Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 847 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 34  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2016 13:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 745
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
likin: Díky moc za vysvětlení. Reálně jsem teda ještě neviděl to řidiče použít - vždycky, i do kopce, to měli v poloze "zajíc", proto jsem se torchu divil. Ale souhlasím, že výhodné to je, chápu to a možná jsem jen neměl "štěstí" si všimnou toho v praxi.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 úno 2016 11:42 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7509
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
Díky za pěkné vysvětlení d.p.m.b.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 úno 2016 22:12 

Příspěvky: 407
Od: 29 lis 2014 18:06
Sedlo: díky za ujasnění, tou trojicí 2367-69 jsem si nebyl jist.
Prototyp: jako první si to pamatuji před 10 lety na 2367. Poté se rozšířily dále mezi IVECO i LIAZ motory. Jedná se o volbu řazení. Buď ti to naháže s pomalými rozjezdy co nejvyšší kvalt, nebo necháš motor vytáčet a rozjezd je plynulejší. Je to vazba mezi otáčkama a stupni. Výhoda je například když jedeš kopec KV - Jírovcova, podržíš dvojku a nekolísají ti stupně. Když už řešíme řazení, v roce 2010 objevila úprava řazení u tehdy nových 7651 - 7671 (nevím zda u všech), a to bylo teprve zlo. V podstatě na 50m ti to naházelo všechny kvalty a jels jak šnek. Úprava byla onehdy na popud toho, že ty vozy šíleně žraly a toto mělo pomoct. Později se to nějak zoptimalizovalo. Dnes jsou to celkem solidní auta.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 úno 2016 20:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 745
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
Nevíte, proč se do těch vozů montuje ten přepínač želva/zajíc? Vím k čemu obecně slouží, ale jde mi spíš o to, jestli se to tady v Brně opravdu využívá a co někoho vedlo k tomu to požadovat?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 úno 2016 19:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 262
Od: 28 úno 2006 23:24
2376 se tam odvezla opravdu na reklamaci motoru.
Dříve agregáty (motory Liaz, převodovky Praga i Voith, všechny nápravy) do generálek opravoval DP pro Zliner sám. Autobusy s motory Iveco v rámci GO dostaly motory (polomotory) nové a DP opravoval jen převodovky + nápravy. A do současných GO už děláme jen nápravy, Zliner dodá motory (ale nevím jestli zase nové) a převodovky jim dělá přímo Voith.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 úno 2016 15:20 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7509
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vuz.php?id=4810
Podle poznámky byl vůz odtažen kvůli reklamaci motoru do Zlineru, ale když jsme tam před několika lety byli na šotoexkurzi, dost jasně mě říkali, že motory a ještě nějaké skupiny si dělá podnik sám v rámci své režie. Ostatně to se tvrdí i u nás na vozovně. Nebylo to kvůli něčemu jinému?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 úno 2016 13:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6304
Od: 11 říj 2005 14:03
Bydliště: Brno - Kohoutovice
Tak jsem ty převodovky zkusil nějak sepsat do evidence, díky všem.

http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp.p ... ravce=DPMB

Ještě poprosím slatiňáky, aby mi zkusili upřesnit
- jestli mají všechny B961 (a případně některé B941?) stojan na kasu a u případně odkdy (u těch, kde to v evidenci chybí)
- které B961 mají přepínač zajíc/želva a případně odkdy (GO? dřív?)

Díky.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 úno 2016 12:48 

Příspěvky: 308
Od: 01 dub 2007 14:10
likin píše:
Jde o anomálii. U vozů 2364 - 2369 se měnil třístupeň za čtyřstupňovou. Též to v evidenci není zaneseno ;)

Není to pravda. Vozy 2367-2369 měly už od dodání čtyřstupňovou převodovku. 2365 ji dostala po GO na 2366 zůstala třístupňová. Jak je to na 2364 nevím.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 01 úno 2016 08:00 

Příspěvky: 479
Od: 23 pro 2013 20:28
Bydliště: Hrušovany u Brna
Jediný 3 kvalt zůstal ve voze 2366.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2016 21:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1843
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Takže B961 měly původně třístupeň a až B961E čtyř?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2016 21:28 

Příspěvky: 407
Od: 29 lis 2014 18:06
Jde o anomálii. U vozů 2364 - 2369 se měnil třístupeň za čtyřstupňovou. Též to v evidenci není zaneseno ;)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 led 2016 21:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1843
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
likin zde píše:
2374 po GO třístupňová převodovka

Odkdy je třístupňová převodovka lepší než čtyřstupňová?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 led 2016 01:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11595
Od: 07 bře 2005 23:57
Bydliště: Brno
k 7462: čelo má nyní ze 7488. :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 led 2016 16:23 

