Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 22 z 719    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 719  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Pokud by bylo potřeba na Kampusu dělat pauzy delších obousměrných vozů (45 metrů), napadá mě následující úprava, jen nevím zda by se tam vešla? Jednu z odstavných kolejí prodloužit za přejezd trajfů a následně rozdvojit na dvě odstavné pozice. Pak by konečná umožňovala pohodlně současné odstavení tří pauzujících nezavazejících si vozů, což už by umožňovalo poměrně slušnou variabilitu možných jízdních řádů (ať už co do intervalu nebo co do možností vytvářet některá kola delší pauzu bez nutnosti střídání).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo a ohledně Bosonoh si nevymýšlím, územní rezerva v tomhle smyslu byla v Územním plánu města ještě nedávno, nevím, jestli zůstala. V Bosonohách se měl stavět obytný komplex, který měl nějaký problém s přístupovýma cestama.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Však jo, další desetiletku jenom kampus a pak se uvidí, ale Nový Lískovec by určitě naplnil šalinu, když tam jezdí 50+37 a nočka v podobné trase. Jinak pochybuju, že v té oblasti vůbec zůstal ještě nějaký opravdu volný pozemek vhodný pro šalinu, aniž by se muselo vykupovat. Je teda fakt, že by se musel stavět most nad západním přivaděčem (ulice Bítešská I/23), třeba by to zaplnilo víc lidí, než kdyby jednou dotáhli šalinu na Kamechy přes Bosonohy a Žebětín, tam to nebude dávat smysl asi nikdy.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
148
30 říj 2019 16:42
Už když byla ta beseda ke stavbě na ZŠ Labská padlo tam jasně že je to konečné řešení bez prodloužení kamkoliv.
Takže bych si dovolil použít referenci na Pelíšky rozkaz zněl jasně tramvaj musí vést k NB.
On se stačí podívat v trochu širší souvislosti, že během výluky do Lískovce a Bohunic (2021) nikoho nenapadlo prodloužit zastávku Krematorium o cca 15m ve mě vyvolává silný pocit že tam není absolutně žádná snaha vypravovat dlouhé vozy/souravy.
No a k 45T asi by přidat článek šel ale za předpokladu že jejich cena vážně neměnná si nedovedu představit o kolik by si za ten článek Škodovka řekla, plus stejně pro potřeby výluk 30m vozy potřebujeme takže jejich pořízení nevnímám negativně.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Možná, ale zase by umožnila zkrátit a-69 buď k nemocnici, nebo třeba na Valašskou, aby tam nemusela jezdit a-51. Takže mě se ten nápad docela i líbí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Myslím si, že smyčka za špitálem v pokračování po ulici Kamenice by měla na elektrickou trakci příliš malé využití, ale s prodloužením do NL bych souhlasil, škoda, že se k němu nepřistoupilo rovnou jako další etapa stejného projektu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Ondra K. píše:
Záměr na tramvajovou trať vznikl v roce 2010, kdy byla hlavní část kampusu dostavěná a zahajoval se provoz celého areálu.

A tohle je příčina celého problému.

Antirez píše:
Navíc smyčka se dá pojmout různými způsoby, vozy nemusí být nutně odstavovány v jejím oblouku, efektivní řešení by se také našla v řadě zahraničních měst, kde spíš hledají způsoby, jak to udělat, než důvody, proč nejde, jak je tomu u nás. ](*,)

Například ve Vídni roku 2020 zprovoznili novou trať na Bruno-Marek-Allee v areálu bývalého odstavného prostoru nádraží, kde postavili blokovou smyčku, a vozy jsou odstavovány na jedné straně toho bloku. A k tomu si ještě představte, že když ta smyčka byla otevřena, tak uvnitř toho bloku a na třech ze čtyř vnějších stranách toho bloku nebyla žádná zástavba a na dvou stranách nebyla dokonce ani silnice, jen koleje. (Viz mapa, kde je vidět, že tramvajová bloková smyčka byla jednou z prvních staveb v tomto místě)

Klidně by ta smyčka u kampusu mohla vypadat takto, akorát nástupní Studentská by asi musela být na severní straně od ubytovny sester.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Západní bránu by nebylo potřeba nijak zásadně překopat, stačilo by doplnit křížení pro přejezd do opačného směru z obou stran Západní brány a je to. Podobně to mají u ostrovních nástupišť řešeno na krátkých úsecích například ve Vídni a Curychu.

