Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 719    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 719  Další
Autor Zpráva
Offline
173
23 led 2011 03:17
No přestěhovat se může ale to by se musela zvetčit kapacita vozovny Komín nebo Slatiny.Obě dvě určitě nemají takovou kapacitu aby si vzaly pod své křídla vozy z Husovic.


miropiro píše:
Dopravní muzeum a světová galerie? Velké plány usnuly, chybí na ně peníze
Byla sice zpracována ideová studie na využití pavilonu a Dopravní podnik města Brna (DPMB) představil analýzu koncepce provozu, pak ovšem přišlo na řadu počítání nákladů. A na nich se myšlenka zadrhla.

„Předpokládané náklady na provoz muzea by činily zhruba 18 milionů korun za rok. Vzhledem k tomu byl tento záměr pozastaven,“ uvedla Anna Dudková z tiskového oddělení magistrátu.

DPMB byl ochoten z určité části hradit náklady spojené s chodem muzea, nad jeho možnosti by ovšem byla platba nájmu. Ten by jedna městská firma, a to Veletrhy Brno, účtovala druhé, tedy právě dopravci. Ten o potřebnou částku žádal město, to mu však nevyhovělo.

Dopravní podnik nicméně doufá, že ne napořád. Havránek si už řadu let pohrává s vizí vzniku muzea v brněnských Husovicích, v „zetku“ mělo podle něj jít jen o provizorium. V Husovicích dnes stojí depo trolejbusů, které by se měly natrvalo přestěhovat do Slatiny.

„Nemuselo by tu být jen skutečně stálé muzeum MHD, ale celého jihomoravského integrovaného dopravního systému,“ líčí ředitel své představy s tím, že na modernizaci vozovny ve Slatině už má DPMB zpracovaný projekt i pravomocné stavební povolení.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Dopravní muzeum a světová galerie? Velké plány usnuly, chybí na ně peníze
Byla sice zpracována ideová studie na využití pavilonu a Dopravní podnik města Brna (DPMB) představil analýzu koncepce provozu, pak ovšem přišlo na řadu počítání nákladů. A na nich se myšlenka zadrhla.

„Předpokládané náklady na provoz muzea by činily zhruba 18 milionů korun za rok. Vzhledem k tomu byl tento záměr pozastaven,“ uvedla Anna Dudková z tiskového oddělení magistrátu.

DPMB byl ochoten z určité části hradit náklady spojené s chodem muzea, nad jeho možnosti by ovšem byla platba nájmu. Ten by jedna městská firma, a to Veletrhy Brno, účtovala druhé, tedy právě dopravci. Ten o potřebnou částku žádal město, to mu však nevyhovělo.

Dopravní podnik nicméně doufá, že ne napořád. Havránek si už řadu let pohrává s vizí vzniku muzea v brněnských Husovicích, v „zetku“ mělo podle něj jít jen o provizorium. V Husovicích dnes stojí depo trolejbusů, které by se měly natrvalo přestěhovat do Slatiny.

„Nemuselo by tu být jen skutečně stálé muzeum MHD, ale celého jihomoravského integrovaného dopravního systému,“ líčí ředitel své představy s tím, že na modernizaci vozovny ve Slatině už má DPMB zpracovaný projekt i pravomocné stavební povolení.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Městská policie Brno píše:
Opilý mladík prý udeřil pěstí do skleněných dveří autobusu, je podezřelý z trestného činu

Škodu za více než deset tisíc korun prý způsobil v noci na pátek cestující nočním autobusem směřujícím na Lesnou. Jednadvacetiletý muž se prý při vystupování zničehonic zastavil, otočil se ke skleněným dveřím a údajně do nich vší silou udeřil pěstí. Sklo okamžitě popraskalo. Nárazem jeho ruky došlo také k poničení rámu a plastového obložení dveří. Podle svědků se mladý muž chystal odejít, v tom mu ale zabránili. Řidič se pak prostřednictvím dispečera obrátil na strážníky. Hlídka městské policie si hned všimla, že mladík si úderem do skla přivodil krvácející zranění na zápěstí. Strážníci proto přivolali zdravotníky. Ještě před jejich příjezdem mu ale poskytli první pomoc a ránu mu ošetřili. Hlídce městské policie mladý muž nevysvětlil, proč se tak zachoval. Z jeho dechu byl cítit alkohol, což potvrdila i následná dechová zkouška s výsledkem bezmála tři promile. Mladík podezřelý ze spáchání trestného činu zamířil v doprovodu záchranářů do nemocnice, případ předali strážníci republikovým policistům.


