Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 355    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
89
21 kvě 2017 18:40
Dáme si takhle po ránu trochu slovíčkaření.
Ono je totiž to značení (slovní) světle šedivé vs. tmavě šedé podle mě lehce zavádějící.
Pokud je něco odstaveno 'dočasně', tak tím je jasně řečeno, že to je v budoucnu v plánu zprovoznit, ale není specifikováno, kdy k tomu má dojít.
Když je něco odstaveno dlouhodobě, tak to může být také dočasné, tím se jen specifikuje doba trvání, která naznačuje, že zřejmě bude delší.
Dlouhodobé odstavení 'přežít' jde bez úhony, ale definitivní nikoli.
Je to něco podobného jako zmínka v médiích o následcích těžké nehody. 'Smrtelná zranění' vs 'Zranění neslučitelná.se životem'. Ta první teoreticky se štěstím přežít jde, ta druhá nikoli.
Tedy světlá vs. tmavá buďto 'krátkodobě' vs. 'dlouhodobě' nebo 'dočasně' vs. 'definitivně'. Ta druhá varianta mi v tomto prostředí přijde o něco výmluvnější.

Viz taková 7675, která je jakožto 2 roky starý nebouraný vůz odstavena dlouhodobě, ale jistojistě dočasně.


Offline
227
04 bře 2013 22:47
Já vím, jen jestli tam třeba některý z nějakého důvodu do šrotu.


Offline
Uživatelský avatar

2987
29 srp 2009 19:30
Pupa: Ten stav je v evidenci popsán jako dlouhodobě/definitivně, ne pouze jako definitivně. Prosím o reflektování této skutečnosti. A ano, je běžné, že některé vozy se v průběhu svého životního cyklu mohou v naší evidenci dostat do "tmavě šedého" stavu a po zprovoznění znovu vyjedou.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
227
04 bře 2013 22:47
Koukám, že přibyly další odstavené busy. To už 7031, 7048, 7071, 7092, 7675. To fakt definitivně? Nevíte někdo něco? A včera jsem jel 96 z Lískovce po Ořechovskou a pak se řidič vydal zpět směr Bohunice. Nějak zapomněl kam jede.


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Nechce to ctene moderatorstvo treba nekam presunout? Je tu nekde neco jako archiv kose, tam by se to hodilo pripitek


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Ja teda nevim, ale ja se celou dobu bavim o situaci, kdy mi to nekdo posle pred auto tak, ze musim prudce na brzdu, nemluve o tom, ze me dotycny vidi, jen jaksi na to kasle. Ne o tom, ze jedu po prazdne silnic a za 15 minut dojedu nekoho pomalejsiho. Docela by mne zajimalo, jak by mne pak mohl omezit/ohrozit :mrgreen:

Upne nejklasicteji se to deje na dalnici v kolone (byt jedouci klidne tech 130) - ten bezpecny rozestup si tam opravdu nenechavam proto, aby mi to tam nekdo poslal, protoze ma pocit, ze se tam vejde, a ze v tu chvili za nim brzdi xx aut, ho vubec netankuje. To obecne povazuju za jednu z nejnebezpecnejcich situaci na silnic vubec. Vetsinou si za lehke zatroubeni ci probliknuti vyslouzim tuv. jednicku, no, kdyz nekdo nesleduje zrcatka a nebo pri rizeni nepremysli, vzdycky tem druhym ukazuje same jednicky.

