Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 39 z 58    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 58  Další
Autor Zpráva
Offline
29
29 lis 2012 21:29
Nemá někdo příbližné info kdy vyjedou do provozu ? :) diky


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Aspon, že už oddělali ty dřevěný sedačky z 7459

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
nydros píše:
Nikdy v životě se mi nestalo, že bych si v busu sedl na mokrou sedačku. A poprvé jsem o někom takovém slyšel loni.

Tak to jsi šťastný člověk, mně už se to stalo nejméně desetkrát. Prší, otevřená okna nad sedačkami. Vytékající obsah tašky na sedačce. Byl jsem svědkem i situace, kdy bezdomovec seděl na sedačce a po...al se. Revizor mu vypsal pokutovej blok za černou jízdu a nechal ho sedět dál.

Ale je pravdou, že se mělo dát na výběr z více typů, včetně současných čalouněných. Pokud dají na výběr nepohodlnou dřevěnou "lavičku z parníku" a celkem pohodlný plast, ale nakonec namontují všude úplně jiný nepohodlný plast (s tím, že lidi to chtěli), tak ať jdou s takovou anketou do zádele.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Ja si myslim, ze i ten nazor lidi se dost vyviji. Pred rokem prumerny Brnan plast troufam si tvrdit chtel. Ale ted, kdyz lidi skutecne zjistili, co to obnasi, uz plast proste nechteji.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Ondra K.: celkem jste to vystihl. DP se prostě rozhodl, že bude plast. Tak vypsal anketu tak, aby plast vyhrál. Je to jako s některými jinými VŘ, kde se dá určitý parametr, který jasně favorizuje určitého kandidáta (např. šířka nebo počet dveří).
Nikdy v životě se mi nestalo, že bych si v busu sedl na mokrou sedačku. A poprvé jsem o někom takovém slyšel loni. Jsem Brňák a MHD používám denně. Ale asi si na tu nehygienickou a špinavou sedačku sedl někdo výše postavený (když náhodou bylo služení auto mimo provoz) a anketa byla na světě.
Neboli, kdyby DP opravdu zajímalo, co si lidé myslí, samozřejmě by v anketě zařadil i stávající - plyšové sedačky. Ale názor cestujících. Panečku! To je jako socialistická formule "pozitivní kritika"...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nevím, no. Když už se dělala anketa mezi cestující veřejností, tak se mohlo těch variant nabídnout více. Klidně nějakou koženku, ale hlavně si myslím, že v té anketě mělo být i stávájící provedení plyšových sedaček, aby cestující mohli posoudit, jestli vůbec chtějí změnu oproti stávajícímu stavu. Při svých, pravda občasných, cestách autobusy s plastovými sedadly jsem se totiž s žádnými pozitivními ohlasy nesetkal. Většinou lidi akorát nadávají, že je to tvrdé a studí to. Lhostejno, které plastové sedačky to zrovna jsou. Z toho vyvozuji, že minimálně značné části cestujících nejvíce vyhovují právě plyšové sedačky. Chápu, že DP chtěl plast, kvůli nákladům na údržbu, ale MHD je tu pro lidi, a DP žije z peněz cestujících a daňových poplatníků, tak alespoň v této věci by měli mít lidi konečné slovo.

Mimochodem, kolik se těmi plastovými sedadly vlastně ušetří jejich nákupem a provozem oproti čalouněným sedačkám? Když vezmeme v úvahu, že nové typy sedadel znamenají nutnost nových druhů náhradních dílů, naopak čalouněné sedačky si čalouní DP vlastními silami, takže je to vlastně za nákup materiálu, protože zaměstnanec je placen tak jako tak.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Hlasoval vůbec někdo, že se mu to líbí?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

630
15 dub 2013 15:57
Ještě když ty busy stály na Svoboďáku tak tam byla anketa na papírovejch lístkách. A tam byly Kiel Ideo ve Stratosu.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Ale anketa se týkala přece jenom dřevěných sedaček v 7459 a plastových v 7812 co visela na webu?

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Domis píše:
Opravdu? Já měl právě zato, že plastové sedačky v té anketě údajně vyhrály (v té době tu byly plasťáky jen ty 8MS v 7812), a proto se začly kupovat plasťáky. A ono to bylo úplně jinak, takže ta anketa jako by nebyla. :-k

Opravdu. Ale "vyhrály" sedačky KIEL IDEO. Zjednodušeně řečeno díky výsledkům ankety jsou v Solarisech.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Sedadla jsou v Praze presne jak pise chat:
http://www.mhdvesvete.estranky.cz/fotoa ... kou.-.html
http://busweb.xf.cz/galerie/dod09/Irisb ... 3261_2.JPG
Myslím, že je to dobrý kompromis pohodlí / hygiena


Offline
29
29 lis 2012 21:29
Nechcete si založit téma SEDADLA a řešit to tam ? 8-)


