Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2535 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 102  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: dnes, 00:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Ale ty paneláky tam přece stály dávno před tím, než se Kamechy začaly stavět. V tom případě nechápu, že ten koridor je tam nechaný tak, že tam trať musí udělat esíčko tunelem. Anebo, pokud to vážně nešlo vyřešit líp (čemuž se mi moc nechce věřit), tak proč se pak deset let debatuje o tom, jak tam tu šalinu dovést, když to mělo být rozhodnuto na začátku před stavbou sídliště (a všichni, co se tam stěhovali, měli vědět, jak přesně to tam povede, aby si pak nemohli stěžovat).

No ale abych tady jen neteoretizoval, tady z těch výkresů to teda moc nevypadá, že ten koridor byl kdy myšlený pro šalinu, spíš že je náhoda, že tam nějaké místo na tu trať ještě zbylo. Podle výkresu 01 je vidět, že prodloužení bylo plánované jen po začátek Kamech a žádné protažení dál nikoho nenapadlo. Což nechápu, přece když už prodlužuju trať, tak ji prodloužím s ohledem na budoucnost co nejvíc, nebo si na to aspoň nechám prostor, a ne to protáhnout o kousíček (a pak případně složitě vymýšlet, jak dál, až se město zase rozroste), to za to pak snad ani nestojí. Já vím, aby někdo v Brně na vyšších místech přemýšlel dopředu, to bych chtěl moc.

Edit: Pardon, na výkresu 03 je vidět ještě druhá rezerva pro smyčku blíž zástavbě, ale pořád končí před tím "koridorem", který ve skutečnosti měl evidentně být pouze parkem.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 19:53 

Příspěvky: 190
Od: 25 říj 2019 10:12
Fantomas píše:
Já hlavně nechápu, proč se prvně postaví sídliště a pak se vymýšlí, kudy tam přivést tramvaj a nakonec z toho vyjde, že jediná možnost je tunel. Chápu, že třeba nejsou prachy na to, postavit ji hned, ale že by se tam do budoucna hodila snad muselo být každému jasné, ne? Nebo se pletu a byla tam na ni od začátku územní rezerva?
Tak v samotných Kamechách je vytyčený koridor pro trať z mapy dobře patrný. A s paneláky už nepohneš. Ten problém není přímo ve čtvrti Kamechy, kde by nebylo tramvaj kudy vést mezi novou zástavbou a muselo se pod ní tunelovat, tam je to podle mě vyřešeno, ale spíš v té starší panelové části. Kde je zase problém ten, že dnešní Teyschlova měla být základ stejné "elipsy" jako tvoří Foltýnova a Kuršova, nicméně druhá elipsa nebyla dostavěna. Takže z původních plánů sešlo a to se pak špatně plánuje cokoliv dalšího... Nevím jak to je všechno oficiálně v papírech a na úřadech, ale takto to vidím já.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 19:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Já hlavně nechápu, proč se prvně postaví sídliště a pak se vymýšlí, kudy tam přivést tramvaj a nakonec z toho vyjde, že jediná možnost je tunel. Chápu, že třeba nejsou prachy na to, postavit ji hned, ale že by se tam do budoucna hodila snad muselo být každému jasné, ne? Nebo se pletu a byla tam na ni od začátku územní rezerva?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 18:27 

Příspěvky: 28
Od: 12 čer 2020 15:02
Mně se ta trať na Kamechy nějak nelíbí. :-k


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 17:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2401
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Odříznutá Lesná: roční výluka šalin kvůli opravě Lesnické ulice začne od ledna
Už aby to bylo, dneska jsem jel sarančetem na devítce a v úseku Jugoslávská - Zemědělská se jelo pomaleji a významně hlučněji...

Jinak: Posun: Trať na Kamechy v Brně nebude mít významný vliv na okolí, rozhodl úřad

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 lis 2020 14:11 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1730
Od: 07 dub 2006 09:03
Na úřední desce brno.cz visí závěr zjišťovacího řízení pro TT na Kamechy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 lis 2020 19:56 

