Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Výběrová řízení a veřejné zakázky
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=1052
Stránka 6 z 11

Autor:  goldfinger [ 16 dub 2018 18:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Máme maximální teoreticky možnou délku nástupišť na 1. - 4. koleji, od vexle k wexli, na který se musíme vejít (pokud bychom nějak stavebně upravili vlezy a výlezy do a z podchodu. Poznámku o neprůchodnosti zvyšování kapacity prodlužováním souprav považuji za velmi správnou.
Na druhou stranu současná podoba d1 je jen do té doby, než se pořídí nějaké vozy s klimou (15T?). Pak by se uvolnilo hodně vozů LF2 i LF na jiné linky, zejména na d12 (a 13T z d12 by mohly jít tam, kde si o nich dnes zatím mohou jen zdát.

Autor:  MtM [ 16 dub 2018 14:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Zdeněk....myslím, že těch spojů vhodných na posílení je mnohem víc, než jen ráno "pár spojů" ve špičce. V centru je to hodně využívaná linka, neboť jde o rychlé spojení České s hlavasem nebo hlavním centrem, jako třeba Zelný trh (záměrně nemluvím o 9, která má tu zastávku Česká dál a tak jde logicky většina přestupujících z linek 12/32,4,6 apod., spíše na 4). Ze směru z Obřan jde bohužel o problém, díky přecpanosti aut kolem kasáren, takže v době nevýlukové je jediná linka 4, která "jakžtakž" pravidelně jezdí do Obřan (75 jezdí opravdu nepravidelně, jen spoje, co mají v OBŘ pauzu, jedou víceméně na čas).Směrem na nám. Míru to jezdí taky vytížené ráno směrem tam a dopoledne i odpoledne směrem na centrum, kvůli studentům, kteří tím směrem (nebo zpět) jezdí. A pořád mi připadá vypravovat 13T na 4, která je trochu využívanější a hlavně jezdí více než půlku trasy samotná, logičtější a i ekonomicky výhodnější než je vypravovat na 5. Tím neříkám, aby najednou jezdily na d-4 2xT3 v intervalu 4-5 minut, ale pořád by byl lepší proklad 13T s K2 (variantně Anitra nebo záložně 2x T3, v případě nedostatku K2), než současná situace. :-)
Edit: Co se týče pořizování kapacitnějších vozů, tak tuto otázku by bylo taky potřeba řešit, protože město se pořád rozrůstá a ten typ dopravy "svážet většinu bus linek na tramvajové", bude brzy narážet na kapacitní problém zdejších tramvají.

Autor:  Ondra K. [ 15 dub 2018 14:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Naxashi: Nemyslím si, že by se to plánovalo, ale jeden nikdy neví, co přinese budoucnost. :-)

Autor:  Naxashi [ 15 dub 2018 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ondra K.: Oh, toho jsem si asi nevšiml.
OK, tak to jsem zvědav.
Pokud by bylo plánováno nasazení těchto na 1, tak by to dávalo i smysl.

Autor:  MKzB [ 15 dub 2018 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ještě mě napadá následující věc: Pokud chceme dlouhé tramvaje od Pragoimexu, který je nevyrábí, bo mu to Schade zatrhla, tak je zde možnost koupit analog LF2 (Ať už VarioLF2+, VarioLF2 IN) a po několika letech udělat reko na LF3 přidáním středního NP článku.

Autor:  Ondra K. [ 15 dub 2018 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ohledně posilování d-2 a d-4 zapomínáte na vyčerpanou kapacitu 1. a 2. koleje Hlavního nádraží. Posílení obou linek do souprav při zachování intervalu 5 minut ty zastávky už těžko poberou a díky delším vozům se akorát ještě prodlouží zpoždění při čekání na uvolnění nástupišť. Buď by se celodenně musely citelně prodloužit intervaly, nebo nějak zásadněji upravit linkové vedení.

Naxashi: V zadání je požadována spřahovatelnost vozů do jednosměrných dvouvozových souprav.

