Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Výběrová řízení a veřejné zakázky
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=1052
Stránka 1 z 11

Autor:  Eda [ 10 čer 2022 11:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Uvažuje.

V blízké době už bude alespoň částečná obměna nutná.

Autor:  DPMB [ 05 čer 2022 23:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Neuvažuje se o nákupu nových aut pro dispečink ?

Autor:  FD [ 25 bře 2021 13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

ds píše:
MKzB: myslím si, že dodavatel toaletního papíru se určitě soutěží taky, to je standard i v mnohem menších firmách :-), pokud teda DPMB neoutsourcuje celý facility management včetně spotřebního materiálu

Hygienické prostředky jsou doplňovány externími subjekty, v případě interního fasování je samozřejmě dodavatel vysoutěžen.

Autor:  Robert [ 24 bře 2021 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Já tedy čtu něco jiného. Škoda Electric podala námitku, které ÚOHS vyhověl a nařídil VŘ zrušit. DPMB a SOR podaly rozklad, kterému ÚOHS nevyhověl, tedy platí jeho původní rozhodnutí.

Autor:  Mouka [ 24 bře 2021 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Namístky SORu byly zamítnuty. V čem je tedy problém?

Autor:  ds [ 24 bře 2021 11:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

MKzB: myslím si, že dodavatel toaletního papíru se určitě soutěží taky, to je standard i v mnohem menších firmách :-), pokud teda DPMB neoutsourcuje celý facility management včetně spotřebního materiálu

Autor:  MKzB [ 24 bře 2021 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Vidím to tak, že do Brna dlouho žádný nový trolejbus dodán nebude, protože v dnešní právní džungli se už nevyzná ani vepřový dobytek. Bojím se, že nakonec budeme muset soutěžit i toaletní papír pro podniková WC.
Určitým řešením by bylo vypsání několika malých VŘ po 5-10 kusech v naději, že si to ti dodavatelé nějak rozdělí.

Autor:  Rem [ 23 bře 2021 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Hm, aby nakonec 3136 nešla do běžnýho provozu.

Autor:  tohan [ 23 bře 2021 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Podle všeho definitivně zrušeno VŘ na (až) 60 parciálů, viz písemná zpráva zadavetele - ÚOHS zamítl rozklad SORu a DPMB.

Autor:  M [ 28 pro 2020 14:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

pepola, 24 listopadu v diskuzi o autobusech jsem to psal....

Autor:  pepola [ 28 pro 2020 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Schadewerk koupil tureckého výrobce autobusů. Prý, aby mohli konkurovat SORce:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/skoda-transportation-roste-kellner-ji-koupil-v-turecku-automobilku-125822
Takže je možné, že se začne objevovat ve výběrkách.

Autor:  Svoboda [ 28 pro 2020 00:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Bylo ukončeno výběrové řízení na 40 kloubáků - trolejbusy?

Autor:  luda_612 [ 21 pro 2020 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Proč mám takový pocit že tím že se využije opce na Solarisi je tak nějak jasný neúspěšný osud dalšího VŘ na kloubové trolejbusy?
K tomu ten zoufalý pokus o skládačky sól kdy v podstatě Bogdanu se to hodí nejvíc (za předpokladu výzbroje od Cegelecu, který ji vyrábí v ČR a trolejbusy se klasický skládají v Bogdanu na Ukrajině by to skládání v Brně ušetřilo náklady na dopravu), u SORu těžko říct ale asi taky situace kdyby by ušetřili kapacitu výroby no a Škoda by si taky pomohla k získání zakázky na kterou asi taky úplně nemá kapacitu.

Tak si říkám jestli by určitým řešením nebylo jedno VŘ na všechny délkové kategorie s tím že poptávát pouze 12m a 18m vozy je nesmysl protože je nabízí všichni výše zmínění výrobci by jsme si moc nepomohli ale kdyby se formou opce zařadili i 24m vozy byl by to jistý způsob jak vyřadit všechny až na Škodu/Solaris (nechám na zvážení každého jestli by to byla výhra nebo ne).

Autor:  Eda [ 10 pro 2020 02:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

1) Cena 7 mega za vůz je předpokládaná, není to tak, že by zakázku DP podmínil touto cenou, jak píše OndraS. Po zkušenostech s UOHS je lepší předpokládat cenu nižší, aby nikdo nemohl případně napadnout "mimořádně nízkou cenu".

