Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1995 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 80  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 17:16 

Příspěvky: 1282
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: Sice se objíždět může, ale je to prasárna, nikdy nevíš, kdo vyleze před bus a začne přecházet.
MNadenicek a spol: Projíždění smyčkou na Zemědělské mi připadá jako dobrá opičárna, mnohem lepší by bylo, když už se A-46 otáčí na konci Zemědělské u Erbenovy, aby jel bus po otočení rovně a ne doleva na Lesnickou, vynechal trajflovou Lesnickou a jel kolem pošty a doleva na poslední kousek Jugoslávské, hned doprava po Provazníkové na Merhautku a dál jako dneska.
Kdyby pak byla Zemědělská bus/šalina od města takhle za rohem od sebe, tj. bus kousek před tou další boční uličkou na Provazníkovu, tak by jen ubylo pár parkovacích míst, ale nemuselo by se prakticky nic moc dláždit a vymýšlet pro bezbariérový přestup šalina > bus. Teda krom úpravy chodníku u šalinové zastávky, která bude muset proběhnout stejně, když už teda nastane ta generální oprava celé Lesnické.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 13:19 

Příspěvky: 4889
Od: 27 úno 2010 07:40
Jo, ale to zpoza autobusu těžko uvidím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 12:31 

Příspěvky: 166
Od: 24 lis 2017 11:40
No částečně ten zmiňovaný obrubník, kterej chytře začíná až za zastávkou, pak jak bylo řešeno znepříjemňuje návrat do pruhu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 11:41 

Příspěvky: 4889
Od: 27 úno 2010 07:40
mnadenicek píše:
Objíždět může, ale když je těleso vyvýšené, tak není určené pro auta

V místě zastávky není vůbec nic, co by objíždění bránilo.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 10:54 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3044
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
mnadenicek píše:
Druhá věc - bude 46 vvýhledově jezdit sem?


po prodloužení pětky do Čertovy rokle určitě nebude.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 10:35 

Příspěvky: 166
Od: 24 lis 2017 11:40
Objíždět může, ale když je těleso vyvýšené, tak není určené pro auta - objíždění se uažovalo pouze pro zvláštní případy (déle stojící překážka..). Projíždění smyčky je odvážné, ale proč ne, na Náměstí míru taky autobus jede přes smyčku. Má to 2 ale: co když tam bude stát tramvaj (jako třeba teď 5) - to by stejně musel zastavit na náhradní zastávce-čili jako dnes. Ještě je možné posunout zastávku do polohy autobusové - typ špunt (v původní poloze by vystupovali lidi jen z šalin, co jede do smyčky). Druhá věc - bude 46 vvýhledově jezdit sem?

Ondra K. píše:
V situaci kdy pod tělesem tramvajové trati nejsou v podélném směru žádné inženýrské sítě, což je případ Merhautky, si myslím, že kompletní rekonstrukce trati nijak budoucí rekonstrukci celé ulice nijak zvlášť neomezuje.

Trať asi z většiny ne (nějaké křížící sítě se řeší už dnes), ale ty zastávky. Přitom stačí alespoň upravit mírně směrový vedení - osovky, pak by možná stačilo dostavit kus chodníku s nástupní hranou. Jako na Geiselerce, ale tam právě se mně zdá, že osovka (kdyb do toho někdo hodil vidle) nevyhovuje pro sdružené zastávky (kdyby se tam třeba míjely autobusy nebo náklaďáky)
https://mapy.cz/fotografie?x=16.6347173 ... itch=0.314
Možná je to dojem, ale kdyby se to tam dělalo řádně a najednou, je to podle mě širší a mezi kolejema je bumlík nebo něco na oddělení. Teď je to takové..no aspoň něco, ale byl bych rád, dkyby dopravní stavby byly dobře udělané jak se sluší a patřa, né jen "aspoň něco". Tahle rekonstrukce Merhautky taky musí mít přece projekt a stavebko.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 08:35 