Autor:  Naxashi [ 15 dub 2018 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jak tu diskuzi tady čtu, tak si říkám, že všichni tak nějak máte pravdu. Zejména to snižování kapacity (resp. nedostatečná), zpoždění (jen mě pobavil předpoklad, že jeden spoj se zpozdí a pak za sebou jedou 2. Ah, kde jsou ty časy, kdy to tak bylo. Aneb, koukněte na 67, 44/84 apod.), nepravidelnosti…
Anítru jsem na 1 zažil. A jel tím. Protože moje štěstí. Díky bohu jen 2 zastávky, ale byla to jízda mého života. Jen…ne v tom dobrém slova smyslu.
Na těch stránkách jsem neviděl nějaké požadavky například na možnost spojování, nebo dokonce PX. Pokud má někdo další informace, nechť nasdílí. Říkám si ale, že to by bylo vcelku fajn.

Autor:  peno [ 15 dub 2018 10:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Někteří se za to na mě budou zlobit, ale já si d-4 mimo špičku v delším intervalu představit dokážu (a ostatně jsem to už v minulosti také navrhoval). Samozřejmě s tím, že by se vytvořily nějaké rozumné proklady s d-2 mezi Cejlem a hlavákem a hlavně s d-9 v centru. Protože to je základní předpoklad toho, aby d-4 v delších intervalech fungovala, ne jako je to teď, kdy d-9 a d-4 jedou těsně za sebou a pak je dlouhá pauza. To prostě nefunguje.

A to, že se v okrajových částech vozí po většinu dne vzduch, je naprosto normální. Kapacitu je nutné měřit v nejvytíženějších úsecích, tedy v centru a tam d-2 a d-4 často nestíhají. Něco jiného je d-5, tam K2 prostě patří a 13T tam jezdí jenom proto, že není dostatek „kádvojkových“ nízkopodlah. Ale kupovat kvůli d-5 nové tramvaje kapacity K2 či ještě menší, mi přijde jako větší plýtvání, než nasazování 13T na kádvojkové linky.

A nedávno jsem zažil dvouwanu na d-3 na dvojčetím kurzu. Někdo možná ocení, že mu přijela na negarantovaném spoji nízkopodlaha, ale mě takovéto snížení kapacity nepřijde rozumné, zejména když to bylo v už počínající odpolední špičce.

Autor:  Honza [ 15 dub 2018 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

peno: Zdeněk má pravdu. Jako řidič taky ví, jak to každý den na linkách vypadá. Před výlukou byl nedostatek K2. 2xT a 13T jezdily i na d-11 a přejížděly večer na kurzy, kde mají být K2 díky nižší kapacitě. Pokud se na d-6 K2 objevila, tak neplánovaně, protože zrovna nebylo nic jiného po ruce. Ono se i stávalo, že tam nebylo vůbec nic na výměnu. Ale i v tomto momentě byla minimálně jedna souprava na d-11.
D-9 a d-3 jsou momentálně přes den komplet v soupravách a 13T. Ráno tam jako posily přejíždí K2 z jiných linek,na které se pak vrací.
A argumenty pro nákup nových nízkopodlažních vozů kategorie K2 můžu jen podepsat. Opravdu tady někteří asi nemáte ani páru o vozokilometrech a stavu vozového parku. Nasazení kapacitnějších vozů musí taky někdo zaplatit. Pokud ne, omezí se provoz jinde, jako se to stalo nedávno s prázdninovým provozem. A to nemluvím o tom, že kategorie 2xT je na některých linkách po 90% dne neekonomická. Už teď vozíme v sedle v 13T a soupravách vzduch do Štefánikovy čtvrti a do Modřic. O víkendu s 13T ani nemluvím. Jiná varianta je tedy nasadit 2xT/13T třeba na d-4, ale protáhnout intervaly v sedle. A to tady asi nikdo nechce.