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jestli je červená to nevím, ale boční plasty mi přišly stejné jako u nás v kloubových Karosách po GO. Přišlo mi, že ta koženka byla v některých místech perforovaná (záměrně z výroby).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
Jestli to řeknu správně, v Praze mají jejich B900 po GO stejná sedadla jako u nás, ovšem místo plyše mají červenou hladkou koženku.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Když už jsme u sedaček, párkrát jsem se svezl v Praze místní povrchovou dopravou a nejlepší pocit pohodlí jsem měl v opravených kloubových Karosách, kde měli pravděpodobně od Kahovce plastovou skládačku, jaká je v našich 21Tr akorát místo plyše byl povrh z perforované koženky, tvarování vhodné, materiál snadno k otření a navíc příjemné na omak, subjektivně mám kůži rád, takže s tím jsem byl spokojený. Co naopak považuju za totální úlet, jsou ty dřevěné židle v 15T, na jednu jsem si sedl bokem a při brždění před křižovatkou jsem spadl protisedící paní do klína a málem jsem si vykloubil ruku. V ostatních tramvajích jsem s klouzáním po sedačce problém neměl, což rozhodně nemůžu říct o nových plastových sedačkách v našich nových Urbinech, jednou jsem seděl u zadních dveří za kloubem a šlo se zapřít nohama, navíc jsem seděl proti směru jízdy a jediný, co mi vadilo, byl ten tlustej plast pod oknem, kde se nedá pořádně opřít ruka a při jiné příležitosti jsem jel od Osové na Zoo a seděl jsem u kočárků, opět proti směru jízdy a tam už tomu klouzání šlo zabránit dost špatně, musel jsem se držet madla, které mělo nepříjemný sklon a polohu vůbec, seděl jsem proti směru jízdy na řidičově straně blíž do uličky a s dospělým sousedem jsme se dost žduchali loktem, protože ty sedačky jsou dost blízko u sebe, takže na rozdíl od uspořádání v 21Tr, kde nemám problém, toho žduchání loktem mezi dospělýma určitě přibude, protože ty sedačky v Urbinu 18m jsou prostě moc blízko u sebe všude, takže je jedno, jestli si člověk sedne za přední kola proti směru jízdy, nebo za druhé dveře po směru jízdy. A pokud jdu s vodicím psem, tak mám další problém, malá rozteč sedadel od tyčí zabrání psovi, aby se schoval pod sedadlo, na kterém sedím, takže ve srovnatelné situaci v 21 Tr za druhýma dveřma nemám problém, pod dvojsedačku si pes lehne a ještě si vedle mě může někdo sednout = maximální využití prostoru dvojsedačky pro dva lidi (i dospělé) x v Urbinu stejnou dvojsedačku nemůžu využít, protože jednak se tam pes prostě nevejde za tyč u dveří, takže já musím sedět do uličky, pes leží v uličce, nebo lehne do horší pozice pod sedadlo blíž uličce a trčí mu nohy do prostoru dveří a ještě se žduchám se sousedem, který sice sedí u okna, ale je tam jak sardynka v plechovce, stejný problém je v zadním dílu Urbina, sednu si za kloub a pes zase musí do uličky, protože pod sedadlo se nevejde. Jediné místo, kde se vejde do správné pozice, je před kočárkovým oddílem v sekci před kloubem. A podobný problém řeším i v 13T, nemůžu si sednout za dveře, protože v nízkopodlažní části je sedačka hned u tyče se sklem, takže kolena opírám o sklo a pes zase nemá kam se schovat, aby nepřekážel a přitom ten stejný prostor v Anitře je řešený mnohem lépe, za prvníma nízkopodlažníma dveřma je hned sedačka s dlouhým prostorem před nohama, kam se pes pohodlně vejde a já nemusím dávat nohy "za krk", ještě lepší je to ve Váriích, tam jsou ty sedačky za dveřma s delším prostorem pro psa nebo berle hned dvě, obě u bočnice, ve které jsou dveře.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

373
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Já si myslím, že nejlepší byly sedadla v B732

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
manil píše:
Pamatuji-li si dobře, zrovna STER 8MS vyšly v anketě z testovacích vzorků jako nejhorší.

Opravdu? Já měl právě zato, že plastové sedačky v té anketě údajně vyhrály (v té době tu byly plasťáky jen ty 8MS v 7812), a proto se začly kupovat plasťáky. A ono to bylo úplně jinak, takže ta anketa jako by nebyla. :-k


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB píše:
A kolik že těch náhradních dílů u plastových sedaček je? Přesně tohle už jsem slyšel v souvislosti se sedadly ve 25Tr.

