Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=1266
Stránka 1 z 3

Autor:  Matej M. [ 25 srp 2020 10:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Iste, mal som na mysli len smer od centra (mea culpa), o tom tu bola spočiatku reč, opačný smer vidím ako už úplne nerealizovateľný minimálne pre odbočenie, ktoré by asi v prípade zastavkujúcej šaliny vydalo len veľmi ťažko.

Autor:  mnadenicek [ 24 srp 2020 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

92 nenajíždí do pravýho vinglu z Drobného. Jinak souhlas.

Co se týče těch vyhrazených jízdních pruhů / sdružených tramvajových a autobusových pásů, tady je o tom zajímavý pojednání (teda z hlediska spíš projekčního):

http://preferencevhd.info/index.php/201 ... omunikaci/

Autor:  Matej M. [ 23 srp 2020 23:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

goldfinger: Bus so šalinou sa na 28. 10. bezproblémov vyhne, videné niekoľko desiatok krát z N92. :)

Obsluhu 28. 10. a-67 vnímam ako zlepšenie dopravnej obsluhy severne od Milady Horákové. Okrem spomínaných komplikácií teda už nevidím najmenší dôvod na zmenu.


Naopak, veľmi fandím, aby a-67 zastavovala spolu so šalinami od Jugoslávské na "rovnakom" Moraváku. Okrem rozšírenia akčného rádiusu smerom na severnú časť centra, najcenejšiu pridanú hodnotu vnímam v prestupovaní na hrane smerom na Českú a Šilingrovo nám. Btw.: vážne pochybujem, aby niekto prestupoval z a-67 na 1 a 6 smerom na sever, a tým robil nezmyselné "U".

Autor:  Naxashi [ 22 srp 2020 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Zastávka Janáčkovo divadlo by vůbec existovat neměla, tady souhlasím a šel bych ještě dál. Ale s 67 bych jel přes Moravák, protože mi přijde až nechutný, jak se vyhýbá 1 a 6.

Autor:  ds [ 22 srp 2020 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Vzhledem k tomu, že zastavka Janáčkovo divadlo je stejne paskvil, tak by mi mnohem užitečnější připadlo vést 67 směrem do centra přes příkop se zastávkou před urazovou nemocnici, jejíž dostupnost je docela komplikovaná.

Autor:  Naxashi [ 21 srp 2020 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

To nezastavování 67 na Moraváku na zastávce šaliny, to je snad doopravdy zločin proti lidskosti. Tohle prostě má být.
A vůbec, obecně by se měly zastávky sjednocovat, ne aby každý spoj zastavoval někde jinde, aby přestupy jen ujížděly před nosem.

Autor:  mnadenicek [ 21 srp 2020 13:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Na Moraváku ano, na 28.říjne fakt ne.

Autor:  goldfinger [ 21 srp 2020 09:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Na 28.10. by a67 měla zastavovat ve směru na Avion u šaliny, ve směru Jobsko tam, kde teď. Plus na Moraváku oba směry se šalinou. Jako jediný problém vidím, aby se bus vešel do zastávky na 28.10., když tam bude v protisměru stát šalina.

Autor:  mnadenicek [ 20 srp 2020 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

No a to je dost dobrej důvod to nedělat.

Autor:  Cracatit [ 20 srp 2020 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Druhým směrem by ho neblokovalo nic, prostě by najel doprava na Milady Horákové a mazal bez vyhrazeného pruhu a bez nutnosti čekat za šalinou, blokoval by šalinu jen směrem tam (myšlen směr od Milady Horákové ke Schodové a dál do Kr. pole).

Autor:  mnadenicek [ 19 srp 2020 14:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

No to s tím souvisí, kdyb jel bus po kolejích tak zabere místo v zastávce šaliny než bude mít volno doleva. A druhým směrem by ho tam kolikrát blokovaly stojící šaliny.

Autor:  Cracatit [ 19 srp 2020 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Mně šlo hlavně o to odbočování, o samotné zastávky A-67 na 28. 10. až zas tolik ne.

Autor:  mnadenicek [ 19 srp 2020 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Cracatit píše:
Díky TMB za doplnění. Já právě Mnadenicka chápal tak, že celou dobu mluví o vyhrazeném bus pruhu na kolejích. Mimochodem jsem nepochopil, proč není vyznačený společný bus pruh na 28. října od Koliště, 67 by pak nemusela společně s autama, ale za Kolištěm by se prostě zařadila na koleje a pak by odbočila normálně podle volna na čočkách. Samozřejmě by se musel přizpůsobit signální plán, děje se to v jediném směru, tak proč by to nešlo? Stejnětak by se hodilo sjednocení bus a šalinové zastávky tamtéž, pak by nevadilo, že 67 nestaví u Stopařa.


