Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 57 z 719    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 719  Další
Autor Zpráva
Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tak to už by se dalo vyřešit nějakou všeobecně deklarovanou tolerancí ne? Plus minus pár vteřin se splněním podmínky, že se k zastávce nikdo viditelně neblíží... Otázkou by pak byla praxe no, chování konkrétních lidí, jak řidičů, tak cestujících. Nějaká ta stížnost navíc by se asi našla...


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Právě s tím bodem 4) je trochu problém. Když se blížím k zastávce a mám 10 vteřin do odjezdu, tak sice neuplynul čas odjezdu, ale ještě než zastavím, můžu se už zase rozjíždět, čímž se ekonomická stránka věci stává poněkud neefektivní.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Teorie je to krásná, ale víš, jaká je v regionu praxe...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Nejlepší varianta je mít na znamení všechny zastávky bez výjimky. Toto ale nechtějí moc slyšet politici, přitom je to vcelku jednoduché a vlastně se nic moc nezmění proto současnému stavu.

Řidič zastaví na zastávce pokud bude splněno aspoň jedno z následujících pravidel:
1) někdo stojí v prostoru zastávky,
2) někdo stisknul tlačítko poptávky/požadavku na zastavení v zastávce na znamení/sdělil požadavek ústně řidiči,
3) v zastávce je garantovaná návaznost,
4) neuplynul stanovený čas odjezdu.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Jen technická připomínka. Ono to zdražení elektřiny je tak výrazné, že to zastávky na znamení nevyřeší. Jistě, nějaká úspora v řádu procent možná vznikne, ale asi jezdit z konečné na konečnou bez zastavení jaksi postrádá smysl MHD.
Nevím, zda neporovnávám jablka a hrušky, ale v registru smluv lze vyhledat cenu 222 564 174,- Kč bez DPH za elektrickou energii VN 141 720 MWh (tuším na roky 2019 a 2020) a na rok 2022 64 821 MWh za 204 137 534,- Kč bez DPH. Čili orientačně 100 % nárůst. Takže bez omezení provozu nebo zvýšení příspěvku města to vážně nepůjde.
Obecně vzato je to fakt "skvělá podpora" ekologické elektrické trakce.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Zaplať Pán Bůh, toto trvalo a už aby to bylo. Můžou mě vzít všichni čerti, když spěchám na rolu, podaří se projet některé vopruz křižovatky (Pionýrská, U Muzejky), kde se získá malý náskok a pak se na Moraváku nebo na Maliňáku stojí jak trubka. Rola, Čára, Mendlák plus přestupní uzly ze šaliny na bus Starka Kénik, možná Bastr ZOO, centrálka a šlus.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Myslím, že se k tomu postupně směřuje...


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Souhlas, jen bych extra vyznačil důležité zastávky (typicky přestupní uzly), kde nelze tolerovat podjetí ani o vteřinu a kde má řidič povinnost dodržet čas odjezdu. U ostatních půl minuty sem, půl minuty tam neřešit.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Existují pouze dvě skupiny lidí (tou druhou skupinou si teda nejsem úplně jistý), kteří řeší, jestli je zastávka stálá, na znamení od 20 do 8, o víkendu, celodenně, za deště či za úplňku.

1. skupinou jsou šotouši.
2. skupinou jsou pracovníci DPMB tvořící JŘ. Možná.

Úplně všem ostatním je to u... Cestující mačkají poptávku otevření vždy, na zastávkách mávají úplně kdykoliv bez ohledu na režim zastávky a nebo tam stojí a nemávají, takže efekt stejný, vůz musí (měl by) zastavit a řidičům je to prašť jako úhoď.

Do režimu zastávky na znamení bych přešel celosystémově, odstranilo by se tím zbytečné hlášení ve vozech, na infopanelech, na JŘ, na označnících. Přidalo by to na plynulosti, protože stávajícím systémem nejde ošetřit něco tak živého, jako je doprava. Řidič by si akorát hlídal dodržování odjezdů a dle zkušeností by přizpůsobil jízdu jízdním dobám a tomu, kde obvykle v daný čas projíždí a kde naopak očekává nával lidí. A když by byl někde dřív, tak by holt zastavil.

