Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Hromadná vs. individuální doprava
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=1107
Stránka 1 z 5

Autor:  morgul [ 10 srp 2023 07:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Znám mimobrněnské, kteří se do Brna autem bojí, moc světelných křižovatek, složité parkování apod. Takže vždy parkují na okraji a pak MHD. U mě např.při cestě do Prahy rozhoduje o využití vlaku/auta jednak čas potřebný na cestu (2.30 door-2-door autem vs. 30 minut MHD, 2.30 vlak, 30 minut MHD), jednak to, jestli se ještě v cílové destinaci někam přemisťuji, nebo mám jednání jen na jednom místě. Když jezdily vlaky přes Vysočinu, už to bylo v jednom dni nezvládnutelné, jet >4 hod ráno MHD+vlak+MHD, pak jednání a pak zase >4hod zpět. Teď přes Č.Třebovou se to jakš takš dá...

Autor:  pepola [ 09 srp 2023 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

V takových dnech jako dnes, kdy "chčije a chčije" (pan Komárek), k tomu navíc přibývá funkce aut jako "plechových deštníků".

Autor:  mnadenicek [ 09 srp 2023 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Pravda je, že v dotaznících o používání P+R okolo Brna je často (snad až příliš často) uváděna právě ta negativní motivace. Takhle parkovat někde v ##MLUVÍM SPROSTĚ## u nádraží a přelízat do vlaku se velkému počtu užovatelů lidem nechce, ale jsou k tomu (parkování, kolony, modrý zóny) donuceni. Kdyby ale nebyly kolony a jejich pracoviště nabídlo parkování, tak jedou pravděpodobně autem.

Autor:  Robert [ 09 srp 2023 09:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Jenže to jsou lidi, co nemají problém VHD využít. Ti tento systém využívají standardně, nepotřebují k tomu novou uzavírku. Některé ale nepřesvědčí ani hodinová kolona každý den.

Autor:  JaKo [ 09 srp 2023 08:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

TMB píše:
Tak za jistých okolností to fungovat může. Příměstské vlaky kolem Prahy jsou plné i cestujících, co auty přijedou k nádraží, tam zaparkují a dále jedou VHD. Protože popojíždění v kolonách a hledání místa na parkování v Praze je horší volba.


Na nádražích u linek S2 nebo S3 to je taky tak. Třeba v Zaječí nebo Bílovicích a dalších....

Autor:  TMB [ 08 srp 2023 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Tak za jistých okolností to fungovat může. Příměstské vlaky kolem Prahy jsou plné i cestujících, co auty přijedou k nádraží, tam zaparkují a dále jedou VHD. Protože popojíždění v kolonách a hledání místa na parkování v Praze je horší volba.

Autor:  OndraS [ 08 srp 2023 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Myslet si, že když zablokuju (ať už opravama, "zklidněním" nebo zesložitěním) trasy pro auta, lidi přelezou do MHD, je často opakovaný omyl. Takhle to prostě nefunguje.

Autor:  Richie [ 08 srp 2023 10:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

A pak že Brno nedělá nic proto, aby dostalo lidi do MHD! sarcastic

Jen tak dál! (jako proč ne,že? :D)

Autor:  JaKo [ 08 srp 2023 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Odposlechnuto dnes v ranní osmičce: "dnes jedu poprvé šalinou, autem do práce můžu jet několika cestami a všechny jsou buď rozkopaný nebo zavřený, včera jsem jela kolem Zvonařky 40 minut...."

Autor:  Cracatit [ 25 říj 2017 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

A pak tu pro cyklisty často chybí rozumný způsob, jak překonat hlavní tepny (Olomoucká, Vídeňská) a další.

Autor:  Cracatit [ 25 říj 2017 15:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

V kombinaci s cyklobusem to není takový nesmysl, ale zase jen někam, do Kohoutovic asi nikdy nepojedou davy cyklistů na rozdíl od Vinohrad a Líšně nebo těch Obřan, kudy se dá pokračovat do Bílovic a dál.

Autor:  morgul [ 25 říj 2017 08:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

A nějako se tu zapomnělo na poštu Brno 2, kam určitě všichni jezdí posílat balíky a vyzvedávat je tramvají. Nebo další instituce, například já jsem klientem mBank a často tam jezdím něco vyřizovat - je to jediná brněnská pobočka s hypotečním centrem a je na Nádražní. A ne, dokud nebudou všechny vozy MHD čisté, klimatizované, v zimě dobře vyhřáté a dokud budou muzelního stáří, raději pojedu autem... PS: pořád tu někdo mluví o cyklistice - Brno není placka, davy cyklistů v oblecích a kostýmcích, co si to hezky zvesela v podzimních plískanicích šlapou do Kohoutovic, na Lesnou, Vinohrady, do Líšně, Kamenný Vrch nebo do Obřan, to mě fakt baví... Jestli se někdo snaží srovnávat Brno s Holandskem, tak nás čeká fakt veselá budoucnost:)

Autor:  Cracatit [ 24 říj 2017 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Hm, představa šesti pruhů v jednom směru na Kolišti u Cejlu mi pmi přijde celkem brutus. sarcastic :oops:

Autor:  M [ 24 říj 2017 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Tin: třeba já jezdím často na Maliňák, kde parkuju před magistrátem u zastávky šaliny jak je ta jednokolejka, jedu vždy přes Nádražní, nemám zájem stát věčnost na okruhu, navím na Jezuitské mám babičku a dědu takže jezdím i tam a zase přes Nádražní, je to nejrychlejší a nejpohodlnější, často vozím babičku a dědu na chalupu nebo k doktorům, opravdu tam nepojedu šalinou. Věřím, že nejsem sám kdo má důvod tam jet.

