Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 132 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já narážím u trolejbusů 34/36 a 32 na to, že pokud si představím vozíčkáře, jak jede po chodníku od nástupiště dvanáctky vedle Ústavního soudu, pak může najet na chodník před odjezdovou zastávkou 36, ale z chodníku pak nemá kde sjet, protože vysoká hrana končí až na dalším rohu budovy, kde je prudká šikmina navíc v oblouku, kudy přijíždí trolejbusy ke svým výstupním zastávkám. Takže k zastávce T-32 musí jet po silnici, protože z chodníku nemůže sjet.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
432
24 lis 2017 11:40
Nechci do toho kecat, ale vzhledem k tomu, že hned u zastávky začínaj výhybky, tak asi spíš leda přisunout přechod k zastávkám a prodloužit tak cestu přecházejím přes celou silnici. Rozšířit zastávku na úkor zúžených chodníků, nebo lehce ubranou zelení před divadlem, nebude


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ono by šlo posunout zastávky d-3, 5 a 9 hned k přechodu. Kde všude v Brně máme zastávky hned u semaforu a funguje to, tak nevidím důvod, proč by to nemohlo jít i na tom Moraváku. Rozšíření je problematičtější, ale něco se bude muset vymyslet, zejména má-li tam vzniknout zábradlí, protože tím se ten prostor ještě dál zúží a dopadne to pomalu jako v Bratislavě na tramvajových zastávkách u Polusu, které by pro nás měly být dostatečným odstrašujícím příkladem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Ideální to není, ale udělat dva přechody na sedmi metrech by bylo ještě horší. Na nějaké nebezpečné situace bych to neviděl, jede se tam pomalu, bo křižovatka (když není zrovna v tomto směru zelená).

Refýž je úzký, o tom žádná, možná by se dal ubrat kus chodníku u kamen a vozov posunout směrem tam.

I když napadá mne kacířská myšlenka, že by průjezd od MH na Moravák vůbec nebyl možný, pouze na parking pod Janáčkem a že by se spojily parky podél Ringstrasse, mohla by se využít oprava parku u fontány totéž průjezd z Lidické a na ni. To by ale předpokládalo odstěhování stopaře a obnovu původního parku, což je neprůchodné. Dovnitř hradebního okruhu by se tak jezdilo akorát přes Jezuitskou a Kounicovu (po opětovném zobousměrnění).


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tak tohle jako vazne neni idealni, ze. Moravske od Milady - sjezd a prechod o par metru dal... https://mapy.cz/zakladni?x=16.6086880&y ... itch=0.226


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Bral jsem, ze po chodniku jdu jakoby od zastavky dvanactky, popr. od Air Bank.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A kde se na ten chodník má asi vozík dostat? To je to, na co Cracatit narážel.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Proč po silnici? Chodník ti nestačí?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Hlavní problém je velká vzdálenost přechodu, u kterého je nájezd na chodník, od ostrůvků d-3, 5 a 9 a to v obou směrech. To znamená poměrně nebezpečnou cestu od ostrůvku k přechodu mezi auty a tramvajemi. Další problém jsou koleje, které už místy vystupují nad úroveň vozovky tak vysoko, že je problém je s vozíkem přejet a navíc hrozí, že tam může kolečko vozíku uvíznout a to je hodně nebezpečná záležitost. A to jsou jen ty největší problémy, ono se toho najde víc, třeba příliš úzké ostrůvky, kdy pak vozík ohrožuje ostatní na ostrůvku, kteří se mu nemají kde vyhnout.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: Sorry, ale takhle si bezbariérovost nepředstavuju, když musíš sjet z chodníku, abys jel větší kus po silnici, po které jezdí trolejbus, abys teprve pak mohl najet na příslušný ostrůvek. Zastávky T-32 Česká bych nechal předělat, takhle to je přístupné leda tak pro kočárek, pro vozíčkáře fakt ne. Nehledě na fakt, že pro vozíčkáře musíš mít určitý sklon plochy, aby po ní mohl jet.
Peno: Jošta jsme probrali, ale co ti vadí na Moraváku? Tam přece všude jsou sjezdy z ostrůvků a hlavně přechody jsou v podstatě beze schodu, na nich hlavně chybí ty vodicí/signální čáry, jak jsem psal. Možná ostrůvek trojky směr od Milady na Českou, tam asi ten nájezd chybí, že?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Bezbarierovy je i pristup na zastavku linky 32. Jen ne od oznacniku, ale z prostredka, mezi vystupni a nastupni zastavkou


