Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 231 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 17 dub 2018 18:37 

Příspěvky: 1326
Od: 04 bře 2012 23:26
goldfinger: Mám rád takovéhle tvrzení. Informace, co je těžce závislá na kontextu, ale na ten se ****. Jasně.
Sólo T3 do Brna stačí.
…na linku 10. Před prodloužením. O víkendu. Během prázdnin.
Ach jo.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 dub 2018 13:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1722
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Hlavně 15T je v modulárním provedení (každý článek má extra rozvaděče apod.), takže by neměl být problém dva tříčlánky operativně přespojovat na jeden dvoučlánek a jeden čtyřčlánek.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 dub 2018 10:14 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1535
Od: 07 dub 2006 09:03
Pro Brno by úplně stačila 15T v cajzlovském provedení, tedy tříčlánková.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 21:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3645
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Cracatit píše:
Chce to přemýšlet koncepčně a že se nevejde čtyřicetimetrový had do vozovny? A kde teda stojí spojené LF2+LF pro jedničku, že by na těch samých kolejích, kde by stál ten dlouhý celistvý "had" :-?


Do vozovny na obyč stání se vleze, ale co v dílnách, servis, kontrola, údržba? Souprava Varií se dá rozpojit, tohle (míním 15T) nikoliv. Popravdě nevím, jestli přebudování pisárecké vozovny počítá s výstavbou delších kanálů pro potřeby případných kapacitnějších šalin. Docela by se to nabízelo, pak by pořízení delších šalin v zásadě nic nebránilo.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 21:01 

Příspěvky: 1124
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Když to řeknu upřímně, radši bych šel cestou třeba dvaceti 15T a podobně velkých šalin a koupil něco obousměrného aspoň v pár kusech, než se vydávat cestou Olomouce a kupovat nějaké LF/O, případně LF2/O. A to mám Varia jinak celkem rád, když zrovna nejedou sloním krokem s ploškama na předním nebo prostředním podvozku.
Chce to přemýšlet koncepčně a že se nevejde čtyřicetimetrový had do vozovny? A kde teda stojí spojené LF2+LF pro jedničku, že by na těch samých kolejích, kde by stál ten dlouhý celistvý "had" :-?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 20:04 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5548
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Osobně, si myslím, že adekvátně kapacitní dlouhá dvouvozová souprava udělá srovnatelný užitek jako dlouhá celistvá tramvaj.

Dovedu si představit stav kdy se tramvaje o délce cca 20 m pořídí v jednosměrné jednostranné a jednosměrné oboustranné
variantě a z těchto vozů a pak se z nich podle potřeby budou sestavovat dlouhé jednosměrné a obousměrné soupravy. Případně by se dala pořídit obousměrná oboustranná varianta jako méně kapacitní varianta dlouhých obousměrných souprav.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 19:16 

Příspěvky: 1326
Od: 04 bře 2012 23:26
goldfinger: Jestli si myslíš, že se někdo z nás dožije (něčeho jako) jednodílné, 4 nebo 5 článkové verze 15T (v plné palbě), tak jsi na omylu.
To dřív bude kolonie na Ganymédu vyhlašovat nezávislost, než se tohle stane.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 19:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2660
Od: 07 kvě 2008 20:25
Bydliště: Brno-Žebětín (Kamechy)
Pánové uvědomte si v případě linky 1 že se za čas protáhne na kamechy. A bude potřeba souprav kategorie 2xLF2....
Vůz o délce aspoň 40m je nereálny vzhledem k velikosti (malosti) vozoven....

