Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 2    Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
Offline
1779
04 bře 2012 23:26
mceza: Naxashi je zásadně proti hulení, alkoholu a jiným drogám. ;-)
OK, ale můžeme číslovat nezápornými celými čísly, ne? :) Tam už 0 patří.
Žádná zásadní výhoda tu není. Jen to, že přehledy linek budou moct vypadat líp… Protože 1. desítka bude doopravdy od 0 do 9. Atd.
Říkám, je to jen nápad. :) Nic, co bych chtěl prosazovat.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ale ale, Naxashi nám zase něco hulil... Vzhledem k tomu, že 0 nepatří do oboru přirozených čísel (8 z 10 matematiků a 6 z 10 informatiků se na tom shodne), je číslování od nuly naprostá volovina.

Nějak jsem se v té hromadě tvých (na mě zmateně působících) myšlenek ztratil - proč číslovat od nuly? Co to přinese na výhodu?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Yakuzza: Jasný, tak byl to taky jen nápad založený na číslech a logice, jistém systému. Prosazovat to fakt nehodlám, jak říkám, sám bych stál zmatený a nevěděl, čím jet, najednou nepoznával typy vozů podle e.č., a podobné nepříjemnosti.
Jen mi přijde trochu škoda, že v číslech linek máme díry. A že je 0 širokou populací diskriminována. Njn.
Ono, když jdu ÚPLNĚ do hloubky, tak desítková soustava je vcelku na nic. Používáme jí kvůli tomu, že máme 10 prstů, jasný, ale 12 soustava je lepší, daleko lepší. Z hlediska dělitelnosti. 2; 3; 4; 6 vs. pouze 2 a 5.
…jen říkám. :-)
Konec OT. :-D Kdo nám řekne co zajímavého je v provozech mimo Brno?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Ale prd, ta 0 tam je myslim jenom u sluzebni jizdy a je to tam proto, ze tam asi neco musi byt a maji to cele naprogramovane hrozne odflakle.

Jinak tvym argumentum rozumim, urcitym zpusobem davaji logiku, nicmene tohle je neco, co bych rozhodne neprosazoval. A ano, asi proste ze zvyku, ze se nikdy nikde nula nepouzivala.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
MartinV: Aha. :-) OK.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jo, o tom samozřejmě vím. Ale není to oficiální číslo linky.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
MartinV: Já vím, že ne. :-)
Nesetkal? Fascinující, já jo, tady v Brně. Nějaký ten bus obchodního centra to číslo má. Nepamatuji si který, ale na Úzkou to myslím jezdilo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Naxashi: neříkám, že nula není číslo, nicméněš jsem se ještě nesetkal s provozem, kde by figurovala jako číslo linky.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Yakuzza: Sorry, automatický předpoklad. :-D
Jasný, ono by šlo ty mouchy nějak vychytat, nebo udělat lehce hybridní systém. Linky u kterých je vysoká pravděpodobnost, ne-li jistota, že budou zachovány, jsou většinou ty vytížené a důležité, tzn. automaticky mohou dostávat nízká čísla.
Myslíš, že budou další vlečňáky? Tuším, že se tu probíralo, že jejich provoz je poměrně drahý, něco s brzdama. A když jsem minulý rok na podzim pracoval v DPD, tak jsme na DPMB, do Medlánencké vozovny vozili něco, co mi připomínalo nějaké brzdové kotouče nebo tak… Například, s jistotou můžeme říct, že se nebudou pořizovat další T3. nevyrábí se. Varia ano, ale to není T3. Nebo např. 13T. Je fakt hodně nepravděpodobné, že budou další.
Ano, právě. To je to, co osobně považuji za nesmyslnou a hlavně nadbytečnou byrokracii. Licence na linku. Nepřestane mě to fascinovat. :-D
Kravina? Slyším z Tebe železnou košili zvyku. OK. Jednoduchý příklad:
mezi čísly 1 a 9 je kolik čísel? 9. Mezi 10 a 19 jich je kolik? 10. Mezi 20 a 29 jich je taky 10. Každá desítka má vždycky 10 čísel. Souhlas?
Pojďme na začátek. Na 1. desítku, co by v pevném počtu cifer měla úvodní 0. Jaké číslo tam chybí? To se zjistí jednoduše, vezměme 2. desítku, tzn. 10 až 19, a jejich úvodní 1 nahraďme 0. A když vyškrtneme všechny shodná čísla, zjistíme, že nám chybí 0. Že to je to ve skutečnosti 1. číslo.
Na takovém příkladu lze jednoduše demonstrovat diskriminaci 0. Při zpětném zavedení 0 se odstraňuje plno problémů.
Ale tohle je už fakt těžce OT. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Yakuzza píše:
Asi by to ale neprošlo kvůli licencím, ve výsledky ty trasy prostě rozdílné jsou.

