Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Nové autobusy v Brně
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=7&t=444
Stránka 7 z 75

Autor:  chat-maniac [ 18 čer 2018 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Už jsem to tu psal x-krát (najděte si), napíšu znovu. Jako řidič: Cross je nejlepší vůz z toho, co tu máme. Výkon, pracoviště, dokonce i prostor pro cestující, kterých se doprostřed nacpe plno. Jako zadní část vysoko je slabší, ale ne nepoužitelná. Zajímalo by mě, jak často peno jezdí tady našima po Brně.

Autor:  mh [ 17 čer 2018 08:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Tak je logicky, ze kazdy ma jine priority, ci pohled na vec. To, ze se neco nelibi vam z toho jeste nedela vseobecnou pravdu.. ](*,)

Autor:  M [ 16 čer 2018 17:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

peno: To víš že s tebou souhlasím a myslím, že nejen já, ale nemá smysl se tu hádat.

Autor:  peno [ 16 čer 2018 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Tak já už nevím. To jsem opravdu jediný kdo vidí reálné problémy Crossů LE? Nebo jsou všichni ostatní masochisté, kterým se dobře sedí s nohama nepřirozeně zkroucenýma téměř až pod bradu? Nebo na sedačce, kde mi chodidlo trčí do prostoru dveří a já musím dávat pozor, aby mi ji otevírající se dveře nepřiskříply? A tak bych mohl pokračovat, ale stejně to nemá smysl. Vy máte prostě své růžové brýle a pravdu vidět nechcete. Nebo ji možná i vidíte, ale nechcete ji přiznat, což je ještě horší. Tak to raději utněme a shodněme se alespoň na tom, že se v názoru na tyto nepovedené parodie na městský autobus prostě neshodneme.

Autor:  001MRY [ 15 čer 2018 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Peno: za tím co jsem napsal si stojím!

Autor:  Cracatit [ 15 čer 2018 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Ehm, nahoře v Crossu jsem už taky párkrát seděl, dokonce už i v těch zadnějších řadách od dveří a neměl jsem problém, umím si představit mírně širší prostor sedaček, ale s výškou nemám problém. A nemyslím si, že třeba taková slečna 170 - 175 cm vysoká má s policema nějaký zásadnější problém, to spíš možná s kolenama u některých sedadel na konkrétních pozicích. Tyče tam být musí, i kdyby neměl bus police, kvůli držení se lidí při stání v uličce, nevím, jestli dokonce nejsou předepsané nějakou technickou normou.
Jinak držení se lidí v uličce si umím představit i jinak, třeba díky těm uším, co má pár plynosorek z ČSAD Tišnov na těch pevných vysokých seslích, jak jsem se tu kdysi ptal na tu kostru neintegrovanou do sedačky, co jezdí na 303, 312 nebo 153.
Pravidelně jeden z nich potkávám na 153 dopoledne v 10:00 z Říčan směr Ivančice.
Městský Cross mi třeba na noční 93 připadá ideální a když jdu občas z kina nebo nějakého srazu, tak se s ním směrem na Lesnou svezu mnohem raději, než s devítikilem, jednak i v noci se hodí nízkopodlažka a jednak se dá krásně stát a třeba i s vodicím psem vystupovat prvníma dveřma, jednak jsou široké a jednak i mezi předníma kolama je dost místa ke stání, když je jinde v busu dav lidí a při tour de panel (jak jezdívají právě často nočky) tolik nedrncá a i při brždění má člověk pocit plynulé jízdy, na rozdíl od klasického devítikila nebo velkého kloubáku.

Autor:  peno [ 15 čer 2018 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Právě kvůli KPN. Tam vždycky půlka autobusu vystoupí a půlka nastoupí. A solidní výměna občas umí být i v Pisárkách a na zastávce Tylova. Nemyslím si, že je to linka pro dvoudveřák. Ale třídveřový Cross tam být může, proč ne.