P.S.: Fascinuje me, jak si fakt kazdej myslite, ze na dalnici udrzim konstantne 215. Jste asi po dalnici dlouho nejeli :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

1292
17 črc 2010 21:41
Krno
king666: Pak je ale druhá strana mince, kdy někdo jede např. GPS 130 a chce předjíždět kamion, který jede 80 km/h. V ten moment ho v levém pruhu dojede někdo, kdo jede třeba 150. A teď jsou dvě možnosti - ten pomalejší nechá toho rychlejšího projet, ale musí zpomalit ze 130 na 80 - o celých 50 km/h! Naopak ten rychlejší by musel zpomalit pouze o 20 km/h a to navíc pouze na rychlostní limit, nad který by ani správně jet neměl. Když pomineme, co říká zákon - jaké řešení této situace je podle tebe spravedlivější? Mimochodem v zemích na západ od nás mám zkušenost, že když v popisované situaci, kdy jsem tím pomalejším vozidlem, dám levý blinkr, tak ten rychlejší buď zpomalí nebo zrychlí tak, abych já nemusel zpomalovat ještě daleko výrazněji na rychlost toho kamionu. V Česku to samozřejmě téměř nikdo nedělá, protože tady nějaká ohleduplnost na silnici je sprostým slovem.

Mimochodem, znovu opakuji, najdi si v zákoně definici přednosti v jízdě. Nic o tom, že nesmíš ostatní omezit, tam není.

Zákon č. 361/2000 Sb., § 2 písm. q): píše:
dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.

Klíčové je slovíčko "náhle". Pokud dojedeš ke křižovatce, ve které se zrovna stáčí kamion a ten kamion v té křižovatce byl dávno předtím, než jsi tu křižovatku vůbec viděl, pak tě k náhlé změně nedonutil - protože máš jezdit tak, abys dokázal bezpečně zastavit před případnou překážkou. Jistě ale došlo k omezení.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

490
31 led 2011 13:46
Při předjíždění nesmím nikoho omezit? Ale jděte. Leda tak při změně pruhu. Pak už má ten vzadu prostě smůlu, protože dojel někoho pomalejšího.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

594
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
mnadenicek píše:
Já si to vykládám ve smyslu neomezit - předjet tak rychle (dle možností auta a řidiče ideálně nejrychleji), aby ten vzadu nemusel měnit rychlost jízdy.
Ale platit by to mělo do nějaký rychlosti toho případně omezenýho. Když někdo valí 160 a dojede dědu ve Felicii, co předjíždí kamion rychlostí dejme tomu 120, bo si víc on (do kopce i to auto) netroufne, ale v pohodě by to stihl, kdyby ten drak v zrcátku jel 130...v takovým případě si myslím, že může chvílu počkat bez nadávek a bez lepení se na zadek tý Felicie a sám uznat, že na volnej levej pruh v tomto případě nemá vyloženě nárok...
xxx píše:
To není úplně pravda. Pokud ten, komu dáváme přednost, jede přes limit a omezíme ho, nebere se to jako nedání přednosti. Ale se zbytkem souhlasím.
Pánové, pokud jede auto přes limit, ale ne natolik přes limit aby nebylo vidět (tzn. 160 rozhodně není až tak výrazné překročení rychlosti), je omezení tohoto vozidla nedáním přednosti v jízdě. To, že porušuje rychlostní limit je věc druhá.
Osobně vyloženě miluju, když jedu po dálnici GPS 140 km/h a nějaký feldař mi vjede do levého pruhu 115 km/h a při předjíždění kamionu ten plynový pedál prostě nesešlápne protože by mu to zvýšilo spotřebu...

xxx píše:
Tak jsem to úplně nemyslel. Nemůžu ti samozřejmě vjet pod čumák. Jde o to, že jsi byl tak daleko, že jsem neměl šanci tě vidět před započetím předjíždění, ale vlivem své vysoké rychlosti jsi mě dojel. Potom bys v případě nehody byl viníkem ty. Btw. to je tvé obvyklé dálniční tempo? To se máš čím chlubit.
Tato argumentace už je realitě blíž... Ale platilo by to jen při těch 215 km/h... Při realističtějších rychlostech (klidně i pro těch 160 km/h) rozhodně neplatí, že bys neměl to auto šanci vidět před započetím předjíždění (minimálně na té dálnici), takže je to prostě nedání přednosti v jízdě a snaha o "výchovu" pirátů silnic...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