Linka N95 má asi 7 rôznych odlišných tras pod jedným číslom...

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Naštěstí v reálném Brně je současné číslování již nějakou dobu zavedené (i s každoročními dílčími změnami) a tudíž to nikoho jiného než Naxashiho nemůže napadnout sarcastic ...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Citace:
Je mi jasné, že můj názor nebude pochopen, ale ono je to jedno.


Už si prosimtě tyhle hlášky nech pro sebe.

Jinak ten systém nezní vůbec zle, ale má pár much. Jedna z nich je právě to, co zmiňoval zolex, ale neřešitelné to není. Ony ty mezery zas tak zbytečné nejsou, je tam prostě prostor pro různé změny. Je blbost ale tvrdit třeba to, že žádné další vleky nebudou a nenechat tam žádný prostor, co ty víš, co bude třeba za dva roky.

Jo a líbí se mi ta myšlenka s jedním číslem pro 44/84, pro cestující by to bylo podle mě jednodušší. Asi by to ale neprošlo kvůli licencím, ve výsledky ty trasy prostě rozdílné jsou.

Nelíbí se mi myšlenka s nulou, to je prostě kravina.
("Nejdůležitější" služebák by měl ev.č. 0000?)

EDIT: S tou nulou je to blbost už jenom pro to, že chceš-li to brát tak, že to je taky číslo, a sice první, tak pozor na to, že to číslo sice je, ale není to žádná hodnota. Nula je prostě nic.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
zolex: Školou ani povoláním ne, ale tím nejdůležitějším, myslí, ano. :-) IT, matematika, čísla, atd. :-)
Jasný, to je taky jeden z důvodů, proč bych do toho nešel. I díry v současném systému jsou výsledkem změn, je to celé dynamické.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1203
12 lis 2007 00:57
Brno - Židenice
Naxashi: Nie si náhodou informatik? e_smile Tvoj systém číslovania by bol platný asi rok, a potom by stratil zmysel, minimálne by nefungoval podľa pôvodných myšlienok. Každý rok sa rušia alebo pridávajú nové linky, menia sa ich trasy, takisto sa mení aj zloženie vozového parku. Prečísloval by si všetko pri každej zmene?

