Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Výběrová řízení a veřejné zakázky
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=1052
Stránka 5 z 11

Autor:  MtM [ 24 kvě 2018 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Tu 55 bych v té trase ponechal z toho důvodu, že v dopoledních hodinách sváží plno cestujících z oblasti Juliánova ke Kauflandu nebo také slouží k návozu cestujících, co přijedou vlakem k nádru v Židenicích a jedou směr Mar.Údolí nebo ze SO do Mar.Údolí, protože je to absolutně nejrychlejší trasa. Leda, že by se na Novolíšeňskou prodloužila 27 a 55 se spojila třeba s 202 s tím, že na Novolíšeňské by byl přestup 27 -> 55.

Autor:  P. Haluza [ 21 kvě 2018 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Akorát teda k té 75 mě napadá, že ten jízdní řád už je tak dost nepřehledný. Zda by nebylo rozumné všechny spoje jedoucí jen v úseku Stará osada--Vozovna Slatina hodit pod linku 72, kde by ve špičce bylo navíc jen pár účelových spojů k Zetoru (nebo se závlekem přes Zetor).

Autor:  P. Haluza [ 21 kvě 2018 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ano, to s tou 202 je nejlepší řešení. Otázka je, zda zachovat propojení s linkou 151, tzn. že by část linky 55 obsluhovaly regionálky.

Autor:  Martan [ 21 kvě 2018 15:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

M píše:
Když nat tím přemýšlím, zachovat 55 je blbost, opravdu jen zkrátit na Jírovu, ta 58 pres Bělohorskou by mohla vadit, protože celá stará Líšeň by se nedostala na polokliniku viniční, takže 58 bych asi nechal jak je a kolem spalovny bych nechal jen linku 8, kolik tam vystupuje lidí z 55? S autobusem jsem tam nezastavil ani nepamatuju a pokud by chtěl někdo z Líšně na Bělohorskou tak může linkou 8 tak stejně jak na přestup na 75směr Slatina linkou 8 nebo k Dělňáku. Takže bych vše nechal jen v tom úseku 55 zrušil.

Nabízí se řešení dopravy po prodloužení trolejbusů na Jírovu následující:
55 Mariánské údolí - Jírova, případně dále - Horníkova - Strnadova - Prušánecká - Stará osada - Židenice, nádraží a 202 zrušit.
72 Židenice, nádraží - Stará osada - Dělnický dům - Bělohorská - Zetor, smyčka (jen účelové spoje cca 6, 15, 18 hod., zbytek řešit závleky linky 58 k Zetoru)
75 doplnit spoje Židenice, nádraží - Stará osada - Dělnický dům - Vozovna Slatina (reálně zachování současné obsluhy sídl. Juliánov, vynechání časů, kdy by byly vedeny spoje linky 72).

Autor:  M [ 21 kvě 2018 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

myslel jsem trolejbusovou trať, pokud by byla měnírna kontejnerová, tak ji tam jen dovezou a položí a ty wc jsou taky taková stavebnice šup dva tři...

Autor:  Zdeněk [ 21 kvě 2018 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Tak měnírnu a sociální zařízení za víkend nepostavíš.. Ne že by 15 měsíců byla krátká doba, nicméně pokud se to opravdu postaví, tak se tp už ztratí, se o tom mluví minimálně 15 let

Autor:  M [ 21 kvě 2018 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

jenatak: to jsem si říkal taky, ale zase, jsme v Česku, co tu netrvá věčnost? V japonsku by to měli za víkend sarcastic

Autor:  Janatak [ 21 kvě 2018 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Z jiného soudku, ukončení stavby do 15 měsíců od zahájení, není to poněkud dlouhá doba?

