Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 65 z 720    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 720  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže tohle bylo u těchto linek vždycky. Buď přestup na d-12 (případně okružky) nebo pěšky do centra přes nepříliš vábné podchody. To by se přesunem těchto linek na ÚAN nezměnilo. Jediné co by se změnilo je délka toho pěšího pochodu do centra, ale ani to by, podle mě, nebylo zas tak velké prodloužení, aby to MHD v této oblasti udělalo nepoužitelnou, zvlášť když město pokračuje ve snaze vytěsnit auta z centra. Oproti tomu linka z Chrlic na Starou osadu, která se vyhýbá většině normálně použitelných přestupů na tramvaj a cestu do centra by Chrlickým výrazně protáhla, skutečně má potenciál na to, že už by se Chrlickým do toho auta sednout vyplatilo.

Navíc, kde je psáno, že ty autobusy na ÚAN/Úzkou nemůžou zastavit na Plotní v zastávkách tramvají a vytvořit tak přestup na tramvaj hrana-hrana?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
429
24 lis 2017 11:40
Špatná uplně ne, ale uplně košér to není. Řekl bych, že Golfinger se snažil poukázat i na malou nabídku spojů, co do pestrosti směrů. Určitě teď bude jisté zlepšení, ale krom 44/84 a 12 do všech ostatních destinací je nutný přestup, což spolu se samotným přestupem z busu, kterým jsem na Zvonařku přijel, dělá dva přestupy pro velkou část jízd do Brna... takový dva přstupy pokud můžu váhat mezi IAD a VHD, tak mám bohužel jasno.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
A poplatky za zvonařku by pak platil kdo ? Město ?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Jestli. Jdu sedět v d12, tak je Zvonarka o 4 minuty dal, když na roku prijedu čímkoli jiným, je to přestup navíc.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ještě k těm blbým přestupům, co jsou dál od sebe, pochopil jsem z posloupnosti komentářů na minulé stránce, že je řeč nejen o Zvonařce, ale hlavně o svazku linek u Vaňkovky, který prostě tak nějak nedává úplně smysl. Spolu se spuštěním Plotní bych ten svazek raději hnal na Zvonařku na autobusák, kde stejně končí linky objednávané krajem jako 108.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MartinV: Vzásadě jde o značení. Místo k přecházení jako takové nevadí, ale musí být správně označené a nesmí mě jako úplně nevidomého signální čára navádět někam doprostřed křižovatky. Takhle blbě může někoho navádět signální dlažba na rohu Joštovy a Moravského náměstí, která má označovat začátek pěší zóny, pokud se jí nechá navádět člověk bez kontroly zraku, skončí uprostřed výhybek, kterýma odbočuje čtyřka ke Svoboďáku. Tak jen pro příklad, jak je to značení důležité.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
72
17 lis 2012 23:31
dlbm píše:
To neprojde. Jde jen o prachy,


A v jakých řádech prachů/příjmů z provozu Grandu se bavíme, resp. o jak významnou položku v rozpočtu města/DPMB jde? Rozhodnutí by mělo vycházet z posouzení veřejných zájmů (denní vs. občasní dojíždějící), nikoliv soukromých (Jančura, FlixBus, vs. TourBus). Dostupnost Zvonařky se opravdu diametrálně zlepší a město by si tímto mohlo v malém otestovat reakce na jím plánovaný celkový odsun dopravní infrastruktury na jih. Teď si každý řekne - Zvonařka je daleko, ale pokud se tam opravdu dostanu za 3 min z hlaváku, za 9 min z Čáry, ve špičce co 3 min, tak budeme opravdu někde jinde než dnes.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
K Lesnické: proč by měla vadit místa k přecházení (MkP) místo přechodů? MkP mi přijde lepší varianta. V naší zemi se na přechodech spoustu lidí vrhá střemhlavě pod auta, protože "já tu mám přednost". Ale neznám problematiku MkP vs. nevidomí.


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Kde máš tu špatnou dostupnost? Přestup z autobusu na tramvaj se ti zkrátí ze stovek metrů (přes lávky, přechody,...) na desítky metrů, což je nepochybně blíž a nijak daleko, a dokonce to je blíž než by to bývalo bylo ze starého nádraží u Grandu. A pojede tam jedna z páteřních linek, která má (za normálních okolností) v podstatě nejkratší interval v Brně, a která jede přes 2 zřejmě nejvýznamnější uzly, ve kterých zajistí přestup na všechny ostatní tramvajové linky. Špatnou dostupnost si tedy představuju jinak. Ale samozřejmě je to jen úhel pohledu, protože oba popisujeme totožnou situaci, ale diametrálně jinak...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
vlakofil píše:
Jakmile se otevře Plotní a zpřístupní se konečně ÚAN šalinou, mělo by se město a DPMB zheverovat a nevhodné dálkové autobusy od Grandu přesunout na ÚAN. Tím spíše, že město prosazuje odsun vlakového nádraží, které má být ještě o větší kus dál. Může pak zvážit převedení některých linek z Úzké ke Grandu - přiznejme si, že uzel Úzká je z hlediska přestupu od šalin z hl.n. i orientace pro poprvé přijíždějící značně ku ničemu...