Autor:  Robert [ 15 čer 2018 14:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Když ho nese nízko, u kolen, tak nikoho nepraští, nezachytí se popruhem apod. Málokdo jde s báglem rovně, obvykle se obtáčí kolem sedaček a batoh mlátí lidi po hlavě.

Proč ne E56, která má minimální výměnu cestujících, možná s výjimkou KPN?

Autor:  peno [ 15 čer 2018 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Cracatit: Problém linkových Crosswayů LE je hlavně v horní části, kde je to prakticky totéž, jako jsem popsal u městských Crossů, navíc ještě okořeněné policemi na zavazadla, o které je skoro nemožné se nepraštit. Pravda, SORy zase mají problémy s topením (a to nejen ve spodní části, ale částečně i v horní části) a některé (zejména CNG) i s rozvodem vzduch z klimatizace, který je značně nerovnoměrný. Holt ideální LE linkový autobus v našich zeměpisných končinách prostě neexistuje.

Robert: Pokud mluvíme čistě o linkových autobusech a průchodu uličkou (nikoliv stání v ní), pak z mé osobní zkušenosti je lepší, když je bágl na zádech, než v ruce, protože když ho má člověk v ruce vedle sebe, ohrožuje ostatní víc, než když ho má na zádech :wink:

Mnadenicek: No, kdyby se pořídily dvoudveřové Crossy LE a nasazovaly se výhradně na regionálky, především pak 302 a 303, případně 51 (ale tam se do budoucna počítá s minibusy, takže to asi ne), nebo vybrané expresní linky, jako je třeba E75 a E76 (ale ne E50 a E56), tak proč ne. Ale bohužel tu mluvíme o DPMB, který je schopný dodržovat určené konkrétní typy vozů na linky snad jenom v tendenci kloubový/sólo/minibus a ani to ne vždy. Rozlišování Cross/Citelis je bohužel nad rozlišovací schopnost většiny výpravčích DPMB, takže mám obavy, že toto je v Brně hodně velká utopie, bohužel.

Autor:  mnadenicek [ 15 čer 2018 11:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Já si dokážu představit Crosse spíš na expreskách (s polepem) a okrajových linkách, kde se cestující moc často nemění, jedou delší dobu a je potřeba výkon. Klidně bych byl pro další nákup i ve větším množství. Na 67 apod. jsou trochu nevhodné.

Autor:  Robert [ 15 čer 2018 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

A není náhodou chůze s báglem na zádech zakázána? :roll:

Autor:  Richie [ 15 čer 2018 11:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

No, jako projít s krosnou je problém jak v Crossu, tak v SORce, nevidím rozdíl v šířce uličky teda... Vždycky se seknu a musím se "odrážet" o lidi a sedadla :-D

Autor:  Cracatit [ 15 čer 2018 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Zajímalo by mě, co se na Crossu jako linkovém busu nepovedlo, za mě je naprosto v pohodě a nemám mu skoro co vytknout, pokud pominu detaily jako umístění sklopných madel na sedačkách a u E6 verze chybějící svislé tyče u dveří, protože jim nějaký chytrolín ve vývoji/výrobě nechal jen spodní půlku s pantem, takže se jí už při vystupování nedá držet. V porovnání se Sorkou CN12 je to úplně něco jiného, člověk nesedí utopený někde pod oknem, nehledá madla, nemá to úzkou uličku, že člověk neprojde ani s báglem na zádech, natož s kabelkou, necítí zimu na nohy u některých hodně starých Sorek, kde je topení za předním kolem až bůhvíkde (někde v ##MLUVÍM SPROSTĚ##), neřve tomu převodovka jak nějaké Vejtřasce, když jede devadesát po přivaděči...

