Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 677    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 677  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6588
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V září bychom se mohli dočkat nové zastávka Sochorova.


Offline
2188
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zadrátování je na delší dobu, za půl roku ho neuděláš, nejen kvůli nutnosti projektu, taky schválení drážních tras atd.
Nicméně si umím představit, že by se dodrátovaly některé trasy.
Už dřív jsem tu navrhoval další část okružek, jenže kloubové parciály nemáme, takže by ten efekt zatím nebyl takový, no však už tu byla i praxe trolejbusových záložek za okružní autobus Mendlák - Komín a zpátky s trasou po Hlinkách.
Další kousek trolejí by se snesl u 67, nejen na Drobného.
No a na části 50 z Kampusu na Komárov by to taky nebylo marný, ale jak říkám, chybí parciální kloubáky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5951
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Posílit elektrický provoz je hezký nápad, otázkou ale je jestli je čím. Minimálně v případě tramvají totiž početní stav provozních vozů postupně klesá. T3 se nahradily kus za kus pražskými T6, ale všechny KT8 a Anitry mající najeté kilometry totiž tak nějak stojí bez náhrady. Nemluvě o tom, že budou postupně dojíždět další KT8.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6588
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je tam zmíněno, aby se více využívaly tramvaje či trolejbusy. Na první pohled to není zase tak marný nápad. Když už na linkách zvyšujeme kapacitu vozidel/souprav a prodlužujeme intervaly, tak by to mělo znamenat větší část vozidel, která je nevyužitá. Tedy snížit intervaly na drážních linkách a prodloužit na autobusových tam, kde drážní linky dokáží zajistit alespoň vzdálenější obsluhu, případně zadrátování nějaké autobusové linky, která se část trasy stejně pohybuje pod dráty.


Offline
157
23 led 2011 03:17
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/mhd-do ... zpravy_azu


Offline
2188
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Na Zdopravy píšou, že do Brna přijde k šalinám výpomoc z DP Mostu a Litvínova:
https://zdopravy.cz/nezvykla-spoluprace ... ne-120061/

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6443
21 pro 2005 17:01
Past na neplatiče MHD v Brně: intenzivní kontroly, revizoři dostanou svoje linky


Offline
Uživatelský avatar

6443
21 pro 2005 17:01
Jen pro řidiče historické tramvaje: speciální lavička v Brně budí emoce


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Ta trať byla zatrolejovaná :) . Napájení se dalo kdysi tahat jako posilový po sloupech, nebo tu trať napájet jednostranně z obnovený měnírny v areálu TMB. S ostatním by asi byl problém.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5951
11 dub 2010 15:05
Juliánov
jara255 píše:
Můj laický pohled je ten, že DP měl udělat klasickou opravu drážního tělesa, proti čemuž by nemohl nikdo oficiálně protestovat. Protože (což chápu) chce na to získat dotace, musí mít tato akce jiný název, s kterým se pojí "papírování" a toto papírování je možné již oficiálně napadat.

Tímto způsobem by se hodně teoreticky a hodně možná dala řešit stavba svršku a spodku, nicméně ta trať ke své provozuschopnosti potřebuje spoustu dalších objektů, které takto zašmelit nelze, protože prostě nikdy neexistovaly. Například trolejové vedení, napájení, odvodnění, zabezpečovací zařízení přejezdu s Drčkovou, zastávky včetně přístupu k nim a spoustu dalšího.

I kdyby došlo na záměr obnovy do maximálně možné původní podoby, pořád to je na plnohodnotné územní a stavební řízení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1027
09 lis 2006 18:16
Jenže těch projektů se v tomto případě střetá více než jen stavba haly.
1) vmo bauerova - nutnost postavit komunikace kolem haly, protože autobus nebude mít možné zastávky na VMO. A tedy i logicky požadavek i bez smyčky vybudovat přístup na zastávku Lipová, což projekt smyčky také řeší.
2) Lanovka, možný začátek stavby už letos, otázka zda má smysl jen pro park and ride bez haly
3) Park and Ride
4) smyčka Lipová, což jsou dvě stavby v jedné. Jedná je rozšíření vozovny a překonání půlky koleji (3 km), plus vratná smyčka. Druhý je vázaný na Lanovku (tusim bourací práce) a halu kvůli výjezdu vozu že smyčky směr Mendlák (kvůli posílám).
5) finální překonání Mendláku, včetně průrazu na Hybešku atd. Ten je asi v nedohlednu
6) Zrušení smyčky na Mendláku, také asi není aktuální. Těžko říct.

Navíc stavbu haly máte schválenou zastupitelstvem a možná se také kopne letos.

A pardon, ale tvrdit, že když nepostaví tu smyčku, tak ušetřím 250 mega je cucání čísel z prstu. Vždyť to není ničím podložené.


