Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 719    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 719  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Když nad tím tak přemýšlím, prohození linek 5 a 6 by v dnešní době mohlo paradoxně být jednodušší. Tehdy končila v Lískovci i d-8 a pro d-5 (d-6) tak byla volná jen jedna kolej. Kvůli kapacitě měnírny tam měly pauzu jen d-8. Problém s měnírnou byl časem vyřešen a v Lískovci teď jsou volné obě koleje pro jednu linku. Pokud by tam jezdila jen rozumně navazující d-5, nebyla by potřeba posilová d-7 a d-5 by mohla velmi pohodlně mít pauzy v Lískovci. Ve Štefánikově čtvrti se 2 (možná i 3) 13T vozy vejdou (minimálně stylem 1 ks u nástupní, 1 ks ve výstupu, vše na pravou kolej), to na nějakou kratší vyrovnávačku stačí, víc není potřeba (bo pauzy v Lískovci).

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Tipuju, že do smyčky ŠČ se vejde 5 šalin. To se mi nezdá málo na rozdíl třeba od Zemědělské nebo majlontskýho mostu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Kdysi linky 5 a 6 byly takto prohozené byly, ale při dnešním vypravení by byl problém s nedostatečnou kapacitou smyčky Štefánikova čtvrť.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Zdeněk píše:
...a mě by zajímalo jak udělat přestup mezi 6 a 8 v okrajových částech dnech, zachovat malé spojení na nádraží (tzn nehnout ani osmičkou ani jedničkou) a aby na Pekařské, Bohunicích a Palackého nevznikla situace kdy pojedou zároveň dvě tramvaje a pak čtvrt hodiny nic (tudíž není kam hnout s šestkou)
Prohodit západní větve linek 5 a 6.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
ZGHK: Působíš na mě jako člověk, co si myslí, že aby někdo něco mohl kritizovat, musí automaticky jít a udělat to líp. Stačí se nad tím jen trochu zamyslet a zjistíš, že tohle je totální blbost. Pokud chci kritizovat MHD, stačí mi to používat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
Jó, tak to víš že jo. Děkuji za prezentaci služby IDOS a skrytou pobídku ke studiu místopisu Brna. Obojí znám, velice dobře.
A teď si předatav, že jsem špatně pohyblivý občan, který se nedávno přestěhoval z vesnice u Karlových Varů. A nebo študák z Ugandy, který ani neumí česky.
Tak pojedu jednou 50 a přestupovat u Zoo, příští spojení 37 a budu z Voříškové přecházet na Hájenku, potřetí pojedu 50 a z Adamcové na Ondrouškovu šup na N98. Zkrátka Brno - město pro lidi sarcastic Já jsem tě tady nežádal, abys mi prezentoval všechna možná i nemožná spojení. Píšu o prozákaznickém přístupu. Tohle jsem uváděl jako jeden z příkladů, kdy vídám osobně při intervalu půl hodiny 52 ujíždět těsně před 50. Takových je po Brně mnohem víc. Děkuji za pochopení.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
2389 píše:
Třeba krásná víkendová ranní cesta NL-Žebětín, což je v podstatě co by kamenem dohodil, trvání 1 hodina.


Kancelář pro uvádění šotonesmyslů na pravou míru ve spolupráci s IDOSem představuje skutečné jízdní doby (v minutách) mezi Oblou a Křivánkovým náměstím v sobotu 8. dubna mezi šestou a osmou hodinou ranní:
31, 30, 31, 30, 29, 30, 38, 24, 28.

Milý 2389, když už chceš lhát, tak to aspoň nedělej takto pitomě. A raději se pochlub s tou svojí představou, jak udělat návaznosti (v kontextu celého města) lépe. Jinak by to mohlo vypadat, že jen hloupě plácáš.


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
Ještě bych si na toto téma, přátelé, dovolil trochu zavzpomínat. Nebyl to náhodou ten samý DPMB, který na žádosti lidí na přímá spojení (na soc. sítích nebo třeba v magazínu Šalina v rubrice PlusMínus nebo jak se to jmenovalo) odpovídal „Nepřipadá v úvahu, protože princip brněnské MHD je na přestupech založen“? sarcastic
Tuhle formulku jsem četl snad už tisíckrát.
MHD založená na přestupech v podání DP je: Vystup z busu, zamávej přípoji na 10 metrů a půl hodiny tam stůj. sarcastic
Třeba krásná víkendová ranní cesta NL-Žebětín, což je v podstatě co by kamenem dohodil, trvání 1 hodina.
Za tuhle dobu bych autem byl někde u pomezí Vysočiny a Středočeského kraje. Konkurenceschopnost IAD se pozná. sarcastic


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
2389: Je ti tím pádem líto mně. Jsem na MHD závislý.
Myslel jsem, že „těžké provokace zákazníka, kdy mu pravidelně spoj ujíždí stylem, že mu může maximálně zamávat“ je motto DPMB.
Současné problémy jsou řešitelné jen tímto: daleko kratší intervaly → více řidičů → více peněz pro MHD. Větví se to, je k tomu ještě absolutní preference MHD a zdražení jízdného.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
Jistě, samozřejmě, rozumím. Ale byl by takový problém návaznost garantovat alespoň v koncových úsecích? Je nezbytně nutné, aby šestka o víkendu celodenně ujížděla na Osové směrem z města těsně před osmičkou?