Autor:  peno [ 15 čer 2018 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

"větší obsaditelnost ve srovnání s cite a při stejné obsazenosti lepší prostupnost busem."
:lol: Tak takhle jsem se už hodně dlouho nezasmál. Je-li to ale míněno vážně, pak je to smutné. Pravda je totiž přesně opačná. V horní části se stát nedá, pokud nechcete přijít k úrazu hlavy. Už jen to snižuje reálnou kapacitu prakticky na polovic. Tomu nahrává i fakt, že zadní dveře jsou jen poloviční (což je mimochodem u Crossů to nejhorší), což ve výsledku snižuje na polovic i propustnost. V dolní části bych souhlasil, pokud bychom mluvili o verzi, jakou má Bors, s jednou řadou sedaček na pravé straně. U verze DPMB mi ale přijde, že je to srovnatelné s Citelisy. A totéž platí i pro ty kočárky a vozíky. K sezení jsem se vyjádřil už ve svém předchozím příspěvku a na svém si stále trvám. Neznám v Crossu sedačku, na které by se sedělo dobře. Prostě neznám. Tak nevím, mám pocit jako bychom každý psali o jiném autobusu. Jak píšu, je to prostě linkový autobus (a i jako linkový ne příliš povedený), ze kterého někdo uměle udělal autobus městský a ono to v reálu prostě nefunguje. Tak to je a je potřeba si to přiznat, ne tuto nepovedenou parodii na městský autobus ještě obhajovat.

Autor:  001MRY [ 15 čer 2018 04:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

peno píše:
001MRY: Pohled řidiče neposoudím, ale pohled cestujícího jsem už nabídl. Tak mi řekněte co se vám na tom proboha tak líbí? Za mě je to naopak to druhé nejhorší, co DPMB má (po kloubových Citelisech, které jsou za mě tedy ještě horší). Nejlepší (pokud počítám čistě autobusy, jinak u mě vedou 21Tr a 22Tr) jsou samozřejmě Urbina.


Tkž z pohledu cestujícího : větší obsaditelnost ve srovnání s cite a při stejné obsazenosti lepší prostupnost busem. Pohodlnější sezeni a jízdní komfort. Vice mista pro kocarky/voziky. Jediné s čím můžu souhlasit je, že solaris je další typ vozu, za ktery jsem rád

Autor:  peno [ 14 čer 2018 15:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Odd: Malé rozestupy mezi sedačkami (menší, než v ciťácích, což už je co říct), málo místa na nohy u prvních sedaček v horní části a tamtéž nad koly má člověk nepřirozeně a nepohodlně zkroucené nohy a kolena pomalu u brady. Jediným pozitivem je typ sedaček, na tom jediném se asi shodneme. Ani ty ale nezachrání celkově špatnou koncepci. Toto je prostě linkový autobus (a ani jako linkový se moc nepovedl), ze kterého se někdo uměle a násilně snažil udělat autobus městský a ono to prostě nefunguje. Toť můj názor.

Autor:  xxx [ 14 čer 2018 15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Taky nechápu, proč kupují další crosswaye, když už teď jezdí na linkách, kde nemají co dělat. Mnohem lépe by udělali, kdyby raději nakoupili autobusy na linky, kde není potřeba velký 12metrový autobus a zároveň by na nich stratos nestačil. Čili třeba SOR BN 9,5 nebo, pro jistotu, něco o trochu delšího (a celonízkopodlažního), jako je například Solaris Urbino 10 nebo Iveco Urbanway 10,5. Když nakupovat crosswaye, tak zásadně v dvoudveřové variantě a nasazovat je výhradně na příměstské linky. Myslím si ale, že jich v současné době máme spíš přebytek.

Autor:  odd [ 14 čer 2018 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Až na ten nízký strop u posledních dveří mně naprosto vyhovují. Člověk si sedne, je tam plno místa, ti co nemůžou lézt po schodech si sednou dolů. Velké plus jsou i pohodlné sedačky, lepší, než klasický (cite, karosy). Taky nepociťuju žádný rozdíl v kapacitě, ať už jede citelis nebo cross, je to přibližně stejně narvaný. Určitě je fajn i velký výkon, nenabírá se zpoždění jako když se táhne ciťák do kopce (sice nijak zásadní, ale je tam). No a jako další výhoda je, že tam nic nevrzá. To u většiny busů neplatí.

