Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 124    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 124  Další
Autor Zpráva
Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Všetičkova je ovšem pikantní v tom, že podle namalovaného vodorovného značení auta jezdí přes koleje a na ten vyvýšený ostrůvek se vlastně ani nemůžou dostat.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MartinV píše:
Mně třeba uniká důvod řešení Merhautovy, kdy jsou u zastávek směr centrum jakési pseudozálivy a auta stejně jezdí po kolejích, nikoliv přes zastávku. Tedy je zde velmi široký chodník, až zbytečně. A třeba zatímco na Údolní byl přechod důvodem pro zrušení pojíždění zastávky (což je taky čtvercovina), tady je to jiný paskvil.

Zastávky Všetičkova jsou paskvil, ale dost dobře si dovedu představit, že za dané situace to bylo jediné realizovatelné řešení jak dostát normovým požadavkům na délku přechodu a zároveň nemuset rozbourávat a přestavovat čerstvě dokončené povrchy.

Cracatit píše:
MNadenicek: Naprostý souhlas. Na druhou stranu, s tím spodkem od začátku Lesnické (u parku) dolů k šalinové křižovatce s Merhautkou se původně nepočítalo.

Fakt, že se s tím nepočítalo, bude asi dost pravděpodobně důvod, proč proběhla pouze oprava do stávajícího uspořádání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

532
28 črc 2013 14:13
Dovolím si do diskuse trochu vstoupit. Zastávka Vojenská nemocnice (směr město) je zastávka Brněnského typu (Zastávka brněnského typu je kombinací nástupního ostrůvku a zastávky vídeňského typu. Vozovka mezi nástupní plochou a chodníkem je zvýšena na stejnou úroveň. Slouží hlavně tramvajové dopravě; zdroj: https://kambrno.cz/wp-content/uploads/2 ... tsi_02.pdf , strana 19)
Zastávka Všetičkova je zase zastávka Vídeňského typu (Nástupní plochu tvoří vozovka zvýšená na úroveň chodníku. Nastupující vstupují na nástupní plochu až v momentě příjezdu vozidla hromadné dopravy. Slouží zejména pro tramvajovou dopravu; zdroj stejný)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To, co je teď na Údolní (Všetičkova) nebo u Vojenské nemocnice, to není Vídeň?


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek: Naprostý souhlas. Na druhou stranu, s tím spodkem od začátku Lesnické (u parku) dolů k šalinové křižovatce s Merhautkou se původně nepočítalo.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
Na Jugoslávskou (zejména ZC) by se nejvíc hodila cyklovídeň, která má být myslím na Tomanově (byla by to brněnská premiéra). Klasická vídeň nemá vlastně opodstatnění nikde, leda ve variantě pravidelně nepojížděném (Zdráhalova a po úpravě oproti původnímu úmyslu i Všetičkova), jejíž výhoda oproti mysům - přístup ke vjezdům/sjezdům zůstává, ale auta nemusí přes práh (řečkovice jsou za trest), jen je sešikanuje zúžení (jako u mysů)

