Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Hromadná vs. individuální doprava
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=1107
Stránka 3 z 5

Autor:  MartinV [ 01 úno 2017 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Když se nedávno objevilo v médiích opět zvažovaná MHD zdarma při "smogových dnech", chtělo by to při sněhových "kalamitách" (stačí 4 čísla sněhu) v budoucnu, až tu bude zavedeno rezidentní parkování, tento systém vypnout a usnadnit tak obyvatelům pohyb autem, když hromadná doprava selhává.

Autor:  Mouka [ 01 úno 2017 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Proč u těch ostatních měst není průměrná rychlost na segregovaných tratích? To je zajímavý ukazatel. V Praze, v Ostravě i v Plzni se segregované tratě nachází. Dokonce bych řekl, že třeba v Ostravě tvoří většinu tratí. Zajímavé je v tom ohledu toto schéma.

Autor:  Domis [ 01 úno 2017 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

MartinV píše:
Chtělo by to pracovat především na zrychlení MHD obecně. Jenže některé z takových opatření by byly finančně náročné. Jiné, jako např. snížení jízdní doby (ano, budou více hrozit papírová zpoždění, ale kdyby se chtělo, všechno jde), nebo preference na semaforech. Při dnešní jízdě z Poříčí na Mendlák jsem se (opět) přesvědčil, že v Brně zatím spíš nefunguje. A to je velká škoda.

V ročence TSK (pravda, za rok 2010) jsem narazil na zajímavé srovnání průměrné cestovní rychlosti jednotlivých druhů dopravy. Brno dopadlo podle očekávání, suverénně nejpomalejší ve všech trakcích. A já se ani nedivím, světelných křižovatek je všude plno, cykly dlouhé a většinou řízeny staticky na zelené vlny.
Příloha:
mhd-rychlosti.png

Autor:  Robert [ 01 úno 2017 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Jenže taková E56 má trasu vedenou místem, kde se permanentně tvoří kolony, takže když jsem s ní v pondělí jel, stáli jsme pak 5 minut v Pisárkách do času. To taky moc lidí nepřitáhne.

Autor:  Mouka [ 01 úno 2017 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

MartinV píše:
Chtělo by to pracovat především na zrychlení MHD obecně.


Jednou z dalších možností jsou expresní linky. Konečně se v posledních letech začínají zavádět. Pokud někam dojedu autem po okruhu za 10 minut a MHD jedu třeba i přes 40 minut s přestupem, tak tady opravdu nelze vůbec hovořit o tom, že by MHD byla konkurenceschopná.

Autor:  IvanM [ 01 úno 2017 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Naprosto přesně to zde popsal M! K tomu není co dodat.
Dovolil bych si vám popsat situaci z noci. Rozjezd v 11 vypuštěn 02, v pohodě. Ten o půl dvanácté vypuštěn 23:37, tož stalo se, kvůli sněhu se nabralo dost velké zpoždění. Ale absolutní bomby se konaly později. Půlnoční rozjezd vypuštěn 0:19, přičemž všechny autobusy byly na svém místě cca v 0:01, až na jeden, linku 91 od Labské. Čekalo se celou dobu než dojel náhradní vůz k výchozí stanici a poté ještě než projel celou trasu od Lískovce až po nádraží.
Do busu, kde jsem seděl já, nenastoupil od času 0:02 ANI JEDINÝ další cestující. Přesto se stálo 20 minut s otevřenými dveřmi. Lidi byli promrzlí na kost, nemohli to už vydržet, nadávali...
Další absolutně nezvládnutá situace ze strany DP. Způsobili víc škody než užitku, protože nadpoloviční většina busů na konečné točí kolo zpět dle JŘ bez pauzy, tudíž rozjezd v 1 nabral úplně zbytečně podobnou “pálku“ a celá situace se opakovala.
Využíváním MHD k šetření přírody, ale postupně k invaliditě. Prochladnutí, zápal plic, 3 týdny na nemocenské, jen kvůli neschopnosti řízení DP. A to ještě třeba za jednorázovou jízdenku v ceně 35 Kč. No neberte to! A to podotýkám, že jsem velký nadšenec nejen noční dopravy a v podstatě zastánce DPMB. Ale tohle prostě nelze nijak omluvit. :(

Jaké řešení tedy nabízím? Absolutní strop opoždění rozjezdu by měl být 10 minut, čekání samozřejmě se zavřenými dveřmi. V případě většího výpadku jednoho, dvou konkrétních vozů by se čekat nemělo a cestující z nich by měli být rozvezeni protekčně dle přání záložním autobusem (1 stojí u nádraží a další 2, resp. 4 na garážích) do zvolené stanice. Takhle má vypadat prozákaznický přístup. Jakmile by se s takovým zážitkem pochlubili třeba na FB kamarádům, je to i skvělá reklama pro DP.