Bez smyčky je současný stav dlouhodobě neudržitelný. Aktuální řešení akorát ukazuje, jak krátkozraké a nekompetentní celé vedení dopravního podniku je. Brněnská síť je prostě koncipována na jednosměrné vozy, toho se mělo Brno držet. Možnosti tu trať někam dál protáhnout určitě byly a jsou.

Navíc smyčka se dá pojmout různými způsoby, vozy nemusí být nutně odstavovány v jejím oblouku, efektivní řešení by se také našla v řadě zahraničních měst, kde spíš hledají způsoby, jak to udělat, než důvody, proč nejde, jak je tomu u nás. ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Přitom ulice Kamenice i Petra Křivky mají silniční profil umožňující vést tramvajovou trať, nevím proč by musela být smyčka hned na tom prázdném plácku u kruháku.

Dokázal bych si velice dobře představit prodloužení tratě po kruhák a pak rozvětvení tratě doprava a doleva.

Trať doprava ulicí Kamenice směrem Kaufland/věznice a někde v zahrádkářské kolonii udělat smyčku. Tímto by se krásně obsloužila velká část NB, ne jen hlavní vstup.

Trať doleva ulicí Petra Křivky až na Kamenný vrch, kde by končila smyčkou. Tahle část se mohla dělat salámovou metodou s úvratěma.

Případně by se smyčka mohla nacházet na parkovišti za OC Campus, zabraná parkovací místa nahradit parkovacím domem P+R.

Třeba se nějakého prodloužení někdy dočkáme, bohužel jakékoliv prodloužení ukončené smyčkou znamená překopat nějakým způsobem Západní bránu.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
b1 píše:
Teď by správná otázka měla znít: Proč tam vůbec může mít plány MU, když tam mohl mít plány (na tramvajovou smyčku) měststký DP?

Důvod je jednoduchý. Záměr na tramvajovou trať vznikl v roce 2010, kdy byla hlavní část kampusu dostavěná a zahajoval se provoz celého areálu. První studie kampusu MU u dnešní FN pochází cca z roku 1975, ale s napojení na tramvajovou dopravu se tam historicky nepočítalo.

V případech, kdy se v jednom prostoru sejde víc projektů ve výrazně jiné fázi přípravy, prostě platí, že ten kdo je pozadu se musí přizpůsobit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Tak MUNI už nebude mít plány, no.
NEBO! Nebo…se podíváme, jestli tu trať nemůžeme protáhnout někam o kus dál, kam se smyčka vleze.
Ať mi nikdo neříká, že to nejde. Ono by to šlo, kdyby se chtělo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
MartinV píše:
Tam, kde bývaly cirkusy a měla být atletická hala, má nějaké plány MUNI.

Teď by správná otázka měla znít: Proč tam vůbec může mít plány MU, když tam mohl mít plány (na tramvajovou smyčku) měststký DP?


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: jenže kde bys tu smyčku chtěl stavět? Souhlasím, že by byla vhodnější. Ale není na ni místo. Tam, kde bývaly cirkusy a měla být atletická hala, má nějaké plány MUNI.

K NB: střídají se na konečné řidiči? Pokud ano, pak by nemělo vadit odstavení pouze 2 vozů místo 4. Nevýhoda by mohla být v přelévání zpoždění skrz malé obratové časy. Nebo využívat odstavné koleje vedle tunelového portálu.

Reálnější verze je podle mě ještě lehce zkrátit interval.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Mně se jen líbí, jak tu ostatní přicházejí na to, co jsem říkal už roky.
Především se neměla stavět úvrať, ale pořádná smyčka, o kus dál. Vykoupit pozemky, jít přes mrtvoly.
A opět, spousta stávajících problémů by se vyřešila tím, kdyby „to prostě jezdilo po 5 minutách“.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
307
21 dub 2009 20:30
odd píše:
Problém bych spíš viděl v jiné věci - takto dlouhé vozy by se nevešly na NB.