Autor:  Zdeněk [ 15 dub 2018 08:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

. . . pouze pohledem do vypravenosti lze zjistit, že před červnem na d-6 byly K2 jen o víkendu, případně při kalamitě, kdy bylo sólo na d-2 a na d-1 anitra... Ona d-6 hlavně přešla komplet do dvojic spolu se zavedením zajíždění medláneckých vozů do Pisarek a opačně.
Mimochodem, proč by nemohly jezdit velkokapacitní vozy na d-12 kvůli Zvonařce? Vejdou se tam pohodlně tři dlouhé soupravy, což v Komárově šlo jen kdyby první souprava na pravé koleji zajela až za námezník, a že by nutné přejetí označníku na Zvonařce byl tak zásadní problém? Navíc se tam občasně vyskytují i teď..

Autor:  Zdeněk [ 15 dub 2018 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ono je úplně jedno jaký je reálný rozdíl oproti papírovému, když se hledí jen na papírový. Ta 10 v K2 se tu již řešila, hold se rychle zapomíná.
Je fajn že se řeší že třeba za deset let bude Kampus a spol, ale d-12 posílit nepůjde, jelikož je tam aktuálně výluka..

Autor:  peno [ 15 dub 2018 08:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Líšeňka v K2? To vážně? Tak to je snad dobře, že to nevyšlo, protože to by bylo maso :-x
A trvám si na tom, že K2 byly na d-6 už před loňským červnem. Od června jsou tam, pravda, pravidelně, ale už před tím se tam objevovaly. Sám jsem zažil a ne jednou.
A znovu, o kolik je reálně (ne papírově, protože papír snese vše) K2 či Anitra levnější, než dvojče či 13T, aby bylo nasazování dvojic či 13T na d-4 až tak neekonomické?
A dvakrát 20 m? To může v současném stavu tramvajové infrastruktury v Brně tak maximálně na d-1. Už ani na tu d-12 ne, protože Zvonařka. Pravda, kdyby se d-1 převedla na dvojice K2 ekvivalentních tramvají, uvolnilo by to dost jednowan, které by se pak mohly spojovat do dvojic. Ale je toto ten správný postup? Já si tím jistý nejsem.

Autor:  Zdeněk [ 15 dub 2018 06:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Kdo ste četl zadávácí dokumentaci tak určitě vidí, že i s 20m vozy lze posílit provoz. Stačí je dát do dvojic místo T3 a ty T3 poslat místo K2... Jak jednoduché

Autor:  Zdeněk [ 15 dub 2018 04:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ok, tak ať je to přesné, K2 na d-6 od výluky u Viaduktu, tedy červen.

Autor:  Zdeněk [ 15 dub 2018 04:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Líšeňka je pčítána s K2 ve špičce po 10 minutách tak s tím nečarujte. Nasazovat na d-4 kvůli několika málo spojům ráno dvojice 13T je ekonomický nesmysl. Mimo jiné ty vozy na to nejsou, což je úplně jednoduché pochopit. K2 Jsou na d-6 až od výluky, taky se to tu mohutně řešilo.

Autor:  MtM [ 14 dub 2018 22:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

A to do toho chtějí vystavět TT na Kampus, kam přesměrují 8 a 6 bude muset komplet pak minimálně komplet do dvojic. Také ta Líšeňka do toho vypravení celkem zasáhne (pochybuji, že tam bude interval 5 minut s K2).

Autor:  peno [ 14 dub 2018 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Já bych jenom dodal, že K2 na d-6 byly naprosto běžné už před výlukou d-4. Vlastně, myslím, že se tam začaly objevovat pravidelně po té, co byla půlka d-2 převedena do dvojic. Je zjevné, že už tenkrát někdo tu celkovou potřebu dvojčat blbě spočítal a doplatila na to d-6. Takže mi nikdo neříkejte, že v bezvýlukovém stavu je dostatek dvojic. Není! Nemluvě o tom, že ta d-2 by si zasloužila být komplet ve dvojicích, stejně jako zde zmiňovaná d-4. A ani nechci domýšlet, co by nastalo, kdyby se realizovala Líšeňka, kde by nejspíš byly potřeba další dvojčata. Takže tak. Než kupovat další K2, raději se zaměřit na kapacitnější vozy, s výhledem jejich nasazení na kádvojkové linky, než aby tomu bylo naopak. Toť můj názor.