Jistě rozumíme, že nemůže nikdy vyjít, aby vše navazovalo na vše. Ale minimálně by se neměly stávat těžké provokace zákazníka, kdy mu pravidelně spoj ujíždí stylem, že si můžou max zamávat. Viz třeba ranní přestup z 50 na 52 u Hájenky. Při intervalu půl hodiny podptýkám. Dál si nemyslím, že je nutné, aby určitým spojům páteřních linek těsně ujížděly přípoje snad v celé jeho trase. Alespoň pár těch důležitých by navazovat mohlo. Dál si myslím, že není nezbytné provozovat nepoužitelné intervaly - někde 15, jinde 20, někde 30 minut a do toho skvělá sedmička, která ani jednotný takt nemá a jezdí tak nějak nahodile.
Současný stav je hrůza. Je mi líto těch, kteří jsou na MHD závislí.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
...a mě by zajímalo jak udělat přestup mezi 6 a 8 v okrajových částech dnech, zachovat malé spojení na nádraží (tzn nehnout ani osmičkou ani jedničkou) a aby na Pekařské, Bohunicích a Palackého nevznikla situace kdy pojedou zároveň dvě tramvaje a pak čtvrt hodiny nic (tudíž není kam hnout s šestkou)

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
307
21 dub 2009 20:30
2389 píše:
Mimochodem, jednou o dlouhé pauze jsem se nudil, a tak jsem hlouběji nahlédl do JŘ. Zajímalo mě, zda občané SL pláčou právem nebo jde jen o křiklouny. Zděsil jsem se, nikoliv však těmi občany. Kupříkladu ranní spoje d-6 o víkendech. Na nějaký spoj okolo sedmé ranní nemavazovalo vůbec nic v celé trase. Všechny potenciální přípoje ujížděly 1-3 minuty před příjezdem šestky. 25, 50, 2, 37, 52, 84, 3, 10, 5, 41/71. sarcastic sarcastic A to není rozhodně jediná. Podobně krásně je řešená třeba a-50 a mnoho dalších pecek. A to se bavíme o denní době, kdy všechno má interval 20-30 minut. Takže tak. K tomu ani neexistuje slušné pojmenování. Toto je DPMB. sarcastic


Hele, a co kdybys o jiné dlouhé pauze místo bádání nad tím, co je vše špatně, zkusil navrhnout řešení, kde by na sebe takhle po ránu navazovalo co nejvíc linek? Jinými slovy totiž říkáš, že JŘ chystají úplní diletanti, takže určitě víš, jak to udělat lépe. Tak se nestyď a pochlub se:-)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
2389: ehm, velkoměsto si představuju úplně jinak. Brno nemá ani s velkou dávkou fantazie nad půl milionu obyvatel (i nepřihlášených).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
2389: neni uplně pravda, pravidelně co jezdím do Medlánek na noc, jedinej spoj je 6 a přestup na 41 nebo 71 a ještě nikdy mě to neujelo


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
To se neboj, tohle já taktéž nijak zvlášť tragicky nevidím, i když si já osobně moderní veřejnou dopravu ve velkoměstě představuji trochu jinak. Bohužel, přišla energetická krize, tak chápeme ekonomičtější objem dopravy. Ani bych se tak moc nečertil za to, jak tehdá DP tamním občanům veřejně sliboval, že doprava do SL-smyčka zůstane v původní podobě. Dramaticky se změnila ekonomická situace, to DP nezavinil. Tragicky vidím, že DP si dal asi za cíl, že navazovat nebude nic na nic. Ale doslova.
Na té Osové je za současných podmínek garantovaná návaznost mezi d-6 a d-8 samozřejmost o víkendu celodenně a v PD před šestou ranní a po sedmé večerní. Toto, co se tam odehrává aktuálně, je hanebnost vůči platícímu zákazníkovi.

Mimochodem, jednou o dlouhé pauze jsem se nudil, a tak jsem hlouběji nahlédl do JŘ. Zajímalo mě, zda občané SL pláčou právem nebo jde jen o křiklouny. Zděsil jsem se, nikoliv však těmi občany. Kupříkladu ranní spoje d-6 o víkendech. Na nějaký spoj okolo sedmé ranní nemavazovalo vůbec nic v celé trase. Všechny potenciální přípoje ujížděly 1-3 minuty před příjezdem šestky. 25, 50, 2, 37, 52, 84, 3, 10, 5, 41/71. sarcastic sarcastic A to není rozhodně jediná. Podobně krásně je řešená třeba a-50 a mnoho dalších pecek. A to se bavíme o denní době, kdy všechno má interval 20-30 minut. Takže tak. K tomu ani neexistuje slušné pojmenování. Toto je DPMB. sarcastic