Doufám, že si toto přečte někdo z vedení a chytnou se za hlavu. Podotýkám, že toto nebylo letošní zimu poprvé.

Autor:  brnpat [ 31 led 2017 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Má-li se zlepšit infrastruktura (a tím i MHD), musí "natéct" do rozpočtu Brna a do rozpočti ŘSD Brno peníze, a ty jen tak nepřitečou. Je třeba hledat zdroje a dokud se nenajdou, tak je potřeba šlápnout IAD v Brně za krk. tak jak vymizeli autobusy ze středu města, tak je potřeba vymýtit IAD, vjezd povolit jen pro mimořádné výjimky (a to jen podobu nutnou, ne po dobu celé pracovní doby - už vidím naše pos.ance, jak pro něco takového zvedají ruku, je to stále stejné, kážou vodu a chlastají víno), vybudovat hlídané bezplatné P+R parkoviště s dostatečně kapacitní MHD na slušné úrovni (nebrat si příklad z Japonska z 60. let) a ostatní parkoviště progreivně zpoplatnit (1 hodina zdarma, 2 hodiny normální taxu, výše 2 hodin patřičně vysokou taxu, aby to každého odradilo). Určit zóny, kde pro rezidenty by bylo parkování zdarma (malý magistrát by dodal potvrzení) a ostatní by byly zpoplatněni. Rezidenti - firmy by měly mít mořnost za mírný poplatek zakoupení parkovacího místa pro zaměstnance a klienty. Mít na to naši pos.anci koule, hned by se vidělo, je-li to krok k lepšímu budoucnu.

Autor:  Johny Fontane [ 31 led 2017 22:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Tin: ony ty daně mají svůj důvod, protože velká města zajišťují spoustu věcí, které pak využívají lidé ze širokého okolí. nemluvě o skutečnosti, že např. v Brně je strašně moc lidí, co zde sice žijí, ale trvalé bydliště nemají. Tj. jejich domovské obce inkasují peníze "za nic", zatímco Brno má veškeré náklady s nimi spojené.

Každopádně obviňování se, kdo na kom parazituje mi připadne fakt nesmyslné.

Autor:  MartinV [ 31 led 2017 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Brnpat: ano i ne, např. zmíněné nastavení preference na semaforech by byla poměrně jednoduchá věc. Ale tady hodně záleží, jestli je vůle něco takového provést.

Autor:  Johny Fontane [ 31 led 2017 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

brnpat: i když má firma sídlo mimo Brno, tak zaměstnává spoustu lidí i z Brna, ne všechny firmy, kde pracují mimobrněnští mají sídlo mimo Brno atd. A co především, bez aglomerace kolem by Brno zdaleka nebylo tam, kde je. Ono spousta těch mimobrněnských nebydlí za Brnem z plezíru, ale jednoduše proto, že bytová výstavba v Brně zdaleka nepokrývá poptávku. Takže kdyby nebyli za Brnem, nebyli by zde vůbec, spousta firem by neměla dostatek zaměstnanců, takže by do Brna ani nešla... A to nemluvím o tom, že mimobrněnští zase spoustu peněz nechají ve městě, protože zde nakupují, chodí do restaurací, ke kadeřníkovi....

Jednoduše, Brno a aglomerace kolem něj tvoří jeden celek a jedno se bez druhého neobejde.

takže řešení není šikana mimobrněnských, ale dobudování kvalitní infrastruktury (např. VMO), další rozvoj IDS (např. jsou rezervy ve vozovém parku na železnici), vytvoření P+R atd.

Autor:  Tin [ 31 led 2017 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

brnpat píše:
Budeme tedy trpět nájezdy obyvatel tzv vesnicobrňanů. kteří většinu života stráví i s autem v Brně, jen mají zaměstnání se sídlem mimo Brno (i když pracují v Brně) a trvalé bydliště v Horní Dolní u Brna (a tím Brnu ničím nepřispívají), to není omezování skupiny obyvatel, tím že na to skutešní legitimní brňáci doplácí? Co je tak omezující pro tyto výkuky, chtít, aby zanechali své rezavé popelnice mimo Brno a do zaměstnání jezdili po Brně MHD?


A že "skutešní legitimní brňáci" PARAZITUJÍ na všech okolo při přerozdělování daní, o tom raději pomlčíme, že? To by byla taková sranda, kdyby se najednou začalo rozdělovat rovným dílem, a brňáci do jednoho pochcípali, protože bez financí by se zhroutila veškerá městská infrastruktura. Ale za to by mohli bez výčitek svědomí oškubat každého, kdo by se ukázal. A samozřejmě by byli sami oškubaní úplně stejně, jak by se jen podívali za městkou hranici.

