Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Výběrová řízení a veřejné zakázky
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=9&t=1052
Stránka 1 z 10

Autor:  likin [ 06 srp 2019 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

chat-maniac píše:
Nerozjíždět plánování linek v tomto tématu prosím.

každopádně plánovaný počet nových kloubáků, de facto dvojnásobný než se bude ve skutečnosti nahrazovat (2367-2384), věstí omezení intervalů na linkách s vyšší frekvencí a kratšími intervaly a nasazení právě kloubových autobusů (osobně to tipuji na úpravu intervalů v PD u linek 46, 57 a 78 která se od prosince s největší pravděpodobností vrátí na někdejší trasu přes Vinohrady s tím že středem líšeňského sídliště pojede linka 55). Notabene ani teď přes léto není kloubových autobusů po likvidaci Citelisů 18M a B961 nadbytek a občas ani dostatek.

Autor:  chat-maniac [ 06 srp 2019 22:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Nerozjíždět plánování linek v tomto tématu prosím.

Autor:  MtM [ 06 srp 2019 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Já bych viděl naopak zrušení závleků na 52 přes Ríšovu, jejich nahrazení linkou 51 a zavedení kloubů na 52 (přece jen jezdí 52 mnohem plnější než 54, protože mnoho lidí jede i z nám. 28. dubna a vyřešila by se to i kapacita linky směrem na Mendlák. :-)
Co se týče šaliny na Kamechy, tak toho se dočkám snad v důchodě. sarcastic

Autor:  peno [ 06 srp 2019 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Já osobně bych byl pro radikální řešení v podobě a-54 v kloubech a zrušení závleku na Kamechy u a-52. Ta linka je určená hlavně pro Žebětín a Kohoutovice, na Kamechách nemá podle mě co dělat. A teď do mě.

Autor:  Ondra K. [ 06 srp 2019 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

To sice jo, ale aktuální VŘ požaduje dodání 40 autobusů do 360 dnů od nabytí účinnosti smlouvy.

Autor:  Cracatit [ 06 srp 2019 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Solárka vyprodaný na dva roky dopředu. To není fyzická vada, smlouva se dá podepsat na delší období dodání.

Autor:  Cracatit [ 06 srp 2019 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Však říkám, jel jsem ve špičce. Něco jiného je ráno pracovního dne, kdy je navíc i školní rok, to věřím, že jede A-52 plná. A vůbec, Kamechy má živit hlavně šalina, úsek Mendlák - Žebětín má živit úsekovka, co nejede na Kamechy.
A pokud by tam ten kloubák byl, nesměl by na Ríšovu, možná na Helenčinu, prostě do úzkých míst v Žebětíně.

Autor:  MtM [ 06 srp 2019 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Cracatit píše:
Co se týká těch Kamech, tak mi připadá kloubák na A-52/54 jako nonsens, jel jsem tudy nedávno v odpolední špičce z Hlinek na ZOO tak, abych stíhal sraz v 16:30 a od Křivánkova náměstí, respektive od Ríšovy jsem jel v busu skoro sám, zatímco po Kohoutovice, hájenka jel bus narvaný. Lidi postupně vystupovali, ale hodně jich jelo do Kohoutek, Žebec a Kamechy totální slabota, takže kloubák mimo ranní špičku by tu byl dobrý vozič čerstvého vzduchu.

Touto logikou by mohla 3/4 bus linek v Brně jezdit o víkendech v sanitkách, okružky teď klidně v sólech a mohl bych pokračovat.
Sice v okolí Žebětína se bude vozit vzduch, ale tímto stylem by na Kamechy za chvíli jezdili cestující i na střeše.

Autor:  PvvS [ 05 srp 2019 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Solárka pochybuju, jsou vyprodaní na 2 roky dopředu.

Autor:  Cracatit [ 05 srp 2019 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Parciály místo stávajících 14TR a některých jedenadvacítek, proč ne. Osobně mě to neuráží, naopak by bylo fajn tu mít další Solárka.
Co se týká těch Kamech, tak mi připadá kloubák na A-52/54 jako nonsens, jel jsem tudy nedávno v odpolední špičce z Hlinek na ZOO tak, abych stíhal sraz v 16:30 a od Křivánkova náměstí, respektive od Ríšovy jsem jel v busu skoro sám, zatímco po Kohoutovice, hájenka jel bus narvaný. Lidi postupně vystupovali, ale hodně jich jelo do Kohoutek, Žebec a Kamechy totální slabota, takže kloubák mimo ranní špičku by tu byl dobrý vozič čerstvého vzduchu.

Autor:  MtM [ 05 srp 2019 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

A nebylo by lepší pořídit více kloubových vozidel než těch sólo? Protože každý léto máme milion výluk v Brně s potřebou hromady kloubových busů, kromě toho nedostatek kloubů i mimo léto a pak vidíme i třeba 4-5 sól na okružkách v jeden den a jiných kloubových linkách. Přece jen lepší kapacita spojů je taky jedním ze základních prvků kvalitní dopravy, nebylo by špatné ji trošku navýšit, kór, když se Brno rozrůstá a brzy budou potřeba klouby i třeba na Kamechy (52 či 54).
A s těmi parciálními trolejbus. sólo vozy si snad dělají srandu. :-?

