Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Výběrová řízení a veřejné zakázky
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=9&t=1052
Stránka 2 z 10

Autor:  bugear [ 10 dub 2019 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jakub S. píše:
(patrně celkové náklady podělené počtem vozů).

Já to chápu jako celkové náklady na podcelek vybudování nabíjecích míst, takže žádné dělení počtem vozů.

Autor:  M [ 08 dub 2019 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Tak to je teda mega rozpětí. Záleží asi na tom, co vše do toho kdo napočítal a co nabízel, protože vozy jako takové se zas až o tolik cenou neliší.

Autor:  Jakub S. [ 08 dub 2019 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ty nabídky elektrobusů se lišily doopravdy diametrálně. Nejlevnější 6,72 milionu a nejdražší 38,84 milionu (patrně celkové náklady podělené počtem vozů). Nejdražší nabídka je tedy naceněna na 6-násobek té nejlevnější. Požadovaná cena u střední nabídky nebyla zveřejněna (bylo udáno rozpětí nejnižší-nejvyšší). Odhadované náklady byly 15,25 milionu na 1 vůz.
Nabídku podaly firmy SOR, Škoda Eletric a KAR Group.

Celkem by mě zajímalo, s čím se tam hlásil KAR (pokud se tváří jako dealer IVECO)...

Autor:  M [ 08 dub 2019 08:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Nevím jaké byly cenové nabídky, ale většinou vyhrává ta nejnižší. Takže pokud se přihlásil minule ten správný uchazeč a byl sám, nebyl problém, pokud se teď přihlásili tří a cenové nabídky byly hodně od sebe a ten správný uchazeč nebyl nejlevnější tak by mohl být problém, tak se to zruší a vyhlásí znova, dokud ten správný uchazeč nebude nejlevnější či sám, tak bych to viděl. Ale třeba se strašně pletu.

Autor:  Tomáš N. [ 08 dub 2019 07:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Zajímavé, že u výběrka na 10 parciálů (26Tr) byl také jeden zájemce a tehdy to problém nebyl.

Autor:  Vario1523 [ 08 dub 2019 07:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

001MRY píše:
Tak jsem koukal jak pokračují výběrka na tech 25 trolejbusů a 16 elektrobusu a obě byla zrušena.

Výběrko na trolejbusy bylo zrušeno, protože se do něj přihlásil jen jeden zájemce - ŠKODA Electric

Výběrko na elektrobusy bylo zrušeno, protože se do něj přihlásili tři zájemci - SOR, ŠKODA a KAR group, kteří podali "nabídky ve výrazně odlišném cenovém rozpětí ve vztahu k technickým podmínkám". Zadavatel usoudil, že by z toho mohl být průšvih tak to výběrko pro jistotu stopnul.

Autor:  001MRY [ 06 dub 2019 07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Tak jsem koukal jak pokračují výběrka na tech 25 trolejbusů a 16 elektrobusu a obě byla zrušena.

Autor:  mnadenicek [ 26 říj 2018 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Mě spíš mrzí, že to nevyužije troleje, pode kterýma to bude jezdit, s tím, že by se někde vhodně rozšířily.

Autor:  Electrek93 [ 26 říj 2018 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jakub S. píše:
Kde se budou nabíjet spoje končící na Zvonařce?


V zadávací dokumentaci je podmínka dojezdu min. 50 km bez nabíjení, takže ať už budou končit kdekoli na trase, budou se nabíjet zase v Jundrově.

Autor:  Zdeněk [ 25 říj 2018 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Pokud město zkrácení intervalu zaplatí (jako že nezaplatí), tak mu bude jedno, jestli podnik má, nebo nemá řidiče.

Autor:  peno [ 25 říj 2018 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Zkrácení intervalu, když nejsou řidiči? Tak to asi jen velmi těžko. Leda tak na úkor jiné linky a to asi není zcela žádoucí.

Autor:  goldfinger [ 25 říj 2018 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

peno píše:
Což znamená, že minimálně pro příštích deset let můžeme na klouby nebo alespoň 15 m na a-67 zapomenout ](*,) Ale co já se vůbec divím, jsme přece v Brně. Tady se na pohodlí cestujících dlabe dlouhodobě. Ach jo.

Objednává se 16 vozů, takže je možné, že by se případně mohl zkrátit špičkový interval, což je lepší, než kapacitnější vozidlo méně často. A protože a67 je jedna z mála busových linek, co (v bezvýlukovém stavu) jezdí přes centrum, je chvályhodné, že bude bezemisní a aspoň o kousíček zlepší ovzduší v nejzatíženější části města (plus menší hluk, což ocení v Jobsku). Je třeba to vidět v souvislosti s pořízením parciálních kloubů pro Lesnou. Taky tam to zlepší jak samotnou dostupnost sídliště, tak zvýší kvalitu (méně hluku a zplodin). Tak, jako byl výrazný pokrok v plynofikaci busů, tak teď zažíváme docela prudký nástup elektromobility.Penovo kverulantství proto nechápu.

Autor:  peno [ 25 říj 2018 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ona se taky nabízí otázka kde budou končit spoje, které dnes končí v Komárově a předtím končily na Zvonařce po skončení výluky, protože pokud vím, tak se smyčkou na Zvonařce se už nepočítá ani pro autobusy. Proto se taky počítá se zachováním a-40 ke kampusu i po skončení výluky.