A je to tady zase. Někdo blbne z klimaneutrality, někdo zase z nejlépe dostupného autobusáku. Zvonařka zůstane furt blbě dostupná, akorát odpadne šplhání přes rampy. Pojede k ní jedna šalinová linka, takže přestup na čáře nebo na roli, případně pěškobus přes Vaňkovku (bude-li v té denní či noční době otevřená.


Offline
69
11 črc 2011 08:39
Štatl
To neprojde. Jde jen o prachy,


Offline
72
17 lis 2012 23:31
Jakmile se otevře Plotní a zpřístupní se konečně ÚAN šalinou, mělo by se město a DPMB zheverovat a nevhodné dálkové autobusy od Grandu přesunout na ÚAN. Tím spíše, že město prosazuje odsun vlakového nádraží, které má být ještě o větší kus dál. Může pak zvážit převedení některých linek z Úzké ke Grandu - přiznejme si, že uzel Úzká je z hlediska přestupu od šalin z hl.n. i orientace pro poprvé přijíždějící značně ku ničemu...


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To je zajímavá úvaha. Koneckonců po Plotní mají (obousměrně!) jezdit 109.


Offline
429
24 lis 2017 11:40
Co kdyby ta 64 o které píšou nejezdila po Kalové, ale po Plotní kolem Zvonařky (přestup hrana hrana na 12) a pak po Zvonařce na Masnou a dál.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Však říkám, že je můj názor malinko extrémní.
1. Současné zakončení 47/49/63 není ideální, ale nic nebrání tomu, aby jednak stavěl tenhle svazek na Svatopetrské nebo Plotní u Zvonařky, prostě na některé zastávce budoucí dvanáctky (hrana - hrana), pak aby vynechal celý svazek Křenku a přijel třeba na Uhelnou na parking nebo k poště a nabíral lidi na odjezd na náhradním stání u zdi vedle trajflu, odkud v noci odjíždí N89 na letiště.
2. Já neříkám, že tam tenhle svazek musí zůstat trvale, jen si stojím za tím, že by od většího svazku linek stavícího v minulosti u Vaňkovky neměl být přístup hlavním podchodem, ani přecházením široké vytížené silnice typu Dornych a nenapadá mě, kde jinde by bylo víc místa pro autobusy v rámci nádraží jako celku, nádraží u Grandu takovým místem není, pokud nechceme vyhnat platící dálkovku Jančuráka a spol.
3. Terminál v Komárově je potřebný, léta na něj kraj s městem dost serou. Ideální by zřejmně bylo, kdyby se povedlo šalinu protáhnout ke křížení D1/D2, postavit u ní P+R a v Komárově nechat jenom přestup z padesátky a nic jiného. Jenže to je hudba budoucnosti, asi stejně jako jižní část VMO po Bratislavskou radiálu, takže se nabízí ukončit většinu těch jižních linek stejně jako stávající regionálky 601 a 602 + dálkové regio jako 104, 105, 106, 107 (jediná domácí), 108 a 109 na Zvonařce. Kordis tam svoje linky žene, takže se neumí domluvit jedině DPMB s Tourbusem. No a tím pádem máme neřešený stav na další desetiletku. Fakt řešení jak noha, když se čeká na godota v podobě jižního centra se zahozeným nádražím, které se tu probírá v jiném vlákně.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
To se mi samozřejmě taky nelíbí. Komárov si přímo říká o vybudování terminálu. Je tam vazba na šalinu do centra, na tangenciální padesátku... Jenže tam na to není moc místa. Bylo by potřeba tam mít prostor na odstavování vozů kvůli vykonávání pauzy.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Terminál v Komárově je bohužel utopie, už jen proto, že ho není kam dát. Stejně tak je ale utopií i ponechání současného vedení na hlavák, už jen proto, že ty autobusy tam prostě zavazí a na autobusáku u Grandu na ně není místo, protože ten DPMB pronajal dálkovkám, které do centra vůbec nepatří. A to nemluvím o přetížené Křenové, které ty autobusy také nepomáhají.
Přesto ale jedno takové logické místo, kde by mohlo všechno končit, v tomto území přece jenom existuje a to ÚAN. Po přesunu tramvaje na Plotní už by neměl být problém s přestupem na tramvaj, takže je to logické místo, kde vše z této oblasti ukončit. Jediný problém je, že se město, DPMB a majitel ÚAN nechtějí dohodnout.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A ještě poslední věc, ohledně Komárova se mi nelíbí, že ani po reko smyčky a překopání Plotní nebude terminál pro regionálku na rozdíl od Staré osady, Jírovy nebo ZoO, přestupy nacpané do okolí velké křižovatky mi vůbec nepřijdou jako vhodný způsob, proto bych byl pro menší extrém, zrušení Vaňkovky a ponechání současného protažení busů 47/49/63 ke Grandu, dokud se nepovede prosadit něco v Komárově.
Nejde jen o přístupnost a přecházení, ale taky o to, že prostě nejde mít roztahané přestupy u hlavního nádraží kilometr okolo až někam k Tescu.
Takže bych po otevření Komárova zrušil jen prodloužení padesátky a ostatní nechal.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká nových staveb, tak by bezbariérovost měla být dodržená, nařizuje to vyhláška ke stavebnímu zákonu, bohužel ne vždycky se to podaří prosadit, zrovna teď jsem zvědav na Lesnickou, kde by údajně měla být jen místa pro přecházení a žádný přechod, lidi z panelu včetně Pepy Konečného jsem kontaktoval, tak uvidíme.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2668
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ozvu se za nevidomé. Co se týká Chrlic, tak je tam ústav (nepamatuju si oficiální název, prostě zámeček), no a z něj vychází míň samostatní, protože ti víc samostatní žijou různě ve městě. Co se týká bezbariérovosti, tak tu řeší panel, ve kterém je konzultantka bezbariérového přístupu pro vozíčkáře a za nás je tam Pepa Konečný, který dělá konzultanta už léta, podnik s nima konzultoval např. úpravy u Grandu a u hlavního nádraží, kde chyběly vodicí a signální čáry.
Co se týká Chrlic, tak 509 jezdí do Měnína, ale do města už vůbec, existoval mezistav kolem roku 2012, kdy jezdila 509 na Komárov a 59 taky, 63 byla v tom období úplně zrušená asi dva roky a pak se zavedl stav s 63 na Úzkou k Vaňkovce a zrušenou 59.
Stav před výlukou Plotní umožňoval přestupy na 67 a šalinu 12 asi na Svatopetrské, jestli si to pamatuju správně, potřeboval jsem to za x let asi dvakrát, tak nevím přesně, kde to bylo nejvýhodnější.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6898
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jedna věc je optimalizace linek, druhá věc je optimalizace přestupů. Se zástupci nevidomých a dalšími by měly být především konzultovány přestavby přestupních uzlů, aby to pro cestující s postižením bylo komfortní. Jinak bychom mohli vést do centra všechny autobusy, co říkáte?