Příspěvky: 1561
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak jedna věc je správní proces, který se zřejmě řídí přechodkama a druhá věc je hmotné právo vyjádřené konkrétním limitem ke konkrétnímu datu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 lis 2020 18:35 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1730
Od: 07 dub 2006 09:03
Ale potom je dement úředník, když nezná přechodná ustanovení. Řízení zahájená podle dosavadních foršriftů se dokončují podle nich a ne podle nových. Akorát v trestním právu se vybírá, zda je pro pachatele příznivější dřívější, nebo nová právní úprava.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 lis 2020 18:17 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5745
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Problém nového spojení je v tom, že ke změně nastavení hlukových limitů došlo během stavby. Tudíž stavba byla projektována podle starých limitů, ale úředník chce kolaudaci podle nových.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 lis 2020 11:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6307
Od: 21 pro 2005 17:01
Omlouvám se. Mám na mysli problémy s hlukovými limity u nové tramvajové trati do Komárova, kde jsou protihlukové stěny uprostřed ulice.
Zpráva je sice z loňského roku, ale "problém" stále přetrvává, nebo se mýlím?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 lis 2020 09:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2883
Od: 29 srp 2009 19:30
Mouka: na co reaguješ? Nějak mi to se nezapadá a navíc jde o zprávu z 7/2019, kdy byl Křeček ještě zástupcem ombudsmanky.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 lis 2020 09:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6307
Od: 21 pro 2005 17:01
Nové spojení v Praze není zkolaudované (rovněž jsou problém hlukové limity) a už přes 10 let se po něm jezdí ve zkušebním provozu. Samozřejmě jsou mezi tramvajovými a železničími tratěmi zásadní odlišnosti, nicméně nebylo by "řešením" vydat se touto cestou? Institut zkušebního provozu by zřejmě neměl být zneužívám pro trvalý provoz, ale opravdu by to takto nešlo?

Deset let bez kolaudace. Dlouhý zkušební provoz Nového spojení napadl ombudsman


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 říj 2020 13:36 

Příspěvky: 155
Od: 21 dub 2009 20:30
Než tu místní příznivci konspiračních šototeorií začnou rozvíjet své fantasmagorie, možná by bylo dobré, aby se trochu ponořili do veřejných zdrojů. Pak snadno zjistí, že bývalé vedení města při přípravě projektu tlačilo na co nejkratší lhůtu výstavby bez ohledu na realitu a projektant se bohužel v tomto smyslu nechal ukecat.

No a když pak stavební firma předložila Plán organizace výstavby, tak město překvapivě zjistilo, že vše by se sice za původně plánovaných 30 měsíců stihlo, ale za cenu skoro totálního odříznutí jihu Brna. Navíc se (opět překvapivě) ukázalo, že na některé části stavby (typicky přeložky sítí či demolice) nejsou vydána povolení. A tak nezbylo než přistoupit k prodloužení výstavby. Navíc, v místě se nedělá jen tramvaj, ale kompletní reko všeho kolem. A když se dělá třeba kanál v pětimetrové hloubce, tak o nejrůznější nemilá překvapení nebývá nouze. A pokud nemám hotový kanál na jednom konci, tak se na druhém nemůžu pustit třeba do stavby tramvajové trati.

Tím nechci tvrdit, že prodloužení stavby de facto o třetinu je v pořádku, ale jen stavební firma za to nemůže.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 říj 2020 12:52 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1730
Od: 07 dub 2006 09:03
Opravdu jsem kritiku nemířil na zhotovitele, ale na tragickou nečinnost objednatele. Neobsahuje-li smlouva sankce na nedodržení termínu provedení díla, případně dílčích termínů, jde to jednoznačně za objednatelem.
S tímto přístupem kontrastuje stavba tratě ke Kampusu. Btw na FB DPmB se objevilo nové vydařené video.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 říj 2020 12:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 753
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín
> Zkrátka koncentrace lenosti a neschopnosti

Zní to jakože za to může stavební firma, ale je to koncentrace neschopnosti úředníků města.
Smlouva jen na cenu, čas a kvalita jsou vedlejší. Organizace nula. Dozor za investora zřejmě žádný. Co si město objednalo, to má. A co nejhorší? Že zatímco v soukromé sféře by to mělo důsledky, minimálně v tom, že by se zavedly procesy a opatření, aby se podobná chyba neopakovalo, ve státním to nehrozí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 říj 2020 10:16 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1730
Od: 07 dub 2006 09:03
Šalina Plotní je mega šlendrián. Jenom jak dlouho trvalo položení glajz na křižovatce se Zvonařkou. Kvůli tomu byl provoz omezen na 1+1. Zhavarovaná kanalizace u Vaňkovky už je zasypaná, ale k položení konstrukčních vrstev vozovky se zhotovitel nemá. Povrch na Dornychu od Viaduktu k Tescu tragický. Zkrátka koncentrace lenosti a neschopnosti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 říj 2020 07:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 600
Od: 15 srp 2012 14:28
Souhlasím s tím, že na celé stavbě tramvaje Plotní se spíš nedělá, než dělá. Když jsem tam projížděl, nebo se procházel okolo, tak mi přišlo, že to staví firma, co má 5 zaměstnanců a tohle dělá jako vedlejšák.

