Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 789    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 789  Další
Autor Zpráva
Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, na dvanáctce by těch minut šlo ušetřit určitě víc. Třeba už jen tím, že by fungovala preference na Konečného náměstí jako před výměnou světel, kdy po dojezdu dvanáctky vylezli lidi, přejel trajfl, zavřely se dveře a jelo se za chvilku rovnou i s odbočením na Nerudovu a borec nestál jak broušená váza po sto metrech jako dneska. Neříkám absolutní preference, ale postupně, jede trajfl a je blíž? Tak šup ho a jede. Dojede dvanáctka až po něm, tak čeká, ale pak jí to skočí v páru až na Nerudovu. Jede desítka? Tak chvilku počká, ale zas jí to skočí v páru rovně na Rybkovu. Tábor to samé. A to prý už fachčí centrum na sledování a řízení světel někde pod B-komem.
Ve srovnání s tím jsou dvě minuty na jedničce úplně nic.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
OndraS píše:
...Jestli se to má zrychlit, tak určitě to půjde, ale asi jenom díky absolutním preferencím a tzn. akorát už pouze a jenom na úkor ostatního, za cenu toho, že to bude mít o dvě minuty kratší jízdní dobu? Kravina.

Pokud se na to podíváš z jiného úhlu pohledu, tak na druhou stranu jedničkou cestuje třeba 200 lidí, ušetřenou minutou ušetříš celkově přes 3 hodiny času (200 lidí × 1 minuta). Takže i zkrácení jízdní doby o minutu či dvě zase tak marné není.


Offline
Uživatelský avatar

3156
14 čer 2004 18:56
blekfild
OndraS píše:
Za mě je jednićka nejluxusnější linka, co město má. Po celým městě až na centrum po vlastním nebo přímo drážním tělese, přitom to obsluhuje rychle a velkokapacitně dvě velký periferie, jede to přes nejhlavnější bulváry, přes hlavní nádraží, je z toho milion přestupů. Jestli se to má zrychlit, tak určitě to půjde, ale asi jenom díky absolutním prferencím a tzn. akorát už pouze a jenom na úkor ostatního, za cenu toho, že to bude mít o dvě minuty kratší jízdní dobu? Kravina.


No myslím že právě na úseku přes centrum by byl rozhodně prostor pro zlepšení. Semafory Mendlák, Křížová, Nové sady umí jízdní dobu dost natáhnout. Samozřejmě proti lince 12 v centru je to nic, ta je ztělesněné zoufalství a opravdová pouliční dráha.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
... a děláním cyklopruhů tam, kde nikdo nejezdí atd...

Ono je to těžký, možná na tom kole nikdo nejezdí, protože tam ten cyklopruh není (třeba mezi Starým Lískovcem a campusem je jet na kole za trest, motáš se mezi auty na Jihlavské). A když bude, lidé tam budou jezdit. Na téměř každé ulici bydlí společně automobilista, cyklista i ten, kdo jezdí MHD a řada z nich to střídá. A jak říkáš, neměli by se hádat.


Offline
1279
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Na ja, křížení u Branky. Na to jsem zapoměl, no bedejť jezdil jsem tudy denně :), a pravda toto místo potenciál ke zlepšení má, asi jako jediné na bystrcké větvi. Ovšem zlepšení co do bezpečnosti, jinak opět nic, kde by šalina měla zdržení.

Ty preference, no já jako automobilista a trolejbusák souhlasím, ale trochu jinak. Jsou ve městě místa, kdy si MHD zastaví auta z vedlejší, akorát v té vedlejší stojí jeho přípoj v dlouhé frontě. Nebo ausgerechnet ten Kamenolom, kdy místo aby to šalinu na deset vteřin zastavilo a pustilo dvě auta a trolejbus, tak holt NE NE ne a nikdy ne, x let tam trolejbusáci šediví a jsou v kolizních situacích. Takže jestli někde šalina musí přibrzdit, tak to bude proto, že město je pro lidi, a ti holt mají auta nebo jezdí i jinou MHD než šalina. Nechápu to věčný "zklidňovaní" měst uzavírkama, systematickym vykousávaním aut i z poslední ulice na periferii a děláním cyklopruhů tam, kde nikdo nejezdí atd. Město je pro lidi, a veškerá doprava by měla spoluexistovat a doplňovatmse, nikoliv se hádat.
Za mě je jednićka nejluxusnější linka, co město má. Po celým městě až na centrum po vlastním nebo přímo drážním tělese, přitom to obsluhuje rychle a velkokapacitně dvě velký periferie, jede to přes nejhlavnější bulváry, přes hlavní nádraží, je z toho milion přestupů. Jestli se to má zrychlit, tak určitě to půjde, ale asi jenom díky absolutním prferencím a tzn. akorát už pouze a jenom na úkor ostatního, za cenu toho, že to bude mít o dvě minuty kratší jízdní dobu? Kravina.

_________________________________
22Tr: si vzpomenete, jak jste se vozili normálníma trolejbusama


Offline
519
25 říj 2019 10:12
Citace:
Proč by to nemělo řešení? Je třeba nutný jet třikrát na Křivánkovo náměstí (počítám za něj i Bartolomějskou hned vedle). Nestačilo by jednou a vynechat závleky na Ríšovu, Helenčinu, eventuelně hřbitov a jiný blízký uličky?
Myslel jsem, že to nemá řešení při zachování současné obsluhy. Nějak přímo to prostě projet nejde a ty závleky jsou docela dlouhý.

Citace:
Ve směru do Řeckovic defakto rovněž. Šalina jede počínaje hlavákem po svém tělese středem ulice a víceméně bezkolizně s vozidly. Má preference a cestu skoro volnou.
Tak ideální to taky zdaleka není, protože odbočování přes koleje vlevo je pro některé neskutečná maturita... A ty preference, škoda mluvit, přijde mi, že víc nefungují než fungují občas.


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Navrhuju úklid vlákna z poslední stránky do vlákna Návrhy linkového vedení.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
Ještě máš křížení u Branky.


Offline
1279
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Špatné vlákno, ale nedovedu si představit, co by se na "bystrcké trati" a tímpadem je myšlen úsek co vede do Bystrce, dalo ještě zrychlovat?? Od Mendláku má šalina vlastní těleso. Má jediné úrovňové křížení s absolutní preferencí, kde trolejbus stojí jak broušená váza, zatímco šalina, pán vší dopravy, nemusí ani přibrzdit. Na několika místech má trať charakter rychlodráhy. Na trati jsou čtyři dramatická místa - napojení pisárecké vozovny, komínský trojúhelník s odbočkou do smyčky, výjezd ze smyčky Komín, a pak kolejiště do smyčky Rakovecká.
Neumím si představit, co se tam dá zrychlit, kromě toho že se nakoupí jednotka Hikari a koleje nebudou ohoblovaný do bezvědomí.
Ve směru do Řeckovic defakto rovněž. Šalina jede počínaje hlavákem po svém tělese středem ulice a víceméně bezkolizně s vozidly. Má preference a cestu skoro volnou. Jak to chcete zrychlit za předpokladu, že tramvaj obluhuje město, jezdí s tím lidi, a tak jsou po cestě nečekaně i zastávky.

_________________________________
22Tr: si vzpomenete, jak jste se vozili normálníma trolejbusama


Offline
614
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Bystrckou trať zrychlí jen svedení do nějaké formy diametru (tunel od Rosického náměstí?). Aby byla rychlejší než mnou popisovaná bus linka z Mendláku, musí být rychlejší min o 5 minut, což jen vypuštění/sloučení některých zastávek a mírné zvýšení rychlosti (už teď je v podstatě všude kde to jde 60) nevyřeší. Ano, je to potřeba, ale kdy to bude? Alespoň do 2050, abychom měli aspoň někteří šanci se toho dožít? Ono úprav se dá vymyslet spousta, ale s realizací je to horší.


Offline
Uživatelský avatar

9065
10 čer 2004 11:19
Tak kamenolom už se řeší ne ? https://brnoinmotion.cz/projekt/mimouro ... kamenolom/
Ono zastávek tam až tak moc není, po otevření Pisoárek se to zase zkrátí. problém je furt úsek Mendlák a dál do Řečkovic.


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Bystrcká trať by si zasloužila zrychlit, i když některé úpravy jsou asi hudba vzdálené budoucnosti nebo utopie - zrušení povrchového křížení Kamenolom, optimalizace zastávek (v úvahu připadá asi jen sloučení Branky/Podlesí/Kamenolomu do jedné), geometrie trati vhodná pro rychlou jízdu (klopení oblouků), vhodné vozy, a asi by se daly vymyslet ještě další úpravy.
Pro atraktivitu MHD je ta rychlost přepravy klíčová.


Offline
614
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Robert: Však píšu, že je to šotořešení. V reálu s tím bude víc práce, než užitku. Už jen jako žebětíňák si hlídat, jestli zrovna tenhle spoj jede tam kam potřebuju, je prostě z uživatelského hlediska opruz, stejně jak to zpoždění (opět šotořešení: dát tam vatu :-), sice už neušetříme čas, ale vozokilometry ano a jako bonus naštvem cestující.
MartinV: Obecně samozřejmě ano. Nejrychlejší trasa Kamechy - hlavák by teoreticky byla Kamechy - Ečerova - Kohoutovice - Mendlák (přestup na tram) - Hlavák, tam je součet jízdních dob 29-31 minut dle směru. A co to uzdělá dál? Co s šalinou na Ečerovu, která by byla od Rakovecké v podstatě zbytečná? A zvládneme to nějak odvozit? Nebudou autobusy z Mendláku praskat ve švech (tím pádem potřeba posily) a šalina vozit vzduch? Za mě na současné infrastruktuře je lepší mít jednu silnou linku (d-1 do Bystrce), než dvě slabší (horší interval). I za cenu, že teoretická cestovní doba není 35 minut, ale zhruba 40. Pokud nechceme celou infrastrukturu zahodit avybudovat znovu, je to prostě lepší řešení.


