Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 797    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 797  Další
Autor Zpráva
Offline
1322
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
No odkázat dopravu z linek 1/3 na 30, na které večer jezdí malé vozy v intervalu 20 minut, je taky skvělý nápad. :D podle FB tam měly jezdit linky od ZOO, ale dle RISu jsem tam viděl jen asi jednu 52, zbytek končil normálně u ZOO.


Offline
Uživatelský avatar

620
14 úno 2005 15:12
Bystrc
odd: Také děkuji za info. Konečně nějaké. Je reálné, že ráno se bude jezdit?

Byl jsem jeden z těch (zoufalých) cestujících, co se chtěli večer dostat do Bystrce. Sdělení "Doprava v této oblasti vyloučena do dnešního ukončení provozu těchto linek!" – jakkoliv je asi pravdivá co se tramvajové dopravy týče, není zrovna šťastně formulovaná. Odkaz na běžný provoz linky 30 se taky hodí, přestupní vazba mezi linkami 1/3 a 30 je přece jasně přímá. Já jsem při čekání na NAD přemýšlel, jestli to nemám chápat jako "dneska po 20. h už tady do Bystrce nic nepojede, zabalte to a zkuste to třeba zítra".

Lidi v šalině a při čekání u čtyřproudé silnice u vozovny Komín (vydržela asi půlka, dost lidí to vzdalo, někteří pěšky, nebo si za tu dobu sehnali i odvoz autem, takže NAD nakonec poptávce stačila; a dispečerovi/informátorovi(?), který se tam objevil a sdělil, že autobusy se shání, ale vůbec netuší, kdy budou – klobouk dolů za upřímnost – lidi pěkně vynadali) napadaly asi kdejaké možnosti (připomínka nedávné tragické nehody na Svratecké, aktuální článek v Brněnském deníku že do Bystrce nepojedou šaliny – a že by to bylo už ode dneška?, k tomu uzavřená zastávka NAD v protějším směru, zavřené odbočení k Veslařské, uzavírka u přístaviště – může ta NAD vůbec někudy reálně přijet?). Prostě sranda.


Offline
48
31 črc 2006 13:43
odd píše:
Stržený pantograf 1551 společně s trolejovým vedením.

Díky za info


Offline
Uživatelský avatar

375
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Stržený pantograf 1551 společně s trolejovým vedením.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
48
31 črc 2006 13:43
Nevíte někdo, proč od cca 20.00 je nesjízdná trať do Bystrce u ZOO. Díky


Offline
1461
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
No jak říkám. Kdo nikdy nic (obecně) nespletl, nepřehlédl apod., ten se může právem divit, jak někdo na šipku rovně, umístěnou tam, kde bývá šipka doprava, jel doprava. Takovému ovšem gratuluji, je jedinej na planetě. Jinak si lidi pletou časy, dny v týdnu, jména, názvy, a i značky.

Koudy (v seriálu Krok za krokem) se taky ptal strejdy Franka, jestli měl zdemolovat kuchyň v bytě číslo 3 ve druhém patře, nebo v bytě číslo 2 ve třetím patře.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
7125
27 úno 2010 07:40
Pak se ale dostáváme k řešení a la Vyškov, kde na křižovatce na Purkyňce jezdí vždy jen jeden směr. A to doufám nikdo nechce.


Offline
48
16 lis 2018 09:17
No prostě nevšimne. Taky se mi to stalo jednou, tuším u Hornbachu. A tam jsou všechny tři barvy. Blikla zelená, tak jsem zařadil jedničku a koukám, že to je jen ve směru vlevo, nikoli rovně, tam klasicky svítila červená nahoře i dole. Stejně tak si nevšimnou řidiři na Tomkáči ve směru od kasína. Nebo u zdi hřbitova....


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jak jako pořádně nevšimne? Jak si může nevšimnout, kam svítí šipka? Jak může šipka svítící rovně svádět k odbočení vpravo?

