Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Výluky, aktuality
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=249
Stránka 15 z 796

Autor:  OP [ 28 čer 2021 08:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Naxashi: Přesně vystiženo. Pokud je třeba šetřit na letních víkendech, tak je otázka, jestli se nemělo říznout víc a přejít na systémový 15minutový interval v celé síti, ale s proklady a přestupními vazbami.

Další víkendové nesystémovosti:
15minutový víkend bude dále: x9, 46, 67 Avion – Skácelova (prostě všude, kde o víkendu dosud byl systémový 10minutový interval).
30minutový(!) interval bude na 67 Skácelova – Jundrov; každý druhý spoj 67 totiž ze Skácelovy pokračuje po 53 na TechnoPark (tam i zpět), ke královopolskému nádraží 53 o víkendu nejezdí.

Takže např. na tangenciále Skácelova – Komín: 30 po 20 min + 44/84 po 15 min + 67 po 30 min; Královo Pole nádraží – Skácelova: 30 po 20 min + 44/84 po 15 min. Západní Lesná to samé: x9 po 15 min + 57 po 20 min. Určitě najdete plno dalších podobných. Na takových kombinacích prostě (matematicky) proklady a přestupní vazby zavést ani nelze, to je určitě jasné i lidem v DP.

Autor:  MartinV [ 28 čer 2021 07:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Naxashi: to čekání na zastávkách je fakt někdy dlouhé. Funkčnost přestupního systému, který v Brně máme, poměrně výrazně klesá s prodlužováním intervalů. A přesně jsi to vystihl s (ne)zapamatovatelností jízdních řádů.

Autor:  Rem [ 25 čer 2021 23:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Na lince 7 bude jezdit jen jedna kačena s dvěma řidiči. Druhá kačena bude záložní. Jinak obrat přebráním řízení je otázka několika málo sekund, méně než se stihne vyměnit substrát.

Autor:  Naxashi [ 25 čer 2021 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

OP píše:
](*,) Po 2 letech opět návrat víkendového 15minutového intervalu na okružky 44 a 84 (a také na x6 a x8). Potřeba ukázat nové kloubové autobusy i o víkendu převážila nad systémovými intervaly? Fakt je potřeba zase rozbít přestupní vazby (15 min vs. tramvaje po 10 min., ostatní autobusy/trolejbusy po 20 min), aby cestující strávil polovinu cestovní doby čekáním na víceméně náhodné přestupy?…

Tak…jsme v Brně, že jo. Rozbíjení přestupů je asi nějaká naše specialita. Nesoudělné intervaly, jo, na tom si tam někdo ujíždí, to mi je jasný.
Protože jsem velmi zvědavý člověk, dělal jsem „experiment“. Na cestě z práce domů jsem měřil čas co strávím čekáním a jízdou. Čas chůze ze zastávky na zastávku (stejného jména vždy) jsem z toho vynechal, byl zanedbatelný. A poměr? 50/50. Zhruba. Občas tam bylo něco lepšího jako 30/70 nebo 20/80, ale i tak. Čistý čas jízdy? Do 15 minut. Jenže když dalších ~ 12 minut prostojím jak debil na zastávce… Neřeknu ani ň pokud bych 12 minut čekal a pak jel hodinu. A problém? Jede všechno a pak věky nejede nic. A kdy přijede to moje? Poté, co mi odjely všechny přestupy. Prostě dokonalý.
Ondrah98 píše:
…Ale otázkou je, kdy a jestli se vrátíme k běžným JŘ.

O návratu velmi pochybuji. Od začátku toho COVIDového šílenství DP dělá vše proto, aby se po 5/10/15 minutách nejezdilo. DP mi samozřejmě ale řekl, že to je o penězích a o objednavateli, tedy Brnu. Takže nevím teda, koho mám vinit. Ale někdo tam za tím rozhodně je.
Intervaly, co jsou teď, jsou naprostá prasárna. Nesystematické, nezapamatovatelné…
Jako fakt bych byl hodně překvapený, kdyby tu byl návrat k něčemu normálnímu. Teď budou prázdniny, takže budou výmluvy, jak není poptávka (a pracující lid si asi vždycky představuju), po prázdninách bude jistě zase něco s COVIDem…prostě vždycky tu bude nějaký „důvod“.
…a pak se diví, že lidi jezdí raději autem, nebo prostě jakkoliv jinak. Mít tu možnost, dělám to taky. Čekat polovinu cestovního času…to je prostě špatně.
A nejlepší na tom je, že já na tom jsem oproti jiným ještě dobře.