Autor:  Jakub S. [ 25 říj 2018 16:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ve zkratce:
- 16 vozů v délce 12 metrů
- minimálné obsaditelnost (5 osob/m2): 75 osob
- systém průběžného dobíjení na konečných v režimu 50' jízda + 15' nabíjení (v Jundrově a v Avionu vždy 2 stojany), konkrétní technologické řešení je na dodavateli (musí být připojení/odpojení v řádu sekund)
- systém pomalého (nočního nabíjení) v Medlánkách pro všech 16 vozů současně - připojení kabelem
- kapacita baterií musí být navržena tak, aby autobusy v režimu 50+15 měly denní dojezd minimálně 300 km a to i při poklesu kapacity baterií vlivem opotřebení na 80 % původní kapacity
- jinak dnes už standardní vybavení (USB zásuvky, klima/topení, 32" LCD, zatmavení skel+fólie atp.)
- zajímavostí je trasování - jako základní je uvažována trasa přes Černovické nábřeží a Masnou

Při dnešní vypravenosti 14 vozů v pracovní den se nabízí otázky: Bude mít elektrobus stejnou kapacitu jako klasický naftový? Kde se budou nabíjet spoje končící na Zvonařce? Nemělo být těch elektrobusů více?

Autor:  MtM [ 25 říj 2018 15:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Tak to je v Brně typické, na linky, které nejsou středem politických zájmů (jako expresní, či do průmyslových zón), tak na ně kašlat. Bohužel za tohle můžou kolikrát i jednotlivé radnice, je to tady takový začarovaný kruh.

Autor:  peno [ 25 říj 2018 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Což znamená, že minimálně pro příštích deset let můžeme na klouby nebo alespoň 15 m na a-67 zapomenout ](*,) Ale co já se vůbec divím, jsme přece v Brně. Tady se na pohodlí cestujících dlabe dlouhodobě. Ach jo.

Autor:  tohan [ 25 říj 2018 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

16 ks nových 12m elektrobusů, včetně nabíjecích zařízení do vM, smyčky Jundrov a ke stání v Avionu. V soupisu požadavků je uvedena uvažovaná trasa -> dnešní linka 67.

Autor:  Fantomas [ 31 črc 2018 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

No, sice se v těchto věcech moc neorientuju, takže nevím, jak závažné prohřešky to jsou, a které námitky můžou být případně smeteny ze stolu hned, ale zajímalo by mě, jestli u ostatních podobných staveb jsou taky podobné nesrovnalosti v takovém rozsahu běžné (je jasné, že nějakou formální chybu u takto komplikované stavby může člověk najít úplně vždycky) nebo jestli je v tom v tomto případě opravdu výjimečný bordel.

Autor:  goldfinger [ 31 črc 2018 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

http://edeska.brno.cz/eDeska/
Uveřejněno 25. 7.

Autor:  Fantomas [ 30 črc 2018 21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Je to někde k dispozici?

Autor:  bugear [ 30 črc 2018 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Pokud byl v řízení opravdu takový nepořádek, jak ho v odvolání popisuje, máme se ještě na co těšit a budeme rádi, když se za dva roky kopne.

Autor:  goldfinger [ 29 črc 2018 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Stát by i ty love do R43 nasypal,ale pořad tady je iracionální odpor par kverulantu (Firbas,Pálková).Pritom Bastr nema poradny napojeni nikam-na dálnici musí pres Komín a Zabiny nebo pres tu zmrsenou křižovatku u Baltisbergera a ma sever pres Jinacovice a Kuřim

Autor:  Cracatit [ 29 črc 2018 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ale co by to nešlo, úředníci stejně musí vypořádat všechny námitky a u některých prostě můžou říct, "podáno po lhůtě," nebo "podáno účelově," pak musí celou situaci pečlivě odůvodnit, jenom se bojí, že jim to shodí krajský soud, případně NSS. Vždycky je proto lepší počkat na uplynutí lhůty, co kdyby se někdo ještě přihlášil, aby to dotyčný referent nemusel psát desetkrát, když ty námitky stejně vypořádat musí. A co do přístupu veřejnosti ke stavebnímu/územnímu řízení se zákon měnil víckrát.
Bohužel stejně, i když úředník ty námitky vypořádá s tím, že v dokumentaci všechno dostal, normy stavba splní i přísnější a blablabla, tak stejně se musí počkat na doběhnutí lhůt.
S R43 bych to nespojoval, tam leží problém úplně jinde. Bolševik prostě postavil sídliště a až pak možná někdy chtěl dodělat silnici, než aby se to udělalo naopak. No a teď se lidi bojí, že to zasáhne do celkové kvality života na velkém sídlišti, plus by byl problém s hlukem při starém vedení "exteritoriální dálnice" dál na Ostopovice.
V současné době je tu prostě patová situace, buď dlouhý a drahý tunel, nebo nic, vítězí nic, protože stát nedá prachy a místní jinou variantu nepřijmou.

Autor:  Fantomas [ 28 črc 2018 16:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Finanční prospěch by z toho mohl mít leda kdyby dostal úplatek za to, aby si přestal stěžovat.

Každopádně by to chtělo něco provést s legislativou, protože není možné, aby kvůli účelovým odvoláním jednoho člověka stály stavby za miliardy a nepřímo ohrožovaly zdraví, mnohdy i životy (R43) tisíců lidí. Vždyť se to děje úplně u každé stavby. Taky by mě zajímalo, proč prostě úřad nemůže říct "námitka se zamítá", nějak to jednoduše odůvodnit a pokračovat dál. Je to neschopnost úředníků nebo je to prostě špatně nastaveno zákony?

Autor:  prototyp401 [ 27 črc 2018 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Akorát netuším, čeho chce dosáhnout? Finanční prospěch z toho přece nemůže mít žádný?
Pokud si chce pouze pohonit své ego, tak to je jasné psychická porucha a je společensky nebezpečný (protože blokace staveb má negativní důsledky na desetitisíce lidí denně).

Stránka 2 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/