Příspěvky: 4889
Od: 27 úno 2010 07:40
Odkdy se nesmí objíždět autobus stojící v zastávce? Pokud tedy není vybaven cedulí O4.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 08:32 

Příspěvky: 1282
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
JaNevjemUs: Zapomeň na nějaký objíždění busu v zastávce! Není záliv, nemáš co objíždět. Je jen správně, že při tom nejde najet zpátky. Srovnání výšky je tu k ničemu, spíš by to chtělo mírně zvýšit samotné nástupní místo, co je vyvíšená dlažba v tom jednom jízdním pruhu mezi chodníkem a kolejema Lesnická z města. Ta do města už je od rekonstrukce v pohodě, dokonce je i snížení na tom chodníčku, co jde podél kasáren...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 01:26 

Příspěvky: 41
Od: 21 říj 2016 18:34
Součástí rekonstrukce Lesnické má být i ten úsek mezi Zemědělskou a Provazníkovou? Nebo to bude samostatná investiční akce? Rozhodně by chtělo s tím něco dělat. Jednak se zastávkama jak už bylo zmíněno, dále po tom jezdí autobus 46, takže by to chtělo vyměnit panely za asfalt. No a ta zastávka autobusu 46 zemědělská je úplně špatně, když tam stojí autobus a auto ho chce objet, tak musí po kolejích, jenže hned za zastávkou se už koleje zvedají, takže auto musí zpět na silnici přes rantl. Nebo má druhou možnost jet po kolejích až k zastávce Lesnická a tam najet na zvýšenou silnici ve stejné rovině. Nejlepší by bylo celý tento úsek srovnat koleje se silnicí, nebo minimálně začátek zvýšení alespoň posunout, aby se dal pohodlně a v rovině objet autobus v zastávce.

Ještě mě tedy napadla druhá možnost, to by bylo investičně náročnější a nevím jestli by to šlo, ale zase by byl přestup hrana hrana. A to sice upravit smyčku Zemědělská tak, aby autobus od Erbenovy mohl do smyčky najet, smyčkou projet a zastavit na zastávce zemědělská společně s devítkou/jedenáctkou.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 01:21 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5632
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
V situaci kdy pod tělesem tramvajové trati nejsou v podélném směru žádné inženýrské sítě, což je případ Merhautky, si myslím, že kompletní rekonstrukce trati nijak budoucí rekonstrukci celé ulice nijak zvlášť neomezuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 00:23 

Příspěvky: 166
Od: 24 lis 2017 11:40
Tak drážní úřad spíš řeší bezpečnost kolejí - to je tady relativně v pohodě oproti třeba Lesnické (nevím jak jsou teda sjetý). Havarijní stav má zejména kryt a je nebezpečný autům (a cyklistům). Na Křenové s tím během několika víkendů udělali krátký proces. Dřív se mluvilo, že se Merhautka bude celá rekonstruovat (s projektem, úpravou uspořádání, asi i sítě..), alespoň tak jsem to pochopil. Pak psali, že nebude dřív než 2025. Pak se psalo spíš o nouzové opravě (tady se ale dělá tzv. celý kufr). Prostě mi to nedává smysl, zvlášť jestli třeba za 10 let hrozí, že to celý rozkopou znova a přestaví...nevím teda jaký je střednědobý plán teď.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 00:12 

Příspěvky: 1282
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Co se týká Merhautky, tak by vůbec nešlo o politiku, prostě by mohl zasáhnout drážní úřad ve stylu zakázání provozu tratě, navíc ty pozalívané panely ani autům nedělaly moc dobře, bylo to horší, jak skákání po duc duc duc dáááálnici D1 před vybouráním starých betonů, takže to beru jako havarijní opravu, při které se prostě bezbariérovost neřeší, protože se nešahá do sítí, ani do chodníků.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 00:11 