Autor:  Jiricek [ 05 srp 2019 12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jakub S. píše:
V zakázce jsou také nově lépe definovány požadavky na dynamické parametry vozů. Zde pro klouby, sóla mají 40/30 km/h:
Požadovaná akcelerace a jízda do kopce:
- Při rozjezdu a jízdě vozidla ve stoupání do 9,6%
 při 75% deklarované kapacity ( hmotnosti vozidla) při zapnuté klimatizaci prostoru pro cestující musí vozidlo dosáhnout rychlosti 30 km/hod.
 při 100% deklarované kapacity ( hmotnosti vozidla) při zapnuté klimatizaci prostoru pro cestující musí vozidlo dosáhnout rychlosti 20 km/hod.


Že bychom se (hypoteticky) dočkali něčeho jiného, než vraků od Iveca? :-k

Autor:  tohan [ 05 srp 2019 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Nová jsou i kritéria hodnocení nabídek, už se nehledí pouze na cenu:
a) Nabídková cena 1 ks autobusu s váhou 75 %
b) Náklady na pohonné hmoty s váhou 10 %
c) Technicko-provozní kritérium s váhou 10 %
d) Doba dodání vozidel s váhou 5 %


Co se týče bodu c) (zde pro klouby, sóla mají jiné hodnoty):
- Nejvyšší max. výška vozidla vč. klimatizace menší než 3,1 m .. 4 body
- Výkon motoru min. 250 kW a kroutící moment min. 1500 Nm .. 4 body
- Celková délka vozidla kratší než 18,1 m .. 2 bod
- Sklopná venkovní zrcátka .. 1 bod
- Vyhřívané čelní sklo .. 0,5 bodu
- Rozměry prostoru pro vozíčkáře min. 1600 x 750 mm .. 0,5 bodu

Autor:  Jakub S. [ 05 srp 2019 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

V zakázce jsou také nově lépe definovány požadavky na dynamické parametry vozů. Zde pro klouby, sóla mají 40/30 km/h:
Požadovaná akcelerace a jízda do kopce:
- Při rozjezdu a jízdě vozidla ve stoupání do 9,6%
 při 75% deklarované kapacity ( hmotnosti vozidla) při zapnuté klimatizaci prostoru pro cestující musí vozidlo dosáhnout rychlosti 30 km/hod.
 při 100% deklarované kapacity ( hmotnosti vozidla) při zapnuté klimatizaci prostoru pro cestující musí vozidlo dosáhnout rychlosti 20 km/hod.

Autor:  MartinV [ 05 srp 2019 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

A Solaris umí vyrobit první dveře též ve standardní šířce?

Autor:  tohan [ 05 srp 2019 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Vario byl rychlejší biggrin

Můj příspěvěk prosím smazat, nebo nechat jen část o trolejbusech.

Autor:  Vario1523 [ 05 srp 2019 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Vozy s dveřmi o stejné šířce už SOR vyrábí, jmenují se NS12 a NS18:

SOR NS diesel

Autor:  colt274 [ 05 srp 2019 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Hlavně to nezakřiknout, ještě někoho v Soru napadne zaslepit přední dveře a bude sarcastic

Autor:  tohan [ 05 srp 2019 09:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Výběrové řízení na (až) 33 nových kloubů a 51 sól. Lhůta pro podání nabídek do 12.09.2019.

Kromě toho také předběžná tržní konzultace na až 40 nových sólo parciálů. Z tržní konzultace mají vzejít parametry následného VŘ.

Autor:  Vario1523 [ 05 srp 2019 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Nové výběrové řízení na dodávku 33 kloubových a 51 sólo autobusů:

Brno chystá velké nákupy autobusů i trolejbusů za více než miliardu

Veřejné zakázky: Dodávka městských autobusů v letech 2020-2022

Klobuové autobusy mají mít čtvery stejně široké dveře a sóla troje stejně široké dveře, z toho se dá usuzovat že vozy SOR NBxy to být nemohou. Novinkou je požadavek na tabla "Boční panel levý, počet LED: 19 řádků 28-32 sloupců".

Autor:  likin [ 15 dub 2019 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Vario1523 píše:
Brno zrušilo soutěže za 670 milionů na nové trolejbusy i elektrobusy. Kvůli penězům

Tak přece jen ty výběrka zrušili z finančních důvodů. Není to třeba obavami z placení vysokých pokud a odškodnění kvůli nehodě na Křenové?

na tyto události je podnik samozřejmě pojištěný.

Autor:  Vario1523 [ 15 dub 2019 09:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Brno zrušilo soutěže za 670 milionů na nové trolejbusy i elektrobusy. Kvůli penězům

Tak přece jen ty výběrka zrušili z finančních důvodů. Není to třeba obavami z placení vysokých pokud a odškodnění kvůli nehodě na Křenové?

Autor:  Jakub S. [ 11 dub 2019 00:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jak to čtu znovu, asi budeš mít pravdu. Ten 6násobný rozdíl je jen u dobíjecí infrastruktury. Omlouvám se tedy za předešlou dezinformaci, kde jsem to označil za rozptyl mezi celkovými cenami.

Autor:  bugear [ 10 dub 2019 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jakub S. píše:
(patrně celkové náklady podělené počtem vozů).

Já to chápu jako celkové náklady na podcelek vybudování nabíjecích míst, takže žádné dělení počtem vozů.

Autor:  M [ 08 dub 2019 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Tak to je teda mega rozpětí. Záleží asi na tom, co vše do toho kdo napočítal a co nabízel, protože vozy jako takové se zas až o tolik cenou neliší.

Stránka 1 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/