Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Návrhy linkového vedení
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=104
Stránka 1 z 253

Autor:  ds [ 27 bře 2024 06:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Myslím, že jedním z důvodů, proč nejedou všechny linky tak jak 57, je nájezd z generála píky na porgesovu směr Štefánikova čtvrť. Je to úzká ulice, v protisměru věčně kolona aut a i sólo to bere zadním kolem přes obrubník, aby se stočilo. Kloubak by to mohl ve špičce zablokovat.

Autor:  bugear [ 27 bře 2024 00:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Robert píše:
Protože je potřeba aspoň nějak obsloužit nádraží?
Spíš než o obsluze nádraží bych mluvil o obsluze zastávky Nádraží Lesná, když to ze všech směrů obsluhuje akorát S3 jih>Lesná (a Tomkáč/Merhautova>S3 sever), přičemž to je jen o 200 m kratší než jít na Halasák.
Matej M. píše:
Ono, pri 10´ intervale uzol ŠČ zostáva plnohodnotným prestupným bodom, a to bez zmeny.
Velkou část dne to je zmršenina 13/7.

Důvod současného vedení bych viděl v zachování spojení mezi ŠČ/Lozíbkami a Lesnou a navíc se na tom ušetří i nějaké kilometry.

Autor:  Matej M. [ 26 bře 2024 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Ono, pri 10´ intervale uzol ŠČ zostáva plnohodnotným prestupným bodom, a to bez zmeny.

Predpokladám, že je to kvôli prestupu medzi okužkami (a l. 72) a l. 46.

Autor:  MtM [ 26 bře 2024 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Tak 11 byla zřízena proto, aby se nepřeplňovala 9, když na její trasu byla převedena celá východní část Lesné (linka 46). A klasický přestup 5 >> 57 a naopak, zůstal.

Autor:  urbonaut [ 26 bře 2024 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Proto byla linka 5 oslabena a její vynechané spoje převedeny na linku 11?

A to není potřeba obsloužit nádraží v obou směrech linky 57? A není potřeba obsloužit nádraží i linkami 44, 72 a 84? A to nestačí obsluha linkou 46 přes zastávku Poliklinika Lesná?

Autor:  Robert [ 26 bře 2024 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

To je taky dobrý důvod.

Autor:  MtM [ 26 bře 2024 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Není to kvůli přestupu z 5 na ŠČ?

Autor:  Robert [ 26 bře 2024 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Protože je potřeba aspoň nějak obsloužit nádraží?

Autor:  urbonaut [ 26 bře 2024 19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Vysvětlil by mi někdo, proč mají linky 44, 72 a 84 mezi Merhautovou a Halasovým náměstím jinou odklonovou trasu než linka 57, když v bezvýlukovém stavu jedou všechny tyto linky mezi Merhautovou a Halasovým náměstím stejnou trasou?

Autor:  Cracatit [ 22 úno 2024 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Spojí se 26+46 s převlíkačkou na Lesnické. Však už to tu bylo asi před dvanácti lety. No a posily 25 ze začátkem na špitále ukončí asi na Kohoutové (Štefánikova Čtvrť) a bude. No a pokud bude potřeba pár spojů 46 navíc, tak se dá jet kousek na baterku v současné trase - Lesnícká až Erbenova zas není taková dálka.

Autor:  MartinV [ 22 úno 2024 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Nabízí se jednu z linek 25/26 odklonit na Lesnou (např. po trase 46), a z Líšně vést druhou linku na Lesnou (dneska tak jezdí 57), která se v parciálech dá prodloužit i dále po trase linky 57. Samozřejmě ono těch variant lze vymyslet více.

Autor:  Vario1523 [ 22 úno 2024 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Mě asi nejvíce mrzí zakonzervování Štefánikovy čtvrtí, což je asi ten nejhorší přestupní uzel v Brně. Jinak rozvoj trolejbusové dopravy určitě není špatný, ale čemu to zrovna v případě Lesné pomůže? Cestující, kteří přijíždí z centra tramvajemi, budou stále muset přestupovat, jen budou místo na autobus čekat na trolejbus. Taky jsem zvědavý, kam ty trolejbusy z Lesné budou jezdit. Asi těžko dojde k trvalému odklonu 25+26 na Lesnou.

Autor:  MartinV [ 22 úno 2024 10:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Takže most nad železnicí, který se teď opravuje, bude mít zase kus TT, který se ještě dlouho nevyužije. O přístupnosti zastávky Brno-Lesná nemluvě, její napojení na tramvajovou síť by podle mě byl velký přínos.

Autor:  miropiro [ 22 úno 2024 00:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Top řešení pro Lesnou je trolejbus, potvrdilo vedení Brna. Šaliny ale neškrtlo

Autor:  P. Haluza [ 03 led 2024 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Ale na to oni kašlou. Stejně jako mají ve služebáku napsáno, že poslední spoj na E76 nemusejí vůbec odjet, pokud na Letišti nikdo nenastupuje. :mrgreen:
Ale v jízdním řádu o tom není ani slovo...

Autor:  JaKo [ 03 led 2024 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Pokud je zatahující spoj oficiálně uveden v JŘ, pak má DP povinnost takový spoj nahradit v případě výpadku.

Autor:  Richie [ 03 led 2024 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Někde to tak je, nebo aspoň bylo, vím že trolejbusy zatahující od Anthroposu jezdily jako 84....

Autor:  Matej M. [ 03 led 2024 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Re: režijní jízdy.

