Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 20 z 75    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 75  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Jak jsem tady kdysi psal - Urbanwaye jsou podle mě hodně dobré vozíky (i když Solaris je samozřejmě lepší). Je ale rozdíl asi tak milion procent, když jedu brněnským CNG z Mýta a třeba zlínským nafťákem vyrobeným téměř komplet přímo ve Francii. Brněnský nepříjemně duní, třepe se, špatné posezení, neskutečně vrže - už od chvíle, co jsou ty vozy nové, tak působí strašně lacině.
Ve Zlíně se dostal mezi řidiči mezi nejoblibenější autobus - dáno nejvýkonějším motorem ze všech vozů, které tam jezdí - stačí pošimrat plynový pedál a hned to jede skoro samo, a celkově kvalitním zpracováním - nic nevrže, řidiči jsou spojeni i s jízdními vlastnostmi po všech směrech (jediné co jim vadí, že vozidlo ukazuje rychlost na dvou místech - na tachometru klasicky "pod volantem" a pak na tachografové jednotce nad hlavou řidiče - souvisí asi s tím, že jsou vozy z Francie a pravděpodobně ten horní tam byl dodán kvůli tomu, že ten klasický integrovaný u nás nebyl homologován) - a řidičům vadí, že cestující pak mají příliš velký přehled, pokud stojí vepředu, o tom, jak rychle jedou. U cestujících je taky oblíbený - hodně pohodlné sedačky (http://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/ ... 7259#photo), klimatizace, přední polovina je docela dobře uspořádaná (zadní - tak tam je to pořád stejné od Citibusů a není tam co vymyslet s touto koncepcí vozu) a působí docela "luxusním" dojmem, dá se říct skoro nádherné vozy, co jsem se tak bavil náhodně s některými lidmi, že každý pozná, když jede "tím novým". Závěrem tedy je to, že co si kdo objedná, to má. A DPMB na mě dlouhobě působí tak, že i když má k dispozici velký objem financí, tak šetří na nesprávných místech.
Jediná nevýhoda naftových Urbanů jsou sedačky nad pravým předním kolem, které jsou tam umístěny asi takto: http://www.auto-impex.sk/userdata/userf ... llery6.jpg (kvůli nádrži s močovinou) - tady vítězí CNG verze.

EDIT: stejně jako někdo říká, že Solaris má vepředu klasickou dvojsedačku - ve Zlíně jezdí vozy 26/27 Tr v kastli Solarisu a vpředu mají přesně tu 1.5 sedačku, jakou mají v Brně Sory. Takže je to opět u toho, že co si kdo objedná, to dostane. Iveco ale teda s 1.5 sedačkama nějak neoperuje no, ale nevěřím tomu, že na přání by se s tím nedalo něco dělat u větší zakázky. Tím jsem sice nechtěl říct, že Iveco může dodat uplně jiné uspořádání interiéru, ale jde o to, co DPMB požaduje...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
M píše:
Co se týká podélných sedaček, když by si je DPMB neobjednal, nebyly by tam, chápeš?

Nevím jak u NB, ale u BN12 prý variantu bez podélných sklápěček nelze, to lze jen u CN12, ale ta jaksi neexistuje ve třídveřové variantě, takže do městského provozu nevhodná. Což ale bohužel platí i pro NB a BN s podélnými sklápěčkami. Ale i kdyby nakrásně u NB odstranit šly, nic to nemění na tom, že standardní varianta je zprasená. To je totéž, jako by výrobce osobního auta dodával do každého vozu mříž za přední sedačky a teprve na přání ji nemontoval.

Robert píše:
Ja zas ty Urbani sedacky na kolech s trubkami kolem nemuzu ani videt. Tak blbe se neleze nikam jinam.

A když už tam člověk vyleze, tak se tam stejně nedá pořádně sedět. Zlatá jeden a půl sedačka u SORů.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Mr. Smooth píše:
Musím zopakovat svůj názor, který asi nikdo další nesdílí, ale jako takové malé bezvýznamné plus pro iveco je prostě nejlépe vyřešená přední část za řidičem - široký prostor na stání a sólo sesle na kolech. Jiní výrobci tam nas...u dvousedačky na obou stranách nebo nějaký 1 a půl paskvil.


Tak právě sólo sedadla v Urbanwayi jsou ta největší zbytečnost. Jsou dané v prostoru kde můžou být krásně dvousedadla, viz třeba Solaris. Ono toho místa k stání tam tolik navíc nebude. Kdyby tam aspoň dali pořádné 1,5 sedadlo, jako je v SORu, tam se pohodlně vejdem i s přítelkou a není tam zbytečné zábradlí.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Prostřední dveře uprostřed skříně vozu nemá aní dvanáctimetrový Solaris, ani MAN, ani Mercedes a ani ten Urban, proč by to měl mít Sor? Nový Sor ale má.
Je vidět, že stále patříme spíš na východ, na západě preferují maximální počet sedadel pro maximální pohodlí cestujícich, většina autobusů je 2+2 od začátku vozu až do konce, zde se bohužel stále nachází lidé, kteří by nejradši viděli vozidla uplně bez sedadel, čím víc místa k stání, tím líp. Dle mě je to špatně.