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
2389: zase bych to neviděl tak tragicky. 20 minut večer na linku doplňkového typu, která není na rozdíl od šestky páteřní, je celkem slušný kompromis. Sedmička totiž hlavně posiluje osmičku a pomáhá lidem vyhnout se přestupům na hlavasu, pokud chtějí třeba na Cejl nebo Zemědělskou. Kdo bydlí třeba na Dunajské nebo Valašské, může chodit na Osovou rovnou, má tak mnohem větší nabídku, nebo se jednou za čas k té osmičce může dopravit regionálkou směr Ostopovice, na to je v koncovém úseku kapacity dost. No a kdo bydlí třeba na Jemelkové a v panelákách u Dunajské až k dálnici, jedině tomu by ten nepřípoj mohl vadit, ale taky má možnost jít na 69, která mimochodem večer a o víkendu taky jede po 20 minutách jako doplněk pro Bosonohy.
Komfortní to není, ale za rozumný kompromis se to určitě dá označit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
2389: doufám, že od toho 1. 5. tam nějaké garantované návaznosti vzniknou.
A co se týče nepravidelného intervalu - po Covidu se myslím hodně lidí naučilo hledat si spojení online (nechci ale tyto "úžasné" intervaly obhajovat; dřív bylo mnohem jednodušší zapamatovat si JŘ v hlavě a nemít potřebu si čas odjezdu vždy ověřovat online).

Jinak kapacitně to dostačuje, často si i sednu, těch lidí opravdu necestuje tolik, aby to potřebovalo posílit.


Offline
173
21 kvě 2017 18:40
,Nadstandardní sedmička' s intervalem 20 minut na okrajích přepravních špiček a výborně použitelnými intervaly jako 13 a 11 minut nahodile na střídačku mezi spoji ve špičce. sarcastic sarcastic sarcastic
Obtížný zákazníku, táhni, neoxiduj, nemáme tě rádi, nedovoluj si nám lézt ani na oči a už vůbec se neobtěžuj po nás něco chtít. Váš DPMB sarcastic
A náš DP v téhle části města valí ,hustý bangery', jak by to pojmenovala generace našich potomků, i o víkendech. Samozřejmě d-6 ujíždí pravidelně asi 2min před d-8. Opravdu by byl takový problém těm cestujícím vyrobit návaznost garantovanou na té Osové? Jedná se o koncové úseky tras. Žádná tragédie by se nekonala. Ale prostě DP. Chudáci lidi žijící v téhle lokalitě.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Osekaná doprava kvůli brněnskému „metru“ zůstane beze změn, rozhodlo město


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo aha. Tak se omlouvám za blbost. :oops: S trochou doladění by se to dalo protáhnout o víkendu až do osmé ráno. Spíš mi šlo o všední den, kdy bych na ten rozsah už moc nesahal, protože prostě ve městě o velikosti Brna nedává smysl mít takt delší jak hodina v noci a delší jak půlhodina ve dne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Však nočky v nepracovní dny do sedmi jezdí. Myšleno tak, že poslední rozjezd na role je v 7.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zase bych nezacházel do extrémů, celá léta se jezdilo mezi 01:00 a 5:00 po hodině v základním taktu a co bylo třeba v so/ne v půl nebo 4:20 a 4:40 je prostě navíc. Od půlnoci do páté ráno bych to prostě nechal v základním rozsahu. Naopak soboty a neděle by klidně mohly nočky jezdit do sedmi, jak to bývalo některé roky snad 2016-2017, nechce se mi teď hledat. Kdyby se takhle v sobotu zajistila základní obslužnost po dvaceti minutách a k ní pár tangent jako 25, 40, 50 plus výjezd šalin postupně. Jezdívala v té době kombinace 6 ohnutá z Mendláku do Modřic jako přejezd a celkem to mohlo nějakou korunu ušetřit.
Taky by mě zajímalo, jak probíhal výběr zastávek na znamení a jestli se nebude jejich počet rozšiřovat, jak jsme se tu už před časem bavili.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
FD píše:
Nesmysl, třeba v NE/PO je spojení 0:30 a 1:30 zcela zbytečné. Kolikrát z pozdní nás jede v busu o půlnoci 5 cestujících, když hodně.

Jo, jenže to je právě těch 5 cestujících, co příště pojedou jinak. Je jedno jak, důležité je, že nevyužijou MHD. To je přesně ten odliv cestujících. Tohle je 1 z těch aspektů, jak se to děje.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Minimem by mělo být zavedení rozjezdu v 0:30 po celý týden. Můžeme se pak bavit, jestli ekonomika dovolí víc, např. rozjezdy po půl hodině před nepracovním dnem.


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
Naxashi píše:
Noční linky by měly jezdit po půl hodině po celou noc a všechny noci.
Aby ta noční MHD byla použitelná. DPMB si prostě má najít/vydupat prostředky na tohle. Město, všechny části apod., by se na tohle prostě měly složit. A ideálně by tam měla být přítomna policie, ať chudák řidič nemusí řešit ožralce, co se neumí chovat.

Nesmysl, třeba v NE/PO je spojení 0:30 a 1:30 zcela zbytečné. Kolikrát z pozdní nás jede v busu o půlnoci 5 cestujících, když hodně.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17959 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 719  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]