Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Karosy řady 900
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=7&t=740
Stránka 8 z 39

Autor:  Karlos [ 15 led 2018 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Co si mám představit pod rekonstrukcí 7486 na retro vůz? :-) vždyť je v podstatě stále v původním stavu akorát bez původních potahů sedaček z čistě vizuálního hlediska

Autor:  xxx [ 23 pro 2017 01:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

V nějaké B961E na mě mluví nějaká paní. S tím jsem se hodně dlouho nesetkal.

Autor:  Etrusan [ 17 pro 2017 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Když se tu mluví o vyřazování, byla by možnost odkoupit pár dílů z kabiny řidiče? Jednalo by se o kolébkové spínače, páku retardéru, páku blinkrů popřípadě i volant. Všechny bych potřeboval funkční. Kdyžtak PM. Díky.

Autor:  Tom S. [ 02 lis 2017 05:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

7425 se používá na prezentaci Muzejní noci. Potkávám ho.

Autor:  manil [ 01 lis 2017 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

7425 by měla být co?

7486 je ve fázi rozebírání a vyvařování zkorodovaných součástí.

Autor:  chrysalis [ 27 říj 2017 19:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

7486 je v dílnách, pracovat se začalo nedávno.

Autor:  Maulincio [ 25 říj 2017 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Jak je na tom 7486 a 7425?

Autor:  MtM [ 23 zář 2017 18:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Nemohli byste tuto informaci někdo předat na patřičná místa? Vozu 2381 nefunguje tlačítko stop v prostoru zadního článku hned za kloubem, nevím, jestli tak nebylo uvedeno již v knize poruch, tak proto radši píšu sem. Děkuji. :-)

Autor:  odd [ 27 črc 2017 23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Jsem zvědavej, jak dlouho vydrží ještě ta 2389 sarcastic .
Nedivil bych se, když by to tímhle ještě neskončilo...

Autor:  Robert [ 27 črc 2017 22:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Mas nove svicky, ze chytas na prvni otoceni starteru? :wink:

Autor:  MtM [ 27 črc 2017 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Ano, udělalo by to škodu již teď dost často přeplněné 70, neboť by se jí navrátili cestující, jenž kvůli pohodlnosti přesedlali do 42 (do kloubáku). Na druhé straně se blíží doba Vánoc, to období, kvůli kterému zrovna ty klouby na 42 jezdily.

Autor:  Miky [ 27 črc 2017 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

A nutno říct, že na 42 by to zas až tak strašnou škodu neudělalo.

Autor:  MtM [ 27 črc 2017 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

To je pěkný, nové vozy dorazí asi až za půl roku, ale již je mimo 6 kloub (když počítám i ty odstavený Citelisy). S čím se bude jezdit od září? Nebo se plánují nějaké kloubové linky převést do sól (určitě by se u nás sáhlo po 42)?

Autor:  Sedlo [ 27 črc 2017 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

2385 už to má také za sebou = odstaven (prasklý rám na vleku)

Autor:  MtM [ 02 čer 2017 17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Vidět to je, ráno byly sóla na linkách, jako 53,61 a 84. :wink:

Autor:  odd [ 02 čer 2017 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

O tři kousky méně stále nevadí? Jestli takto dopadnou i 2385 a 2389, tak už to snad musí někde chybět... Jaký je technický stav těch dvou zbývajících? Je to aspoň trochu lepší? Aby jim to nechybělo, když klouby přijdou jestli se nepletu až ke ke konci roku...

Autor:  Ondra K. [ 02 čer 2017 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Občas mám pocit, že nebýt koroze, tak se těch starých vozidel nikdy nezbavíme. :D

Autor:  Jakub S. [ 02 čer 2017 15:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Ano, mělo by to tak být. Stojí vzadu na place hned vedle 2387 a 2388 s papírem "mimo provoz". V provozu tedy zbývají poslední dvě ne-GO B961E.

Autor:  viktor1 [ 31 kvě 2017 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Zaslechl jsem něco o odstavení vozu 2386 na špatný stav rámu, obdobně jako 2387 a 2388. Může někdo potvrdit / vyvrátit?

Autor:  viktor1 [ 03 kvě 2017 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Není dostatek kloubových autobusů.. Nikdy nebyl biggrin Ale ta sóla se venku objevila i včera (konkrétně 7450 - 2/44 a 7632 - 2/50), ovšem byla za chvíli vyměněna za kloub (podobně, jako dnes).