Celkem nechápu "...sedět se v tom pořádně nedá..." - sedačky nejsou nijak výjimečné a schody si ten, kdo není nad 60, v pohodě vyleze.

Autor:  peno [ 14 čer 2018 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

001MRY: Pohled řidiče neposoudím, ale pohled cestujícího jsem už nabídl. Tak mi řekněte co se vám na tom proboha tak líbí? Za mě je to naopak to druhé nejhorší, co DPMB má (po kloubových Citelisech, které jsou za mě tedy ještě horší). Nejlepší (pokud počítám čistě autobusy, jinak u mě vedou 21Tr a 22Tr) jsou samozřejmě Urbina.

2389: Až na to, že DPMB žádné midibusy nemá. To co má jsou minibusy, i když i to je pro ty přerostlé dodávky ještě honosný název :lol:

Autor:  001MRY [ 14 čer 2018 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

peno píše:
Ach jo, oni si s těmi Crossy nedají pokoj. To jim 27, no dobře 24, odpočítám zájezdové a autoškolu, těch krámů nestačí? Stát se v tom pořádně nedá, sedět se v tom pořádně nedá, nasazuje se to na linky, kde to nemá co dělat (hlavně 70, 52 a 54) protože do toho stejně nejsou pokladny, aby mohly výhradně na meziměstské linky… tak na co proboha dalších pět těch krámů, k tomu ještě dvoudveřových (jestli má Odd pravdu), když ani pro ty současné třídveřové nemáme to správné využití? Kdyby místo toho dali ty peníze do nějakých midibusů, typu třeba SOR BN 9,5, byly by to rozhodně účelněji vynaložené peníze, než na tyto krámy.


Tak za mě jsou crossy momentálně nejlepší vozy co dpmb má. A to jak z pohledu cestujícího(pokud s ním zrovna cestuji) a samozřejmě i pohledu řidiče, který je řídí.

Autor:  2389 [ 14 čer 2018 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Konečně do midibusů, které nejsou potupné což ta zmenšená Sorka splňuje. biggrin
Protože ty ksindly, kterým se u nás říká midibusy, to je ostuda. S tím bych nejel ani kdyby někdo na kolenou prosil. Na to by měli vypisovat inzeráty „hledáme řidiče krabic na malých kolech“ a ne že si někdo udělá D na autobus a pak dostane tenhle zgarb sarcastic

Autor:  peno [ 14 čer 2018 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Ach jo, oni si s těmi Crossy nedají pokoj. To jim 27, no dobře 24, odpočítám zájezdové a autoškolu, těch krámů nestačí? Stát se v tom pořádně nedá, sedět se v tom pořádně nedá, nasazuje se to na linky, kde to nemá co dělat (hlavně 70, 52 a 54) protože do toho stejně nejsou pokladny, aby mohly výhradně na meziměstské linky… tak na co proboha dalších pět těch krámů, k tomu ještě dvoudveřových (jestli má Odd pravdu), když ani pro ty současné třídveřové nemáme to správné využití? Kdyby místo toho dali ty peníze do nějakých midibusů, typu třeba SOR BN 9,5, byly by to rozhodně účelněji vynaložené peníze, než na tyto krámy.

Autor:  odd [ 14 čer 2018 14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Crosswaye měly mít dvoje dveře, co se tady psalo. A doufám, že to bude řešení bez zadního okna, schodiště vzadu je fakt nanic.

Autor:  Vario1523 [ 14 čer 2018 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

001MRY: OK, díky.

Tomáš N.: To je fakt, ale zase mají celkem slušný interiér a normální počet dveří.

Autor:  Tomáš N. [ 14 čer 2018 13:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové autobusy v Brně

Škoda, že vyhrály Urbany. Už se těším, jak bude každý dekl plný vycpávek. sarcastic

Stránka 7 z 75 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/