Zdroj: Přehled událostí ze dne 21. července 2023


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Sbírka retrovozů dopravního podniku v Brně má nečekaného člena. Podívejte se


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Hezká novostavba. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
VIDEO: Na Ukrajinu a zpět do Brna. Trolejbus se vrátil domů jako historický vůz


Offline
25
24 pro 2021 09:18
MartinV, Robert, Alanis: Ok, uznávám, že to byl hloupý nápad.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Po pivní tramvaji mají v Brně už i kavárenskou, poslouží na večírky


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Naxashi píše:
MartinV: Z tohohle fóra jsem měl dojem, že důvodem nedostatku řidičů je to, že nejsou dostatečně placení a že mají šílené služby. Proto jsem navrhoval mít jich víc a platit jim víc, aby toho mohlo jezdit víc. Vzít na to zdražením jízdného a dotacemi.
Ale jestli to je fakt tak, že už prostě nejsou lidi, co by bylo možné nalákat, tak to je pak zcela jiný problém…

To sis všiml brzo, že nejsou lidi v podstatě nikde.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Já jezdím za kámošem do Líšně z Kohoutovic hodinu, je to velice neatraktivní, nešlo by to nějak urychlit?

Napadlo mě zavést dvě dodatečné linky, z Pavlovské by jela linka 37E, bez zastavení na Nemocnici Bohunice a odtud linka 8E, která by zastavila na hlavase a pak na Jírově.

Tím by se jízdní doba srazila na polovinu.
Myslíte, že by to bylo reálné, anebo je to celé nesmysl? Už to někoho napadlo?

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A jak pojedeš třeba z Říčanské na Kamenolom? Budeš hledat nejmenší společná násobek zastávek, aby ses po přestupu buď vrátil, nebo ještě jednu či dvě zastávky popojel?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
MartinV: Z tohohle fóra jsem měl dojem, že důvodem nedostatku řidičů je to, že nejsou dostatečně placení a že mají šílené služby. Proto jsem navrhoval mít jich víc a platit jim víc, aby toho mohlo jezdit víc. Vzít na to zdražením jízdného a dotacemi.
Ale jestli to je fakt tak, že už prostě nejsou lidi, co by bylo možné nalákat, tak to je pak zcela jiný problém…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Šlapaňák: tím pádem by řada lidí musela po trase přestupovat mezi 1A, B, C. Při jízdě na Mendlák pojedeš 52, jako dnes. Ale při jízdě směr ZOO, Svratecká, případně další přestup směr např. Kr. pole, Lesná, to bude znamenat o přestup míň.


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Prodloužení na Kamechy je jistě třeba, ale podle mého názoru zůstává problém nepříliš vysoké atraktivity v důsledku dlouhé jízdní doby.
Jízda v úseku Kamechy - Mendlovo nám. potrvá bezmála půl hodiny.
To je moc.
Nešlo by to nějak urychlit?
Napadlo mne např. vést po trase 2 linky, z nichž jedna by v tomto úseku zastavovala na lichých zastávkách, druhá na sudých.
Nebo ještě lépe 3 linky, z nichž každá by zastavovala na třetinách zastávek. Např.:
1A: Kamechy - Říčanská - Ondrouškova - Zoologická zahrada - Branka atd...
1B: Kamechy - Ruda - Kubíčkova - Kamenolom - Svratecká atd...
1C: Kamechy - Ečerova - Přístaviště - Podlesí - Vozovna Komín atd...
Tím by se jízdní doba srazila na polovinu.
Myslíte, že by to bylo reálné, anebo je to celé nesmysl? Už to někoho napadlo?


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Prodloužení šalin na Kamechy v Brně: známe časový harmonogram, první krok letos

Citace:
Na přímý spoj tramvají z centra Brna zatím marně čekají obyvatelé sídliště Kamechy na pomezí městských částí Bystrc a Žebětín. Žijí tam tisíce lidí. V současné době musí cestou z práce nebo odjinud přestupovat při jízdě městskou hromadnou dopravou na autobus. V plánu je ale prodloužení tramvajové trati ze současné konečné Ečerova.

Tamní obyvatelé tuto stavbu vítají. „Za mě je to skvělé. Myslím si, že by mi to dost pomohlo. Autobusy jezdí po patnácti minutách, když jezdím večer z práce a často musím čekat. Navíc odpoledne jezdí dost plné, takže i v tomto by to bylo určitě příjemnější,“ uvedla studentka Máša Procházková, která v Žebětíně bydlí.