Autor:  Robert [ 25 čer 2021 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Vario1523 píše:
Nejspíš to souvisí s tím, že během prázdnin nebude kvůli výluce do Lískovce možné provozovat posilové osmičky vedené K2P v úseku Švermova - Novolíšeňská. Na Švermovu nebudou koleje a na Novolíšeňskou to vezme desítka.

Furt by se ty posily mohly točit na Nových sadech. Ale tohle řešení mi přijde efektivnější.

Autor:  Cracatit [ 25 čer 2021 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Asi tak, jak říká Mauricio, mimořádně s ním souhlasím, že kdyby byl pořádný terminál na Komárově, nemusel by se třísvazek (47/48/49) tahat do města.
Hrana-hrana to být nemusí, pokud by se na ten terminál využilo parkoviště na Mariánském náměstí, nenapadá mě, kam to jinam nacpat, kdyžtak mě opravte.
Jinak dlouhodobě bych si to představoval jinak, jak už jsem tu kdysi říkal snad v Linkovém vedení, že by dávalo smysl protáhnout šalinu až k dálnicím D1/D2 a udělat obří P+R, něco jako teď bude v Praze na Černém mostě. Busy by se pak daly zaříznout třeba v Avionu, pokud by šalina končila někde u něj, nicméně situace je, jaká je, tak by to chtělo aspoň přestupní terminál velikosti jako na Staré osadě třeba nebo na Mendláku.

Autor:  Vario1523 [ 25 čer 2021 18:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Nejspíš to souvisí s tím, že během prázdnin nebude kvůli výluce do Lískovce možné provozovat posilové osmičky vedené K2P v úseku Švermova - Novolíšeňská. Na Švermovu nebudou koleje a na Novolíšeňskou to vezme desítka.

Autor:  Ondrah98 [ 25 čer 2021 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

OP: otázka je, co se tou 10 na Novolíšeňskou sleduje... Jestli to není nějaký test pro to, aby se 8 už nevracela k 5 minutovému intervalu při běžných JŘ a akorát se posilovala nějakými 10 na Novolíšeňskou. Snahy osekat 8 až na Mifkovu už tu byly. I když zase si to nedokážu představit na druhé straně po prodloužení ke Kampusu nějaký delší interval. Ale otázkou je, kdy a jestli se vrátíme k běžným JŘ.

Autor:  Radek Havlík [ 25 čer 2021 16:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Na lince 7 budou jezdit dvě kačeny. Takže nějaká pauza výjde.

Autor:  OP [ 25 čer 2021 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Na idsjmk.idos.cz už jsou částečná data jízdních řádů na prázdniny. Vybírám pár zajímavostí:

:applause: Na lince 10 ve špičkách PD každý druhý spoj prodloužen na Novolíšeňskou (takže během hodiny 2 x na Str. skálu, 4 x Novolíšeňskou, 2 x Geislerovu). Konečně rozumné využití spojů místo ukončení na Geislerově.

](*,) Po 2 letech opět návrat víkendového 15minutového intervalu na okružky 44 a 84 (a také na x6 a x8). Potřeba ukázat nové kloubové autobusy i o víkendu převážila nad systémovými intervaly? Fakt je potřeba zase rozbít přestupní vazby (15 min vs. tramvaje po 10 min., ostatní autobusy/trolejbusy po 20 min), aby cestující strávil polovinu cestovní doby čekáním na víceméně náhodné přestupy?

:pray: Linka 7 po 12 minutách? S nulovou rezervou na obratech (změnách směru jízdy)?

Autor:  Igor Mauricio [ 25 čer 2021 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Osobně bych v Komárově ukončil všechny linky a do centra je netahal. No jo on tam vlastně není možný přestup hrana/hrana. Vyhozený peníze za capiny podobně jako prodloužení TT na kampus... A pro cestující se nedělá nic!

Autor:  Robert [ 25 čer 2021 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Že jsi psal u tramvaje, tak jsem si nebyl jist, co myslíš.

Autor:  urbonaut [ 25 čer 2021 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

To mě nenapadlo. Myslel jsem v "obratišti" linky 50.

Autor:  Robert [ 25 čer 2021 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Myslíš blokově přes Kšírovu?

Autor:  urbonaut [ 25 čer 2021 10:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

A zrovna linka 48 (jako většina regionálek v jiných částech Brna) může být ukončena u tramvaje v Komárově.

