Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1791 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2020 12:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2357
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Brno koupí až 51 nových autobusů SOR, nahradí nejstarší karosy

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2019 19:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Od: 31 led 2010 23:09
V Brně budou jezdit další kloubové Solarisy, polský výrobce vyhrál soutěž na až 33 autobusů


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 22:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 334
Od: 29 led 2015 21:34
Bydliště: Brno - Žebětín
Zná někdo harmonogram dodávek?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 20:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2812
Od: 29 srp 2009 19:30
Letmým pohledem do evidence (za předpokladu zachování přibližně stejného poměru sól/kloubů mezi vozovnami) lze zjistit, že buď budou nové vozy dodávány do obou vozoven dle vyřazovaných vozů, nebo bude muset dojít k částečným přesunům nevyřazovaných vozů z Medlánek do Slatiny. Lze tedy tvrdit, že se kloubové Solárko do Slatiny vrátí, ale jaká to bude generace, to je předčasné.
Odhaduji, že rámcová smlouva je počítána tak, aby z ní byly obnoveny zbylé B931 (24 vozů) a B961 (18 vozů), zbylé Citelisy E3+E4 (15 vozů) a nakonec i v roce 2022 Crosswaye (23 vozů). Nejstaršími vozy se pak stanou Urbina III. generace a první plyňáky NB12 a Citelis 12M - vše bylo dodáno shodně 2014 a další obnova vozového parku tak nastane cca až v roce 2026 (aneb tři roky, kdy lze investovat přednostně do jiných trakcí). Současně s aktuálními dodávkami bude v cílovém stavu navýšen počet kloubáků o 15 a počet sól naopak klesne o 17 vozů. Příští rok lze tedy s trochou štěstí očekávat ukončení pravidelného provozu vysokopodlažních autobusů v Brně (tipuji přesun do pozice "těžkých" záloh).
Mimo jiné, z uvedeného soudím, že snahy o pořízení elektrobusů již nejsou tak moc aktuální a případné výběrko by bylo vyhlášeno pouze na politický či dotační popud - pak by rámcová smlouva patrně nebyla využita celá.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 19:29 

Příspěvky: 23
Od: 18 led 2019 19:22
V jaké vozovne budou?
Případně budou nějaké přesuny mezi vozovnami?
třeba nějaké současné solarisy do Slatiny?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 18:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 224
Od: 31 led 2010 23:09
No sem zvědavej na SORky... designově pozadu o tak 10 let a technologicky to taky není žádnej zázrak


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 17:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 294
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
Kloubové Solarisy a krátké SORy potvrzeny, příští rok 20 a 20 kusů.

Brněnský dopravní podnik investuje do vozidel miliardu, zavede bezkontaktní platby


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 12:03 

Příspěvky: 143
Od: 06 pro 2009 11:01
Sor bude ten novější. NS12 nebo jak je to oznaceni


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 11:09 

Příspěvky: 5016
Od: 27 úno 2010 07:40
Požadavky ovšem splňuje. A stejný motor má i Urbanway.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:59 

Příspěvky: 23
Od: 18 led 2019 19:22
001MRY píše:
Tak podle posledních (verohodnych) informací prijdou kloubové solarisy a krátké sorky.

SOR má oproti ostatním slabší motor - jen 210 kW a 1000 kroutící moment :cry:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2812
Od: 29 srp 2009 19:30
MartinV píše:
001MRY: to by docela šlo. Uvidíme, jak to samozřejmě bude s životností SOR, které tu ještě tak dlouho nemáme. Nicméně z pohledu cestujícího mi přijdou dveře navíc jako výhoda, která urychluje výměnu cestujících.

Omlouvám se za dotaz, někde to možná padlo: bude se jednat pouze o diesely?

Musím zklamat, dle požadavků VŘ se má jednat o 3dveřové vozy - tedy buď NB12 bez jedněch dveří nebo NS12 - pokud je informace o SORkách správná. Nedivil bych se, kdyby nakonec přišly další Urbany.
Ano, všechny kloubové i sólo vozy mají být na naftu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1927
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Alanis píše:
Průběh točivého momentu je u dieslu a CNG odlišný, i při stejné hodnotě udaváného výkonu. Laicky řečeno, diesel dokáže podat větší část svého výkonu i při nízkých otáčkách (rozjíždění z volnoběhu), kdežto CNG se musí dostat do vyššího spektra otáček, aby dokázal podat stejný výkon, tj. musí se z volnoběhu dostat přes oblast kde "nemá výkon" a to trvá nějaký čas.

