Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Návrhy linkového vedení http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=9&t=104 |
Stránka 1 z 254 |
Autor: | Ojin [ 12 dub 2024 22:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Ta mapka sev článku mi moc líbí graficky, je to takový styl devadesátá léta (v dobrém slova smyslu). Přijde mi, že ty návrhy dávají dopravní smysl, podle nějakého dřívějšího článku v tom má prsty pan Seitl. (Zatímco ve studii proveditelnosti byly navržené nesmysly). Samozřejmě k realitě to má hodně daleko, ale mít nějaký dlouhodobý plán se hodí. |
Autor: | miropiro [ 12 dub 2024 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Jak se dostat na nádraží? Budoucí brněnskou stanici obslouží třináct linek K novému hlavnímu nádraží, které má v Brně začít sloužit v roce 2035, se cestující ze všech stran města dostanou přímým spojem některé z linek městské hromadné dopravy. Celkově jich bude třináct. Vytvoření této sítě obnáší výstavbu nových i propojovacích tratí. |
Autor: | ds [ 27 bře 2024 06:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Myslím, že jedním z důvodů, proč nejedou všechny linky tak jak 57, je nájezd z generála píky na porgesovu směr Štefánikova čtvrť. Je to úzká ulice, v protisměru věčně kolona aut a i sólo to bere zadním kolem přes obrubník, aby se stočilo. Kloubak by to mohl ve špičce zablokovat. |
Autor: | bugear [ 27 bře 2024 00:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Robert píše: Protože je potřeba aspoň nějak obsloužit nádraží? Spíš než o obsluze nádraží bych mluvil o obsluze zastávky Nádraží Lesná, když to ze všech směrů obsluhuje akorát S3 jih>Lesná (a Tomkáč/Merhautova>S3 sever), přičemž to je jen o 200 m kratší než jít na Halasák.Matej M. píše: Ono, pri 10´ intervale uzol ŠČ zostáva plnohodnotným prestupným bodom, a to bez zmeny. Velkou část dne to je zmršenina 13/7.Důvod současného vedení bych viděl v zachování spojení mezi ŠČ/Lozíbkami a Lesnou a navíc se na tom ušetří i nějaké kilometry. |
Autor: | Matej M. [ 26 bře 2024 22:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Ono, pri 10´ intervale uzol ŠČ zostáva plnohodnotným prestupným bodom, a to bez zmeny. Predpokladám, že je to kvôli prestupu medzi okužkami (a l. 72) a l. 46. |
Autor: | MtM [ 26 bře 2024 22:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Tak 11 byla zřízena proto, aby se nepřeplňovala 9, když na její trasu byla převedena celá východní část Lesné (linka 46). A klasický přestup 5 >> 57 a naopak, zůstal. |
Autor: | urbonaut [ 26 bře 2024 21:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Proto byla linka 5 oslabena a její vynechané spoje převedeny na linku 11? A to není potřeba obsloužit nádraží v obou směrech linky 57? A není potřeba obsloužit nádraží i linkami 44, 72 a 84? A to nestačí obsluha linkou 46 přes zastávku Poliklinika Lesná? |
Autor: | Robert [ 26 bře 2024 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
To je taky dobrý důvod. |
Autor: | MtM [ 26 bře 2024 19:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Není to kvůli přestupu z 5 na ŠČ? |
Autor: | Robert [ 26 bře 2024 19:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Protože je potřeba aspoň nějak obsloužit nádraží? |
Autor: | urbonaut [ 26 bře 2024 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Vysvětlil by mi někdo, proč mají linky 44, 72 a 84 mezi Merhautovou a Halasovým náměstím jinou odklonovou trasu než linka 57, když v bezvýlukovém stavu jedou všechny tyto linky mezi Merhautovou a Halasovým náměstím stejnou trasou? |
Autor: | Cracatit [ 22 úno 2024 17:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Spojí se 26+46 s převlíkačkou na Lesnické. Však už to tu bylo asi před dvanácti lety. No a posily 25 ze začátkem na špitále ukončí asi na Kohoutové (Štefánikova Čtvrť) a bude. No a pokud bude potřeba pár spojů 46 navíc, tak se dá jet kousek na baterku v současné trase - Lesnícká až Erbenova zas není taková dálka. |
Autor: | MartinV [ 22 úno 2024 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Nabízí se jednu z linek 25/26 odklonit na Lesnou (např. po trase 46), a z Líšně vést druhou linku na Lesnou (dneska tak jezdí 57), která se v parciálech dá prodloužit i dále po trase linky 57. Samozřejmě ono těch variant lze vymyslet více. |
Autor: | Vario1523 [ 22 úno 2024 11:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Mě asi nejvíce mrzí zakonzervování Štefánikovy čtvrtí, což je asi ten nejhorší přestupní uzel v Brně. Jinak rozvoj trolejbusové dopravy určitě není špatný, ale čemu to zrovna v případě Lesné pomůže? Cestující, kteří přijíždí z centra tramvajemi, budou stále muset přestupovat, jen budou místo na autobus čekat na trolejbus. Taky jsem zvědavý, kam ty trolejbusy z Lesné budou jezdit. Asi těžko dojde k trvalému odklonu 25+26 na Lesnou. |