Myslím to tu už padlo. Šipka je v místě, kde v 99 % případů (by oko) bývá umístěná šipka doprava. Vypadá to podobně, seš ovlivněnej stereotypem šipky vpravo, a tak přesný tvar nezkoumáš. A hle, jedeš doprava na šipku rovně. Dodávka tam určitě není jediný případ, bohužel v tomto případě se to neobešlo bez kolize.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
A já ještě přileju do ohně... ta šalina v daném místě vjíždí na pozemní komunikaci Z MÍSTA LEŽÍCÍHO MIMO POZEMNÍ KOMUNIKACI. Takže jo, pokud to řídí světla je to nastaveno bezkolizně. Že se někdo přehlídne je věc druhá viz tento a mnoho dalších případů. Ale pokud by byla křižovatka bez světel, musí šalina dát přednost všemu.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
Jak jako pořádně nevšimne? Jak si může nevšimnout, kam svítí šipka? Jak může šipka svítící rovně svádět k odbočení vpravo?

Dvousemafor by tam být nemohl. A když už, tak trojsemafor. A to jenom, pokud by se kompletně předělal signální plán.


Offline
173
23 led 2011 03:17
Robert píše:
Pokud někdo nepozná, kam ukazuje šipka, tak je slepý a má vrátit řidičák. Nemluvě o tom, že při šipce doprava stejně musí dát přednost šalině.

To asi poznákaždej ale je fakt že ta šipka rovně když si toho člověk pořádně nevšimne svadí k tomu odbočení v pravo. A už jen z principu v prvo vetčinou jsou umśtěny ukazovatele k odpočení.A kdyby tam byl klasickej dvoj demafor tak by se tihle nehody mohly eleiminovat


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
Tak asi tam nikdo nepředpokládal, že někdo bude tak blbej a pojede na šipku rovně doprava.


Offline
Uživatelský avatar

3695
08 čer 2005 23:12
U Technického muzea je navíc řidič svislým i vodorovným značením upozorněn, že má dát přednost tramvaji (což by měl, i kdyby tam nebylo), toto třeba u toho hřbitova chybí, takže možná tento konkrétní řidič dodávky ani nevěděl, že tam jezdí tramvaje, nebo když uviděl koleje, tak byl natolik rozjetý, že by střetu stejně nezabránil, což ho samozřejmě nezbavuje viny, nicméně nějaké značení navíc by asi neuškodilo.

Když může být jiná křižovatka osazena například touto značkou, která je taky nadbytečná, protože povinnost vyplývající z této značky je dána zákonem, tak klidně můžeme u toho hřbitova doplnit značky upozorňující na tramvaj. Samozřejmě pořád by ten řidič porušil předpisy, když by jel doprava na šipku rovně, ale možná by nedošlo ke střetu s tramvají.


Offline
790
25 led 2006 09:46
U Technického muzea taky svítí šipka rovně v souběhu s volnem pro tramvaje.


Offline
7125
27 úno 2010 07:40
Pak můžeš tu šipku zrušit. Ta je tam právě proto, aby se dalo jet rovně, když jede šalina.


Offline
40
02 čer 2012 19:24
Já si myslím, že u UH je zásadní problém v tom, že (kromě samozřejmě jiných) tu šalinu řidič nevidí v zrcátku. Stejně to bylo (a je) u Technického muzea v Kr. Poli, tam ale myslím nějak upravovali signální plán semaforu.
Nezpochybňuji, že měl dát přednost. Ale mám za to, že prostě když měl šipku, tak se podíval doleva do křižovatky, jel a nečekal, že křižovatka pokračuje vpravo (tj. že to je celé křižovatka a že tam mají šaliny volno).
To je takový problém tam nastavit ty semafory tak, že když jede šalina, tak nebude zelená šipka?


Offline
1461
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Třeba u toho Kamenolomu ve směru od Zoo.

Jenže to není ta samá situace. Jednak tam nejde jet doprava, a za druhé má ta šipka jinou logiku. Zatímco u hřbitova říká jedno za cyklus "tak teď můžeś jet rovně", u Kamenolomu říká pořád "můžeš jet rovně", protože svítí zkrátka celej den vyjma noci, kdy to myslím celý bliká oranžově.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Ono obecně i s těmi pravými doplňkovými šipkami vidím trochu potíž v tom, že v asi tak 95% případů (minimálně v Brně), když svítí šipka vpravo, tak žádný kolizní směr volno nemá. Jenže pak je těch pár procent případů, kdy to neplatí, ale jak jsou řidiči navyklí, že přednost nikomu dávat nemusí, tak prostě bez přemýšlení vyrazí (pomíjím pak ještě určité procento řidičů, kteří si té šipky pro změnu vůbec nevšimnou a zbytečně stojí). Čímž je neomlouvám, ale jak se tu psalo, každý někdy může udělat chybu nebo něco provést automatizovaně a toto tomu prostě nahrává. Tak buď ať teda ta kolize nenastává nikdy (jenže to by se muselo zavést na celostátní a ideálně vlastně na celoevropské úrovni) anebo ať se naopak ty doplňkové šipky rozšíří a svítí častěji i v době, kdy mají jiné kolidující směry taky volno. Situace co je teď, je z hlediska psychologie nejhorší možná. V letectví se s tímto faktorem pracuje běžně, nevím, proč by se nemohlo i v silniční dopravě, která je statisticky vlastně mnohem nebezpečnější.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3695
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
A ani bych neřekl, že šipky rovně jsou takovou výjimkou, ale možná se pletu.

Třeba u toho Kamenolomu ve směru od Zoo.

Robert píše:
Podle mě by tam bylo nejlepší udělat od města pravý pruh jen doprava bez možnosti průjezdu rovně, to tam stejně využívám jen já, pokud přijedu jako první... Pak by se daly osadit plnohodnotné semafory pro každý pruh zvlášť.

A pak se řidič dodávky omylem koukne na semafor pro jiný směr než ten jeho... Viděno už několikrát, například na Tomkáči před začátkem stavby mostů, kdy se rozsvítila zelená jen pro směr vlevo, ale řidič ve směru rovně se rozjel, přestože rovně svítila červená.


Offline
Uživatelský avatar

3073
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
xxx píše:
A i kdyby šipka svítila doprava, zbavovalo by to snad řidiče dodávky povinnosti dát přednost tramvaji jedoucí ve volném směru?

Kdyby jenom šalině. Ve volném směru můžou jet i auta třeba zleva. I těm by měl dát přednost.


Offline
7125
27 úno 2010 07:40
Dodávka byla Pivovaru Stern, tak doufám, že chlast zdaněný byl. :-)


Offline
1461
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Samozřejmě že nezbavuje. Já nevím proč tam jel, proboha, a na co cuměl. Můžete založit veliký výzkum, proč se lidi pletou a proč dělají chyby. Mnohem účinnější ovšem podle mého je, je v těch chybách nepodporovat. Dalo by se to udělat ((obecně, nemluvím jen o této křižovatce) například tak, že nezvyklé dopravní značení, kvůli kterému se na tom samém místě stávají ty samé nehody, upravím do stavu, ve kterém ty chyby budou minimalizovány. Myslel jsem si, že od toho zaměstnáváme spoustu těch výzkumníků, statistiků, "expertů" atd.
Hele třeba ten v té dodávce byl totální idiot, zfetovanej, opilej a vzadu vezl nezdaněnej chlast a mrtvýho zelináře, dodávka neměla technickou ani ručení a ještě měla prázdnou nádobku na ostřikovače, ale ani to mě nepřinutí změnit názor na to, že ta šipka tam rozhodně není něco, co by celou křižovatku vylepšovalo.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

2539
13 črc 2009 13:42
A i kdyby šipka svítila doprava, zbavovalo by to snad řidiče dodávky povinnosti dát přednost tramvaji jedoucí ve volném směru?


Offline
7125
27 úno 2010 07:40
Samozřejmě nezpochybňuju, že se každý může přehlédnout. Ale zanedbat přitom další ustanovení o přednosti, to už pak není jen o tom přehlédnutí.
A ani bych neřekl, že šipky rovně jsou takovou výjimkou, ale možná se pletu. Podle mě by tam bylo nejlepší udělat od města pravý pruh jen doprava bez možnosti průjezdu rovně, to tam stejně využívám jen já, pokud přijedu jako první... Pak by se daly osadit plnohodnotné semafory pro každý pruh zvlášť.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19905 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 797  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 dub 2024 01:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]