Za prvé, velké město dostává na hlavu víc, protože se už počítá s tím, že tam bude přijíždět více lidí odjinud. Takže nad přijíždějícími nemá remcat, ale držet hubu, je za to placené.
Za druhé, ti přijíždějící tu utrácí své peníze (které by jinak utratili jinde a "skutešní legitimní brňáci" by z nich až na přerozdělení parazitům neviděli ani vindru).
Za třetí, není problémem zaměstnance, že jeho zaměstnavatel papírově sídlí v daňovém ráji (ať už v Horní Dolní, nebo na Bahamách). To si má město/stát vyřešit s firmou, ne se zaměstnanci.
Za čtvrté, neví někdo, kolik % IAD je Brno<->Brno a kolik % je Brno<->venkov? Já si myslím, že brňáci budou tvořit dost velkou část, takže i kdyby se venkovani omezili, o moc by se to nezlepšilo. Navíc i kdyby venkovská auta ubyla, stejně by uvolněný prostor využil nějaký brňák, který do té doby jezdil MHD.

Autor:  brnpat [ 31 led 2017 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Úspěšně zrychlovat MHD lze jen tehdy, když se podstatně zredukuje množství prostředků IAD v ulicích, kde je provozována MHD. A to bez rázných opatření těžko půjde.

Autor:  MartinV [ 31 led 2017 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Chtělo by to pracovat především na zrychlení MHD obecně. Jenže některé z takových opatření by byly finančně náročné. Jiné, jako např. snížení jízdní doby (ano, budou více hrozit papírová zpoždění, ale kdyby se chtělo, všechno jde), nebo preference na semaforech. Při dnešní jízdě z Poříčí na Mendlák jsem se (opět) přesvědčil, že v Brně zatím spíš nefunguje. A to je velká škoda.

Autor:  brnpat [ 31 led 2017 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Johny Fontane píše:
brnpat: jenže Brno není Tokio, kde je naprosto odlišná situace (zejména co se velikosti aglomerace a hustoty osídlení týče) a podobné opatření se tam dá pochopit, zatímco u Brna by se jednalo o zbytečné omezování obyvatel.

Nikdo nic takového netvrdí, Brno je Brno. Budeme tedy trpět nájezdy obyvatel tzv vesnicobrňanů. kteří většinu života stráví i s autem v Brně, jen mají zaměstnání se sídlem mimo Brno (i když pracují v Brně) a trvalé bydliště v Horní Dolní u Brna (a tím Brnu ničím nepřispívají), to není omezování skupiny obyvatel, tím že na to skutešní legitimní brňáci doplácí? Co je tak omezující pro tyto výkuky, chtít, aby zanechali své rezavé popelnice mimo Brno a do zaměstnání jezdili po Brně MHD?

Autor:  Janatak [ 31 led 2017 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Tomáš N. píše:
Dle mě není správné vést dálnici sídlištěm, což by ta plánovaná D43 vedla. A místní zde bydlí (převážně důchodci), protože zde chcou klid, přírodu a čistý vzduch.


Jak psal kolega, dálnice se v Bystrci zavrtá pod zem, takže ono dojde ke zlepšení současné situace, kdy stará dálnice dělí Bystrc vejpůl. A když se šikovně navrhne most přes údolí Svratky, nemusela by výrazně utrpět ani tato oblast.

Autor:  Johny Fontane [ 31 led 2017 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Tomáš N.: o té dálnici se ví už od WW2, je v plánech, takže všichni ti, kdo se na to sídliště stěhovali o ní věděli (pokud ne, tak to byl jejich problém, že si to nezjistili).

Navíc viděl jsi vizualizaci? Sídlištěm to povede v tunelech, na jejichž vrcholu vznikne park. Takže s tím zhoršením kvality života v dané lokalitě je to k diskusi.

Autor:  Tomáš N. [ 31 led 2017 17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Ještě bych doplnil ke zmiňované staré dálnici. Spoustu let potřebuje opravu jak sůl, protože je místy horší jak D1, ale to se moc neřeší. A protože víme, jak to se stavbou dálnic je (za předpokladu, že se budou ignorovat občané a bude se chtít stavět), tak by se nějak do ní mohlo investovat.

Autor:  Tomáš N. [ 31 led 2017 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Dle mě není správné vést dálnici sídlištěm, což by ta plánovaná D43 vedla. A místní zde bydlí (převážně důchodci), protože zde chcou klid, přírodu a čistý vzduch.

