Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 22:43 

Příspěvky: 60
Od: 13 zář 2016 09:04
brnpat: i když má firma sídlo mimo Brno, tak zaměstnává spoustu lidí i z Brna, ne všechny firmy, kde pracují mimobrněnští mají sídlo mimo Brno atd. A co především, bez aglomerace kolem by Brno zdaleka nebylo tam, kde je. Ono spousta těch mimobrněnských nebydlí za Brnem z plezíru, ale jednoduše proto, že bytová výstavba v Brně zdaleka nepokrývá poptávku. Takže kdyby nebyli za Brnem, nebyli by zde vůbec, spousta firem by neměla dostatek zaměstnanců, takže by do Brna ani nešla... A to nemluvím o tom, že mimobrněnští zase spoustu peněz nechají ve městě, protože zde nakupují, chodí do restaurací, ke kadeřníkovi....

Jednoduše, Brno a aglomerace kolem něj tvoří jeden celek a jedno se bez druhého neobejde.

takže řešení není šikana mimobrněnských, ale dobudování kvalitní infrastruktury (např. VMO), další rozvoj IDS (např. jsou rezervy ve vozovém parku na železnici), vytvoření P+R atd.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 22:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 453
Od: 31 led 2011 13:46
brnpat píše:
Budeme tedy trpět nájezdy obyvatel tzv vesnicobrňanů. kteří většinu života stráví i s autem v Brně, jen mají zaměstnání se sídlem mimo Brno (i když pracují v Brně) a trvalé bydliště v Horní Dolní u Brna (a tím Brnu ničím nepřispívají), to není omezování skupiny obyvatel, tím že na to skutešní legitimní brňáci doplácí? Co je tak omezující pro tyto výkuky, chtít, aby zanechali své rezavé popelnice mimo Brno a do zaměstnání jezdili po Brně MHD?


A že "skutešní legitimní brňáci" PARAZITUJÍ na všech okolo při přerozdělování daní, o tom raději pomlčíme, že? To by byla taková sranda, kdyby se najednou začalo rozdělovat rovným dílem, a brňáci do jednoho pochcípali, protože bez financí by se zhroutila veškerá městská infrastruktura. Ale za to by mohli bez výčitek svědomí oškubat každého, kdo by se ukázal. A samozřejmě by byli sami oškubaní úplně stejně, jak by se jen podívali za městkou hranici.

Za prvé, velké město dostává na hlavu víc, protože se už počítá s tím, že tam bude přijíždět více lidí odjinud. Takže nad přijíždějícími nemá remcat, ale držet hubu, je za to placené.
Za druhé, ti přijíždějící tu utrácí své peníze (které by jinak utratili jinde a "skutešní legitimní brňáci" by z nich až na přerozdělení parazitům neviděli ani vindru).
Za třetí, není problémem zaměstnance, že jeho zaměstnavatel papírově sídlí v daňovém ráji (ať už v Horní Dolní, nebo na Bahamách). To si má město/stát vyřešit s firmou, ne se zaměstnanci.
Za čtvrté, neví někdo, kolik % IAD je Brno<->Brno a kolik % je Brno<->venkov? Já si myslím, že brňáci budou tvořit dost velkou část, takže i kdyby se venkovani omezili, o moc by se to nezlepšilo. Navíc i kdyby venkovská auta ubyla, stejně by uvolněný prostor využil nějaký brňák, který do té doby jezdil MHD.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 20:21 

Příspěvky: 124
Od: 18 čer 2015 20:20
Úspěšně zrychlovat MHD lze jen tehdy, když se podstatně zredukuje množství prostředků IAD v ulicích, kde je provozována MHD. A to bez rázných opatření těžko půjde.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 20:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6119
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Chtělo by to pracovat především na zrychlení MHD obecně. Jenže některé z takových opatření by byly finančně náročné. Jiné, jako např. snížení jízdní doby (ano, budou více hrozit papírová zpoždění, ale kdyby se chtělo, všechno jde), nebo preference na semaforech. Při dnešní jízdě z Poříčí na Mendlák jsem se (opět) přesvědčil, že v Brně zatím spíš nefunguje. A to je velká škoda.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 20:09 

Příspěvky: 124
Od: 18 čer 2015 20:20
Johny Fontane píše:
brnpat: jenže Brno není Tokio, kde je naprosto odlišná situace (zejména co se velikosti aglomerace a hustoty osídlení týče) a podobné opatření se tam dá pochopit, zatímco u Brna by se jednalo o zbytečné omezování obyvatel.

