ? Nula. Z Líšně to jsou k nádraží 2 tramvajové linky.
Tak už ty Vinohrady nechej žít. Jsi s tím fakt trapnej.


PvvS píše:
Spíš to je o tom, jak která čtvrť leze DPMB do... Takový Vinohrady mají 4 linky z toho 3 do stejnýho uzlu.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ondra K. píše:
Na to, že 30m tramvaje v kombinaci se dvěma obratovými kolejemi délky 65 m jsou krátkozraké řešení bez dostatečné kapacitní rezervy do budoucna, tu někteří upozorňovali už dávno.


Pořád mi není jasné, čím je Brno tak specifické, že se na dvojúvrati nedá vyjezdit kratší interval než 5 minut, proboha.
Stačí se podívat do Budapešti, kde jsou všude jen úvratě a jaké intervaly se dají vyjezdit na 4/6 na Széll Kálmán Tér (s 50metrovou obludou) nebo na 2/2M na Jászai Mari Tér, případně na 47/49 v centru. Všude je to uspořádání dost podobné. Spíš mi to přijde jako něco na způsob "nikdy se to tak nedělalo".

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Těma dvěma minutama jen chci říci, že pro případné dvě linky (na které nejsou vozy) stačí obrat v délce intervalu linky, v případě jedné linky obrat dvojnásobku intervalu linky. Stejnej jsou ty pauzy už dost osekaný... V Líšni máme odpočinkovou místnost i s obsluhou, v Bohunicích ne nová

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Ondra: není důvod druhý řidič, dá se v pohodě otočit za dvě minuty i v jednom (osobní zkušenost), druhý jen na případnou pauzu.
Cracatit: večer nepohneš s osmičkou, je vázána malým spojením. Šestka je zas provázána s jedničkou a na Lidické tvoří proklad.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Spíš to je o tom, jak která čtvrť leze DPMB do... Takový Vinohrady mají 4 linky z toho 3 do stejnýho uzlu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pavel píše:
...Já si trošku všiml, že se nám u nemocnice ale nestíhají vyměňovat tramvaje. Často přijíždějící šalina musí třeba minutu čekat než se jí uvolní místo v terminálu. No a až se postaví západní brána a rozšíří kampus o další budovy a jednu fakultu, tak teda opravdu nevím nevím.

Na to, že 30m tramvaje v kombinaci se dvěma obratovými kolejemi délky 65 m jsou krátkozraké řešení bez dostatečné kapacitní rezervy do budoucna, tu někteří upozorňovali už dávno.