1292
17 črc 2010 21:41
Krno
Igor Mauricio píše:
Takze pokud jedu po dalnici svym obvyklym tempem 215 a nekdo mi to tam posle pred cumak, tak si za to mohu sam, protoze nejedu 130, a tudiz nejde o omezeni ani ohrozeni? Aha :mrgreen:

Pokud jedeš 215 tak prostě musíš počítat s tím, že budeš omezen. Někdo začne předjíždět 130km rychlostí, když jsi 200 metrů daleko, on v ten moment těžko zjistí, že jedeš 215, pokud v autě nemá nainstalovaný radar, a nečeká, že někdo pojede tak prasáckou rychlostí, ty ho dojedeš za 8 sekund, kdy on ještě stále předjíždí pomalejší vozidlo v pravém pruhu, a zkrátka musíš zpomalit a počkat, fakt nemáš nárok na tu silnici jen pro sebe jen kvůli tomu, že jedeš nejrychleji ze všech. Kdybys jel třeba jen 150, tak to vozidlo dojedeš až za 36 sekund a ten pomalejší ten manévr mezitím v pohodě dokončí. To je asi to, co se xxx snažil říct. Nakonec omezit někoho můžeš při dávání přednosti v podstatě kdykoliv, snad jedinou výjimkou je vjíždění na tramvajový pás, kde se výslovně píše o tom, že řidič nesmí omezit šalinu, všude jinde je pouze "nesmí ohrozit".

No a ohrozit by tě samozřejmě neměl, ale troufám si tvrdit, že v případě nehody, kde ten druhý tak výrazně překročil povolenou rychlost, by dostal minimálně spoluúčast. Nakonec i v Německu tuším automaticky přebíráš část zodpovědnosti za nehodu, když jedeš víc než 130, nebo rozhodně se k tomu přihlíží.

Zcela jiná situace je pak ještě na okreskách, kde když pojedeš po hlavní 200 a srazíš se s někým, kdo ti tam vjel z vedlejší, tak v závislosti na rozhledových poměrech ta vina klidně může jít 100% za tebou.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Tak nemusime se nutne bavit jen o dalnici :wink:


Offline
Uživatelský avatar

79
13 kvě 2014 16:53
Pokud máš omezovač na 75km/h, nemáš na dálnici co dělat.


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Igor Mauricio píše:
Pokud se nekomu lepis na zadek, tak se mas fakt cim chlubit :mrgreen: Ale jak jsem psal nize - pokud na dalnicich/rychlostkach apod. nekdo jede tak, ze s autobusem/kamionem/apod musim brzdit a lepit se mu na zadek, je otazkou, zda ma mit takovy clovek vysadu vlastnit vodicsky prukaz.

Souhlasím. Typickým příkladem jsou důchodci. Ale tím důvodem může být i jinak nastavenej omezovač. Ne všechny kamiony ho mají nastavenej na stejnou hodnotu. Nějakej to má na 75 km/h, jinej na 83 km/h třeba. Čas jsou peníze a přesně proto i kamioňáci musí občas předjíždět. Někdy i sebe navzájem. Ale samozřejmě ne tak, aby se za nima rázem vytvořila kilometrová kolona. To samozřejmě neschvaluju. No, nezávidím jim tu práci.


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Pokud se nekomu lepis na zadek, tak se mas fakt cim chlubit :mrgreen: Ale jak jsem psal nize - pokud na dalnicich/rychlostkach apod. nekdo jede tak, ze s autobusem/kamionem/apod musim brzdit a lepit se mu na zadek, je otazkou, zda ma mit takovy clovek vysadu vlastnit vodicsky prukaz.