Nikdo nic takového netvrdí, Brno je Brno. Budeme tedy trpět nájezdy obyvatel tzv vesnicobrňanů. kteří většinu života stráví i s autem v Brně, jen mají zaměstnání se sídlem mimo Brno (i když pracují v Brně) a trvalé bydliště v Horní Dolní u Brna (a tím Brnu ničím nepřispívají), to není omezování skupiny obyvatel, tím že na to skutešní legitimní brňáci doplácí? Co je tak omezující pro tyto výkuky, chtít, aby zanechali své rezavé popelnice mimo Brno a do zaměstnání jezdili po Brně MHD?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 19:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3638
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Tomáš N. píše:
Dle mě není správné vést dálnici sídlištěm, což by ta plánovaná D43 vedla. A místní zde bydlí (převážně důchodci), protože zde chcou klid, přírodu a čistý vzduch.


Jak psal kolega, dálnice se v Bystrci zavrtá pod zem, takže ono dojde ke zlepšení současné situace, kdy stará dálnice dělí Bystrc vejpůl. A když se šikovně navrhne most přes údolí Svratky, nemusela by výrazně utrpět ani tato oblast.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 17:34 

Příspěvky: 60
Od: 13 zář 2016 09:04
Tomáš N.: o té dálnici se ví už od WW2, je v plánech, takže všichni ti, kdo se na to sídliště stěhovali o ní věděli (pokud ne, tak to byl jejich problém, že si to nezjistili).

Navíc viděl jsi vizualizaci? Sídlištěm to povede v tunelech, na jejichž vrcholu vznikne park. Takže s tím zhoršením kvality života v dané lokalitě je to k diskusi.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 17:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 740
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
Ještě bych doplnil ke zmiňované staré dálnici. Spoustu let potřebuje opravu jak sůl, protože je místy horší jak D1, ale to se moc neřeší. A protože víme, jak to se stavbou dálnic je (za předpokladu, že se budou ignorovat občané a bude se chtít stavět), tak by se nějak do ní mohlo investovat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 16:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 740
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
Dle mě není správné vést dálnici sídlištěm, což by ta plánovaná D43 vedla. A místní zde bydlí (převážně důchodci), protože zde chcou klid, přírodu a čistý vzduch.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 16:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3638
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
brnpat - to japonské řešení je sice hezké, ale v našich podmínkách současné společenské vyspělosti nereálné. Samozřejmě netvrdím, že už dneska není potřeba pohyb iad v centru, a i v širším centru trochu regulovat, to je potřeba velmi, stačí se podívat do ulic. Jedno parkoviště vedle druhého. Ale tu regulaci je nutno dělat pozvolna, stylem něco za něco, ve smyslu nepojedeš autem, šalinou tam budeš dřív, nemusíš řešit parkování, atd. Nařízení a represe na jakýkoliv straně proti jakýkoliv skupině lidí jsou špatně.

Ruku v ruce je taky potřeba velice rázně dobudovat silniční síť v Brně a okolo Brna. Tranzity na obchvaty, to znamená prolomit občanská sdružení a postavit severojižní obchvat Brna pomocí D43 a jihozápadní tangenty, zkapacitnit D1, a hlavně pohnout s VMO.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 16:27 

Příspěvky: 60
Od: 13 zář 2016 09:04
brnpat: jenže Brno není Tokio, kde je naprosto odlišná situace (zejména co se velikosti aglomerace a hustoty osídlení týče) a podobné opatření se tam dá pochopit, zatímco u Brna by se jednalo o zbytečné omezování obyvatel.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 16:02 