Proto jsem si své osobní auto pořídil na naftu a s automatem. Pustím brzdu a jedu. U benzínu musím honit motor do astronomických otáček a auto stejně nejede.

Jinak plyn a benzín se chovají prakticky stejně. Ten plyn je ještě o něco slabší než benzín.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6192
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
001MRY: to by docela šlo. Uvidíme, jak to samozřejmě bude s životností SOR, které tu ještě tak dlouho nemáme. Nicméně z pohledu cestujícího mi přijdou dveře navíc jako výhoda, která urychluje výměnu cestujících.

Omlouvám se za dotaz, někde to možná padlo: bude se jednat pouze o diesely?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:10 

Příspěvky: 143
Od: 06 pro 2009 11:01
Tak podle posledních (verohodnych) informací prijdou kloubové solarisy a krátké sorky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 09:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 558
Od: 15 srp 2012 14:28
Tak možná někdo narazil na jádro pudla, ono totiž ve svižnosti rozjíždění hraje daleko větší roli točivý moment a ne výkon motoru.

Průběh točivého momentu je u dieslu a CNG odlišný, i při stejné hodnotě udaváného výkonu. Laicky řečeno, diesel dokáže podat větší část svého výkonu i při nízkých otáčkách (rozjíždění z volnoběhu), kdežto CNG se musí dostat do vyššího spektra otáček, aby dokázal podat stejný výkon, tj. musí se z volnoběhu dostat přes oblast kde "nemá výkon" a to trvá nějaký čas.

Při výběrovém řízení na vozidla MHD je všeobecně daleko důležitější trvat na dodržení dynamických vlastností při určitém zatížení vozidla, tj. rychlost ve stoupání, zrychlení 0-20, 0-50.

Požadování určitého výkonu motoru je v tomto případě úplně mimo, pro potřeby MHD je to prakticky nic nevypovídající hodnota. Myslím si, že tento požadavek vznikl tak, že někdo se podíval na kW Karosy (která umí celkem drandit), přičetl k tomu 10 % a hotovo. A možná se do toho ještě zamotala nějaká obálka ze Zlineru :-"

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 22:24 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1927
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Jde o to, že jedno je nafta, druhé plyn. Auto s naftovým motorem je vždy o poznání svižnější, a to i při nižším udávaným výkonu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 21:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Od: 13 srp 2010 13:44
Pokud jsou informace na dpmb.cz správné, tak Solaris má výkon 231 kW a URBANWAY 18M CNG dokonce 243 kW. Tedy výkon motoru nemusí znamenat, že vozidlo pojede svižně a rychle i do kopce, když ten výkon převodovka nedokáže dostatečně přenést... Je pravda, že i když výkon 18M CNG byl poladěn, stále jsou to líná vozidla s neustálým zpožděním... se mi zdá, že v jednom VŘ DPMB byly přímo požadavky, kolik má vozidlo jet v kopci s určitým převýšením, škoda, že tam tyto požadavky nedali opět.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 15:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 566
Od: 20 říj 2006 16:11
Bydliště: Újezd u Brna
Ona ani dynamika jízdy v těchto měsících nic moc. Motor se vytáčí, jak výkonově nestačí. Plně obsazená a-40 v odpolední špičce se plouží Komárovem jak lemra líná - rozjezdy v kolonách. Solarisy, ač mají už nějaký ten pátek nalítáno, jsou svižnější. Aby nakonec ty plynové Urbany nepřežili... :-)

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 14:39 

Příspěvky: 569
Od: 25 led 2006 09:46
Navíc nezanedbatelnou část výkonu spotřebuje v létě klimatizace, takže pak se tady dohadujeme s řidiči, proč ji nepouští.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 12:05 

Příspěvky: 2275
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
V tomto ma TMB pravdu, zákazník má přeci právo požadovak určitý výrobek který chce. Cchi 4 dveře, zadám 4 dveře, chci tři, zadám tři, co je na tom diskriminačního? DPMB se spálil s Ivecama U18CNG tak se tomu chce vyvarovat a požaduje silnější motor, tam žádné ústupky dělat nelze, co je na tom špatného?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 10:57 