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Já jsem psal jen o zastávce u Jošta a pak o Moraváku. Máš pravdu, že zbytek uzlu Česká, tedy toho tramvajového, trolejbusové zastávky (a to nejen 32, ale i 34 a 36) by úpravu snesly, je docela dobrou ukázkou toho, jak by to mělo vypadat. Ale na Moraváku a hlavně při přechodu mezi zastávkami směr/ze směru M. Horákové a směr/ze směru Lidická a pak při přechodu mezi Moravákem a Českou je to o poznání horší, i když uznávám, že jsou v Brně i mnohem horší místa. Ale někdo tu psal, že na Moraváku se má něco dělat, tak snad se to tam zlepší.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Peno: Tak to bych neřekl, že je Česká nějak záludná, naopak od rekonstrukce Joštovy mi přijde docela pěkně vyřešená až na pár detailů. Jediné, co vím, že nemá bezbariérový přístup, je zastávka trolejbusu příjezdová i odjezdová T-32 ve smyčce busů, všude jinde v tomhle uzlu jde vysunout plošinu, nebo přijet ke správně vysoké hraně. Takové KPN na tom bude pro vozíčkáře mnohem hůř.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2676
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prototyp dnes 14:45: Zcela přesný popis. Naposledy jsem si to uvědomil při jízdě od zubařky do města ze zastávky D--12 Dobrovského. Úplně nová křižovatka, resp. tak asi tři roky stará, kdy už bezbariérové zastávky nebyly neznámým či "anarchistickým" pojmem a přesto tuhle zastávku nelze obsloužit plošinou, protože šalina zastavuje dobré dva metry od chodníku, ze kterého jsou navíc na silnici rovnou dva schody. Kdo toto vymyslel, asi měl zrovna hlavu v ##MLUVÍM SPROSTĚ## a zapomněl si ji vyndat. Přitom místa je tu (mezi hranou chodníku a krajní kolejnicí) evidentně dost, určitě víc, než před vchodem na Stavárnu naproti parku na Veveří.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Hendikepovaným spoluobčanům bychom my obdaření zdravím měli jejich těžký úděl co nejvíc ulehčovat. Nejde to naráz, musí se postupně. Předpokládám, že v DP mají zpracovaný nějaký harmonogram úpravy zastávek na bezbariérové a je logické, že se začne od nejpoužívanějších, přičemž třeba Skácelova na přestupním uzlu by se mohla a měla řešit relativně rychle. Další místa, co mne napadají, jsou u špitálů atd. Podle této hierarchie zbývá spousta práce, než přijde řada na Tomáška.


Offline
432
24 lis 2017 11:40
Naproti kostela by asi moc nástupiště (krom nějakýho částečkýho - v Julcu na konečné to taky není na celou délku - za cenu prasáckých směrových úprav) nešlo udělat. Ale na druhé straně když se ta stejná dlažba mírně bude zvedat k elegantní žulové obrubě, myslím, že to takovej estetickej přečin proti kompozici prostranství nebude a pořád jsem názoru že aspoň to by se šiklo (bude-li linkové vedení trvat). Svět se bez toho nezboří, ale pokuď jde něco udělat líp a neztojí to mnoho, jsem vždy proto to udělat.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ono ale nejde jenom o přestupy. Když někdo z Lesné či Juliánova potřebuje někam na Českou nebo do blízkého okolí a zrovna mu nejede NP na d-11 (nebo už d-11 nejede vůbec, viz. výše) nechce se mu čekat na návaznou nízkopodlahu, tak má vlastně jedinou možnost, vystoupit na Moraváku nebo na Svoboďáku a dojet na vozíku, což ovšem také není s vozíkem jen tak, zejména z toho Moraváku. Vím o čem mluvím. Často doprovázím známého na vozíku z Lesné na Českou a tak vím, jaké tam jsou komplikace. Kdo nezažil, ten nepochopí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
9/32-34-36 se mi taky zdá jako zcela okrajová záležitost, pro kterou existují alternativy. Pokud nekdo je na voziku a skutečně nemůže u tomáška vystoupit, tak holt pak si přidá přestup na Hlavním na d-4. Nebo na Svoboďáku a dojede to.
Mnohem větší problém se mi zdál, když chtěl někdo (kdo nebyl evidentně místní) na invalidním vozíku nastoupit do d-12 na Skácelově. S tím, že řidička mu řekla, že tam použít plošinu nemůže (jasně), takže se přemístí o tři zastávky dál na Klusáčkovu nebo do kopce zpět o dvě na Technické muzeum. To jsem si uvědomil, když jsem to viděl na vlastní oči, že nízkopodlažní vůz je jen jedna strana mince, když do nich nelze pohodlně nastoupit. A takových míst je vícero. Tady nakonec použil alternativu t-30 na Husitskou a přestup na d-1, takže sice nic moc proti přímému spojení d-12, ale šlo to. Nicméně to jsou místa, kde se dá Vídeňský typ zastávky, či jak se to jmenuje, v pohodě udělat a bude to mít větší užitek, protože v okolí neexistují alternativy (myšleno obecně, ne jen ke Skácelově) na rozdíl od České...