Příspěvky: 124
Od: 18 čer 2015 20:20
Už je to trapný, to lákání autystů do MHD, to je fantasmagorie. To skoro nikde nefunguje. Řešení je jediné, sankce a nařízení. Stačí se poohlédnout do doby ekonomického boomu v Japonsku, přesto, že se z Japonska stala jedna velká automobilka, tak v ulicích japonských velkoměst byla vidět jen hejna mopedistů a motorkářů s rouškou na tváři, jen občas nějaké to městské minipřibližovadlo. Proč asi? Obyvatelé měst si mohli zakoupit auto jen v případě, že prokázali, že vlastní garáž, nebo parkovací místo. Obyvatelé okolí měst měli povolen vjezd do města a pobyt s autem ve městě jen v přesně vymezenou dobu (a to asi jen z důvodu zásobování potravinami). A bylo to velmi účinné, metro a předměstské železnice nakonec nestíhaly, v době špiček byla na zastávkách komanda, která se snažila soupravy "vycpat" cestujícími, aby ani kubický cm nebyl nevyužit. Dnes už Japonci jezdí bez nařízení MHD a auta si kupují jen s místem na parkování (a to bez jakýckoli nařízení).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 14:55 

Příspěvky: 60
Od: 13 zář 2016 09:04
prototyp401: njn, jenže jak tohle řešit, MHD je vždy o určitém kvalitativním kompromisu, všude na světě. A myslím, že MHD v Brně je celkově na vysoké úrovni. Navíc spousta věcí je relativních - kdo jezdí rozvrzanou Feldou, tak ho vrzající troleják nemá čím rozhodit. Kdo má Audi Q7, tak pro toho MHD bude vždycky strašná, ať podnik koupí sebelepší vozy.

Nebo zde diskutované teplo - v autě si zatopím, sundám bundu a klidně jedu. Jenže v MHD by takto topit bylo nesmyslné, protože tam se počítá s tím, že jsou lidi oblečení v zimním a nebudou se vysvlékat, navíc se pořád otevírají dveře, takže vytápět tramvaj na 22 stupňů je nesmysl.

Tím neříkám, že není co zlepšovat, ale ve svém soukromém autě to pohodlí prostě vždycky budu mít lepší. Takže pro koho je tento faktor prioritou, tak ten bude jezdit autem vždy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 13:41 

Příspěvky: 1223
Od: 18 led 2009 10:06
Balkán na ně :lol: A nebo východní Slovensko aspoň :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 13:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 740
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
To je pravda obecně ale, problém je, že M má pravdu. Kdo jezdí každý den, něco takovéh už ani nevnímá, je to totiž normální (alespoň, že je zima a táhne a že je to jede plné). Ale nového cestujícího to opravdu moc nenaláká.
Ono když se pracuje s faktem, že chceme dostat lidi z aut, tak nejlepší cesta není nutit je, ale udělat něco pro to, aby to sami chtěli... Každý MHD nikdy jezdit nebude, ale kolik jen já mám ve svém okolí lidí, kteří bydlí téměř u zastávky, práci mají téměř u zastávky, cestu by měli bez přestupu nebo max. s jedním přestupem a MHD jedou jen když chtějí jít chlastat (a v případě těchto lidí nejde právě jen o ten čas, ale i o další faktory).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 13:31 

Příspěvky: 1223
Od: 18 led 2009 10:06
Kdo chce psa bít, hůl si najde...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 13:00 

Příspěvky: 2120
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
Tak včera jsem se rozhodl jet do práce v MHD, přesto že to trvá 2x delší dobu, ale končil jsem na hl.nádraží a tak se mi nechtělo zpět do garáže pro auto, neboť z nádraží to mám dom jen 15 minut. Poznatek je asi takovej, že v šalině večer zima jak v rusku a táhlo tam, v trolejbusu něco pořád nechutně vrzalo a sedl jsem si za prostřední dveře a to byla chyba, táhlo tam uplně šíleně, průvan na hlavu jak hrom, že jsem si musel jít stoupnout jinam. Cestou dom z nádraží v osmičce jsem stál na schodech a mačkal se u dveří kde opět táhlo, na Soukenické většina vystoupila, sedl jsem si a padal mi sníh na hlavu, když jsem hledal kudy, zjistil jsem že v posuvných větracích okénkách byla stžena guma a tama jak chumelilo tak to padalo na mě, tak je lepší to auto? V teple? V pohodě? Myslím, že ano.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2017 11:24 

Příspěvky: 60
Od: 13 zář 2016 09:04
JJ, ony ty auta mají vliv docela slušnej, tuším že podíl na aktuální smogové situaci mají okolo 30% (možná se ale pletu), což je dost.