Autor:  Jakub S. [ 25 čer 2021 00:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Pro ukončení linky 61 se nabízí bloková smyčka okolo Dornu (Dornych > Zvonařka > Plotní > Dornych) s případnou vyrovnávačkou u Tesca. Na Úzké na straně u Vaňkovky teď bude přece jen větší frmol.

Autor:  Pavel [ 24 čer 2021 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Tady na fóru už někdo psal snad před rokem, že odbočení z Plotní doleva nebude možné. Nevím, jestli to bylo zakázáno nebo to ani nikdo nechtěl. Možná to bude vědět dotyčný.
Nicméně linka 63 je trochu navíc po křiku Chrlic (a DPMB bude chtít i argumentovat malou vytížeností mezi Konopnou a Úzkou) a tak jde vlastně jen o linku 48.
Ale obecně by se to odbočení hodilo, protože daná oblast bude procházet proměnou, uvidíme jak bude/nebude jezdit linka 40 a 61 po dostavbě trati na kampus. A je to obecně značná limitace pro linkové vedení.

Jinak jsem zvědavý ještě na jednu věc, kde se bude na Úzké otáčet linka 61.

Autor:  Robert [ 24 čer 2021 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

V tom případě jde o odbočení vlevo.

Autor:  Ondrah98 [ 24 čer 2021 22:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

A dá se z Plotní ve směru od Komárova vůbec odbočit doleva na Zvonařku?

Autor:  Emperror [ 24 čer 2021 21:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

V tom to právě není, na Dornychu nově není žádná zástávka, budou tudy jen projíždět.

Autor:  Robert [ 24 čer 2021 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Aby byla vůbec obsloužena oblast kolem Dornychu. Nic jiného by tamtudy nejelo. Nebo ne?

Autor:  Emperror [ 24 čer 2021 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Nevíte prosím někdo, z jakého důvodu budou od 1. 7. 2021 vedeny linky 48 a 63 ve směru do centra po Dornychu namísto Plotní??
Připadalo by mi logičtější vést je po Plotní, aby byl přestup hrana-hrana na tramvaj a aby jely volnou ulicí vyhrazenou pro MHD i levé odbočení by nebyl problém (přednost pouze protijedoucí tramvaji a lince 40).
Expres bez zastávek po Dornychu by byl z mého pohledu vhodný akorát tak pro linku 67, ale ta jede nakonec jinudy.

Autor:  Ondra K. [ 24 čer 2021 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

miropiro píše:
Takže od září v nové trase ty trolejbusy pojedou? Nebo se to jen upraví a dráty se dodají někdy jindy?

Místo přejezdu budou nový zastávky pro tram od/do Veletržní, takže dráty pro trolejbus budou muset být taky hned. V jakém časovém horizontu to má být zprovozněno nevím, vím jen, že je to součást úprav, které mají být realizovány v návaznosti na výměnu parovodu za horkovod.

Autor:  Cracatit [ 24 čer 2021 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Teda, pokud by se mělo na Mendláku jednat o trvalou změnu. Další věc, která je v tomhle terminálu na facku, jsou totálně chybějící vodicí a varovné pásy v šalinové smyčce a na nástupním stanovišti od Pekařské směr Poříčí, tam ty čáry fakt chybí, plus samozřejmě chybí na obou stanovištích jedničky. Doufám aspoň, že se nástupiště jedničky směr Pisárky sjednotí a nebude jedna verze pro klasické dvoudílné soupravy a jiná verze pro delší dvojice Varií, to je snad jediné naprosto minimální plus.

Autor:  Cracatit [ 24 čer 2021 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výluky, aktuality

Chápal bych to tak, jestli zmizí přejezd u zastávek jedničky na západní straně Mendláku, že se troleje pro trajfl dodělají hned. Jenom je to teda blbé pro náhradní dopravu za jedničku, která měla výchozí bod u toho přejezdu a mohla rovnou najíždět do terminálu. Celkově se Mendlák zesložití pro mhd, i když z hlediska pěšáka to asi i chápu. Takže zastávky na západní straně končí úplně.
Pro mě jako nevidomého pěšáka je to špatná zpráva, jednak se tam po x letech dodělaly reliéfky, aby se hned zase přestaly používat pro trolejbus a jednak v nové poloze trolejbusu budu muset přecházet komunikaci pojížděnou mhd a auty, což je horší, než přecházení samotného výjezdu z terminálu, na které jede trolejbus a která je navíc překrytá zastavující jedničkou, což poskytuje větší jistotu při přecházení, než obyčejná světla na klasické křižovatce, po kterých můžu jít k Albertu na rohu.
Sám za sebe jsem teda proti téhle změně...

Stránka 15 z 796 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/