Do budoucna asi nebude moc jiných možností, než zkrátit obraty střídáním řidičů tak, aby se řidič po příjezdu jen sbalil a mezi tím se na druhým stanovišti nachystal řidič, který pojede hned zpět. V situaci kdy na 45T stačí vypnout/zapnout stanoviště a na KT8 odpadá manipulace s pantografy a odpojovačem, by se to dalo stihnout během výstupu/nástupu cestujících.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak dát o víkendu a večer šestku a za ni hned osmičku třeba za 3 minuty by nemusel být takový pproblém. Otázka je v návaznostech, jestli je lepší kvedlat osmičkou, nebo radši tou šestkou.
Na druhou stranu přestup ze 69 na 8 za 6 minut mě osobně neuráží.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Pavel: ano, občas třeba minutu čeká tramvaj na vjezdu, protože má příjezd ve stejný čas, ve který odjíždí tramvaj do města z pozice, na kterou najíždí vůz od města. Akorát když jede tramvaj od města včas, tak ona má od západní brány k nemocnici 2 minuty jízdní dobu, tudíž musí čekat.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Jo, a ještě taktika znechucování linky 40 zajížděním za Hornbach.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Jako obyvatel dotčené oblasti - je opravdu takový neřešitelný problém, aby o víkendu a večer byl přestup mezi linkami 6 a 8 třeba 2 minuty? Víc netřeba. Výsměch je, že pro Bosonohy (a část Lískovce) je z linky 69 na Osové o víkendu čekačka na linku 8 šest minut. Z linky 51 u nemocnice na linku 8 je čekačka 7 minut a z linek 401/402 to jede za minutu (bez garance přestupu). Takže za mne přestupní návaznosti tragické.
Nicméně, nyní jsou konečně rovnoměrně vytížené linky 7 i 8 a již nedochází k tomu, že linka 7 vozí vzduch (hodně pomohlo, že na hlaváku se ukazuje i odjezd linky 7 z první koleje). A je to naopak občas na hraně kapacity. Na jedné straně by člověk mohl říct super. Nicméně upozorňuji, že nám ještě nezačal semestr a pravý nápor teprve přijde. Nemluvě o zákazu návštěv v nemocnici. Tedy je možné, že nakonec vedení linky 9 do dané oblasti bude jako nutné. Někdo psal o posílení linky 8 k nemocnici. Já si trošku všiml, že se nám u nemocnice ale nestíhají vyměňovat tramvaje. Často přijíždějící šalina musí třeba minutu čekat než se jí uvolní místo v terminálu. No a až se postaví západní brána a rozšíří kampus o další budovy a jednu fakultu, tak teda opravdu nevím nevím.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Krásný/ODS má sice Kratochvíla/ což však neznamená prakticky nic, pochybuju, že by město dosypalo na x spojů nad rámec stávající objednávky jenom proto, aby se Vladan mohl prsit, jak to zařídil! :mrgreen: Situace na mě spíš působí, že je pan starosta neinformovanej o současných možnostech přestupů na Osové. Ten článek na Iheute jsem totiž pochopil tak, že lidi lezou na trajfl/bus, aby se popovezli na Osovou a tam valili po schodech, s čímž jízdní řád nepočítá, proto jim šalina ujíždí. Co jsem pozoroval, tak šaliny šestka s osmičkou jedou chvíli za sebou jak do Lískovce, tak do města. Takže komplikace přestupu spočívá jen v tom, že ty lidi nikdo neiinformoval.
Jinak souhlas s Robertem, kdybych jel jen z Bosonoh na hlavas, tak můžu jet 401/402 na Svážnou a seběhnout dolů na smyčku, jet na špitál a osmičkou do centra, nebo 69 třeba na Osovou.
:smile:
Mimochodem na Osové je pro vozíčkáře dobrá zrada u výtahu vedoucího dolů na nástupiště B směr město je nahoře u autobusů vedle boudy hned u dveří výtahu lavor jako prase, takže vozíčkář nemá možnost ho objet a kompletně se tím pádem ohodí, pokud zrovna prší (osobně vyzkoušeno, i když normálně chodím). Heslo zní jasně, ani korunu navíc do úpravy povrchů nahoře na mostě. sarcastic Prostě zastávky busů zůstaly stejně hnusný jako kdysi a přechod mezi nima nemá absolutně žádnou úpravu pro nevidomé, žádné signálni linie, žádný plastický nástřik přechodu, nic. :evil: Fakt tohle "šetření na pravým místě" nechápu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je třeba připomenout, že Vladan Krásný je nejen starosta, ale taky zastupitel na magistrátu za ODS, tedy za partaj, která má radního pro dopravu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
307
21 dub 2009 20:30
jara255 píše:
zachovat přímé spojení na hlavní nádraží je jasné - setkává se tam až 67% tramvajových linek + trolejbusy směr Slatina, Šlapanice.