Přípravu dostal na starost brněnský dopravní podnik. „Máme vysoutěženou firmu, která tam udělá geologický průzkum. To je určitý milník. Musíme do konce roku požádat o dotaci. To je poslední možný termín. Tím bude položený základní kámen na to, aby ta stavba mohla být uskutečněná," řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Podle brněnského radního pro dopravu Petra Kratochvíla je příprava prodloužení tramvajové trati na Kamechy ze všech tramvajových nejlépe připravená. „Je nejblíže stavbě," potvrdil Kratochvíl. Nyní se blíží k dokončení projekční práce.

Nový tramvajový úsek bude měřit 1,4 kilometru. Trať začne v oblasti stávající tramvajové smyčky Ečerova, dále povede v zářezu podél Vejrostovy ulice, kde v místě Teyschlovy ulice přejde do raženého tunelu. Následně vyústí v proluce Přírodní a Listnaté ulice. Součástí projektu je také vznik tří nových zastávek Ruda, Říčanská, smyčka Kamechy.

Variantu vyražení 320 metrů dlouhého tunelu vybrali brněnští radní před pár lety. Jedná se o nejdražší, ale zároveň pro lidi z okolí nejšetrnější variantu způsobu provedení tunelu. Odhadované náklady na stavbu jsou zhruba 2,3 miliardy korun. Podle Kratochvíla bez dotace není stavba reálná. „Určitě se budeme snažit získat na stavbu dotaci," měl jasno radní.

Pokud by všechno šlo dobře a dopravní podnik do konce roku požádal o dotaci, Havránek věří, že by brzy mohli začít soutěžit zhotovitele. „Ke konci příštího nebo na začátku toho dalšího roku bychom mohli kopnout do země. A nebo začít razit tunel, který je součástí stavby," nastínil Deníku generální ředitel dopravního podniku.

Lenka Kazdová už se těší na moment, když při cestě z Kamech na hlavní nádraží nebude muset přestupovat. „Asi budeme vnímat větší hluk, ale nebude to pro nás takový problém, protože bydlíme dál. Rádi ale využíváme i autobus, protože cestování v něm je pro nás s kočárkem pohodlnější,“ sdělila tamní obyvatelka Kazdová.

Prodloužení tramvaje na Kamechy:
1 400 metrů tramvajových kolejí, 320 metrů dlouhý tunel.Trať začne v oblasti stávající tramvajové smyčky Ečerova v brněnské Bystrci, dále povede v zářezu podél Vejrostovy ulice, kde v místě Teyschlovy ulice přejde do raženého tunelu, vyústí v proluce Přírodní a Listnaté ulice.Součástí je také vznik tří nových zastávek Ruda, Říčanská, smyčka Kamechy.

Deník oslovil více obyvatel a objevil se i názor, že prodloužení tramvají není tolik potřebné. „Sice jsem z Bystrce, ale linku víceméně nevyužívám. Myslím, že prodloužení není moc potřeba, protože zastávka Ečerova je poměrně blízko ke všem těm panelovým domům,“ mínila třeba Tereza Vávrová.

Zástupci městských částí podávali k projektu své připomínky. „Týkaly se jak přestupního uzlu na Kamechách, tak zastávky autobusu a přestupu z autobusu číslo 52 na tramvaj. Řešili jsme už technické věci," zmínil před časem starosta Žebětína Vít Beran. Prodloužení tramvajové trati by přivítal.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi píše:
...lezacek: Další, co nečte. Ach jo. Tak ještě jednou. Proto říkám nabrat víc řidičů. A prosím, pojď na mě s tím, kde na to vzít. Fakt.

Trochu si myslím, když sleduji pracovní trh ČR, že otázka nemá znít "kde na to vzít", ale primárně "kde je vůbec vzít". Máme nízkou nezaměstnanost, a sice velké množství ekonomicky neaktivních, ale ti jsou zároveň nezaměstnatelní (nechtějí/nemají na to předpoklady, mají jiné "pobídky" (proč nepracovat) atp.)