P.S.: Cas jsou penize a ja narozdil od jinych nemam cas na vyletni tempo. Ale je fakt ze od doby, co jsem se proletel polem piuretou zakoncenou efektnim zapichnutim cumaku do krovi, davam si o neco vetsi pozor. Kdyz oteviras dvere auta smerem k nebi a strecha ma tvar placky s vyraznym vyboulenim v mistech nad ridicovou sedackou, tak te to na nejakou dobu zklidni. No jak rikal legendarni DaWer a SalWador, neni umeni jezdit jak prase, je umeni jezdit jak prase, umet to a nezkrakvit u toho ani sebe, ani jine. Allah bud milostiv k tem, jez tyto dva potkaji na silnicich


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Igor Mauricio píše:
Takze pokud jedu po dalnici svym obvyklym tempem 215 a nekdo mi to tam posle pred cumak, tak si za to mohu sam, protoze nejedu 130, a tudiz nejde o omezeni ani ohrozeni? Aha :mrgreen:

Tak jsem to úplně nemyslel. Nemůžu ti samozřejmě vjet pod čumák. Jde o to, že jsi byl tak daleko, že jsem neměl šanci tě vidět před započetím předjíždění, ale vlivem své vysoké rychlosti jsi mě dojel. Potom bys v případě nehody byl viníkem ty. Btw. to je tvé obvyklé dálniční tempo? To se máš čím chlubit.
Igor Mauricio píše:
Pokud jde o predjizdeni, tak snad kdyz vim, ze na to nemam, tak to nedelam. O pouziti zrcatka nemluve, to by mel byt samozrejmost, bohuzel neni. O tom, zda by se nemel zavest zakaz predjizdeni vozidly nad 3,5t se vedou spory uz dlouha leta, ja osobne nevidim jediny duvod, proc by melo mit jakekoliv vozidlo nad 3,5t povoleni predjizdet. Pomineme situaci, kdy vozidlo s omezovacem na 80 (90,95,100…) dojede na dalnici osobni automobil, jehoz zahrivac sedacky neumi jet vic 80, ale pak lze uvazovat o objizdeni prekazky, a predevsim o sebrani vodicskeho opravneni dotycneho zahrivace v osobaku, protoze evidentne neovlada sve vozidlo a je nebezpecny sobe i okoli, tj. nema za tim volantem co delat

Proč bych na to neměl mít, když jedu o 10 km/h rychleji? Výkon na to mám, akorát omezovač mě nepustí na víc. Pořád jsem se nedozvěděl tu definici pomalého předjíždění. No a proč mají vozidla nad 3,5 t povolení předjíždět? No tak třeba proto, aby ses jakožto řidič kamionu nemusel někomu celou cestu lepit na zadek.


Offline
Uživatelský avatar

9666
15 led 2005 23:41
Takze pokud jedu po dalnici svym obvyklym tempem 215 a nekdo mi to tam posle pred cumak, tak si za to mohu sam, protoze nejedu 130, a tudiz nejde o omezeni ani ohrozeni? Aha :mrgreen:

Profesni zpusobilost a psychotesty pro Becksre je fajn napad, ale jak se ukazuje u CEckaru, je to vec zcela zbytecna. Echt magora to asi odhali, ale bezny vychovavace a ridice se syndromem “ja jsem kamionak, kdo je vic” nikoliv.

Pokud jde o predjizdeni, tak snad kdyz vim, ze na to nemam, tak to nedelam. O pouziti zrcatka nemluve, to by mel byt samozrejmost, bohuzel neni. O tom, zda by se nemel zavest zakaz predjizdeni vozidly nad 3,5t se vedou spory uz dlouha leta, ja osobne nevidim jediny duvod, proc by melo mit jakekoliv vozidlo nad 3,5t povoleni predjizdet. Pomineme situaci, kdy vozidlo s omezovacem na 80 (90,95,100…) dojede na dalnici osobni automobil, jehoz zahrivac sedacky neumi jet vic 80, ale pak lze uvazovat o objizdeni prekazky, a predevsim o sebrani vodicskeho opravneni dotycneho zahrivace v osobaku, protoze evidentne neovlada sve vozidlo a je nebezpecny sobe i okoli, tj. nema za tim volantem co delat


Offline
1922
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
MNadenicek a OndraK: S oběma posledníma příspěvkama naprosto souhlasím.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
mnadenicek píše:
Ale je jasný, že ten paragraf je v tomto problém nekonkretní a bezzubý, ostatně jako spoustu dalších...