Offline
229
21 dub 2009 20:30
xcav8 píše:
ZGHK tady pořád špekuluje nad nějakou návratností investice, ale kdybychom takhle přemýšleli vždy, tak tu máme pořád koňku (v lepším případě páru). :applause:


Připomínám, že celá tato debata vznikla nad nápadem, že když nejsou peníze na provoz MHD, tak je možné je sebrat z investice na halu. Jako politické rozhodnutí je to v pořádku. Já jsem si dovolil podotknout, že stejně jako hala je investicí i výstavba smyčky Lipová.
No a pokud nebude hala, tak v případě smyčky Lipová, jejímž jediným smyslem je tak snížení provozních nákladů, je návratnost investice naprosto zásadní. Vrážet veřejné peníze do něčeho, co se mi vrátí za 57 let, to už je pomalu na kriminál.

Takže když to shrnu, smyčka Lipová ano, ale jen v případě, že bude hala. Když se výstavba haly o pár let odloží (což by mně osobně za současné situace nijak nevadilo), tak stejně mohu odložit výstavbu smyčky.


Offline
229
21 dub 2009 20:30
jara255 píše:
Ostatně i Praha vybudovala stanici metra v "polích", protože předpokládá v lokalitě rozsáhlou výstavbu.


Dovolím si nesměle upozornit na skutečnost, že v Líšni se žádná rozsáhlá výstavba nepředpokládá. Tedy alespoň dle hotového (byť neschváleného) územního plánu je skoro celá zatím nezastavěná oblast okolo Holzovy vedena jako "stabilizovaná plocha veřejného prostranství".
Takže z mého laického pohledu by bylo potřeba nejprve změnou územního plánu umožnit bytovou výstavbu (třeba i spolu s novým koridorem pro tramvaj) a pak teprve řešit vlastní projekt.

Nějak se nemohu zbavit dojmu, že obnova trati do Líšně se tlačí hlavně proto, aby se dalo šotojezdit do muzea. A to za tu (v dnešních cenách) tři čtvrtě miliardu nestojí.


Offline
Uživatelský avatar

247
31 kvě 2016 10:01
Brno
Falkon píše:
Klidně mě ukamenujte, ale zahraju si teď tak trochu na realistu: Proč se vůbec snažit budovat něco, oč není zájem? ...

Zřejmě jsi četl špatně článek. Brno se chce vyvarovat situace na Kamechách, kde prakticky vznikla nová městská čtvrť bez dopravní obslužnosti, která se bude řešit drahým tunelem. Něco podobného je i Kampus.

Ostatně i Praha vybudovala stanici metra v "polích", protože předpokládá v lokalitě rozsáhlou výstavbu.

Můj laický pohled je ten, že DP měl udělat klasickou opravu drážního tělesa, proti čemuž by nemohl nikdo oficiálně protestovat. Protože (což chápu) chce na to získat dotace, musí mít tato akce jiný název, s kterým se pojí "papírování" a toto papírování je možné již oficiálně napadat.


Offline
Uživatelský avatar

324
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
b1: No však, ne? Šalina je přece výrazně těžší než bus…


Offline
Uživatelský avatar

3514
08 čer 2005 23:12
Jak ztíží? Vždyť budou mít šalinu hned za barákem


Offline
14
14 úno 2020 20:08
Antirez píše:
Proč by se mělo těm šmejdům v Líšni s černými stavbami ustupovat? Už jen z principu ne.
Trať obnovit a co tam kde vzniklo v mezičase bez povolení, tak zlikvidovat.

Tak např.: Po dostavbě trati do nové zástavby "může" dojít k přrtrasování linky 78 k nové konečné od Slatiny či její vedení závlekem, odklonem.. Zkrátka, dotyčným se ztíží cestování MHD.To potom bude řevu..Nejtvrdší trest by byl jednokolejka- jen pro zatahování šalin do depa.


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
To záleží na Schadewerku, kdy dodají nový soupravy.


Offline
Uživatelský avatar

324
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
TMB: Ta první věta byla skutečná nebo řečnická otázka? Jako, mě by taky zajímalo, jak dlouho ještě budeme jezdit těmi nemoderními nesmysly typu 242+Bdmtee; Kordis i ČD se neustále ohání modernizací, ale já osobně to teda nijak zvlášť nepociťuju (aspoň ne u těch vlaků) – zrovna nedávno jsem měl dokonce tu čest, že odjezd vlaku 13.23 z Brna, hl. n. směr Tišnov vypravili žehličku + 4 × BTax. Ale dny dopravní nostalgie se přitom měly konat 18.6., ne o cca. 14 dní později. Souprava z doby, kdy slovo „pohodlí“, nedejbože „luxus“ ještě neznali, nebo za něj považovali dřevěné fošny potažené tenkým kusem látky. Radši jsem si po chvilce stoupl.