Offline
Uživatelský avatar

617
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Zdeněk: ano, bylo to tak, a kapacitně stačí; nikdy jsem nezažil, že by se v 15min. intervalu cestující do kloubáku nevešli.
Jsem asi naivní, ale myslím, že v přestupních MHD systémech to není jen o kapacitě (ta je důležitá – cestující se mají vejít, jet kulturně, a naopak nemá jet skoroprázdný spoj) – ale i o koordinování přestupů v uzlech, což mi zrovna u linek 44 a 84 přijde důležité. Jestli jezdí méně cestujících, tak by o víkendech mohl zcela stačit i 20minutový interval, ale s jízdními dobami reflektujícími zastavení na všech zastavkách (i všech na zmenení), aby autobus jel včas a přestupní vazby v uzlech se každých 20 minut mohly opakovat.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
OP: proč by se měl poučovat, když ten interval prostě stačí? Bylo to už před Covidem.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

617
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Podle JŘ na IDOSu bude většina linek v červenci–srpnu jezdit podle standardních prázdninových jízdních řádů.
Ale u pár linek se DP ani po minulých letech nepoučil – asi ani nechce: okružní 44 a 84 budou opět o víkendech celodenně a v sedle všedních dnů v 15minutových intervalech. Kapacitně to v kloubech stačit zase bude – cestující (včetně mě) si už zvykli, že v létě se těmito linkami prostě nejezdí – kvůli dlouhému intervalu nekompatibilnímu s ostatními linkami (15 vs. 20, nebo 10, minut) přestupy nevychází (navíc klouby i o víkendu nepredikovatelně nestíhají jízdní doby, asi častějším zastavováním na znamení), takže je spolehlivější (a v reálu při ujetí návazného spoje i značně rychlejší) jet mnohem delší trasou šalinou (nebo trolejbusem) přes centrum, ikdyž člověk potřebuje jen objet 1/4 Brna a přestupit...


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ten úbytek je vidět už v průběhu celého června, nejezdí maturanti, vysokoškoláci mají zkouškové období...


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Loňské prodloužené prázdninově-víkendové intervaly byl fakt krok vedle. Ale nevidím důvod, proč by JŘ pro PDP nemohly být prodloužené. Už tu padlo, dovolené jsou na obou stranách cestující-řidiči. Navíc už tento týden, a to ještě nejsou prázdniny, bude cestujících méně. Dnes 8 i 12 s volnými sedadly v nejvytíženějších částech. Takže asi tak k "neúbytku cestujících", o kterém píše Naxashi.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Cracatit píše:
MTM (Igor Pukl): Cože, 30, 40 nebo 50 jsou nesystémové linky? A to jako odkdy? Nesystémová je 67, možná taky 64 když už.


Jako občan Horních Heršpic linku 50 využívám docela často. Pravda ale je, což byla asi podstata minulého příspěvku, že přesedání a návaznost z a na linku 12 je v Komárově nedomyšlené. Přípoje nefungují a i stavebně hlavně směrem do centra to taky není ideál. Tady na jihu se teď mohutně staví bytové domy. Záhy v okolí linky 50 (i 49) přibude obyvatel. Jsem zvědav jak to bude město a DPMB řešit.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MTM (Igor Pukl): Cože, 30, 40 nebo 50 jsou nesystémové linky? A to jako odkdy? Nesystémová je 67, možná taky 64 když už.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Problém v brněnské MHD není ani tak v intervalech, jako v tom, že se staví vše na principu přestupů, ale ty ve víc než polovině případů nefungují, ať z důvodů špatné přestupní návaznosti nebo kolon a dalších typů zpoždění. V těch intervalech se to týká hlavně u nesystémových linek jako 30, 50, 67 atd., kdy mnohdy interval připomíná spíše nějakou linku někam na vesnici než v samotném centru nebo centrální periferií města (hlavně o prázdninách). Dalším problémem je tkz. slévání linek do jedné (nyní 40, 64), kdy se zpoždění z jedné větve (dříve jiné linky) přelévá na druhou část linky, kde by se to ani cestujících nemělo dotýkat, nebo v horším případě to zpoždění ještě umocňuje. Neříkám, že to jsou problémy DP, to spíše města, které svou snahou ještě více zaplňuje ulice kolonami aut, když tam do nich žene defacto potenciální cestující z MHD a tím ještě více zpožďuje jednotlivé linky ve městě. Je to takový koloběh. Na druhou stranu ani nejsme jediný město, které se tak chová. Je to takový paradox, všude si jako západ hrajeme na ekologií a přitom v tom nejsnažším kroku, snížit alespoň počet aut ve městech, zcela zaostáváme a děláme vše pro to, aby tomu bylo naopak (a věřte, že tohle je mnohem lepší cesta k ekologií než nějaké nařizování ohledně Euro 6, 7 , nebo nějaké nesmyslné omezování rychlosti na 30kmh apod.), viz ukázkový případ, kdy se jen sebevíc omezuje veřejná doprava k NCKP a nechává se k ní nejdostupnější cesta převážně jen autem, nepočítáme-li věčně zpožděnou 67.

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
To psaní procent ti taky moc nejde... sarcastic


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17959 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 719  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 10:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]