Autor: | MartinV [ 22 úno 2024 10:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Takže most nad železnicí, který se teď opravuje, bude mít zase kus TT, který se ještě dlouho nevyužije. O přístupnosti zastávky Brno-Lesná nemluvě, její napojení na tramvajovou síť by podle mě byl velký přínos. |
Autor: | miropiro [ 22 úno 2024 00:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Top řešení pro Lesnou je trolejbus, potvrdilo vedení Brna. Šaliny ale neškrtlo |
Autor: | P. Haluza [ 03 led 2024 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Ale na to oni kašlou. Stejně jako mají ve služebáku napsáno, že poslední spoj na E76 nemusejí vůbec odjet, pokud na Letišti nikdo nenastupuje. Ale v jízdním řádu o tom není ani slovo... |
Autor: | JaKo [ 03 led 2024 14:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Pokud je zatahující spoj oficiálně uveden v JŘ, pak má DP povinnost takový spoj nahradit v případě výpadku. |
Autor: | Richie [ 03 led 2024 14:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Někde to tak je, nebo aspoň bylo, vím že trolejbusy zatahující od Anthroposu jezdily jako 84.... |
Autor: | Matej M. [ 03 led 2024 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Re: režijní jízdy. Možno kecám, berte ma s rezervou ale tuším, že DPMB má s mestom v rámci celkového dopr. objemu časť vyčlenenú práve na manipulačné výkony (bez cestujúcich). Zrejme sa do toho nikomu nechce vŕtať, aby sa poistil do budúcna, no dnes je to množstvo manipulačných vozkm premrštené. Pre mňa je najväčšou škodou vidieť zaťahujúce trolejbusy zo ŠČ do Voz. Komín bez cestujúcich. V Bratislave (typicky Čiližská - Prokopa Veľkého, teda analogicky ako s príkladom vyššie) to pred pár rokmi ošetrili rovnako ako DPMB na šalinách - napr. zaťahujúci spoj nie je vo "vývěske" ale riadne obsluhuje zastávky. |
Autor: | ms222 [ 02 led 2024 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Toto jsem našel https://www.brno.cz/documents/20121/820 ... nload=true |
Autor: | Pavel [ 29 pro 2023 04:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Trochu přemýšlím nad linkou 62. Moc jsem nečekal, že přežije i v dalším roce, bral jsem ji jako linku "zavřeme lidem pusu" (zrušení linky 82) a pro nevyužití zrušíme. Nicméně se nedávno navíc posílila. Poloha zastávky Červený kopec je prakticky nepoužitelná pro obyvatele ulic Horní, Jílová. Tak jestli by nestálo za to buď zřídit zastávku přímo v ulici Vinohrady, případně nějaké prodloužení přes ulici Horní (jednosměrné, jelikož autobus jede hned zpět). Nabízí se i nějaké protažení přímo k nemocnici Milosrdných bratří (ulice Polní) a před nemocnicí udělat novou zastávku (je tam i škola). Prostě nyní ta využitelnost linky je pro minimum obyvatel, tak jestli jí nezkusit dát i další smysl. Nevím jaká tam je rezerva, aby to nestálo další autobus. |
Autor: | P. Haluza [ 28 pro 2023 15:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Myslím, že se to tady zbytečně komplikuje. Zaprvé režijní jízda ve smyslu z garáže do místa výkonu a zpět je pořád MHD, takže výjimka se na ni vztahuje. Kdyby ten spoj začínal v té oblasti, tak se tam taky musí nějak dostat. Něco jiného by byl třeba zájezd, ten už by tam neměl. No a proč jsem se ptal na ten čas: pokud to bylo v 18:30, tak v tu dobu se vůz z Ivanovic vrací režijně, protože má asi 12 minut na to, aby přejel ke KPN a pokračoval jako linka 72. Tolik k nutnosti jet po přivaděči. |
Autor: | Cracatit [ 28 pro 2023 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Po Cejlu nevezou, ale vrací se tudy. Chodím tam do jednoho areálu do práce a pokud se vracím z polední pauzy kolem 13:15, tak potkávám skoro pravidelně nějaký trajfl směr vozovna na Körnerové. |
Autor: | TMB [ 28 pro 2023 13:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy linkového vedení |
Ono v tom DPMB zase úplně blbí nejsou, takže třeba poslední spoj linky 71 jede s cestujícími po trase do vozovny Medlánky. Ale v případě autobusů je zřejmě účelnější jet do vozovny režijně. Spotřebu taky podstatně zvýší zastavování na zastávkách. A ano, u tramvají a trolejbusů, vázaných na svoji dráhu, jsou licence linek skoro vždy i kolem vozovny. Jen se, od nehody trolejbusu 3219 v Černých Polích, musí linka přečíslovat. Takže všechny tramvaje jsou něco/1, případně něco/12. Trolejbusy jedou po Veslařské jako linka 84, do Husovic jezdily od Tomkova náměstí jako linky 25 nebo 26, po Celju cestujíc nevezou. |
Stránka 1 z 254 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |