Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 82    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 82  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Na návěstidlech není oranžová, ale žlutá. A to, že není na infopanelech použita zelená, možná opravdu souvisí s možnou záměnou za povolující znak. Například návěst "Stůj, zastavte všemi prostředky" se za snížené viditelnosti dává kroužením jakékoliv barvy, kromě zelené.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Na drážních návěstidlech jsou ale taky signály barvy bílé i oranžové...

mirek píše:
Tak i starší vlakové spoje, pokud měly/mají nějaký elektronický panel, tak není zelený, ale např. oranžový. Ono totiž na dráze asi není zelený panel úplně vhodný. Takovou nějakou barvu má i docela důležitý signál na semaforech a nebylo by dobré, kdyby si to někdy někdo třeba za horší viditelnosti spletl...

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
45
24 říj 2011 23:31
b1 píše:
Jeden rýpavý dotaz: Kordis striktně požaduje zelené vnější maticové displeje, tedy alespoň u všech autobusových dopravců. Proč pak mají krajem vlastněné jednotky Moravia vnější displeje bílé?


Tak i starší vlakové spoje, pokud měly/mají nějaký elektronický panel, tak není zelený, ale např. oranžový. Ono totiž na dráze asi není zelený panel úplně vhodný. Takovou nějakou barvu má i docela důležitý signál na semaforech a nebylo by dobré, kdyby si to někdy někdo třeba za horší viditelnosti spletl...


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Faktem je, že ta bílá je blbě vidět, protože lidské oko je nejcitlivější právě na zelenou.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Jeden rýpavý dotaz: Kordis striktně požaduje zelené vnější maticové displeje, tedy alespoň u všech autobusových dopravců. Proč pak mají krajem vlastněné jednotky Moravia vnější displeje bílé?


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No, jistič od RISu vím, kde je, akorát v dekstře. Tam se velice rád přehřívá a vypadává. Kde ho najdu třeba u té sorky?


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ondro, nebo shodit a nahodit jistič Risu. Nevím, jak u jiných trakcí, ale u šalin je mezi ostatníma jističema, který jsou přístupný řidičům. Jo, u kačeny je přístupný od cestujících a je jen u jedný kabiny, u ostatních vozů jsou v kabině.


Offline
1458
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Na řídící jednotce RISu je 4 pinový vypínač, jeden z vypínačků je reset IJN, tedy celýho RISu. Prostě black-out a po zapnutí vypínače následuje standardní náběh RISu. Nevím proč takovejhle vypínač nemohl bejt někde v kabině, řekněme mezi souborem tlačítek RDST, EXT a INT reprákem atp. Ja už vím, říkali tehdy, že to nebude potřeba. Taky říkali, jak si to bude pamatovat osobní nastavení atd. Jenomže průměrnej telefon za 5.000 je dneska chytřejší než celej náš RIS.
A tak holt místo zmáčknutí nějakýho Reset tlačítka třeba mezi zastávkama nebo při čekání na zelenou, v době když člověk vidí, že mu to zkolabovalo, nezbývá než udělat blackout celýho auta. Doporučuje se na rušné komunikaci v noci.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Taky se mě stalo na N89 a nepomohlo vůbec nic, ale lidem nevadilo, že se až do výměny nic na tablech nepsalo sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Mně se to jednou u plynové sorky stalo, ale nepomohl ani restart přes baterky (přes kohout)...


Offline
Uživatelský avatar

3971
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Když jsme loni jezdili výluku do Šlapanic, tak jsme dostávali, ostatně, jak je v dp zvykem, ty nejhorší bus šunky, tedy nejstarší sorky řad 700x, 701x, občas 702x. U některých kousků se opakovaně stávalo, že během jízdy zničehonic zhasnul komplet celej Ris, tedy i tabla. K nahození bylo potřeba restartovat bus včetně baterek, což se třeba na takové Křenové, ale i jinde blbě praktikuje. Takže neoznačenej na konečnou a tam to řešit.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3072
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ono hlavně řidič na konečné nemá šanci zjistit, že mu nějaký transparent nejede. Teda pokud se nehrabe v menu palubáku. Po vypuštění pacošů se totiž vymažou. A nastaví se, až když před započetím další jízdy jí potvrdí.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Přesně, byl jsem takhle u kamoša na dvojdrakovi a bůhví kolik jezdil kol kde mu na béčku nejely ani vnější, ani vnitřní transparenty. Ve vozovně na začátku služby jely, ale bůhví po kolika kolech odešly a naskočily pak až po delším čase restartu.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
28
02 lis 2018 22:27
b1 píše:
Takhle by to asi nemělo ven na linku (1626)

Holt B vuz nenaskočil, to je docela časté, stačí si pohrát s jističem, bohužel řidičům je to fuk, nějaká ranní obhlídka vozu...ale ruku na srdce, kaštanům je naprosto jedno do čeho nasednou, hlavně že jedou :roll:


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Takhle by to asi nemělo ven na linku (1626)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
A ještě drobná aktualizace o silně dokumentační fotky.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak ještě zprovoznit tyto panely v Dracích, kde se zatím můžeme dívat akorát na logo DPMB.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Nevím, jestli ještě nesmím nebo co se to stalo, ale právě se dívám na fungující široké podstropní "Včko" v 2678. V levé části teploměr s následujícími zastávkami, v pravé na střídačku mapa s aktuální polohou a reklamním blokem. Přestupy patrně zatím nefungují - u všech zastávek se zobrazuje "žádné přestupy". Dokonce to vypadá, že si grafici prohráli i s nočním režimem (tmavý teploměr a mapa). Palec nahoru a konečně!