2) Kecy o charitě se nezakládají tak úplně na pravdě. Kdybyste si přečetli ty podmínky, tak byste to viděli taky :-) Cena se skládá mimo jiné z fixní části (platba za výrobní dokumentaci) a pak z ceny za jednotlivý kus trolejbusu. Tzn. fixní náklady (třeba za schválení vozu, úpravu svého řešení pro brněnské potřeby atd.) si výrobce dá do té fixní části, cenu za každou skládačku pak účtuje zvlášť. Tzn. žádná "charita" se nekoná a podle mého soudu je to maximálně férové. Ano, fixní část 2 vozy není žádné terno a riziko pro výrobce tu je, nicméně DP se to snaží udělat maximálně bezpečně pro sebe. Protože co když se ty trolejbusy neosvědčí? Nebo se neosvědčí systém montáže "doma"? DP chce mít možnost větší množství vozů nekoupit, pokud narazí na nějaký problém. A taky to souvisí s tím, že absolutně nevíme, kolik bude mít město potažmo DP v příštích letech peněz. V této nestabilní situaci je bezpečnější zavazovat se spíš k menším počtům vozů.

Autor:  prototyp401 [ 17 lis 2020 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Nebo si trochu zaspekulujeme, řekněme, že stavebnice trolejbusu není uplně běžná zakázka (jaké překvapení, že zrovna DPMB opět kope vlastní cestu tam, kde už jich existuje dost nejen vyšlapaných, ale přímo vyjetých) a možná některý výrobce bude mít info, že pokud vyhraje, tak podnik odebere mnohem víc a tak nabídne odpovídající cenu (/konec spekulace). A kluci na dílně budou mít konečně co dělat, určitě se tam do teď jen nudí (/konec vtipu).
Nicméně opravdu tomu nerozumím, jaké pochody se dlouhodobě skrývají v politice nákupu vozů u DPMB...

Autor:  Fantomas [ 17 lis 2020 17:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

No ale jak poznamenává článek, jestliže výrobce musí dát jednu stejnou cenu na 2 i na 40 vozů, pak pokud nechce dělat charitu, musí logicky dát cenu takovou, aby se mu to vyplatilo na ty 2 kusy, tedy cena na 40 vozů bude zákonitě zbytečně vyšší než by bylo možné. Pokud by šlo o zcela standardizované vozy dodávané vcelku, pak se to dá snad chápat, ale toto úplně standardní není a výrobce s tím rozhodně bude mít spojené fixní náklady, které musí do toho počtu vozů rozpustit.

Autor:  Ondra K. [ 17 lis 2020 16:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Ta cena je jenom předpokládaná. Dodavatel může nabídnout i vyšší cenu.

Autor:  OndraS [ 17 lis 2020 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Odborná veřejnost se ovšem celkem shoduje v tom, že DP si moc nepomahá sám sobě. Například poptávat stavebnici drátolezu v počtu 40 kusů a z toho závazně chtít jenom dva, a ke všemu to podmínit cenou 7 milionů za kus, se zdá jako nereálné pro jakéhokoliv výrobce. Ať už by to bylo úkáčko, nebo výrobce maringotek, nebo okřídlená slepice.

Autor:  Izmaill [ 17 lis 2020 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Koukám, že DP po předchozích zkušenostech má novou taktiku - vypsat co nejvíce výběrových řízení s tím, že se snad nějaké z nich do 2 let povede úspěšně dokončit. :D

Každopádně přeji DP, ať se konečně nějaké výběrko povede dotáhnout do konce.

Autor:  Jakub S. [ 17 lis 2020 01:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

DP si výběrová řízení velmi oblíbil. Aktuálně se pokouší vysoutěžit dodání stavebnic až pro 40 sólo vozů s kompletací ve vlastních dílnách.
https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusove ... -pro-brno/

Autor:  MartinV [ 17 říj 2020 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Aby se ještě někdo odvolával, když dokázali vyhrát s o desítky mil dražší nabídkou. :mrgreen:

Autor:  goldfinger [ 17 říj 2020 15:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jinak to ani být nemůže. Žabovřeská slouží jako tranzit západ - sever. IAD se může vyhnout buď po Veslařské, po Lipové nebo přes Mendlák a Úvoz. Teoreticky ještě přichází v úvahu trasa Kývalka - Veselka - Bastr - Komín - VMO, ale pro těžkou dopravu taky dost málo vhodná. Poděkujme Firbasovi, Pálkové a dalším kverulantům, že není D43.

Autor:  Ondra K. [ 17 říj 2020 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Mělo by to tak být.

Autor:  Richie [ 17 říj 2020 12:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Takže auta tama pustí a šalina teda dva roky přes Minskou?

Autor:  Ondra K. [ 17 říj 2020 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výběrová řízení a veřejné zakázky

Jakub S. píše:
Asi nejlépe sem. Tramvajový tunel pod Wilsoňákem a rozšíření VMO začne pravděpodobně na jaře, proti vysledku VŘ na zhotovitele stavby se nikdo neodvolal. Výluka tramvaje má trvat 2 roky.
https://zdopravy.cz/v-brne-muze-zacit-d ... lal-63597/

Vzhledem k našponovaným termínům bych spíš očekával, že k zahájení dojde co nejdříve po předání staveniště.

1+1 znamená režim vedení silniční dopravy kdy v každém směru jízdy je k dispozici jeden jízdní pruh.

Stránka 1 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/