_________________________________
:arrow: Online sledování provozu IDS JMK
:arrow: Android aplikace


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Chybějící čísla. Zbytečné mezery.
Je mi jasné, že můj názor nebude pochopen, ale ono je to jedno. Přiznávám, že by to zmátlo i mně, takže je asi dobře, že to tak nebude.
OK. Máme tu linky šalin. Těch je celkem pouze 11. Někoho napadnou čísla od 1 do 11. Ne. Proč začínat až v pořadí 2. číslem? Mělo by to být číslováno od 0 do 10. Nejnižší čísla by byly nejdůležitější linky. Takže současná 1 by dostala 0, současná 8 by dostala 1, současná 12 by dostala 2, atd. Skončilo by to nejspíš tak, že 11 by měla 9 a 10 by zůstala 10.
OK, to by byly šaliny, skončili jsme na 10, tzn. načali jsme 2. dekádu. Její zbytek necháme volný. Rezerva pro lepší budoucnost. :-D
Trolejbusy. Tady je linek 13. Přečíslování by bylo přesně jako u šalin. Nejdůležitější linky by šly na začátek, nejméně na konec, začínáme od 20 a jdeme nahoru. Takže 25 a 26 by byly (v opačném pořadí, 25. večer už nejezdí) 20 a 21. A pak zase nahoru. Btw., důležitost by byla mixem počtu odjezdů na vlastní trase, od kdy do kdy to jezdí, atd.
Busy. Těch tu je celkem 33 (stav k datu tohohle příspěvku). Začínalo by se od 40, šlo by se nahoru, opět podle důležitosti. S tím, že linka 40 by byla 44 a 84. Ty linky se liší svou konečnou, přestože jsou okružní, mohou mít tedy stejné číslo. Takže 40 směr Mendlák nebo SO by byla stejně rozlišitelná, jako 44 a 48. Takže počet linek by se komprimoval na 32. Tzn. skončili bychom na 71, další volný slot by byl 72. Na 72 a 73 bych dal současné linky 81 a 82. Na zbývajících 6 míst je možné umístit linky co jezdí do různých nákupek, ani sám pořádně nevím, kolik jich je. Rozhodně jejich začlenění by pomohlo, protože spousta lidí nejspíš ani neví, že tu něco takového je, případně kdy to jezdí. Královopolské nákupko budiž zářným příkladem.
Noční linky. Od 80 nahoru nebo od 99 dolů, tzn. stávající systém. V případě od 80 nahoru na začátku nejvytíženější linky, v případě 99 dolů by měly nejvytíženější zase nejvyšší čísla. Všiml jsem si snahy zachovat např. to, že 96 jede na Starý Lískovec, stejně jako 6 (6 na konci), nebo Řekovice mají 1 na konci, to je obdivuhodné, to ano, ale ono to moc nefunguje. Ostatně, k té noci. Nebylo by vůbec od věci udělat noční linky hybridně. Vybrané linky šalin, např. současná 1, 8, 12 by v provozu mohly být. V podání K2 např. Jasně, u 8 trochu problém. A ano, vím, že ty noční jedou dál, než za smyčky. Ale upřímně… co jsem tak viděl, většina lidí cestuje v rámci smyček, dál jich jede menšina (neříkám zrušit pro ně spojení, to ne. U smyčky přistavený bus).

Evidenční čísla. Tam bych taky viděl změnu. 4 místa vždy, bereme opět i 0. Čísla 0___ by byly služební, jako pohotovostní vozidla, atd. To, čím se lidi fakt nesvezou. 1___ šaliny, jako teď. Ale nejnižší čísla by dostaly nejkratší. Takže by se začínalo vlečňákama, 1000 až 1003. A protože víme, že další vlečňáky nebudou, od 1004 by začaly T3 a T6. Po jejich konci by se nechal zbytek desítky volný, pak Varia (LF1). Pak zbytek stovky volný, a stejným systémem by se šlo dál. Končilo by se tuším s KT8, neb mají přece jen větší efektivní délku nebo alespoň kapacitu, než 13T. Čísla končící 0 by se normálně používaly.
2___ pro trolejbusy. Opět stejný systém. 3___ pro busy, 4___ pro lodě. Čímž jsem myslím pokryl všechno.

Opět říkám, je mi jasné, že se takovýhle systém nesetká s pozitivní zpětnou vazbou, a znova chci říct, že kdyby nějaké takové rozhodnutí bylo na mě, tak do toho (nejspíš) nejdu, protože zvyk je prostě železná košile, a takhle drží sakra pevně. Je to spíš tedy myšlenka pro zcela nový dopravní systém. Takže pro mě opět BAHN. Ale schéma linkového vedení, co jsem vytvořil, jste již měli tu čest vidět. Škoda, že v BAHNu nejdou vozům přiřadit evidenční čísla.

Nutno podotknout, že uznávám 0 jako 1. číslo. Protože ona doopravdy je. A na tom je celý ten systém založen. Na tomhle a na faktu, že je zbytečné dávat tam mezery.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Naxashi: Co se ti presne nelibi?


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Jen přečíslovat linky by se hodilo i u nás.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 bře 2024 00:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]