Však jo, o vyhrazeneném bus pruhu na kolejích, kde je pak bus jako šalina. Na náměstí 28.října je to jednoznačně o kapacitě nástupní hrany, ten bus by tam kolikrát překážel, tady to bohužel není vhodné. Na druhou stranu zastávky jak jsou přiblížují spojení s centrem pro okolí Drobného, Traubovu a Antonína Slavíka..

Autor:  Cracatit [ 18 srp 2020 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

P.s. Záměnou značení jsem myslel při montování a schvalování, ne při jízdě v reálu.

Autor:  Cracatit [ 18 srp 2020 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Fantomas: Jo aha, tak díky za vysvětlení, ostrůvkama je to stavebně oddělené, takže tenhle krátký úsek jako jednosměrka klidně označený být může, já si myslel, že je to tak dál na Nové sady, což mi připadalo jako nonsens. Tady to ničemu nevadí a spíš by to teda chtělo doplnit ty vyhrazené pruhy pro autobus.

Autor:  Fantomas [ 18 srp 2020 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Nejde o záměnu, skutečně úsek ulice Nádražní mezi ústím Masarykovy a křižovatkou s Benešovou (zkrátka úsek podél nástupních ostrůvků) je pro auta značen v obou směrech jako dvě jednosměrky (dál na Nádražní směrem k Novým Sadům už ne). Modrá čtveratá značka se šipkou nahoru na jednom konci, kulatá červená značka s ležatým bílým obdélníkem na konci druhém, opravdu si to s ničím nepletu. :-P

Autor:  Cracatit [ 18 srp 2020 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Jinak tu myšlenku s dvěma jednosměrkama na nádraží jsem nepochopil, není to záměna značek pro jednosměrku a pro přikázaný směr jízdy? Jako jednosměrné pásy bych to pochopil až u Wimbledonu u křižovatky Nové Sady x Hybešova x Husova, kde pro změnu už zase není důvod pro pokračování vyhrazených pruhů.

Autor:  Cracatit [ 18 srp 2020 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Díky TMB za doplnění. Já právě Mnadenicka chápal tak, že celou dobu mluví o vyhrazeném bus pruhu na kolejích. Mimochodem jsem nepochopil, proč není vyznačený společný bus pruh na 28. října od Koliště, 67 by pak nemusela společně s autama, ale za Kolištěm by se prostě zařadila na koleje a pak by odbočila normálně podle volna na čočkách. Samozřejmě by se musel přizpůsobit signální plán, děje se to v jediném směru, tak proč by to nešlo? Stejnětak by se hodilo sjednocení bus a šalinové zastávky tamtéž, pak by nevadilo, že 67 nestaví u Stopařa.

Autor:  TMB [ 18 srp 2020 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

To má a dokonce jej při vjíždění z tohoto pruhu mají souběžně jedoucí vozidla pustit (třeba v úseku Křížova - Mendlovo náměstí). Fakt je, že jeho vyznačení u nádraží při výjezdu ze 4. koleje asi chybí. Protože při odbočování vlevo se dává přednost protijedoucím vozidlům a tramvajím v obou směrech. Takže aby z pohledu zákona byl autobus "tramvaj" musí být v BUS pruhu.

Autor:  mnadenicek [ 18 srp 2020 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Aha, jasný. Navíc tady:

(1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7. Jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly.

se v podstatě píše, že bus, pokuď tam jede, tak má stejný přednosti jako šalina (viz odkazdy na oba paragrafy), ale je to podmíněný tím vyhrazeným pruhem - označený příslušnou značkou, což na nádru není. Ale pokud bych začal jízdu z K+R míst před výpravní budovou a nevěděl, že jestli je pruh šalina-bus vyhrazenej nebo ne, tak stejně bych měl preventivně dát přednost.

Autor:  TMB [ 18 srp 2020 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Zákon 361/2000 sb, §14, odst 4.

Autor:  mnadenicek [ 18 srp 2020 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

Na to sem se mimo jiné ptal, to je někde napsaný, že se řídí čočkama jako šalina? A ohledně předností tam nic nestojí?

Autor:  kazlik [ 18 srp 2020 13:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

mnadenicek: Tak to pak je vyhrazený jízdní pruh a na křižovatce se řídí řidič čočkami pokud jsou. Pokud nejsou, tak barevným semaforem.

Autor:  mnadenicek [ 18 srp 2020 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

sdružený jako bus pruh vyznačený v tramvajovým pásu, možná to není správnej terminus technikus, ale třeba sdružená zastávka už je pojem. Omouvám se za nejäsné vyjadření

Autor:  kazlik [ 18 srp 2020 13:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Křižovatky, preference, technika jízdy (OT z Anitra)

mnadenicek: Sdruženým pruhem myslíš průběžný pruh (ten, kde jezdí vše)? Tak v tom případě se řídí barevným semaforem, nikoliv čočkami

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/