Autor:  Janatak [ 31 led 2017 16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

brnpat - to japonské řešení je sice hezké, ale v našich podmínkách současné společenské vyspělosti nereálné. Samozřejmě netvrdím, že už dneska není potřeba pohyb iad v centru, a i v širším centru trochu regulovat, to je potřeba velmi, stačí se podívat do ulic. Jedno parkoviště vedle druhého. Ale tu regulaci je nutno dělat pozvolna, stylem něco za něco, ve smyslu nepojedeš autem, šalinou tam budeš dřív, nemusíš řešit parkování, atd. Nařízení a represe na jakýkoliv straně proti jakýkoliv skupině lidí jsou špatně.

Ruku v ruce je taky potřeba velice rázně dobudovat silniční síť v Brně a okolo Brna. Tranzity na obchvaty, to znamená prolomit občanská sdružení a postavit severojižní obchvat Brna pomocí D43 a jihozápadní tangenty, zkapacitnit D1, a hlavně pohnout s VMO.

Autor:  Johny Fontane [ 31 led 2017 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

brnpat: jenže Brno není Tokio, kde je naprosto odlišná situace (zejména co se velikosti aglomerace a hustoty osídlení týče) a podobné opatření se tam dá pochopit, zatímco u Brna by se jednalo o zbytečné omezování obyvatel.

Autor:  brnpat [ 31 led 2017 16:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Už je to trapný, to lákání autystů do MHD, to je fantasmagorie. To skoro nikde nefunguje. Řešení je jediné, sankce a nařízení. Stačí se poohlédnout do doby ekonomického boomu v Japonsku, přesto, že se z Japonska stala jedna velká automobilka, tak v ulicích japonských velkoměst byla vidět jen hejna mopedistů a motorkářů s rouškou na tváři, jen občas nějaké to městské minipřibližovadlo. Proč asi? Obyvatelé měst si mohli zakoupit auto jen v případě, že prokázali, že vlastní garáž, nebo parkovací místo. Obyvatelé okolí měst měli povolen vjezd do města a pobyt s autem ve městě jen v přesně vymezenou dobu (a to asi jen z důvodu zásobování potravinami). A bylo to velmi účinné, metro a předměstské železnice nakonec nestíhaly, v době špiček byla na zastávkách komanda, která se snažila soupravy "vycpat" cestujícími, aby ani kubický cm nebyl nevyužit. Dnes už Japonci jezdí bez nařízení MHD a auta si kupují jen s místem na parkování (a to bez jakýckoli nařízení).

Autor:  Johny Fontane [ 31 led 2017 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

prototyp401: njn, jenže jak tohle řešit, MHD je vždy o určitém kvalitativním kompromisu, všude na světě. A myslím, že MHD v Brně je celkově na vysoké úrovni. Navíc spousta věcí je relativních - kdo jezdí rozvrzanou Feldou, tak ho vrzající troleják nemá čím rozhodit. Kdo má Audi Q7, tak pro toho MHD bude vždycky strašná, ať podnik koupí sebelepší vozy.

Nebo zde diskutované teplo - v autě si zatopím, sundám bundu a klidně jedu. Jenže v MHD by takto topit bylo nesmyslné, protože tam se počítá s tím, že jsou lidi oblečení v zimním a nebudou se vysvlékat, navíc se pořád otevírají dveře, takže vytápět tramvaj na 22 stupňů je nesmysl.

Tím neříkám, že není co zlepšovat, ale ve svém soukromém autě to pohodlí prostě vždycky budu mít lepší. Takže pro koho je tento faktor prioritou, tak ten bude jezdit autem vždy.

Autor:  Richie [ 31 led 2017 13:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Balkán na ně :lol: A nebo východní Slovensko aspoň :)

Autor:  prototyp401 [ 31 led 2017 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

To je pravda obecně ale, problém je, že M má pravdu. Kdo jezdí každý den, něco takovéh už ani nevnímá, je to totiž normální (alespoň, že je zima a táhne a že je to jede plné). Ale nového cestujícího to opravdu moc nenaláká.
Ono když se pracuje s faktem, že chceme dostat lidi z aut, tak nejlepší cesta není nutit je, ale udělat něco pro to, aby to sami chtěli... Každý MHD nikdy jezdit nebude, ale kolik jen já mám ve svém okolí lidí, kteří bydlí téměř u zastávky, práci mají téměř u zastávky, cestu by měli bez přestupu nebo max. s jedním přestupem a MHD jedou jen když chtějí jít chlastat (a v případě těchto lidí nejde právě jen o ten čas, ale i o další faktory).

Autor:  Richie [ 31 led 2017 13:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Kdo chce psa bít, hůl si najde...

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/