Příspěvky: 166
Od: 24 lis 2017 11:40
goldfinger píše:
Už to tady sice zaznělo, ale opakování je matka moudrosti. Nevybudování bezbariérových zastávek Zdráhalova a Venhudova sice vypadá jako mega ignorance, ale kvůli tomu, že byla trať i předjízdné pruhy na hadry, se dělá oprava. Bohužel se nemůže provést jakákoli změna oproti stávajícímu uspořádání /bezabriérovost, parkování/, protože by na to muselo proběhnout stavební řízení, které by trvalo jednak mega dlouho a jednak nikdo neví, kolik vidlí je v pohotovosti. Je to mrzuté, ale pochopitelné. Lesnická stavebním řízením prochází. Tam je zase komplikace v nutnosti zachování obsluhy MZLU, takže jednokolejka během stavby.

No já to samosebou chápu, že je to jen oprava (a že Lesnická bude komplet rekostrukce s podstatnými změnami uspořádání, ale "oprava" se připravovala tolik let (nebo se o ní mluvilo), že to šlo zařídit. Třeba Geislerova se udělala docela rychle samostatně. Mohla to být samostatná související investice. Nutná oprava, jak jsem už říkal, by měla být výměnou kolejnic, upevňovadel a krytu za asfalt - dělat nutnou opravu takto kompletním způsobem 4 měsíce a neudělat k tomu 2 zastávky (za tu dobu co se o tom mluví, stavebko už mohlo být 2x) je podle mě vocasovina, ať se na mě nikdo nezlobí:)

bugear píše:
To netuším, kam by se tam mohla vlézt. Už tak tam bude muset být v jednom směru společná jízdní dráha. Muselo by se vystupovat přímo na chodník, což by jednak blokovalo dopravu, jednak tam je problém se sjezdy (na schématu značené červeně).

Já myslel s ostrůvkem, ale to by šířkově muselo být celý jinak a zabralo by se místo před těma budovama částečně...bylo by to asi komplikovaný dost, uznávám. Nebo alespoň naproti - ostrůvek vstřícně...ale to jen tak fantazíruju.


Naposledy upravil mnadenicek dne 26 bře 2020 00:12, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 26 bře 2020 00:02 

Příspěvky: 1282
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ony ty zastávky třeba Venhudova a Zemědělská jsou od sebe jen trochu větší kousek, takže z hlediska trochu schopnějšího vozíčkáře je zlepšení mít bezbariérovou aspoň jednu z těch dvou tratí a zbytek buď dojít po svých, nebo se může přesunout do A-46 a jet dál do sídliště, i když zas bude pořád dost na facku samotný přestup, když zůstane Zemědělská šalinová jinde, než autobusová ve stejném směru od města na Lesnou.
Bugear, ty tam někde bydlíš poblíž SNP/Bieblova/Fügnerova? Jen se tak ptám ze souvislostí, odpověď klidně do zpráv, jestli to nechceš říct veřejně.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 23:46 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1599
Od: 07 dub 2006 09:03
Už to tady sice zaznělo, ale opakování je matka moudrosti. Nevybudování bezbariérových zastávek Zdráhalova a Venhudova sice vypadá jako mega ignorance, ale kvůli tomu, že byla trať i předjízdné pruhy na hadry, se dělá oprava. Bohužel se nemůže provést jakákoli změna oproti stávajícímu uspořádání /bezabriérovost, parkování/, protože by na to muselo proběhnout stavební řízení, které by trvalo jednak mega dlouho a jednak nikdo neví, kolik vidlí je v pohotovosti. Je to mrzuté, ale pochopitelné. Lesnická stavebním řízením prochází. Tam je zase komplikace v nutnosti zachování obsluhy MZLU, takže jednokolejka během stavby.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 23:35 

Příspěvky: 81
Od: 29 črc 2014 19:57
Citace:
Což souvisí se zrušením zálivu, který jim tam bez kácení normově nevycházel.