_________________________________
9 z 10 staro-novejch mechošů doporučuje piercing:-P (aktualně jich mám na těle víc jak 20....)
certifikovaný piercer


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 18:01 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1535
Od: 07 dub 2006 09:03
Máme maximální teoreticky možnou délku nástupišť na 1. - 4. koleji, od vexle k wexli, na který se musíme vejít (pokud bychom nějak stavebně upravili vlezy a výlezy do a z podchodu. Poznámku o neprůchodnosti zvyšování kapacity prodlužováním souprav považuji za velmi správnou.
Na druhou stranu současná podoba d1 je jen do té doby, než se pořídí nějaké vozy s klimou (15T?). Pak by se uvolnilo hodně vozů LF2 i LF na jiné linky, zejména na d12 (a 13T z d12 by mohly jít tam, kde si o nich dnes zatím mohou jen zdát.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 16 dub 2018 14:40 

Příspěvky: 1191
Od: 10 bře 2010 18:00
Bydliště: BRNO-Řečkovice
Zdeněk....myslím, že těch spojů vhodných na posílení je mnohem víc, než jen ráno "pár spojů" ve špičce. V centru je to hodně využívaná linka, neboť jde o rychlé spojení České s hlavasem nebo hlavním centrem, jako třeba Zelný trh (záměrně nemluvím o 9, která má tu zastávku Česká dál a tak jde logicky většina přestupujících z linek 12/32,4,6 apod., spíše na 4). Ze směru z Obřan jde bohužel o problém, díky přecpanosti aut kolem kasáren, takže v době nevýlukové je jediná linka 4, která "jakžtakž" pravidelně jezdí do Obřan (75 jezdí opravdu nepravidelně, jen spoje, co mají v OBŘ pauzu, jedou víceméně na čas).Směrem na nám. Míru to jezdí taky vytížené ráno směrem tam a dopoledne i odpoledne směrem na centrum, kvůli studentům, kteří tím směrem (nebo zpět) jezdí. A pořád mi připadá vypravovat 13T na 4, která je trochu využívanější a hlavně jezdí více než půlku trasy samotná, logičtější a i ekonomicky výhodnější než je vypravovat na 5. Tím neříkám, aby najednou jezdily na d-4 2xT3 v intervalu 4-5 minut, ale pořád by byl lepší proklad 13T s K2 (variantně Anitra nebo záložně 2x T3, v případě nedostatku K2), než současná situace. :-)
Edit: Co se týče pořizování kapacitnějších vozů, tak tuto otázku by bylo taky potřeba řešit, protože město se pořád rozrůstá a ten typ dopravy "svážet většinu bus linek na tramvajové", bude brzy narážet na kapacitní problém zdejších tramvají.

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 14:27 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5548
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Naxashi: Nemyslím si, že by se to plánovalo, ale jeden nikdy neví, co přinese budoucnost. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 13:44 

Příspěvky: 1326
Od: 04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Oh, toho jsem si asi nevšiml.
OK, tak to jsem zvědav.
Pokud by bylo plánováno nasazení těchto na 1, tak by to dávalo i smysl.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 13:27 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1722
Od: 01 srp 2006 14:13
Bydliště: Bezkov
Ještě mě napadá následující věc: Pokud chceme dlouhé tramvaje od Pragoimexu, který je nevyrábí, bo mu to Schade zatrhla, tak je zde možnost koupit analog LF2 (Ať už VarioLF2+, VarioLF2 IN) a po několika letech udělat reko na LF3 přidáním středního NP článku.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 12:22 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5548
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Ohledně posilování d-2 a d-4 zapomínáte na vyčerpanou kapacitu 1. a 2. koleje Hlavního nádraží. Posílení obou linek do souprav při zachování intervalu 5 minut ty zastávky už těžko poberou a díky delším vozům se akorát ještě prodlouží zpoždění při čekání na uvolnění nástupišť. Buď by se celodenně musely citelně prodloužit intervaly, nebo nějak zásadněji upravit linkové vedení.