Ale samozřejmě to jde dělat i složitě a každý rok upravovat na vybraných zastávkách režim zastavování a některé další zastávky do tohoto nepřehledného seznamu přidávat.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
43
08 říj 2011 15:24
Nezátky
Cracatit píše:
Nemyslím, že by to nějak zásadně rozhodilo návaznosti, třeba Dětská nebo Vsetínská nejsou žádný uzel. Navíc na té osmičce se dá na některých místech chvilku srovnat do času, třeba na Křídlovické nebo Nových sadech.
Ids-Jmk používá garantované přestupy s čekáním max. xx minut, tak proč je nepoužít i v mhd.
Totéž na 25 směr Kampus, třeba na Mendláku nebo pak na Pisárkách a na Kampusu se může dorovnat do času, pokud by nikde nestavěl, což je málo pravděpodobné a mnohem líp využije zelené vlny.
Třeba taková 40 a 50 mají hromadu zastávek na znamení a přitom mají mít návaznosti třeba na Kampusu, na Komárově, fakt to nemusí být větší problém, naopak se tím zajistí vyšší stabilita jízdního řádu.


Špatně sem to asi vyjádřil.
Zkrácení jízdní doby na jedné lince = čekání jinde
Jde o minuty, které akorát presouvame. Na to kolik by to stálo práce tak je to zanedbatelné


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Citace:
Chybějící čtvrt miliardy korun je přitom zásadním zásahem do rozpočtu městské firmy.


V té souvislosti jsem si vzpomněl na článek Dopravní podniky prosadily změnu v zákoně, díky které ušetří stovky milionů korun... Kolik přesně ušetří příští rok DPMB lze z toho těžko vyčíst, ale kvalifikovaným odhadem to vyšší desítky milionů budou. Tak část vyřešena :D zbytek nevím :D

Zajímalo by mě, od koho ta informace o nutném omezování vzešla. Jestli od DPMB, který tak začne tlačit na město o navýšení příspěvku na provoz, nebo od města, které okamžitě zaujalo postoj ani korunu navíc...

Každopádně jak bylo zmíněno výše - ono moc vhodných linek, jejichž omezení by mělo větší vliv na rozpočet, není... možná o víkendu z mojí zkušenosti, ale tam by jednoznačně platilo, že zvýšení intervalu by poslalo další lidi do aut...


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nemyslím, že by to nějak zásadně rozhodilo návaznosti, třeba Dětská nebo Vsetínská nejsou žádný uzel. Navíc na té osmičce se dá na některých místech chvilku srovnat do času, třeba na Křídlovické nebo Nových sadech.
Ids-Jmk používá garantované přestupy s čekáním max. xx minut, tak proč je nepoužít i v mhd.
Totéž na 25 směr Kampus, třeba na Mendláku nebo pak na Pisárkách a na Kampusu se může dorovnat do času, pokud by nikde nestavěl, což je málo pravděpodobné a mnohem líp využije zelené vlny.
Třeba taková 40 a 50 mají hromadu zastávek na znamení a přitom mají mít návaznosti třeba na Kampusu, na Komárově, fakt to nemusí být větší problém, naopak se tím zajistí vyšší stabilita jízdního řádu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
43
08 říj 2011 15:24
Nezátky
Cracatit píše:
Nic moc by to nevyřešilo, takhle je z Bráfovy rychlejší spojení, než by bylo sanitkou ke Kozákovi nebo na Burianovo náměstí. Spíš bych pokračoval s přidáváním zastávek na znamení nejen W, ale klasicky Z tam, kde to dává smysl, myslím, že výběr pořád ještě není úplně vyčerpaný.
Napadají mě třeba zastávky jako Vojenská nemocnice, Kuldova a Dětská nemocnice plus 28. 10. v režimu W, ani u kampusu pro T/bus bych se tohoto režimu nebál, ani na Veslařské bych se nebál přidat další Z (Vozovna Komín a Optátova, ostatní už jsou).
Když se po trase okružky vrátím na Lesnou, tak nádraží i polikliniku bych srovnal na W, přecejen tady není tak silný přestup, na rozdíl od KPN.
Když přejdu k trajflům 25/26, tak bych přidal celou Provazníkovu ze stávajícího O na Z, hlavní frekvence projíždí a k přestupu na šaliny se místní zastávky moc nehodí, spíš opačně od šalin
k trolejbusu, totéž Zimák, první stálá by byla Pionýrská.
K Čápkové bych přidal Úvoz taky na W, stálý by zůstal Mendlák a pak až špitál.
U šalin bych dal ještě třeba celou větev od Osové na Nové sady do W, zatím je jen někde, ke Krematoriu bych do režimu Z přidal ještě Vsetínskou, tam ta frekvence taky není z nejsilnějších.
Soukenickou bych se nebál dát na Z, no a v režimu W bych pokračoval celou Křenkou i na Životského. Víc mě aktuálně nenapadá, zas nechci vybírat ze zastávek, které moc neznám.