Je na delší vozidla dostatečná kapacita křižovatek, zastávek a jiných konečných (nebo alespoň jedné)? Zvládnou měnírny těžší vozidla?

Netuším, ptám se.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
odd píše:
Teoreticky proč ne, když se chce, všechno jde - viz např. Combina v Postupimi. Problém bych spíš viděl v jiné věci - takto dlouhé vozy by se nevešly na NB, leda na úkor 2 míst na odstavení místo stávajících 4.

Tohle je přesně důvod proč tvrdím, že ty obratový koleje délky 65 m jsou krákozrace krátký. Momentálně dlouhý obousměrný tramvaje nemáme, ale to neznamená, že v budoucnu nemohou být. Vzhledem k životnosti infrastruktury, by se měla budovat s patřičnou kapacitní rezervou pro budoucí navýšení provozu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jara255: Nesouhlasím s koncem 7 na Maliňáku, docházelo by k přetěžování 9 ze Zemědělské, těch studentů jezdí během dne docela dost, je to v dané oblasti po škrtnutí 7 jediná linka jezdící po nějakých 6 až 10 minutách.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
JaNevjemUs píše:
Není možné tento článek navíc později do 45T doplnit?


Teoreticky proč ne, když se chce, všechno jde - viz např. Combina v Postupimi. Problém bych spíš viděl v jiné věci - takto dlouhé vozy by se nevešly na NB, leda na úkor 2 míst na odstavení místo stávajících 4.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
ZGHK píše:
Zcela bez ironie, zajímalo by mě, jak moc to jezdí plné a kde a kdy jsou ty kapacitní problémy.

Stačí se podívat kdykoli, ale zejména va špičce na Nových sadech, jak jezdí natřískaná oběma směry.
Ostatně většina šalin je osazena počítadly cestujících, takže DP má jistě data, ale pochybuji, že se jimi bude chlubit a bude se snažit zachovat stávající stav.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
peno píše:
Otázka jen je, kde tu d-7 ukončit na druhé straně, ale vzhledem k tomu, že Lesná a Černá pole o linku na Cejl stejně, údajně, nemají zájem...

Na Maliňáku.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
peno píše:
Ano, d-8 je na hraně kapacity
.

Můžu poprosit o číselné vyjádření? A nemyslím tím něco ve smyslu "jel jsem tím dvakrát a nesedl jsem si", "říkala to Máňa", "psali to na internetu" apod. Fakt nějaký seriózní průzkum či šetření.

Zcela bez ironie, zajímalo by mě, jak moc to jezdí plné a kde a kdy jsou ty kapacitní problémy.


Offline
55
21 říj 2016 18:34
Není možné tento článek navíc později do 45T doplnit?


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
peno píše:
Ano, d-8 je na hraně kapacity a posilovat k nemocnici ji už moc nejde. Tak proč ji celodenně a celotýdenně neposílit d-7, na úkor d-6, která by v určitých časech končila na Švermově? Otázka jen je, kde tu d-7 ukončit na druhé straně, ale vzhledem k tomu, že Lesná a Černá pole o linku na Cejl stejně, údajně, nemají zájem, tak bych ji ukončil na Geislerově, případně (pokud nebude zachována d-10 ve výlukové podobě) na Novolíšeňské, což by v Líšni určitě uvítaly. Navíc bychom tím ulevili 1. a 2. koleji.

A po vystavění oblasti Západní brána se ukáže, jako se už pomalu ukazuje, že je krátkozraké pořizovat vozy s kapacitou KT8 (tedy 45T, kterým by slušel článek navíc).


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Čekám, kdy si Štefánikova čtvrt uvědomí, že nemá přímou linku na nádraží...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Ten otevřený dopis je fakt vtipný... Návaznost 7 beru spíš jako překlep nebo jako spletení si linek (třeba pan starosta jezdí spíš autem?).

Zdeněk: souhlas, je to tradeoff něco za něco... Je to jen možnost a manévrovací prostor, ale bez posouzení plusů a mínusů se to samozřejmě udělat nedá.
Kvůli koncovému úseku o třech zastávkách, který má spojení o víc než jedné "pětiminutové" lince, mi to přijde jako hodně povyku...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17959 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 719  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 17:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]