Tak jsem se tam zašel cestou z práce podívat a je tam sice travnatý výběžek, kde asi strom kdysi byl, ale už není. Takže zrušení zálivu nechápu.
Cracatit píše:
Navíc tady je společný interval 9/11, takže ve všední den bez omezení skoro furt něco jede.

Já ji využívám hlavně večer a když kvůli tomu člověku ujede devítka jezdící co čtvrt hodiny, je to docela opruz, respektive to za tu dobu dojdu na cílovou zastávku pěšky.
mnadenicek píše:
Jak se na to tak dívám, tak co se týče rovnoměrnosti zastávek, možná bych aspoň zastávku Štefanikova čtvrť směr Lesná posunul směr Lesná (mezi zastávku opačného směru a Fugnerovu..pokuď se tam vejde

To netuším, kam by se tam mohla vlézt. Už tak tam bude muset být v jednom směru společná jízdní dráha. Muselo by se vystupovat přímo na chodník, což by jednak blokovalo dopravu, jednak tam je problém se sjezdy (na schématu značené červeně).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 22:53 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5632
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Lesnická a Merhautova jsou dvě rozdílné záležitosti. Lesnická mezi Jugoslávskou a Zemědělskou je kompletní rekonstrukce uličního prostoru (tedy sítě+veškeré povrchy), Merhautova je pouze rekonstrukce tramvajové trati. Rozsahy jednotlivých akcí se obvykle odvíjí od požadavků jednotlivých investorů.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 22:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2792
Od: 29 srp 2009 19:30
Myslím si, že v současném pojetí to je prachsprostá oprava do provozuschopného stavu bez potřeby zásadnějších jednání, řízení, zpráv a razítek. Jakákoliv změna by znamenal další odložení, což už by přestávalo být politicky průchozí.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 21:47 

Příspěvky: 166
Od: 24 lis 2017 11:40
Cracatit píše:
No a co to zvýšení dlažby v jízdním pruhu na Lesnické z města, dokáže mi smysl někdo vysvětlit? Bezbariérovou zastávku s pojížděnou plochou si osobně představuju jinak.
Celkově od Zemědělské (včetně) až dolů na Jugoslávskou jsou ty zastávky fakt dost z prd*ele, chybí kompletně signální dlažba, nemožné vysunout plošinu a stav trati, prostě kompletně v ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Když člověk jede autem z Jugoslávské kolem toho malinkýho parčíku, kde se odděluje Lesnická od Jugoslávské, tak má strach, že se propadne, jaká je tam v jednom místě u kolejí džuzna.
Chápu, že se čeká na dokončení bočních uliček, nicméně i tak to chtělo havarijní opravu.


No já nejsem znalý historie, ale tipnul bych, že těleso trati bylo nadvýšené oproti vozovce, když tam zastávka nebyla. Při rekonstrukci vozovky ji nadvýšili aspoň na tu úroveň krytu tratě (jinak by to bylo ještě horší). Drbat do tratě a nebo chodníku se jim nechtělo asi.



Zemědělská - Jugoslávské: jestli jsem dobře pochopil - bude se příští rok (snad) dělat kompletka ulice včetně sítí atd. To už zastávky by měly normové, v cajku - na rozdíl od Merhautovy, kde mám takový strach (marně doufám, že se mýlím), že Venhudova a Zdráhalova budou opět s nástupem z ulice, což při rozsahu rekonstrukce (svršek na panelech, spodek vč. odvodnění dokonce) je docela výsměch! Hlavně, že Jugoslávdká bude bezbariérově (jakoby předtím nebyla)...jako poslední zastávka na lince.
Jak je toto možný? Kdo toto rozhoduje? Buď udělám opravu ala Štefanikova + asfalt jako na Křence a počkám na kompletku ulice - má-li být v dohledu...nebo když už něco přestavuju takto z gruntu a fixuju tento stav na mnoho let, tak do toho vměstnám 2 zastávky typu špunt nebo vídeň.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 21:19 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1599
Od: 07 dub 2006 09:03
Cracatit píše:
No a co to zvýšení dlažby v jízdním pruhu na Lesnické z města, dokáže mi smysl někdo vysvětlit? Bezbariérovou zastávku s pojížděnou plochou si osobně představuju jinak.
Celkově od Zemědělské (včetně) až dolů na Jugoslávskou jsou ty zastávky fakt dost z prd*ele, chybí kompletně signální dlažba, nemožné vysunout plošinu a stav trati, prostě kompletně v ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Když člověk jede autem z Jugoslávské kolem toho malinkýho parčíku, kde se odděluje Lesnická od Jugoslávské, tak má strach, že se propadne, jaká je tam v jednom místě u kolejí džuzna.
Chápu, že se čeká na dokončení bočních uliček, nicméně i tak to chtělo havarijní opravu.