Trochu jsem doufal v úpravu zastávky, že když se oprava dole tak protáhla s tím, že oproti původnímu plánu udělaj i zbytek silnice a obrubníky. Myslel jsem, že budu nejdřív podobně napnutý jako u Merhautky jak to dopadne a nakonec opět zvítězí zdravý rozum, ale byl jsem nemile zklamán:( Takhle tam místní měli měsíc navíc rozkopanou ulici a výsledek za mě rozpačitý. Budu se smát, až za rok či dva nějaká chytrá hlava rozhodne, že bezbariérovost je vlastně důležitá a nechá to celé zase rozdrbat a předělat:)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
S károu jsem tam párkrát šalinu předjížděl a bylo to na hercnu. Takže 2 m opravdu s bídou.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MartinV: Tak asi myslíme i s Prstem to samé. Mysy vytvářející něco jako zastávku, ale nepojížděné, protože značení vede na koleje.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jsem jinak zvědav, kdy doopraví zastávky na Konečného náměstí, šalinové jsou po opravě super, sjednocení pomohlo přecházejícím na šalinu do centra, ale pro nevidomé se hledá trajfl pořád blbě, signální čáry chybí na obou stranách. Podobný problém je se zastávkou Nerudova, nevidomý člověk pohybující se jen s holí a bez psa ji prostě bez pomoci nenajde, pokud ten prostor nemá pečlivě nakrokovaný a nejde tam po sto dvacáté první. :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ano, myslel jsem zřejmě ty "mysy", které občas vytváří hluchý prostor ulice nijak nevyužitý, ale hlavně, že zaasfaltovaný. Např. okolí zastávky Zdráhalova.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prste: seš si jistej, že se tam Vídeň vleze? Pamatuju si, že chodník na Jugoslávské nahoru má asi dva metry na šířku, pak je trávy kus, občas nějaké vydláždění i v travnatém pásu, široké asi na dvojnásobek chodníku, pak kousek asfaltu ke kolejím. Jak už jsem říkal, mám pocit, že ten pás asfaltu nedá šířku 2 m a víc. Noční bus 93 jede půlkou busu po kolejovém "pásu." Jako asi by to šlo udělat tak, že by se zrušilo 60 m pásu s trávou a nějaké vjezdy do baráků. Mně osobně by se řešení tímhle typem, jak bylo původně na Údolní, líbilo, ale podle těch mysů na Merhautce chápu, že asi není u místních orgánů úplně v oblibě. Přitom něco na styl Vídně funguje pod Dětskou nemocnicí směrem ke Kolišti.
Takže asi jediná pravá Vídeň je v Řečkovicích, jestli si to vybavuju správně. Trochu škoda. Třeba před právama na Veveří by se taky celkem hodila, protože to, co tam je teď před Stavárnou VUT, má k bezbar řešení fakt hodně daleko.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Naposledy upravil Cracatit dne 17 srp 2021 16:06, celkově upraveno 1

Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Martin měl nejspíš na mysli stáv mysy, jak se tomu odborně říká (to je opak zálivu). Na Jugoslávské by bylo bývalo stačilo udělat vídeňskou Haltestelle, tedy s vyvýšenou vozov. Ale to je očividně pod rozlišovacími schopnostmi BKOMu, který už tak podal mimořádný výkon.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevím, jaké zálivy, co jsem pochopil z popisů poslední opravy Merhautky, tak bylo cílem těch vytažených chodníků zajistit bezbariérový nástup a zároveň nemuset hýbat s polohou kolejí. Něco podobného by se hodilo i na zastávce Jugoslávská směr Lesnická, ten chodník tam není nijak moc široký a zároveň by ničemu nevadilo, kdyby auta jezdila výhradně po kolejích, stejně ten předjízdný pruh nesplní plnohodnotnou šířku jízdního pruhu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
goldfinger píše:
...Trošku škoda, že zastávky Jugoslávská v obou směrem zůstaly v původní podobě, tedy nesplňují bezbariérovost, ale zaplať Pán Bůh za opravu, jednu dobu hrozilo, že předjízdné pruhy zůstanou záplatované a obrubníky vykousané. ...