Offline
674
25 led 2006 09:46
Jak dlouho do těch Hustopečí budou ty lokomotivy 242 ještě jezdit? A dva jednokolejné úseky pár km dlouhé pro daný interval vlaků postačují. Ty odbočky nejsou žádný koridor,takže druhá kolej by se těžce nevyplatila. To už ta trať do Líšně výjde levněji.


Offline
Uživatelský avatar

324
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
OndraH: Ne třeba v tomto případě (možná), ale například taková obnova vlaku do Židlochovic, tak tam byl zájem skutečně jen ze strany Kordisu a jistého pana starosty (podle dostupných informací a dalšího informačního šumu, který se ke mně – a určitě nejen ke mně – dostal, i když to mohlo částečně být z kategorie JPP). Když už to teda tak vehementně obnovovali, mohli to aspoň udělat jako dvoukolejku; stejně tak ty Hustopeče, podle mého názoru jednoznačně promeškali svou šanci, vždyť to bylo celou dobu zavřený a ta pole, skrze něž ty vlaky jezdí (v obou případech) rozhodně nikomu neubudou. Plus navíc nemožnost otáčení lokomotiv kvůli nevhodnému křížení kolejí; jinými slovy, dle mého subjektivního názoru je to v obou případech zcela nesprávně koncipováno, pokud nejezdí obousměrné soupravy; do Židlochovic to aspoň řeší buď Panterem nebo druhou lokomotivou – sysel apod. – ale v těch Hustopečích je to úplně napřesdržku, když jezdí klasická 242 + Bdmtee. Chápu, že tohle není zrovna o DPMB, takže podle úvahy můžete můj příspěvek kdyžtak přesunout do vhodnější sekce, byť teda souvisí s předchozím příspěvkem, který se toho tématu týkal více.


Offline
1602
04 bře 2012 23:26
Falkon: Protože lidi jsou totálně blbí, tupí, vypatlaný. Proto se musí násilně vést za ručičku a donutit jim něco, co je pro jejich dobro.
Antirez: Souhlas. A pozavírat je, ty jejich černé stavby a maření snahy tu trať obnovit, jistě něco porušuje.


Offline
519
25 říj 2019 10:12
Já bych hlavně nepodléhal dojmu, že "o to není zájem". Řvoucí menšina proti je prostě jen víc slyšet a vidět, stejně jako u ostatních dopravních staveb napříč republikou.


Offline
92
23 čer 2014 12:31
Proč by se mělo těm šmejdům v Líšni s černými stavbami ustupovat? Už jen z principu ne.
Trať obnovit a co tam kde vzniklo v mezičase bez povolení, tak zlikvidovat.


Offline
Uživatelský avatar

324
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Klidně mě ukamenujte, ale zahraju si teď tak trochu na realistu: Proč se vůbec snažit budovat něco, oč není zájem? (To samozřejmě nemyslím na žádného člena zdejšího fóra, pokud nejste nějak přímo zainteresovaní v tom smyslu, že byste stavbu (čehokoliv) jakkoliv přímo ovlivnili, ať už například její stavbou či jakýmkoliv jiným způsobem). My, „Češi“, národ věčných remcalů, budeme automaticky proti všemu, co nezapadá do koncepce naší konzervárny, i kdyby to do budoucna mělo přinést zlepšení, protože „předtím to tak nebylo a doteď jsme to nepotřebovali, tak to nebudeme potřebovat ani teď, ani nikdy jindy“. Jak se říká, zvyk je železná košile, a to, ve spojení s pohodlností a „demokracií“ prostě nejde dohromady s nějakou inovací. Stejně tak nechápu, proč se kdokoliv ještě snaží vymýšlet nějaké parodie na šalinovou trať na Kamechy nebo nedejbože na Lesnou, apod. Když to lidi nechcou, proč jim to nutit, vždyť ty miliardy se přece dají využít jinde, ne? A DPMB aspoň nebude muset v budoucnu snad tolik investovat do nových vozů (zejména šalin), pokud časem naopak některé tratě zruší, i kdyby třeba jen v části jejich trasy…

Mmch, nenechte se mýlit, já sám jsem v podstatě zcela opačného názoru a nejradši bych všechno všude prodloužil a zejména bych, pochopitelně nejen v Brně, zkrátil intervaly mezi spoji (a to i mezi těmi „nevytíženými“, ale to je na skutečně dlouhou disksui), protože to, co se děje teď, znamená, že VHD jako taková půjde tímhle tempem hodně rychle do kelu, pokud se s tím nezačne něco doopravdy dělat.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16923 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 677  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 09 srp 2022 12:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]