Jako úplný laik jsem si kdysi myslel, že "náhradní díl" je prostě "sedadlo" a nic víc. Dneska už jsem skoro velkej kluk, a proto vím, že sedadlo není jen sedadlo, ale sedadlo se skládá z několika částí sedadla nebo doplňků (područky, boční "podpěrky")... Dokonce ani není jedno, jestli je to sedadlo kotvené zleva nebo zprava, jestli je to jednosedadlo nebo dvojsedadlo, jestli je dle zákona standard nebo širší pro duchny (legislativa) atd. atd. Tyto součásti si převeď na čísla (součástky sedadel a druhy sedadel) a mezi sebou vynásob. Pak Ti vyjde docela zajímavý číslo, kolik náhradních dílů na jeden typ sedadla musí být.
Příklad pro ty, kterým tento přístup, dle pana TMB "typická argumentace DPMB", stále není jasný: "Koupím si autobus, kde chci mít i nějaká sedadla. Ale i když mám milion jiných autobusů, které mají všechny stejný druh sedadel, rozhodnu se, že do nového autobusu si vezmu jiný, který mi tam cpe výrobce, protože pan TMB na internetu napsal "vadí mi sedadla" u mého zbylého milionu autobusů. Pak ale přijde pan cestující "xyz", který do mého nového autobusu nastoupí a řekne si: "vadí mi sedadla" a z jednoho sedadla mi ze samého vzteku uloupne opěradlo. A protože jsem dopravce v České republice, která se vyznačuje tím, že v autobusech jsou obvykle všechna sedadla, která tam být mají a ne jako někde v ukrajinském Charkově, kde se s podobnými problémy nezalamují, musím tento problém nějak konstruktivně vyřešit. U zbylého milionu autobusů bych to pořešil tak, že bych přišel do stodoly, vyhrabal bych kus sedadla, co mi tam pasuje a vyměnil bych ho a ve volném čase doobjednal a naskladnil použitý díl a nijak by mne to neštvalo, že to mám ve skladu, protože ty sedadla mám na milionu autobusů a je to obrátková zásoba. Současně by mne ani nevadilo, že mi to v tom skladu zabírá místo, protože to relativně často potřebuju. U mého nového autobusu ale budu mít problém, protože to sedadlo na skladě mít nebudu. A kdybych měl, štvalo by mne to, protože ke všem výše zmíněným variantám sedadel bych potřeboval ten daný kus náhradního dílu a měl bych toho narvanou stodolu až po střechu.

TMB píše:

Hlavně že nevadí tři typy nových autobusů, doteď jsme ten požadavek na vnitroměstské a příměstské autobusy ve VŘ nepochopil. A to tam ještě bylo uvedeno výslovně, že nemusí jít o stejný typ - klidně mohla přijít kombinace 4 a 3 dveřových SORek (pokud by tak na unifikaci záleželo).

Dopravní podnik není soukromník, ale z veřejného rozpočtu živená (dotovaná) firma. Proto musí vypisovat veřejné soutěže a ne si vybírat autobusy podle toho, jak se jim líbí. Proto bohužel vniká typová diverzifikace mezi autobusy...

Požadavek na vnitroměstský autobus dle veřejně dostupných zdrojů drobně zvýhodňoval autobusy s více dveřními proudy. To proto, aby na vytíženějších vnitroměstských linkách mohlo dojít k rychlejší výměně cestujících. Ano, teoreticky to mohly být SOR a SOR. Můžeme jen spekulovat, proč to tak zmíněný výrobce nenabídl.

TMB píše:
A mimochodem, zvolená sedadla v anketě byla? Nějak jsem si nevšiml, určitě by vyhrála.

Nebyla, a to z toho důvodu, že poprvé se objevila na SORkách. V případě zachování celoplastového provedení to byla jediná varianta. 6MS se v plastu nedělají a KIEL ani jiný výrobce nejsou v SORech homologovány.

TMB píše:
Holt typická argumentace DPMB. S podobnou jsem se setkal nedávno - zgenerálkovat vozidlo a nechat jako historické (což je jediná možná cesta, pokud to DPMB opravdu myslí vážně) nejde, protože po opravě musí vydělávat. Dlouhodobě odstavené nízkopdlažní tramvaje nebo trolejbusy 25Tr vydělávat nemusí?

Tady jsme úplně mimo a odbočujeme od tématu. Konzervace a ochrana historických vozidel v Brně spadá pod jinou státní instituci, než je Dopravní podnik.