Takže čím méně aut bude ve městě jezdit, tím lépe. Ale zase nemá smysl auta vymýtit za každou cenu, protože požadavky na dopravu jsou natolik různorodé, že je často lepší, když si to daný člověk pořeší autem, než aby "kvůli němu" musel jet autobus.

Jinak MHD má taky dopad na své okolí - krásnou ukázkou byly protesty obyvatel "kouzelných" Medlánek proti zajíždění A65, nebo výsledek současné ankety proti prodloužení 12ky k zámeckému parku.


Naposledy upravil xcav8 dne 31 led 2017 12:01, celkově upraveno 1
toto bolí


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 led 2017 19:55 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6489
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Před časem jsem slyšel rozhovor s nějakým odborníkem na ČRo a ten vyjmenovával příčiny aktuální smogové situace v některých městech. Auta na ní mají nezanedbatelný podíl, navzdory tomu, co píše Čeža. Nicméně se na tom podílí i "podnebí a počasí", s čímž nic moc neuděláme.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 led 2017 19:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3638
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
mceza píše:
Navic posledni studie ukazuji, ze auta smrdi minimalne. Ve mestech je daleko vetsi prumysl a prach a jine castecky z toho, ze proste fungujeme...


To s těmi auty se mi nezdá, při velikosti dopravy a vzrůstající množství aut v jednotlivých městech problém s exhalacemi právě z aut být musí.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 led 2017 19:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
No prave ze vim. Ale muj Euro 6 benzin je pry spatny a zly a mel by se zakazat... :roll: :roll: :roll:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 led 2017 19:43 

Příspěvky: 833
Od: 28 čer 2014 21:40
Kdybyste viděli, co bordelu vyprodukuje stejnosměrnej motor s uhlíkama, kolik prachu zvíří eMGéčko a kolik sajrajtu se obrousí z troleje a z kolejí, z kotoučových i bubnových brzd autobusů, tramvají i trolejbusů... :mrgreen:

_________________________________
20 LET úspěšného provozu 21Tr v Brně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 led 2017 19:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4738
Od: 23 dub 2010 00:41
Bydliště: BRONX
JJA píše:
Problém je, že emise z těch lodí nebo elektráren většina z nás nedýchá (pokud nebydlí u té elektrárny nebo necestuje na té lodi), kdežto auta nám ty škodliviny z výfuků vypouští přímo pod nos. Tím ovšem ty lodě atd. nechci nijak ospravedlňovat.



Jenze to je extremne omezeny pohled. Ovzdusi je vsech a problemem neni ten smrad, ale skodlive latky...

Navic posledni studie ukazuji, ze auta smrdi minimalne. Ve mestech je daleko vetsi prumysl a prach a jine castecky z toho, ze proste fungujeme...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 led 2017 19:19 
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6489
Od: 26 říj 2005 00:04
Bydliště: Brno-Královo Pole
Richie píše:
Takže se aspoň snažím dělat co můžu @mceza - třidím odpad na maximum, nepoužívám auto, v rámci možnosti se snažím kupovat potraviny bez palm. oleje, atd. atd. Ale o tom tady nemá smysl psát.

Tohle dělá málokdo, respekt.

Já zatím dávám sobecky přednost efektivnímu využití svého času na úkor ovzduší.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 led 2017 19:01 

Příspěvky: 432
Od: 16 led 2015 11:18
mceza píše:
Ja bych se doporucil zamerit na daleko horsi ekologicke problemy nez jsou vyfuky automobilu... V dobe hromadne likvidace pralesu, zaoceanskych lodi na mazut a jina svinstva, vystavbe uhlenych elektraren a obrovskemu mnozstvi dalsish odpornych veci je vyfuk automobilu vazne to nejmensi, proti cemu by se melo bojovat.


Problém je, že emise z těch lodí nebo elektráren většina z nás nedýchá (pokud nebydlí u té elektrárny nebo necestuje na té lodi), kdežto auta nám ty škodliviny z výfuků vypouští přímo pod nos. Tím ovšem ty lodě atd. nechci nijak ospravedlňovat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 zář 2019 10:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]