Online
Uživatelský avatar

2540
13 črc 2009 13:42
Ds zřejmě myslel při cestě z Juliánova. Z Lesné do Kr. Pole přes Českou nikdo normální nepojede.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
To teda není zrovna moc vhodnej příklad. Když bych vzal začátek cesty na Lesné, tak trolejbusy 32.34 a 36 jedou do Kéniku nebo do Žabin a tam bych asi spíš použil 44/84, které mají výskyt NP spojů větší než nepatrný či malý. Neplatí to samozřejmě absolutně, ale od Fügnerovy po Čertovu rokli určitě. Bieblova, Lesnická a Zemědělská můžou zase využít t25/26, nízkopodlah opět hafo, takže se tady vlastně bavíme jen o Tomanově, bo OD Jugoslávské už si můžu naskočit na d3/5, které mne na Čáru dovezou. Takže sečteno a podtrženo zrovna u Tomáška ta bezbariérovost nepůsobí nepohyblivým cestujícím (s kočárkem o holi/ berlích se vystoupit a nastoupit dá) zásadní obtíže.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Robert píše:
Peno: Tak mi řekni jeden přestup, který není možné realizovat jinde než na této zastávce


9 / 32-34-36

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Peno: Tak mi řekni jeden přestup, který není možné realizovat jinde než na této zastávce. Že při využití výhradně bezbariérových spojů je delší celkový čas cesty, je asi jasné každému.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ono to není až tak jednoduché, jak si tu někteří malují. Na d-11 jsou bezbariérové tak dva spoje do hodiny, někdy ani to ne, zatímco na d-9 skoro všechny. Další problém je, že d-11 nejezdí pozdě večer a o víkendech. A třetí problém je, že přestup s vozíkem je hodně náročný a může být i hodně zdlouhavý, pokud nemáte štěstí na návazný bezbariérový spoj. Ale toto si zdraví lidé prostě neuvědomí a často si to ani uvědomovat nechtějí.
Další věc je, že současné paskvilní vedení d-9 má k ideálu daleko a bylo by rozhodně záhodno ho změnit, nejlépe celkovou úpravou linkového vedení tramvají. Pokud by se při tom podařila zastávka u Jošta odbourat, tím lépe.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Celá debata mi přijde uplně mimo.
Podívejte se, kolik lidí u Tomáška nastupuje/vystupuje. Poměrně hodně. 99,5 % s tím nemá problém a je jim fuk, zda tam ostrůvek je nebo není, hlavně, že jim ta devítka přijela na čas. Ten nepatrný zbytek, co jim chybí ostrůvek může využít alternativní řešení (přestup na jiné zastávce/jiná linka). Tak o co jde? Přijde mi, že řešit bezbariérovost za každou cenu je zbytečné, hlavně, když někteří zde mají pocit, že jak to není bezbariérové, tak by to nemělo být vůbec a tvrdí, že by se měla zastávka radši zrušit.
Chyba je, pokud okolní zastávky, kde ta možnost je, nejsou vyladěné bezbariérově atd všechno kolem. Alias jak psal Cracatit.


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
A když chci jet z Řečkovic, Líšně nebo Modřic, tak udělám co? Přestoupím, ne? Nebo pojedu o obludných 5 minut déle tou jedenáctkou, což je čekačka na devítku. Fakt nevím, v čem tkví ten problém.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17981 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 dub 2024 10:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]