Autor:  Ondra K. [ 14 dub 2018 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Nejblbější varianta by byla EVO 2, nebo obdobný Stadler NF2 pro Ostravu. Taková tramvaj kapacitně nahradí K2 možná tak na papíře, ale reálně rozhodně ne.

Autor:  MtM [ 14 dub 2018 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Zdeněk...ono to není jen ráno ze směru z Obřan (kde za to opravdu může IAD, když třeba 75 do Obřan kolikrát ráno skoro půl hodiny skrz kolony neprojede a tak lidé jdou radši ve většině na 4), ale i třeba ve směru na nám.Míru z HLN ráno, nebo odpo v opačném směru, pak si k tomu připočti i studenty třeba z Vranovské, které taky dokážou narvat několik spojů a hlavně ten průjezd centrem, tam se to taky značně zaplňuje. :-? A dále netuším, proč nevypravují na 4 alespoň částečně i 13T (mimo výluku), tak jako na 5.

Autor:  Staník [ 14 dub 2018 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Zdeněk... To určitě ale není vždy důvod, proč jezdí právě "4" přeplněná. Hlavní je dle mého mínění ten, že úsek Náměstí Míru - Hlavní nádraží je ve špičce maximálně vytížen studenty z celé řady škol, která se nachází po zmíněném úseku...

Autor:  Zdeněk [ 14 dub 2018 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

...ad zkapacitňování linek... ono by úplně stačilo zavádět preferenci MHD a usměrnit "IAD," když pak vznikají zpoždění tak je jasný, že jede ráno čtyřka narvaná, když před ní deset minut nic nejelo a za ní se táhne prázdná další čtyřka, co jede z mostu

Autor:  Rem [ 14 dub 2018 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Měla by to být náhrada za K2P

Autor:  MtM [ 14 dub 2018 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ondra K. píše:
Linky jako 4, 5 a 11 budou potřebovat K2 pořád


A právě proto je v Brně taková tramvajová doprava, jaká je. Místo, aby se linky zkapacitňovaly (a u 4 ve špičkách si to i žádá), tak se zde řeší, co nahradí tramvaje typu K2. A pak ještě, když vypadne kapacitnější vozidlo na jiné lince, pošle se tam kratší (místo toho, aby to bylo naopak), což asi nemusím připomínat jaký to má účinek. A o potřebě nových obousměrných vozidel ani nemluvím. Kačeny tu budeme držet nejlépe dalších 50 let? :-?

Autor:  Ondra K. [ 14 dub 2018 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Už to zmínil Zdeněk. Přebytek vozů K2 a nedostatek souprav je dočasný stav vyvolaný nasazováním KT8 na linku 4. V dlouhodobém horizontu je situace opačná, a 17 Aniter je naprosto nedostatečný počet. Linky jako 4, 5 a 11 budou potřebovat K2 pořád a systém Anitra jednou za 100 let a mezi tím kupa obstarožních K2 není dobrá věc.

Naopak v kategorii 30 m tramvají je nízkopodlažních vozů vcelku dostatek. Druhá věc je, že T3 jsou obecně mladší. T3R a T3P jsou relativně čerstvě po VP, nebo GO a aktuálně běží další kolo VP na T3G, takže potřeba náhrady není až tak akutní jako u K2, které vesměs dojíždí do další GO.

Autor:  Fantomas [ 14 dub 2018 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Té manuální plošině taky nerozumím. Proč to? Špatné zkušenosti se spolehlivostí elektrických plošin?

Stránka 6 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/