Naxashi: V zadání je požadována spřahovatelnost vozů do jednosměrných dvouvozových souprav.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 11:09 

Příspěvky: 1326
Od: 04 bře 2012 23:26
Jak tu diskuzi tady čtu, tak si říkám, že všichni tak nějak máte pravdu. Zejména to snižování kapacity (resp. nedostatečná), zpoždění (jen mě pobavil předpoklad, že jeden spoj se zpozdí a pak za sebou jedou 2. Ah, kde jsou ty časy, kdy to tak bylo. Aneb, koukněte na 67, 44/84 apod.), nepravidelnosti…
Anítru jsem na 1 zažil. A jel tím. Protože moje štěstí. Díky bohu jen 2 zastávky, ale byla to jízda mého života. Jen…ne v tom dobrém slova smyslu.
Na těch stránkách jsem neviděl nějaké požadavky například na možnost spojování, nebo dokonce PX. Pokud má někdo další informace, nechť nasdílí. Říkám si ale, že to by bylo vcelku fajn.

_________________________________
BANH síť fiktivního MHD Sokolov:
Metro: A, B, C, D; Tram: 0–19; Trol: 20–49; Ebus: 50–99.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 10:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1240
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Někteří se za to na mě budou zlobit, ale já si d-4 mimo špičku v delším intervalu představit dokážu (a ostatně jsem to už v minulosti také navrhoval). Samozřejmě s tím, že by se vytvořily nějaké rozumné proklady s d-2 mezi Cejlem a hlavákem a hlavně s d-9 v centru. Protože to je základní předpoklad toho, aby d-4 v delších intervalech fungovala, ne jako je to teď, kdy d-9 a d-4 jedou těsně za sebou a pak je dlouhá pauza. To prostě nefunguje.

A to, že se v okrajových částech vozí po většinu dne vzduch, je naprosto normální. Kapacitu je nutné měřit v nejvytíženějších úsecích, tedy v centru a tam d-2 a d-4 často nestíhají. Něco jiného je d-5, tam K2 prostě patří a 13T tam jezdí jenom proto, že není dostatek „kádvojkových“ nízkopodlah. Ale kupovat kvůli d-5 nové tramvaje kapacity K2 či ještě menší, mi přijde jako větší plýtvání, než nasazování 13T na kádvojkové linky.

A nedávno jsem zažil dvouwanu na d-3 na dvojčetím kurzu. Někdo možná ocení, že mu přijela na negarantovaném spoji nízkopodlaha, ale mě takovéto snížení kapacity nepřijde rozumné, zejména když to bylo v už počínající odpolední špičce.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 09:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 892
Od: 15 čer 2004 19:24
peno: Zdeněk má pravdu. Jako řidič taky ví, jak to každý den na linkách vypadá. Před výlukou byl nedostatek K2. 2xT a 13T jezdily i na d-11 a přejížděly večer na kurzy, kde mají být K2 díky nižší kapacitě. Pokud se na d-6 K2 objevila, tak neplánovaně, protože zrovna nebylo nic jiného po ruce. Ono se i stávalo, že tam nebylo vůbec nic na výměnu. Ale i v tomto momentě byla minimálně jedna souprava na d-11.
D-9 a d-3 jsou momentálně přes den komplet v soupravách a 13T. Ráno tam jako posily přejíždí K2 z jiných linek,na které se pak vrací.
A argumenty pro nákup nových nízkopodlažních vozů kategorie K2 můžu jen podepsat. Opravdu tady někteří asi nemáte ani páru o vozokilometrech a stavu vozového parku. Nasazení kapacitnějších vozů musí taky někdo zaplatit. Pokud ne, omezí se provoz jinde, jako se to stalo nedávno s prázdninovým provozem. A to nemluvím o tom, že kategorie 2xT je na některých linkách po 90% dne neekonomická. Už teď vozíme v sedle v 13T a soupravách vzduch do Štefánikovy čtvrti a do Modřic. O víkendu s 13T ani nemluvím. Jiná varianta je tedy nasadit 2xT/13T třeba na d-4, ale protáhnout intervaly v sedle. A to tady asi nikdo nechce.