Autor:  goldfinger [ 24 říj 2017 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Kapacitu úseku mezi Nádražní a Moravákem bych rozhodně nepodceňoval. Nezapomeňte, že od Nových sadů/viaduktu po Moravák nejsou žádné semafory, takže provoz může jet plynule, zatímco na okruhu musíte přejet přes tři světelně řízené křižovatky.
Poměrně zásadním negativem opatření je i to, že by zhoršilo dostupnost východní strany historického jádra.
Poměrně radikálním řešením by mohlo být zjednosměrnění MMO od Žerotínova nám. po Cejl nebo až po Křenovou po směru hodinových ručiček, přičemž protisměr by mohl využívat právě Benešovu, ulici Za divadlem a Rooseveltovu. Tím by se zjednodušilo uspořádání křižovatek v tomto úseku a zrychlila doprava. Ve Vídni takto funguje Ringstrasse. Kapacitní protisměrná komunikace a la Vordere Zollamtstrasse však v Brně chybí.

Autor:  Jakub S. [ 23 říj 2017 23:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Vzhledem k tomu, jakou kapacitu tato zkratka má (zlomková oproti okruhu), nevnímám, že by měl být MMO výrazně přetíženější než nyní. Tranzit měl být z Nádražní ulice vyloučen již dávno.

Autor:  Ondra K. [ 23 říj 2017 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Ano většina IAD, která jede přes Nádražní a Nové Sady je tranzit, jenže je to taky do určité míry odlehčení k přetíženému okruhu. Pokud všechny auta naženeme na okruh, tak se situace na okruhu ještě zase zhorší. Asi není třeba moc připomínat, že každá další komplikace na okruhu má fatální následky na provoz okružek, trolejbusových linek 25, 26 a spol. Takže ve finále to bude víc škody, než užitku.

Autor:  Tin [ 23 říj 2017 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

A to ti řidiči jezdí z Maliňáku na Nové sady? A nikam dál? Já předpokládám, že jede třeba od Maliňáku směrem přes Nové sady a pokračuje někam dopryč. Takže se chudáček nemusí nikde otáčet, aby se dostal na NS, ale prostě pojede jinudy a NS se úplně vyhne. [edit: mělo to být v opačném směru, zrovna v tomhle to půjde i ponovu, ale doufám, že myšlenka je jasná]

Třicítka už tam defakto je teď, takže tím nikomu nevzniká žádná újma.

A vydělají na tom ti, kteří opravdu vezou někoho na vlak, protože tam nebudou překážet jenprojíždějící.

Jo kdyby se otevřely podchody k tescu, zametlo se tam (a trvale hlídal pořádek jako před nádražím), pokladny daly do podchodů... to by se to potom cestovalo.

Autor:  Robert [ 23 říj 2017 14:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Bojim se, ze nic, ze je tak blby.

Autor:  M [ 23 říj 2017 14:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Tady o tom píší: https://www.novinky.cz/vase-zpravy/jiho ... apeni.html
Výsledek bude, že se řidiči budou otáčet do protosměru, objízdná trasa, Úzká, Koiliště atd věčně stojí, nyní bude stát ještě víc? Co ten Holan bere?

Autor:  Mouka [ 23 říj 2017 13:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Taky jsou oblasti, odkud se jinak než autem (třeba o víkendu) na nádraží ani dostat nedá.

Autor:  Robert [ 23 říj 2017 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Az na to, ze ty se na to hlavni nadrazi dostanes v pohode bez prestupu, jsi mlady, silny, neodvazis tam babicku atd.

Autor:  Richie [ 23 říj 2017 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Nenapadlo, taky nebydlím v Brně ale na venkově a tak to prostě je, že když jedeš z jedné strany kraje an druhou, tak ti to nepojede hned. Nebo obecně když bydlíš na venkově, tak z Brna to nepojede hned. Je to daň za levnější bydlení.

Autor:  Robert [ 23 říj 2017 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

Richie píše:
Když už někdo jede na nádraží, tak snad i na to nádraží jede veřejnou dopravou, ne?

Napadlo tě někdy, že se lidé nechají na to nádraží odvézt, popř. z něj přivézt, aby nemuseli tahat zavazadla? Že ne každý jede z Brna, a několikrát přestupovat, nebo taky hodinu čekat, než mu to pojede, se mu nechce?

Autor:  M [ 23 říj 2017 08:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hromadná vs. individuální doprava

podle googlu ( v Hradci jsem na nádraží nebyl ) ten Hradec není čistě pěší zóna kam by se vůbec nedalo dostat autem, jsou tam parkoviště a dá se tam zajet, pěší je jen ten kousíšek u vchodu, kdežto v Brně by se tímto nádraží uplně odřízlo od individuální dpravy, to by bylo hodně špatně. Navíc zmíněný podchod od Tesca, nezlobte se,ale tudy jde každej jen, protože musí, kdo může se tomu místu vyhne, je to tam hnus nechutnej.

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/