Offline
790
25 led 2006 09:46
A kolik že těch náhradních dílů u plastových sedaček je? Přesně tohle už jsem slyšel v souvislosti se sedadly ve 25Tr. Hlavně že nevadí tři typy nových autobusů, doteď jsme ten požadavek na vnitroměstské a příměstské autobusy ve VŘ nepochopil. A to tam ještě bylo uvedeno výslovně, že nemusí jít o stejný typ - klidně mohla přijít kombinace 4 a 3 dveřových SORek (pokud by tak na unifikaci záleželo).
A mimochodem, zvolená sedadla v anketě byla? Nějak jsem si nevšiml, určitě by vyhrála.
Holt typická argumentace DPMB. S podobnou jsem se setkal nedávno - zgenerálkovat vozidlo a nechat jako historické (což je jediná možná cesta, pokud to DPMB opravdu myslí vážně) nejde, protože po opravě musí vydělávat. Dlouhodobě odstavené nízkopdlažní tramvaje nebo trolejbusy 25Tr vydělávat nemusí?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Karlos píše:
Možná se budu opakovat, ale Urbanway má v základní nabídce, pokud vím sedadle STER 8MS (testována v Crossu 7812) http://www.ster.com.pl/index.php/en/pro ... y/8ms.html Tak proč se raději neobjednal tento typ, který by šel klidně napasovat i do SORů? Nebo byly snad až moc negativní ohlasy z ankety právě na tyto sedačky?

Pamatuji-li si dobře, zrovna STER 8MS vyšly v anketě z testovacích vzorků jako nejhorší. To bylo ale částečně přisuzováno i tomu, že v testovacím Crossu jsou modré, což je "studená" barva a u některých jedinců toto může ovlivnit celkový dojem ze sedačky.

V případě, že by byly odebrány 8MS, došlo by opět k další diverzifikaci a tedy i nutnosti držet další zásobu ND...


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB píše:
Tady si nerozumíme - díval jsem se, že u autobusů Urbanway jsou na podbězích čalouněná sedadla standardního provední Iveco, zřejmě potažená koženkou. Pak by alternativou plastových sedadel alespoň u busů mohla být koženková sedadla STER 6MS (tady jsem trochu opmenul, že ty plastové jsou taky STER). Pokud se Ti na sedadlech STER MX sedí pohodlně, pak Ti závidím. Trochu se obávám, že většina cestujících bude mít názor odlišný. Já naštěstí sólo autobusy moc nejezdím, ale kloubovým trolejbusům se nevyhnu. Pokud se aspoň vyřeší ta klouzavost, snad to bude o trochu lepší.

Rozumíme, jen Ty nerozumíš odpovědi. Ty koženkový "Iveco sedadla" by na podbězích nebyly, kdyby tam šly dát STER MX.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
To je pravda, tak raději budeme místo toho sbírat babičky s berlema ze země, co se v zatáčkách neudrží na sedadle u uličky. U sedadel Kiel je toto alespoň vyřešeno menší držátkem. U STER nic. Tvrdá, (dle mě i škaredá barvou - ale je to subj.) a ještě nebezpečná. Fajn. Ještě že jezdím většinou trolejáky, šalinami nebo okružňákem, tam snad tyto hrůzy ještě chvíli neproniknou...


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Domis píše:
Ono je vůbec zajímavý, že v MHD se vyměňuje látka za koženku a ve vlacích koženka za látku... Už jen z toho důvodu nechápu, proč mají někteří (nejen cestující) tak vyhraněné názory na čalounění či koženku, když jinde jim nevadí.


to má co dělat s tím, že průměrný vlak je čistší než průměrné brněnské MHD, a že ve vlaku člověk sedí déle. Tudíž se nebojí, že se zasviní, ale vadí mu, že si pod zadkem vypotí vlastní jezírko.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ondra: 100% souhlas. :wink:

V Práglu jsem konečně pochopil, že koženka je fakt to nejlepší, na čem se dá v buse sedět, konkrétně právě Stery 6MS. Nekloužou, nestudí a jsou měkký, opěradlo dobře tvarovaný. A dokonce to vypadá i dost dobře. Zajímalo by mě, proč tu DPMB o kožence taky neuvažoval. Zvlášť když v Praze vyhrála anketu mezi cestujícími. biggrin
Jinak pražský miniUrbina mají právě Stery MX s koženkovým podsedákem. Díky kožence to naštěstí tak neklouže, ale pohodlný ty sedadla rozhodně nejsou a tvrdý jsou stejně. Dřevo v 15T a v KT8 je samozřejmě naprostá katastrofa, v obloucích to klouže úplně stejně jako plast, taky jsem už párkrát přistál na vedlejší sedačce. A ergonomie taky nic moc. Když se chce člověk trochu víc opřít dozadu, začne mu zadek klouzat ze sedadla.

EDIT: Ono je vůbec zajímavý, že v MHD se vyměňuje látka za koženku a ve vlacích koženka za látku... Už jen z toho důvodu nechápu, proč mají někteří (nejen cestující) tak vyhraněné názory na čalounění či koženku, když jinde jim nevadí.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Lze se inspirovat u Urbin apod. V poslední době polepení, získání registračních značek atd. trvá něco kolem tří týdnů.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1447 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 58  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 15:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]