Příspěvky: 569
Od: 25 led 2006 09:46
Já si dovolím trochu oponovat. Je zcela na zadavateli, aby si stanovil technické specifikace VŘ a ty pak dodavatelé jako závazné museli splňovat. To není důvod, že někde vítězí Iveco a jinde třeba Solaris. Osobně si myslím, že provozovatel má mít možnost objednat vozy, které mu dlouhodobě vyhovují a eventuelně se snažit o jednotný vozový park. DPO se to třeba daří, DPMB moc ne. V čem je problém, můžeme jen spekulovat.
Vím o tom, že mnohdy byl problém třeba se stanovením počtu dveří, či jejich šířky, což bylo ze strany odvolacího orgánu bráno jako diskriminační podmínka. Ale kurńa, pokud chci troje dveří, mám právo dostat troje dveře. Pokud chci široké přední dveře, neměl bych být nucen akceptovat nabídku na vozidlo s úzkými dveřmi. V jistém DP nechtěli motory s malým objemem válců, kde je výkon honěn otáčkami a tak si stanovili minimální kubaturu motoru. Dostali urbany s odpovídajícím motorem a jsou s nimi naprosto spokojeni.
Je logické, že podnik, který má serii kloubových trolejbusů SOR pak dostane parciály Solaris (ke všeobecné spokojenosti) a jiný, který má ve vozovém parku nahodně obdrží sérii Sorů?
Nevím, kdo v Brně nakonec VŘ vyhraje, ale proti tomu, jak se DPMB s dotazy vypořádal, žádné námitky nemám a plně s jeho stanovisky souhlasím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 08:33 

Příspěvky: 5016
Od: 27 úno 2010 07:40
Vzhledem k legislativě bys s tímto přístupem nevysoutěžil ani dodávky štětek na WC, pokaždé by se někdo odvolal.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2019 22:31 

Příspěvky: 86
Od: 13 zář 2007 19:58
Pokud by test v rámci předběžné tržní konzultace prokázal, že vozidlo o daném (nižším než původně požadovaném) výkonu vyhovuje požadavkům dopravce, muselo by to pochopitelně vést ke změně parametrů zadání. V podstatě je ale nesmyslné samo o sobě dávat do výběrka jako parametr výkon motoru. Má se tam objevit to, co dopravce skutečně požaduje - tedy aby vozidlo za jakýchkoli podmínek dokázalo i v nejprudším stoupání ve městě vyvinout stanovenou minimální přepravní rychlost. To, s jakým výkonem motoru to výrobce dokáže garantovat, může být dopravci úplně jedno.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2019 21:47 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5650
Od: 11 dub 2010 15:05
Bydliště: Juliánov
Řekl bych, že není legislativně možné, aby výběrové řízení vyhrálo něco, co ze 100 % neplní zadání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 lis 2019 20:48 

Příspěvky: 86
Od: 13 zář 2007 19:58
No formálně vyhovují, ale je jasný, že pokud musí nabídnout silně naddimenzovaný výkon oproti konkurenci, jsou cenově už předem ze hry.

Poukazuju na to, že těch kulaťoučkých 240 / 210 jistě není nějaká empirická hodnota, která by měla mít sílu někoho vyřazovat ze hry. Pokud se výrobce parametry blíží zadání, měl by mít možnost v rámci tržních konzultací poskytnout vozidlo k otestování. Každej normální soukromník by to ocenil, ne? Vybírat z co největšího množství ekvivalentních výrobků. Pokud si jdeš kupovat ledničku, taky nevyřadíš model jen kvůli tomu, že o pár procent nevyhovuje výkonu, jakej sis předem vysnil. Jestliže tady z těch českých erárních výběrek vždycky polovina účastníků vypadne kvůli "formálním nedostatkům" a "nesplnění zadání", další pak nemůžou konkurovat cenově, protože by museli vyvinout úplně novej model, aby vyhověli pár nesmyslným rigidně vyžadovaným hodnotám, který si kdosi do výběrka prosadil a vyhrávají pak pořád Iveco, Sor a Škoda Plzeň, tak je asi problém v těch samotných zadáních.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1791 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: AurumTheEnd a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 kvě 2020 21:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]