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 08:54 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1265
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
. . . pouze pohledem do vypravenosti lze zjistit, že před červnem na d-6 byly K2 jen o víkendu, případně při kalamitě, kdy bylo sólo na d-2 a na d-1 anitra... Ona d-6 hlavně přešla komplet do dvojic spolu se zavedením zajíždění medláneckých vozů do Pisarek a opačně.
Mimochodem, proč by nemohly jezdit velkokapacitní vozy na d-12 kvůli Zvonařce? Vejdou se tam pohodlně tři dlouhé soupravy, což v Komárově šlo jen kdyby první souprava na pravé koleji zajela až za námezník, a že by nutné přejetí označníku na Zvonařce byl tak zásadní problém? Navíc se tam občasně vyskytují i teď..

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 08:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1265
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Ono je úplně jedno jaký je reálný rozdíl oproti papírovému, když se hledí jen na papírový. Ta 10 v K2 se tu již řešila, hold se rychle zapomíná.
Je fajn že se řeší že třeba za deset let bude Kampus a spol, ale d-12 posílit nepůjde, jelikož je tam aktuálně výluka..

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 08:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1240
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Líšeňka v K2? To vážně? Tak to je snad dobře, že to nevyšlo, protože to by bylo maso :-x
A trvám si na tom, že K2 byly na d-6 už před loňským červnem. Od června jsou tam, pravda, pravidelně, ale už před tím se tam objevovaly. Sám jsem zažil a ne jednou.
A znovu, o kolik je reálně (ne papírově, protože papír snese vše) K2 či Anitra levnější, než dvojče či 13T, aby bylo nasazování dvojic či 13T na d-4 až tak neekonomické?
A dvakrát 20 m? To může v současném stavu tramvajové infrastruktury v Brně tak maximálně na d-1. Už ani na tu d-12 ne, protože Zvonařka. Pravda, kdyby se d-1 převedla na dvojice K2 ekvivalentních tramvají, uvolnilo by to dost jednowan, které by se pak mohly spojovat do dvojic. Ale je toto ten správný postup? Já si tím jistý nejsem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 06:36 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1265
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Kdo ste četl zadávácí dokumentaci tak určitě vidí, že i s 20m vozy lze posílit provoz. Stačí je dát do dvojic místo T3 a ty T3 poslat místo K2... Jak jednoduché

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 04:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1265
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Ok, tak ať je to přesné, K2 na d-6 od výluky u Viaduktu, tedy červen.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 15 dub 2018 04:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1265
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Líšeňka je pčítána s K2 ve špičce po 10 minutách tak s tím nečarujte. Nasazovat na d-4 kvůli několika málo spojům ráno dvojice 13T je ekonomický nesmysl. Mimo jiné ty vozy na to nejsou, což je úplně jednoduché pochopit. K2 Jsou na d-6 až od výluky, taky se to tu mohutně řešilo.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 dub 2018 22:55 

Příspěvky: 1191
Od: 10 bře 2010 18:00
Bydliště: BRNO-Řečkovice
A to do toho chtějí vystavět TT na Kampus, kam přesměrují 8 a 6 bude muset komplet pak minimálně komplet do dvojic. Také ta Líšeňka do toho vypravení celkem zasáhne (pochybuji, že tam bude interval 5 minut s K2).

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 14 dub 2018 22:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1240
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Já bych jenom dodal, že K2 na d-6 byly naprosto běžné už před výlukou d-4. Vlastně, myslím, že se tam začaly objevovat pravidelně po té, co byla půlka d-2 převedena do dvojic. Je zjevné, že už tenkrát někdo tu celkovou potřebu dvojčat blbě spočítal a doplatila na to d-6. Takže mi nikdo neříkejte, že v bezvýlukovém stavu je dostatek dvojic. Není! Nemluvě o tom, že ta d-2 by si zasloužila být komplet ve dvojicích, stejně jako zde zmiňovaná d-4. A ani nechci domýšlet, co by nastalo, kdyby se realizovala Líšeňka, kde by nejspíš byly potřeba další dvojčata. Takže tak. Než kupovat další K2, raději se zaměřit na kapacitnější vozy, s výhledem jejich nasazení na kádvojkové linky, než aby tomu bylo naopak. Toť můj názor.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 231 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 říj 2019 14:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]