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
51
05 kvě 2019 20:13
Karosa B732 píše:
Jakub Švec: Možná by bylo dobré, pane kolego, když o něčem vůbec nic nevíte, abyste se k tomu raději nevyjadřoval a své domněnky nevydával za pravdu.

Validátory samozřejmě byly měněny ve všech vozech, jak nejen zde již nesčetněkrát bylo řečeno. Zajímalo by mě ale, jaký byl mezi nimi rozdíl. Na první pohled byly víceméně totožné. Jedinými okem viditelnými rozdíly byla absence LED diod, jejichž postupné rozsvícení potvrzuje úspěšnost přiložení karty, a také odlišný design displeje (ten ale samozřejmě jde naprogramovat). Proto by mě zajímalo, zda ty diodky byly natolik závažným problémem pro výměnu, nebo se nějaká zásadnější odlišnost ukrývá v jejich útrobách.


Omlouvám se za svou domněnku. Měl jsem za to, že se tyto validátory nevyměňovali a potvrdila mi to (chybně) aji jedna osoba od DP.
Nicméně alespoň to už vím.


Offline
1
04 lis 2020 00:57
Domněnky občas jsou to jediné, čím člověk může přispět. Ohledně validátorů s ledkami, podívejte se na stránky výrobce: http://www.mikroelektronika.com/produkty
V náhledu k sekci "Validátory" je typ Vega CVP s červeným křížkem a zelenou fajfkou nad displejem, po rozkliknutí sekce jsou již vidět aktualizované náhledy produktů, které mají větší display a křížek s fajfkou nemají.
Nejspíš tedy šlo o nějaké prototypy nebo starší revize validátorů, u kterých se rozhodli ledky vynechat (zjednodušení PCB, méně součástek, levnější výroba) ve prospěch většího displaye (možnost zobrazení více informací, displaye jako komponenty zlevňují atd.)


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Jakub Švec: Možná by bylo dobré, pane kolego, když o něčem vůbec nic nevíte, abyste se k tomu raději nevyjadřoval a své domněnky nevydával za pravdu.

Validátory samozřejmě byly měněny ve všech vozech, jak nejen zde již nesčetněkrát bylo řečeno. Zajímalo by mě ale, jaký byl mezi nimi rozdíl. Na první pohled byly víceméně totožné. Jedinými okem viditelnými rozdíly byla absence LED diod, jejichž postupné rozsvícení potvrzuje úspěšnost přiložení karty, a také odlišný design displeje (ten ale samozřejmě jde naprogramovat). Proto by mě zajímalo, zda ty diodky byly natolik závažným problémem pro výměnu, nebo se nějaká zásadnější odlišnost ukrývá v jejich útrobách.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Jakub Švec píše:
V nových CNG autobusech byly instalovány již tehdy ty nové, akorát se v nich platba kartou zpřístupnila až v rámci spuštění projektu pípni a jeď.

Mám dojem, že validátory v CNG busech byly měněny také. Ty původní neměly LED diody.


Offline
51
05 kvě 2019 20:13
Last píše:
Myslel jsem validátory, které byly v nových CNG busech pořizovaných cca kolem roku 2015. Jízdenku určitě netiskly, byly na první pohled stejné, jako validátory, které se používají teď. Celou tu dobu v nich bylo možné pouze označit jízdenku, na displeji bylo napsáno, že platba kartou není podporována.


Aha. Já myslel, že je řeč o CNG ciťácích. Tam byly validátory co tiskly jízdenku instalovány také kolem roku 2015.
(pro zajímavost článek o nich: https://www.blesk.cz/clanek/regiony-brno-brno-zpravy/324013/v-brne-lze-ode-dneska-jizdne-v-autobuse-na-letiste-platit-kartou.html)

V nových CNG autobusech byly instalovány již tehdy ty nové, akorát se v nich platba kartou zpřístupnila až v rámci spuštění projektu pípni a jeď.


Offline
111
26 čer 2014 22:31
Myslel jsem validátory, které byly v nových CNG busech pořizovaných cca kolem roku 2015. Jízdenku určitě netiskly, byly na první pohled stejné, jako validátory, které se používají teď. Celou tu dobu v nich bylo možné pouze označit jízdenku, na displeji bylo napsáno, že platba kartou není podporována.


Offline
51
05 kvě 2019 20:13
Karosa B732 píše:
Jaký vlastně mezi nimi tedy byl rozdíl (kromě diod)?

Například nepodporují službu pípni a jeď tzn. člověk si musí jízdenku vybrat z nabídky a nepípá při nástupu/výstupu. A také jízdenky tisknou, narozdíl od nových. Ty nové je umí jen označovat. Ještě jsem slyšel něco o tom, že to fungovalo offline - tudíž se dalo aji nějak obejít neplatnými kartami, atd..

Jako sběratele jízdenek mě mrzí, že ty nové už jízdenky netisknou. Ale co se týče ekologie tak to je jen dobře.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2029 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 82  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 19:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]