To není úplně pravda. Pokud ten, komu dáváme přednost, jede přes limit a omezíme ho, nebere se to jako nedání přednosti. Ale se zbytkem souhlasím.

Ondra K. píše:
Co se týče chování řidičů, ono by nebylo od věci zavést profesní způsobilost a pravidla pro pracovní režim i pro řidiče skupiny B.

Souhlasím.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
5848
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Co se týče chování řidičů, ono by nebylo od věci zavést profesní způsobilost a pravidla pro pracovní režim i pro řidiče skupiny B.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
339
24 lis 2017 11:40
Já si to vykládám ve smyslu neomezit - předjet tak rychle (dle možností auta a řidiče ideálně nejrychleji), aby ten vzadu nemusel měnit rychlost jízdy.
Ale platit by to mělo do nějaký rychlosti toho případně omezenýho. Když někdo valí 160 a dojede dědu ve Felicii, co předjíždí kamion rychlostí dejme tomu 120, bo si víc on (do kopce i to auto) netroufne, ale v pohodě by to stihl, kdyby ten drak v zrcátku jel 130...v takovým případě si myslím, že může chvílu počkat bez nadávek a bez lepení se na zadek tý Felicie a sám uznat, že na volnej levej pruh v tomto případě nemá vyloženě nárok.
Ale je jasný, že ten paragraf je v tomto problém nekonkretní a bezzubý, ostatně jako spoustu dalších...


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
b1 píše:
§ 18 Zákona o provozu na pozemních komunikacích
(2) Řidič nesmí
...
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

No... A koho prosím pěkně omezuju, když ve zpětném zrcátku vidím, že široko daleko za mnou nikdo není?

Už vidím, jak jedeš 30 km po dálnici za kamionem, který jede 80 km/h, když máš v dodávce omezovač na 90 km/h. To bych tě chtěl vidět.

Také by mě zajímala definice "pomalého předjíždění".


Offline
1922
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
B1: Přesnětak a hlavně, proč předjíždí, když nevalí o moc rychleji, třeba aspoň těch 110 a už trošku rozjetej, ne že se zařadí do levého a teprv začne pomaličku zrychlovat. Chápu, že některé dodávky se slabším motorem jsou líné, ale proč tím vytváří zbytečnou kolonu a třeba aspoň z té blbé Kývalky na město trochu nepřidá? Co mi teda vadí mnohem víc, na co taky trochu narážím, je to řazení z pruhu do pruhu a nepředvídatelný styl jízdy, což třeba na Kývalce bývá neskutečný problém. Někdo jede od Rosic a než aby se rozjel tím plynule odbočujícím připojovacím pruhem na minimálně stovku, tak jede sedmdesát a pak mezi kamionama zahučí rovnou do levého. :evil: To je fakt na tečku mezi světla, když v tom pruhu zrovna valíte 130 - 150, než člověk začne brzdit do kolon na město, tak chvíli může jet i dost rychle, nebo obráceným směrem na Brno-západ, taky je delší rampa od přivaděče, připojovací pruh od města na Prahu a lidi jsou schopní tam místo stovky nebo devadesátky jet šedesát a párkrát jsem už zažil, že někdo vyloženě zastaví na konci připojováku a čumí! :evil: :oops: To fakt není bezpečný styl, který nikoho neohrožuje.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3443
08 čer 2005 23:12
§ 18 Zákona o provozu na pozemních komunikacích
(2) Řidič nesmí
...
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Případně v protisměru, je-li to na dvouproudovce


Offline
Uživatelský avatar

2247
13 črc 2009 13:42
Brno-Veveří
Cracatit píše:
...kamion předjíždí o deset kilometrů rychleji, než jede on a tak. :evil:

To se nesmí, předjíždět dodávkou kamion, když neohrozím, ba ani neomezím vozidla jedoucí za mnou?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8859 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 01 pro 2021 02:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]