Možno kecám, berte ma s rezervou ale tuším, že DPMB má s mestom v rámci celkového dopr. objemu časť vyčlenenú práve na manipulačné výkony (bez cestujúcich). Zrejme sa do toho nikomu nechce vŕtať, aby sa poistil do budúcna, no dnes je to množstvo manipulačných vozkm premrštené.
Pre mňa je najväčšou škodou vidieť zaťahujúce trolejbusy zo ŠČ do Voz. Komín bez cestujúcich.
V Bratislave (typicky Čiližská - Prokopa Veľkého, teda analogicky ako s príkladom vyššie) to pred pár rokmi ošetrili rovnako ako DPMB na šalinách - napr. zaťahujúci spoj nie je vo "vývěske" ale riadne obsluhuje zastávky.

Autor:  ms222 [ 02 led 2024 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Toto jsem našel

https://www.brno.cz/documents/20121/820 ... nload=true

Autor:  Pavel [ 29 pro 2023 04:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Trochu přemýšlím nad linkou 62. Moc jsem nečekal, že přežije i v dalším roce, bral jsem ji jako linku "zavřeme lidem pusu" (zrušení linky 82) a pro nevyužití zrušíme. Nicméně se nedávno navíc posílila. Poloha zastávky Červený kopec je prakticky nepoužitelná pro obyvatele ulic Horní, Jílová. Tak jestli by nestálo za to buď zřídit zastávku přímo v ulici Vinohrady, případně nějaké prodloužení přes ulici Horní (jednosměrné, jelikož autobus jede hned zpět). Nabízí se i nějaké protažení přímo k nemocnici Milosrdných bratří (ulice Polní) a před nemocnicí udělat novou zastávku (je tam i škola). Prostě nyní ta využitelnost linky je pro minimum obyvatel, tak jestli jí nezkusit dát i další smysl. Nevím jaká tam je rezerva, aby to nestálo další autobus.

Autor:  P. Haluza [ 28 pro 2023 15:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Myslím, že se to tady zbytečně komplikuje.

Zaprvé režijní jízda ve smyslu z garáže do místa výkonu a zpět je pořád MHD, takže výjimka se na ni vztahuje. Kdyby ten spoj začínal v té oblasti, tak se tam taky musí nějak dostat. :-)
Něco jiného by byl třeba zájezd, ten už by tam neměl.

No a proč jsem se ptal na ten čas: pokud to bylo v 18:30, tak v tu dobu se vůz z Ivanovic vrací režijně, protože má asi 12 minut na to, aby přejel ke KPN a pokračoval jako linka 72.
Tolik k nutnosti jet po přivaděči.

Autor:  Cracatit [ 28 pro 2023 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Po Cejlu nevezou, ale vrací se tudy. Chodím tam do jednoho areálu do práce a pokud se vracím z polední pauzy kolem 13:15, tak potkávám skoro pravidelně nějaký trajfl směr vozovna na Körnerové.

Autor:  TMB [ 28 pro 2023 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Ono v tom DPMB zase úplně blbí nejsou, takže třeba poslední spoj linky 71 jede s cestujícími po trase do vozovny Medlánky. Ale v případě autobusů je zřejmě účelnější jet do vozovny režijně. Spotřebu taky podstatně zvýší zastavování na zastávkách.
A ano, u tramvají a trolejbusů, vázaných na svoji dráhu, jsou licence linek skoro vždy i kolem vozovny. Jen se, od nehody trolejbusu 3219 v Černých Polích, musí linka přečíslovat. Takže všechny tramvaje jsou něco/1, případně něco/12. Trolejbusy jedou po Veslařské jako linka 84, do Husovic jezdily od Tomkova náměstí jako linky 25 nebo 26, po Celju cestujíc nevezou.

Autor:  janeckar [ 28 pro 2023 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Díky za reakce. Jen mi přijde, že obecně by bylo lepší jízdu využít "pro lidi", než jet "jen tak" (=bez lidí), a to zcela nesporně v případě, kdy by tomu nic nebránilo. I kdyby se mělo jet jen do Řečkovic na konečnou, tak by se lidi z Lelekovic, České a Ivanovic mohli dostat na šalinu a nemuseli čekat na další spoj, když zcela evidentně autobus jede. Alternativně by to šlo zakomponovat do objemu kilometrů, takže by se nejelo navíc, ale město by to zaplatilo.
Rozumím tom, že je to problém složitější a asi tomu brání i administrativa. Jen se zeptám - opět nevím - pokud "Licence na autobusové linky poněkud neobsahují trasy a zastávky "s lidma od konečné nějak do vozovny".", tak licence na šaliny to umožňují? Protože některé šaliny tak do vozovny jezdí (vídám konec Vozovna Medlánky).
A k nákladům - je mi jasné, že tady u této jedné linky je rozdíl marginální. Otázkou je, pokud by se k tomu přistoupilo systémově, tak jestli by to neušetřilo větší peníze. DPMB pořád uvádí, že peněz je málo, prodlužují se intervaly atd., tak třeba by to pomohlo. Předpokládám ale, že si to už propočítali.

Autor:  TMB [ 28 pro 2023 09:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy linkového vedení

Tak logicky, pravidelná linka je to MHD, má tedy výjimku. U režijní jízdy je to otázka.
A ty dva km denně jsou z hlediska nákladů zcela marginální. Je třeba otázka, zda by spotřeba díky kopci v Řečkovicích a nižší rychlosti nakonec nebyla na kratší trase větší. Daleko úspornější je ustálená jízda vyšší rychlostí bez převýšení.
Z druhé strany ten úsek z České až do Řečkovic je na přivaděči placený, takže autobus musí mít jednotku na placení mýta.

Stránka 1 z 253 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/