Mně třeba uniká důvod řešení Merhautovy, kdy jsou u zastávek směr centrum jakési pseudozálivy a auta stejně jezdí po kolejích, nikoliv přes zastávku. Tedy je zde velmi široký chodník, až zbytečně. A třeba zatímco na Údolní byl přechod důvodem pro zrušení pojíždění zastávky (což je taky čtvercovina), tady je to jiný paskvil.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Na 300 m tunelu pro šaliny je technologicky složitého poměrně málo. Složitost roste s délkou tunelu a s tím, co jím projíždí. Odhaduju, že dřívějšímu zprovoznění trati by mohlo bránit dokončení galerie, kam ústí úniková štola. Halu vidím černě, zbývající projekty běží slibně. Ale potichu se přiblížilo otevření Lesnické - od Lužovy po Tomanovu už jsou osazeny obrubníky, tento týden se bude postupovat na obě strany, tedy směrem K Zemědělské i Helfertově. Kolejiště už je až na poslední vrstvu zaasfaltované a dokonce i BKOM se hecnul a od zdravky po Schreberovy zahrádky je položen finální nový povrch. Trošku škoda, že zastávky Jugoslávská v obou směrem zůstaly v původní podobě, tedy nesplňují bezbariérovost, ale zaplať Pán Bůh za opravu, jednu dobu hrozilo, že předjízdné pruhy zůstanou záplatované a obrubníky vykousané. Nejsložitější bude oprava v křižovatce se Zemědělskou, bohužel naděje na opravu vjezdu do smyčky padla, ale asi nemůžeme chtít všechno.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
To je mi jasný, že je tam mnoho práce a že je to začátek. Jen mi u obou staveb dokončení v prosinci 2022 zdá trochu moc na to, v které jsme fázi.
Ondrah98: přesně tak, také mi přijde, že bychom klidně mohli jezdit o dost dříve, pokud se neobjeví něco neočekávaného.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Tunel je technologicky náročná stavba a "díra do země" je jen první z mnoha kroků. Každopádně bych čekal nějakou slávu už v září/říjnu 2022, přece jenom budou volby do obecních zastupitelstev a taková fotka u vyřešeného mnohaletého problému, to si nemůžou politici nechat ujít. Ostatně vítěz těchto voleb bude mít podobných propagačních fotek ve svém volebním období (2022-2026) celou řadu (trať na Kampus, VMO Žabovřeská, VMO Tomkáč + Rokytova, se štěstím i multifunkční hala,...). Bude to boj.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Jsem naivně bral, že nejvíce práce zabere stavba tunelu samotného.
Samozřejmě. Ale to, že je proražená skála, opravdu není stavba tunelu samotného.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Nejdřív se musí dodělat celý tunel, tedy včetně přesypané části. Čtyři sekce jsou hotové, pátá nejspíš už tvrdne, další čtyři klenuté jsou zaarmované a pracuje se na armování prvních dvou "hranatých". Pak se forma přesune k provizornímu portálu, kde se budou betonovat dvě, možná tři sekce. V ražené části se musí vybudovat sekundární ostění a pak se tunel musí vystrojit - osvětlení včetně vyznačení únikové cesty, protipožární technologie, signalizace. No a ve finále položení trati. Plus u jižního portálu vztyčení opěrné zdi podél sv. Antoníčka a za MÚK Hlinky se staví lávka.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Zeptám se možná pro některé dost hloupě. Co se bude ještě ten rok a půl dělat? Stejně jak u tratě na kampus. Jsem naivně bral, že nejvíce práce zabere stavba tunelu samotného. Ale tunel na kampus (hrubá stavba) je prakticky hotový a tento se tomu taky rychle blíží.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Na fb brnomycity jsou čerstve fotky.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Na Žabovřeské dojde v nejbližších dnech k prorážce tunelu. Zdá se mi, že to jde velmi rychle.

https://twitter.com/RSD_JHMoravsky/status/1427206252090773505?s=20


Offline
148
30 říj 2019 16:42
Nevíte náhodou na jakou délku hrany se rekonstruuji zastávky Kartouzská (minulý rok) a Hrnčiřská?
Jestli je to na délku odpovídající soupravě 3xT6 (cca 48m) nebo jestli se počítá s delšími vozy?


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Někde v popisu té rekonstrukce smyčky to bylo, že je dělaná aby se tam vozy všech typů včetně EVO2 mohly míjet. Ale už je to řádnejch pátků a nevybavím si, kde jsem to četl.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

637
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Napsane ani potvrzene jsem to nikde nevidel a to jsem se parkrat zkousel ptat i tady na foru :) v popisech reko se vsude psala jen vymena koleji a troleji a bezbarierovost, o posunu koleji jsem nikde nic napsaneho nevidel...? Podle fotek to vypada, ze neco snad posunuli, ale tezko rict...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 124  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 15:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]