Offline
7105
27 úno 2010 07:40
Ano, přestup z 59 mi přišel rozhodně lepší.

Na 81 a 82 mám podobný názor, že by se bez nich dalo žít.


Offline
Uživatelský avatar

2525
13 črc 2009 13:42
Tolik zapadlých míst se špatnou dostupností bys našel v Brně tolik, že by nám na ty tebou navrhované vymetací linky nestačily čísla. Pro takovéto účely tu máme Seniorbus. Vzduchovoziče 81 a 82 už měly být dávno zrušené.

Jinak s prvními dvěma větami souhlasím. Chrlice mají v Komárově poměrně slušné možnosti pohodlného přestupu.


Offline
69
29 lis 2017 11:29
A co přestup na a-67? Ten je přece taky hrana-hrana, a stejně jako šalina to ty lidi do centra zaveze, nádraží, Maliňák a Moravák je celkem luxusní nabídka. A pokud by i tak byl problém, tak by se podle mě takové věci měly řešit spíš speciální linkou pro zdravotně postižené a ne kvůli jednomu zařízení provozovat klasickou linku s normálním intervalem. Ona by se nějaká a-83 s intervalem 60 nebo 120 minut hodila pro víc míst v Brně, takže proč je nespojit stylem, jako to máme s linkami 81 a 82. Vezmu to od severu. Ne úplně dobře je pro většinu Krpole přístupná krpolská pošta, poté by linka mohla jet kolem Kociánky do oblasti Černých Polí, zde projíždět taky kolem pošty (v bezvýlukovém stavu zrovna tak blbě přístupná), na Bratislavskou k ÚMČ Sever, kolem Úrazovky, Maliňák, nádraží, Vlhká (ta je přístupná dobře, ale proč to nevzít kolem Úřadu práce, kde se vyřizují dávky pro postižené) a pak směr Komárov, Holásky, Chrlice.


Offline
Uživatelský avatar

3689
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Bylo tomu tak u Líšně, bylo tomu tak nejspíš i u Bystrce při současných výlukových opatřeních a je tomu tak i zde.
A obávám se, že to tak bude i v Bohunicích+SL po otevření tratě na kampus.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 720  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 dub 2024 12:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]