Autor:  P. Haluza [ 21 kvě 2018 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Pak se ještě nabízí propojení 55 s 202, resp. spojení pod jednotným označením linky 55. Pokud by tam byl interval 20 minut, nemuselo by to být zas tak špatné řešení. :mrgreen:

Autor:  M [ 21 kvě 2018 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Když nat tím přemýšlím, zachovat 55 je blbost, opravdu jen zkrátit na Jírovu, ta 58 pres Bělohorskou by mohla vadit, protože celá stará Líšeň by se nedostala na polokliniku viniční, takže 58 bych asi nechal jak je a kolem spalovny bych nechal jen linku 8, kolik tam vystupuje lidí z 55? S autobusem jsem tam nezastavil ani nepamatuju a pokud by chtěl někdo z Líšně na Bělohorskou tak může linkou 8 tak stejně jak na přestup na 75směr Slatina linkou 8 nebo k Dělňáku. Takže bych vše nechal jen v tom úseku 55 zrušil.

Autor:  Zdeněk [ 21 kvě 2018 08:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

... zachovávat 55 přes Rotreklovu? Tak k čemu tam mít ještě trolejbusy...?

Autor:  MtM [ 20 kvě 2018 20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Já bych klidně 55 nechal v aktuální trase jen se změnou,že bude jezdit třeba celý den jen po 20-minutách, třeba bez zajížďky na Jírovu.

Autor:  M [ 20 kvě 2018 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

xxx: já myslím, že jo, to by taky mělo být smyslem zavedení trolejbusu, já bych 55 nechal jen v úseku Jírova - Mariánské údolí, 58 bych poslal kolem spalovny místo 55. V sedlech je 55 stejně vedena jen k Zetoru, přitom tam nikdy nikdo nejede, většina vystoupí na Mifkove na 8 nebo na Novolíšeňské na trajf, takto by vystoupili na Jírove a hotovo.

Autor:  xxx [ 20 kvě 2018 17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Dojde pak k omezení provozu linky 55 v úseku Židenice, nádraží - Jírova?

Autor:  tohan [ 19 kvě 2018 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Vypsáno VŘ na stavební práce Prodloužení trolejbusové trati Novolíšeňská – Jírova, vč. měnírny Jírova. Nabídky mají být podány do 7. června, zahájení prací do 7 dnů od nabytí účinnosti smlouvy a ukončení pak do 15 měsíců.

Z územního rozhodnutí bych vypíchl: Nový úsek trolejbusové tratě v délce cca 1,65 km na ulici Novolíšeňské je navržen jako obousměrný a zakončen smyčkou na současném autobusovém obratišti zastávky Jírova. Navržený úsek bude napojen na současné obratiště zastávky Novolíšeňská. Smyčka Novolíšeňská zůstane pro manipulační účely zachována s jednou stopou. Smyčka Jírova bude dle požadavků provozovatele vybavena třemi průjezdnými stopami a také obratovou stopou okolo smyčky. Trolejové vedení je navrženo jako prosté, pružné, kompenzované a uchycené na převěsech. Pro napojení nové tratě budou v navržených místech dvě tahové výhybky. Stožáry jsou navrženy ocelové trubkové, dle velikosti zatížení dvou a třístupňové, s výškou 8,5 m nad terénem. ... Součástí Tbs tratě je i vybudování nové měnírny v obratišti Jírova a sociální zázemí pro řidiče. Dále dojde ke stavebním úpravám na odstavné ploše Bus a úpravy nástupních zastávek na ul. Novolíšnská směrem do centra.

Autor:  Jakub S. [ 19 dub 2018 23:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Mimochodem, na stránkách DP byla vypsána i zakázka na dodání zájezdového minibusu, který bude doplňkem k současnému zájezdovému "arzenálu". Otevírání obálek má být 25. dubna. Výuc z požadavků níže:
Délka 7-8,5 m a šířka 1,9-2,5 m, max. výška 3,20 m při kapacitě 18-20 cestujících. Barva bílá nebo metalická šedá/stříbrná/modrá.
Samostatné přední dveře pro řidiče (a průvodce), boční předsuvné v pravé bočnici a dvoukřídlé na zadním čele, kde má být i přepážkou oddělený zavazadlový prostor od salónu (s nožností vynomtování poslední řady sedadel a zvětšení zavazadlového prostoru).
Konstrukční rychlost min. 100 km/h, minimální výkon 130 kW a kroutící moment 400 Nm. Manuální nebo plně automatická 6stupňová převodovka. Tempomat. Norma EURO aktuálně platná v době dodání.
Klasická zájezdová výbava - sedadla (polohovatelná, potah látka/kůže/kombinace), klima, odvětlení LED, USB nabíječky, lednice, LCD obrazovka vpředu (a související systémy), wifi. Kolizní a couvací kamery a asistent, handsfree pro řidiče, tachograf.
Tažné zařízení a palivová nádrž min. 75 l a AdBlue 15 l.