A že to prodloužení termínu nebude nic stát? Ty odkloněné tramvaje a protažené autobusy nic nestojí? Dobré vědět.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 říj 2020 16:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3255
Od: 13 lis 2004 11:58
2389: nyní probíhá nastavování systému na vozech, poté by se mělo pokračovat ve zkušebním provozu a odlaďovat nedostatky..


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 říj 2020 12:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2883
Od: 29 srp 2009 19:30
Tramvaj do Komárova pojede nejdříve v srpnu 2021
Jde o celkem dlouhou dobu známou informaci (mluvilo se o jaře 2021), nicméně argumentace k důvodům, proč k tomu došlo, je vtipná. Tempo výstavby je naprosto mizivé, zvlášť ve srovnání s výstavbou TT do Kampusu nebo I. etapy VMO na Žabovřeské (byť tam taky k prodloužení došlo). Dělat Plotní 2 roky, to je dle mého názoru výsměch. Vždyť to je bez mála původní projektová délka na rekonstrukci Dornychu a Plotní dohromady.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 říj 2020 07:57 

Příspěvky: 70
Od: 21 kvě 2017 18:40
Jen tak mimochodem, co vysokorychlostní výhybka na Líšeň? Už je tu s námi pěkně dlouhou dobu a zatím se plnohodnotně nevyužívá.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 říj 2020 12:07 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1730
Od: 07 dub 2006 09:03
Proč až po dostavbě tratě na Lesnou? D5 a 9 jedou obě na čáru a na Mendlák, kam jezdí d5, se z Lesná dá dostat okružkou a44. Tato změna by navíc půlce Lesné dále přinesla přímé tangenciální spojení do oblasti administrativního centra Šumavská.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 říj 2020 10:55 

Příspěvky: 273
Od: 24 lis 2017 11:40
57+68 by byla zajímavá po dostavbě trati na Lesnou, bus by z okruhu vyjel na Merhautovu, tu by byl přestup na Lesná nádraží a pokračoval by na Haškovu - to by se týkalo náhrady 57, která tam končí.
Na Krpolskou rolu by mohla pak 81 ukončit, její význam pak asi klesne pro Lesnou. Otázka vůbec jak velký bude mít vlastně smysl.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 říj 2020 18:34 

Příspěvky: 2379
Od: 19 dub 2009 12:06
Bydliště: Doma
No, prodlouží se a-68 k obchodnímu centru a začnou tím jezdit lidi! No to tak [-(

_________________________________
Mír, je jen přestávka mezi válkama!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 říj 2020 17:06 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1730
Od: 07 dub 2006 09:03
Závlek a67 je hroznej vopruz oběma směry. Kruháček by mohl být řešením. Napadlo mne při výstavbě VMO Tomkovo nám. ukončit a57 právě u OC König. Půlka Lesné by získala přímé spojení s Tescem a relativně i Kauflandem, které teď neexistuje. Pak by se nabízelo i propojení s a68.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 říj 2020 16:34 

Příspěvky: 273
Od: 24 lis 2017 11:40
jak by se to napojilo na té Fugnerově a hlavně k čemu by to bylo dobrý? že by na lesné byla megakonečná a ze 3 tratí se tam budou sjíždět kvanta lidí do novýho kostela? Tohle je trochu mimo mísu.
Vsetínská - Hluboká - pominu-li opět stavební náročnost řešení a křížení ferkventované komunikace...proč proboha?
Šilingrák souhlas, že na výluky by se to hodilo, ale nevejde to > nejde to.
Né že bych se vždy držel při zemi při vymýšlení podobných záležitostí, ale vždy se snažím, aby se nápady trochu potkávali s realitou:)

Co se týče OC Krpole, v horizontu reality tu vidím 2 příležitosti:
- prodloužení 68 k OC a klidně i dál na Lesnou, nebo spíš případně do konigu na rolu (možná s blokovou smyčkou a vedením přes Mojmírovo náměstí)
- zrušení vyhlídkové jízdy před OC, které rok, corok, den co den, spoj, co spoj podnikají busy 67 - zajímalo by mě vyčíslení ztraceného času (x počet cestujících x počet spojů), spálené nafty a emisí. Buď celý znova a lépe nebo alespoň malý kruháček hned za zastávkama...ale asi jsem vypadl z tématu trochu


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2535 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 102  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 pro 2020 08:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]