Logiku to má, ale zásadní zkrácení jízdních dob v těchto časových polohách by ti rozbylo návaznosti.
Mimo špičku je to alfa a omega MHD


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Zdeněk píše:
Nebo hold po deseti letech zdražit jízdné. Omezování intervalů... Když to vidím v těch spickach, tak jsem rád, že sedím vpředu v kabině a ne ve voze..

K čemuž očividně není vůle, takže nezbyde než osekávat a omezovat...


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Nebo hold po deseti letech zdražit jízdné. Omezování intervalů... Když to vidím v těch spickach, tak jsem rád, že sedím vpředu v kabině a ne ve voze..

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Otázka je jestli je zrovna 11 tím místem, kde se dá nějak viditelně ušetřit. V celém systému mi to připadne jako zanedbatelná položka. Spíš bych čekal i v článku zmíněné úpravy intervalů ve stylu 5->6, 10->12/15, 15->20. Případně nějaké osekání různých závleků, zkrácení některých spojů možná zrušení některých nesystémových/posilových linek.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nic moc by to nevyřešilo, takhle je z Bráfovy rychlejší spojení, než by bylo sanitkou ke Kozákovi nebo na Burianovo náměstí. Spíš bych pokračoval s přidáváním zastávek na znamení nejen W, ale klasicky Z tam, kde to dává smysl, myslím, že výběr pořád ještě není úplně vyčerpaný.
Napadají mě třeba zastávky jako Vojenská nemocnice, Kuldova a Dětská nemocnice plus 28. 10. v režimu W, ani u kampusu pro T/bus bych se tohoto režimu nebál, ani na Veslařské bych se nebál přidat další Z (Vozovna Komín a Optátova, ostatní už jsou).
Když se po trase okružky vrátím na Lesnou, tak nádraží i polikliniku bych srovnal na W, přecejen tady není tak silný přestup, na rozdíl od KPN.
Když přejdu k trajflům 25/26, tak bych přidal celou Provazníkovu ze stávajícího O na Z, hlavní frekvence projíždí a k přestupu na šaliny se místní zastávky moc nehodí, spíš opačně od šalin
k trolejbusu, totéž Zimák, první stálá by byla Pionýrská.
K Čápkové bych přidal Úvoz taky na W, stálý by zůstal Mendlák a pak až špitál.
U šalin bych dal ještě třeba celou větev od Osové na Nové sady do W, zatím je jen někde, ke Krematoriu bych do režimu Z přidal ještě Vsetínskou, tam ta frekvence taky není z nejsilnějších.
Soukenickou bych se nebál dát na Z, no a v režimu W bych pokračoval celou Křenkou i na Životského. Víc mě aktuálně nenapadá, zas nechci vybírat ze zastávek, které moc neznám.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Že ji nepoužívá nikdo si napsat netroufnu, vždy jde o jednotky lidí v obrovské tramvaji. Bohatě by stačil Stratos s intervalem 30 minut.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Vario1523 píše:
Začal bych (a ideálně i skončil) se současnou linkou 11.

Jako že je k ničemu a nikdo ji nepoužívá? Ono je to těžké, myslím, že i třeba taková úvrať na Dětské nemocnici při opravě Milady Horákové či úvrať na Cejlu neměly nějaké mega použití. Ale když holt máme v Brně obousměrné jen kačeny a nic kratšího.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Začal bych (a ideálně i skončil) se současnou linkou 11.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Mouka píše:

Když na věc přijde, i zastávky Fügnerova či Bieblova o víkendu na znamení na tramvajových linkách svědčí podle mého názoru o poklesu cestujících, kdy začíná být jasné, že není nutné zastavovat na těch zastávkách pokaždé o víkendu. Ale je fakt, že celkově je to jen drobnost, co tvoří úsporu a přispívá k plynulosti jízdy.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Zdražení energií dopadá i na dopravce, v Brně omezí linky MHD


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Kdybyste neujel, dostanete podmínku, řekl soudce řidiči, který přejel opilce


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V rámci opravy Křížkovského ještě přibude šikmé parkování po pravé straně mezi Zedníkovou a Veletržní. Parkování bude uspořádáno ještě po staru na najetí po předu, protože projekt opravy Křížkovského je starší, než ona domluva dle které se šikmé parkování situuje na couvání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, ale nějaká místa na parking budou muset ubrat kvůli zastávkám. Šikmé parkování pamatuju už hodně dlouho na levé straně, ale ta další řada vpravo, je nějaká novinka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17959 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 719  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 00:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]