Autor:  Ondra K. [ 17 dub 2018 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

goldfinger píše:
Pro Brno by úplně stačila 15T v cajzlovském provedení, tedy tříčlánková.

Nestačila. Jak KT8 na d-8, tak 2*T na d-1 v ranní špičce kapacitně nestíhají.

Autor:  Naxashi [ 17 dub 2018 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

goldfinger: Mám rád takovéhle tvrzení. Informace, co je těžce závislá na kontextu, ale na ten se ****. Jasně.
Sólo T3 do Brna stačí.
…na linku 10. Před prodloužením. O víkendu. Během prázdnin.
Ach jo.

Autor:  MKzB [ 17 dub 2018 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Hlavně 15T je v modulárním provedení (každý článek má extra rozvaděče apod.), takže by neměl být problém dva tříčlánky operativně přespojovat na jeden dvoučlánek a jeden čtyřčlánek.

Autor:  goldfinger [ 17 dub 2018 10:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Pro Brno by úplně stačila 15T v cajzlovském provedení, tedy tříčlánková.

Autor:  Janatak [ 16 dub 2018 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Cracatit píše:
Chce to přemýšlet koncepčně a že se nevejde čtyřicetimetrový had do vozovny? A kde teda stojí spojené LF2+LF pro jedničku, že by na těch samých kolejích, kde by stál ten dlouhý celistvý "had" :-?


Do vozovny na obyč stání se vleze, ale co v dílnách, servis, kontrola, údržba? Souprava Varií se dá rozpojit, tohle (míním 15T) nikoliv. Popravdě nevím, jestli přebudování pisárecké vozovny počítá s výstavbou delších kanálů pro potřeby případných kapacitnějších šalin. Docela by se to nabízelo, pak by pořízení delších šalin v zásadě nic nebránilo.

Autor:  Cracatit [ 16 dub 2018 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Když to řeknu upřímně, radši bych šel cestou třeba dvaceti 15T a podobně velkých šalin a koupil něco obousměrného aspoň v pár kusech, než se vydávat cestou Olomouce a kupovat nějaké LF/O, případně LF2/O. A to mám Varia jinak celkem rád, když zrovna nejedou sloním krokem s ploškama na předním nebo prostředním podvozku.
Chce to přemýšlet koncepčně a že se nevejde čtyřicetimetrový had do vozovny? A kde teda stojí spojené LF2+LF pro jedničku, že by na těch samých kolejích, kde by stál ten dlouhý celistvý "had" :-?

Autor:  Ondra K. [ 16 dub 2018 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Osobně, si myslím, že adekvátně kapacitní dlouhá dvouvozová souprava udělá srovnatelný užitek jako dlouhá celistvá tramvaj.

Dovedu si představit stav kdy se tramvaje o délce cca 20 m pořídí v jednosměrné jednostranné a jednosměrné oboustranné
variantě a z těchto vozů a pak se z nich podle potřeby budou sestavovat dlouhé jednosměrné a obousměrné soupravy. Případně by se dala pořídit obousměrná oboustranná varianta jako méně kapacitní varianta dlouhých obousměrných souprav.

Autor:  Naxashi [ 16 dub 2018 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

goldfinger: Jestli si myslíš, že se někdo z nás dožije (něčeho jako) jednodílné, 4 nebo 5 článkové verze 15T (v plné palbě), tak jsi na omylu.
To dřív bude kolonie na Ganymédu vyhlašovat nezávislost, než se tohle stane.

Autor:  mechoš [ 16 dub 2018 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Pánové uvědomte si v případě linky 1 že se za čas protáhne na kamechy. A bude potřeba souprav kategorie 2xLF2....
Vůz o délce aspoň 40m je nereálny vzhledem k velikosti (malosti) vozoven....

Stránka 5 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/