Offline
Uživatelský avatar

6595
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: zmiňuješ jednu zajímavou věc. Co je žádoucí. Není žádoucí více to, aby se cestující přepravil z A do B co nejrychleji, než kudy se přepravuje? To druhé by myslím mělo být podružné. Zkrátka pokud nějaký směr nabízí kratší čas přepravy, proč by měl cestující volit jiný směr? To dává smysl možná jen dopravním plánovačům. Případně pokud taková trasa nabízí komfortnější cestu (méně přestupů či lepší pohodlí přepravy), pak by to možná dávalo smysl i cestujícímu.


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
Tohle řešení mě napadlo taky. Ale co uděláš při zpoždění? To tam pak ty lidi zdržíš ještě víc, než kdybys to projel jako dnes.


Offline
614
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ačkoli souhlasím, že Žebětín nijak líp pořešit za současného stavu asi nejde, tak zdržení pro projíždějící není zanedbatelné - motá se tam dle JŘ 6 minut. Ale chápu, že kdyby se to tam nemotalo, bylo by rychlejší z Kamech na hlavák s přestupem až na Mendláku, ne na Ečerově. A to nevím, jestli je úplně žádoucí.
Napadá mě jedině šotořešení:
V čase T se na Křivánkově náměstí sjedou autobusy od Menláku i ZOO, vymění si cestující, jeden pojede na Ríšovu, druhý na Bartolomějskou, pak se zase sjedou na Křivánkově náměstí (vím, chybí zastávka od Ríšovy), znovu si vymění cestující, a pojedou dál. A v čase T+interval si prohodí Ríšovu a Bartolomějskou, aby bylo z každého směru přímé spojení. Ušetří se 1 závlek, tedy 3 minuty pro projíždějící, a hromada vozokilometrů (na to teď je slyšet). Ale být žebětíňákem, jezdit bych tak nechtěl :-). A taky by to mj. vedlo ke zrušení prokladu s a-54 na Kamechách.


Offline
Uživatelský avatar

3876
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Taky si myslím, že řešení jak je teď nastavený je asi to nejlepší. Závleky sice jsou pro projíždějící trochu pruda, ale to zdržení skrze to vymetání Bartolomějské a Ríšovy je pouze pár minut.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
Nijak, nechal bych to, jak je to teď. Žebětín je v místě, kde potřebuje spojení oběma směry, a preferovat jen některou jeho část by asi prošlo těžko.


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Roberte, jak bys to teda řešil? Rozpůlení úseků mezi 52 a 54 taky není nejšťastnější, protože by jedna linka kroužila furt a druhá měla konec někde kus před cílem. Možná překopat to tak, že by 52 jezdila přímější trasou a 54 po ní sbírala uličky? Přiznám se, že znám Žebětín spíš z auta nebo pěšky a vyskytuju se spíš v okolí, nebo projíždím skrz Veselku, kdy právě ta 51 přijde vhod.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
6271
27 úno 2010 07:40
To bude tím, že 51 jede na Veselku, ne do Kohoutovic, a její funkcí není primárně obsluha Žebětína.

Jestli chceme dostat lidi do MHD, tak zrušení dvou půlkilometrových závleků, a tím i obsluhy těch míst, není podle mého názoru šťastný nápad.


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Proč by to nemělo řešení? Je třeba nutný jet třikrát na Křivánkovo náměstí (počítám za něj i Bartolomějskou hned vedle). Nestačilo by jednou a vynechat závleky na Ríšovu, Helenčinu, eventuelně hřbitov a jiný blízký uličky? Nevím přesně, ale třeba 51 projíždí mnohem efektivněji, i když chápu, že je spíš regionálkový doplněk s městským číslem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
519
25 říj 2019 10:12
Cracatit píše:
Jo no, to mě vždycky fascinovalo, jak klikatě jezdí 52 po Žebcu. Asi by to chtělo trošku optimalizovat síť zastávek v téhle "dědině".
A jak by sis to představoval? Podle mě to nemá řešení.


Offline
2209
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo no, to mě vždycky fascinovalo, jak klikatě jezdí 52 po Žebcu. Asi by to chtělo trošku optimalizovat síť zastávek v téhle "dědině".

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

357
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
V rámci 3. etapy rekonstrukce Kohoutovické, která skončila nedávno, ho udělali před novou hasičárnou

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

2334
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Tam je nějaký ostrůvek?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19706 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 789  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 16 srp 2022 08:40
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]