Příspěvky: 479
Od: 23 pro 2013 20:28
Bydliště: Hrušovany u Brna
2382 naposledy v provozu 18.1. na kurzu 07714.. Nechystá se už na GO?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2016 22:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6304
Od: 11 říj 2005 14:03
Bydliště: Brno - Kohoutovice
Jak vlastně dopadlo vyšetřování té nehody?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2016 17:58 

Příspěvky: 407
Od: 29 lis 2014 18:06
Jakub S. píše:
Co si myslíš, že vyjde dráž? Oprava čela autobusu provedená pracovníky DP či generálka celého autobusu u externího dodavatele.
Jinými slovy, ne nebylo by to lepší.

u 7462 opravdu nezle mluvit o opravě čela sarcastic opraven bude muset být v podstatě celý autobus... Za peníze od pojišťovny musí podnik opravit předmět pojistné události, tedy vůz 7462.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2016 16:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2789
Od: 29 srp 2009 19:30
Co si myslíš, že vyjde dráž? Oprava čela autobusu provedená pracovníky DP či generálka celého autobusu u externího dodavatele.
Jinými slovy, ne nebylo by to lepší.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 led 2016 16:49 

Příspěvky: 172
Od: 04 bře 2013 22:47
Já nevím , ale nebylo by lepší 7462 vyřadit a raději zgenerálkovat tu 7488 nebo některý jiný.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 led 2016 17:16 

Příspěvky: 78
Od: 20 led 2014 11:05
Ani na rybníku ani na place,na place uz byli jen vozy nachystané na noc,zbytek dílna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 led 2016 10:51 

Příspěvky: 308
Od: 01 dub 2007 14:10
busák píše:
Provozních sól určitě není dostanek,např. minulou neděli jsme měli v gM k dispozici na výměny pouze jedno sólo,po jeho využití by se muselo měnit sólo za kloub.a to byl víkend.

Nedá se posuzovat počet vozů jen podle toho, kolik jich stojí na "rybníku" s nápisem "záložní vozidlo". Za normálních okolností tam stojí tři záložní vozidla (2 sóla a 1 kloub). Pochopitelně další vozy stojí na "placu".
K opravě vozu 7462 bude "prý" použito čelo z vozu 7488....


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 led 2016 10:02 

Příspěvky: 551
Od: 25 led 2006 09:46
Spravovat tu 7462 může mít smysl třeba v situaci, pokud budou náklady uhrazeny z povinného ručení viníka nehody. Což by při GO jiného vozu nešlo.
Berte to jako JPP, ale dříve jsem slyšel něco v tom smyslu, že oprava 7462 se uskuteční právě dle výsledků vyšetřování nehody. Ví někdo, jak to dopadlo?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 led 2016 23:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 745
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
Není možné, aby o víkendu v gM zůstávalo jen jedno provozní sólo. Zdá se mi, ale někde musí být chyba...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 led 2016 22:23 

Příspěvky: 78
Od: 20 led 2014 11:05
Provozních sól určitě není dostanek,např. minulou neděli jsme měli v gM k dispozici na výměny pouze jedno sólo,po jeho využití by se muselo měnit sólo za kloub.a to byl víkend.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 led 2016 22:21 

Příspěvky: 1196
Od: 10 bře 2010 18:00
Bydliště: BRNO-Řečkovice
Sedlo píše:
Opravdu? Akorát, že ta 05021 je jen ranní část. Odpoledne je tam 05022.

Omluva, odpolední kurz jsem přehlídl.
Ale i tak, když se mrknu do vypravenosti, tak vozy B931 jezdí prakticky pořád z velké většiny, Crosswaye taky. Citelisů taky vyjíždí zrovna dost. Dostatek vozů v Medloních byl, než se vyřadily všechny B951E, až na tu poslední. Teď se zase dostáváme v Medlánkách pomalu do stavu, který byl koncem roku 2014.

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 led 2016 22:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2789
Od: 29 srp 2009 19:30
Já si stojím za tím, že sól dostatek je. Stačí se podívat do evidence či do vypravenosti posledních týdnů (samozřejmě těch klasických pracovních). Jak v Medlánkách, tak ve Slatině. Defakto všechny sporadicky jezdící vozy B931E a Citelisy 12M.

MtM: Buď v klidu, optimalizace je optimalizace. Ranní 21/50 má totiž první odjez až ze Slatiny, ne z Bystrce, jak tomu bylo v prosinci. Způsobeno přejezdy.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 847 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 34  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 led 2020 00:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]