Hele, já jako chápu, že v šotobibli je vytesáno, že každý kdo sedne do MHD, musí jet bezpodmínečně na nádraží, ale napadlo mě, že když pojedu z Lískovce šestkou, tak při cestě na Čáru potkám 100 % tramvajových linek, pár trolejbusových, dva špitály, magistrát, odvážnější i chemičku na Mendláku a bůhví co ještě.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
jara255 píše:
Než začalo Brno dělat spojení na Kampus, tak si mělo spočítat, kolik lidí začne touto trasou vozit


Brno si to pochopitelně spočítalo. A přidám se k předřečníkovi, tady jsi také úplně mimo.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Proč by měli lidé z Bosonoh přestupovat dvakrát? Pokud nejsou blbí, využijí v PD některou ze tří, resp. v SN ze dvou možností, kde přestoupit na šalinu směr rola.
A líbí se mi, jak se sedmička nepočítá, i když má častější interval než 69. A to vůbec nepočítám linky 51 a 402. Takže pardon, ale tady jsi úplně mimo.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
xxx píše:
A proč zrovna ty tři koncové zastávky s minimální poptávkou musí mít bezpodmínečně přímé spojení s hlavním nádražím? Proč ho nemůže mít třeba Štefánikova čtvrť? Nebo Soběšice? Žebětín? Bosonohy? V čem je to nádraží o tolik významnější než Mendlovo náměstí a Česká? Na nádraží se dostanou s jedním přestupem s čekáním do pěti minut. Jinde takový luxus nemají.

Protože vedením Brna bylo St. Lískovci (12 700 obyvatel) přislíbeno, že spojení ke Kampusu NEBUDE mít vliv na obslužnost a realita je jiná. Zrovna zmínění obyvatelé Bosonoh (2 400 obyvatel), kteří konečnou v Lískovci využívají mají dnes pro cestu k nádraží dokonce dva přestupy!!! (Současnou linku 7 nepočítám, protože to je jen, aby se neřeklo!). Uvedené Soběšice (2 400 obyvatel) mají na výběr nádraží Brno - Lesná nebo Brno - Kr.Pole. No a to že chtějí lískověčtí zachovat přímé spojení na hlavní nádraží je jasné - setkává se tam až 67% tramvajových linek + trolejbusy směr Slatina, Šlapanice. Dále linky 6 a 8 obsluhují Bohunice (14 600 obyvatel). Z toho vyplývá, jestliže dosavadní stav dvou linek byl dostačující a na tyto linky napasujeme dalších 40 000 cestujících (První tramvaje do brněnské kampusu vyjedou na konci roku 2022), tak je jasné, že to nemůže fungovat.

Dále šalinou na Kampus ztratily přímé spojení na Mendlák cestující mimobrněnských autobusů, které nově končí u špitálu. Ti jsou nuceni přestupovat na trolejbus, který má mnohem delší jízdní dobu, než dřívější mimobrněnské busy, takže také ti z toho nejsou nadšeni a opět to zbytečně zatížilo 8. Než začalo Brno dělat spojení na Kampus, tak si mělo spočítat, kolik lidí začne touto trasou vozit a posílit stávající dopravní kapacitu a ne ji naopak rozdělit. Pouhé přesměrování linky se ukazuje jako krátkozraké řešení. Dnes je jasné, že za stávající situace 8 potřebuje interval naopak ještě posílit, protože mnohdy jezdí na hraně kapacity také díky tomu, že musí na Osovou vozit cestující, kteří jedou dál z Osové do Lískovce. Takže o nějakém zllepšení komfortu pro cestujícího nemůže být řeč.

Brno se zkrátka rozrůstá a asi stávající systém, který zde vznikl v roce 1995 přestává jednoduše vyhovovat, neboť dosavadní místa s poptávkou se změnila a objevují se nová, která již nelze obsloužit pouze jednou linkou na které stojí stávající systém a bude nutné zavádět více souběžných vedení linek. Také se asi ukazuje, že konečná s úvratí je sice prostorově skvělé řešení, ale je závislé na specifickém vozovém parku, který v případě nedostatku vozů není jak posílit.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
peno píše:
V hlavě ne, ale v kapse už je dneska nosí skoro každý, ne? sarcastic

To jen ve Znojmě. :D


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
A o víkendu si to představujou tak, že tam bude jezdit šestka po 20 minutách a sedmička taky po 20 minutách? To jim bude připadat lepší? Nebo snad čekají navýšení počtu spojů při poptávce, která tam je?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17959 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 719  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 10:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]