Už běží vodoprávní řízení, bo na Lesnické se má dělat reko vodovodu a kanalizace. Pak saozřejmě obnova trati a komunikace podle současných standardů včetně bezbariérových zastávek Tomanova a Zemědělská. Je pravda, že by si při tom chtělo pohrát i s Lesnickou a udělat ji skutečně bezbariérovou, tedy aby se dala vysunout plošina. Stávající hybrid je akorát k zlosti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 19:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3044
Od: 14 čer 2004 18:56
Bydliště: blekfild
goldfinger píše:
Na křižovatce Lesnické a Provazníkovy byla zastávka od prodloužení tratě do Čertovy rokle (tenkrát d15). Skutečným přestupním bodem se stala teprve se zavedením t25/26. Do té doby tam jezdily akorát a46 a 67, na který nemělo valný význam přesedat.


V příloze jízdní řád z roku 1990/91, to už se na Lesnou jezdilo skoro 15 let.
Ta zastávka tam opravdu nebyla, vznikla až se zavedením linky 145 v roce 1994.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 18:35 

Příspěvky: 1282
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No a co to zvýšení dlažby v jízdním pruhu na Lesnické z města, dokáže mi smysl někdo vysvětlit? Bezbariérovou zastávku s pojížděnou plochou si osobně představuju jinak.
Celkově od Zemědělské (včetně) až dolů na Jugoslávskou jsou ty zastávky fakt dost z prd*ele, chybí kompletně signální dlažba, nemožné vysunout plošinu a stav trati, prostě kompletně v ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Když člověk jede autem z Jugoslávské kolem toho malinkýho parčíku, kde se odděluje Lesnická od Jugoslávské, tak má strach, že se propadne, jaká je tam v jednom místě u kolejí džuzna.
Chápu, že se čeká na dokončení bočních uliček, nicméně i tak to chtělo havarijní opravu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 17:44 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1599
Od: 07 dub 2006 09:03
Na křižovatce Lesnické a Provazníkovy byla zastávka od prodloužení tratě do Čertovy rokle (tenkrát d15). Skutečným přestupním bodem se stala teprve se zavedením t25/26. Do té doby tam jezdily akorát a46 a 67, na který nemělo valný význam přesedat.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 17:08 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1888
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
ds píše:
Cracatit: hlavně to umístění zastávky Lesnická v minulosti takhle ničemu nevadilo, protože to nebyl přestupní bod - šaliny tam zastávku neměly až do roku 1994.

Vážně? Čili zastavovaly na Zemědělské a pak až na Bieblově?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 13:03 

Příspěvky: 166
Od: 24 lis 2017 11:40
No Lesná nádraží bude podle toho záměru dál - musí být v přímé až za obloukem. Takový Písečník nebo Lozíbky si nepolepší, i když taková tragédie to zas není.
Dle výkresu ŠČ jsou čelem k sobě, ale přes křižovatku - jsou tam 2 přechody (před a za Alešovou). Ale na druhé straně než je zrovna ostrůvek nástupní je malý ostrůvek přechodu (jinak by to ani nešlo).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1995 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 80  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2020 23:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]