Autor:  MtM [ 03 kvě 2017 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Na 44 od výměny Cross. Další důkaz toho, že je nedostatek kloubů (v Medlánkách odstavený již 2 vozy, ve Slatině ten jeden). :wink:

Autor:  Jakub S. [ 30 dub 2017 14:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

No, vzhledem k tomu, že v roce 2015 musely být "dotační" vozy zlikvidovány do 30. 9. 2015, lze si to zjednodušit tak, že už od půlky roku 2015 (prázdniny, menší výprava) zde bylo provozních "pouze" 96 kloubů. A vzhledem že jsou od té doby oběhy kloubů zajištěny (a k právě vyřazeným B961 byly i s rezervou), beru to tak, že vozů byl dostatek téměř dva roky. Nyní přichází další obměna (a snad i navýšení), beru to tedy jako naprosto správný krok ve správnou dobu.

Autor:  MtM [ 30 dub 2017 13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Jenže jak dlouho ten navýšený počet kloubů vydržel, 4 měsíce? Pak nastalo vyřazování B941E, takže s tou dostatečnou rezervou to bylo fakt jen na třetinu roku.
Nikdo nechce, aby se najednou hromadně koupilo 30 vozů navyšující stav kloubových vozů v DP. Ale když už se zjistilo, že pro expresní linky bude zájem, tak se mělo něco navíc koupit. Kvůli tomu došlo k omezení okružek a linky 50, což lze považovat za to, že zrovna nějaký velký dostatek vozů není. A to teď odpadly další 2 vozy.
Mimochodem po 15h je také pokrytí zcela linky E50 klouby hodně diskutabilní, když už jsme u té diskutabilnosti posílení linek. Já netvrdím, že se musí posílit velká část linek, kam se nasazují sóla, jenže pár linek už dost na hraně kapacity jezdí, DP to ví (proto v případě nedostatku sól směřují klouby právě tam), jenže není na to teď kde brát ty klouby a tak se na těch linkách dochází k velkým kapacitním vytíženostem spojů anebo k extrémně krátkým intervalům, což potřebuje mnohem větší počet řidičů, ale také větší náklady na pohonné hmoty apod.

Autor:  Jakub S. [ 30 dub 2017 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Stav vždy ke konci roku:
2012 - 86 kloubů
2013 - 84 kloubů
2014 - 106 kloubů (+22 Urbin)
2015 - 96 kloubů (+14 Urbin, - 24)
2016 - 96 kloubů

Nedá se moc počítat...
Počítat se musí všechno. Fakticky došlo k navýšení stavu o cca 10 vozů, tedy o víc jak 10 % oproti roku 2012 (ustálený stav před a po obměně). Troufám si tvrdit, že vzhledem k tehdejším potřebám to bylo víc než dostačující i s rezervou. Těžko bylo možné v roce 2013 předpokládat, že budou zavedeny expresní linky a že po nich bude poptávka taková, že se začátkem roku 2017 vzroste výprava kloubových vozů tak, že bude rezerva téměř vyčerpána (nevnímám tedy tebou popisovaný nedostatek, to by bylo až doopravdy v případě nasazování sól místo kloubů - to se dnes neděje).
Nemyslím si tedy, že by bylo rozumné (a ekonomické) držet takovou rezervu vozů, aby mohl DP na lusknutí prstu posílit velkou část linek (přičemž u části z nich to je diskutabilní). Dokonce si troufám tvrdit, že by na to nejeden manažer dojel.

Autor:  MtM [ 30 dub 2017 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karosy řady 900

Jakub S. píše:
MtM: Pořád se vyměňuje kloub za kloub? Koukni na poslední obnovu (36 Urbin), to byl počet kloubů jednoznačně navýšen.


To se za navýšení nedá moc počítat, protože se změnil stav kloubů z akutního nedostatku (jen si vzpomeňme na sóla na okružkách, 50,60...) na aktuální dostatek v té době (s tím, že přešla do kloubů jen částečně linka 42 a to jen 2 kurzy). Ten dostatek kloubů se držel do loňského prosince, kdy se velké množství kloubů poslalo na E50 a teď zas začíná být nedostatek.
Tímto stylem by v budoucnu do kloubů by nemohla být posílena žádná jiná linka (nepočítám expresní), a že jich tu adeptů máme (třeba 67...). Takhle se to řeší akorát tím, že se intervaly na linkách až mnohdy nesmyslně zkracují (s vypravením sólo vozidel) a tím pádem je potřeba víc řidičů, větší množství nafty apod.
Jinak, co se týče Ciťáků, tak doufám, že ty do ev.č. 7650 půjdou opravdu pryč, protože kvalitou jsou ty další (7651-7671) mnohem lepší, co se týče pohodlnosti za jízdy pro cestující.

Stránka 8 z 39 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/