Poměr míst k sezení a stání musí být v souladu s přepravní kapacitou linky a hlavně s povahou linky. Na linkách s velkou výměnou cestujících (typicky okružky) je interiér 2+2 prostě ke škodě.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7150
27 úno 2010 07:40
Ja zas ty Urbani sedacky na kolech s trubkami kolem nemuzu ani videt. Tak blbe se neleze nikam jinam.


Offline
2814
01 úno 2006 10:39
Prostřední dveře uprostřed skříně vozu nemá aní dvanáctimetrový Solaris, ani MAN, ani Mercedes a ani ten Urban, proč by to měl mít Sor? Nový Sor ale má.
Je vidět, že stále patříme spíš na východ, na západě preferují maximální počet sedadel pro maximální pohodlí cestujícich, většina autobusů je 2+2 od začátku vozu až do konce, zde se bohužel stále nachází lidé, kteří by nejradši viděli vozidla uplně bez sedadel, čím víc místa k stání, tím líp. Dle mě je to špatně.


Offline
27
04 led 2009 18:06
Musím zopakovat svůj názor, který asi nikdo další nesdílí, ale jako takové malé bezvýznamné plus pro iveco je prostě nejlépe vyřešená přední část za řidičem - široký prostor na stání a sólo sesle na kolech. Jiní výrobci tam nas...u dvousedačky na obou stranách nebo nějaký 1 a půl paskvil.

Jinak ten třídvéřový sólo sor vypadá jak zjevení, nevím, zda by byl takový problém posunout ty prostřední dveře "o jedno okno" směrem dopředu.

Ale jinak se dá výsledek výběrka brát jako taková mírně masochistická výhoda, že čím větší šmejd se teď pořídí, tím dřív se bude pořizovat něco lepšího v době, kdy vše zase bude o krok dál než teď. biggrin


Offline
2814
01 úno 2006 10:39
Peno, přímo v Soru mě bylo řečeno, že když si někdo objedná kloubák s čtyřmi dveřmi, tak ho postaví. Kdyby chtěl zákazník jedny dveře, bude je mít. Co se týká podélných sedaček, když by si je DPMB neobjednal, nebyly by tam, chápeš?


Offline
7150
27 úno 2010 07:40
Jen tak mimochodem, na Kladno brzy prijdou dvoudverove NB12.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
M: Pokud vím, tak SOR čtyřdveřový kloubák nenabízí, za to ale nabízí třídveřový kloubák, jehož přední část se pak stala základem pro třídveřový NB12. Ten třídveřový NB18 mají (nebo alespoň měly) minimálně Veolia Transport (dnes Arriva) Východní Čechy, OAD Kolín a ČSAD Autobusy Plzeň, ale možná i někdo další, vzhledem k tomu, že ho SOR pořád nabízí.
Jinak mě osobně u městských SORů nejvíc vadí podélné sklápěčky. Nejen že jsou naprosto zbytečné, ale kolikrát působí i zbytečné konflikty. Jinak mi ale SORy i Iveca přijdou podobně špatné z hlediska interiéru.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2814
01 úno 2006 10:39
Sor na přání dělá i třídveřové sólo a udělal by i čtyřdveřový kloubák, nemají s tím problém, sóla někde jezdí, Teplice? a někde na slovensku, kloubáky takový nikdo nechtěl. Pokud by byl Sor s novým Designem tak je to jiná liga. U mě má nejhorší interiér stále Citybus, Citelis a Urbanwey, to je totální katastrofa a parodie na bus. Co se týká stání tak ty uličky jsou uplně stejný ve všech nízkopodlažních autobusech, pokud stojíš tam, kde je podesta či kola, nebo uspořádání 2+2, je to úzké uplně všude i v Solarisu, Volvu i v Mercedesu atd.
http://www.fotodoprava.com/images_mhdpraha4/pid1918.jpg
http://www.plzensketrolejbusy.cz/foto/2 ... G_1243.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C09030.jpg
Bohužel se mi na netu nepovedlo najít interiér tohoto busu, záhadně fotky zmizely a na toto fórum jaksi je nelze vložit jinak, než je nahrávat na nějaký cizí servery. Každopádně je tam 16 sedadel v nízkopodlažní části bez podesty + dvě sklopný + 17 na podestě + to jedno jednoapůlsedadlo. A pokuď někdo nutně potřebuje milion míst na stání, tak tento interiér by určitě šel upravit tak, že by tam bylo jen 13 sedadel bez podesty + dvě sklopný a zbytek stejně jak u originálu na podestě.


Offline
Uživatelský avatar

1631
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Přesně jak píše Ondra K. - v SORu si není díky tomu hrozivému interiéru zejména kam stoupnout... Člověk prakticky všude zavazí...
SORy to naštěstí nebudou, takže jsem s výsledkem relativně spokojnej (jen částečně proto, že jsem doufal spíš v Solaris).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nesouhlasím. Daleko nejhorší uspořádání interiéru má Sor díky těm nesmyslným dveřím navíc.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Škoda no. Solaris i SOR mají mnohem lepší uspořádání interiéru a především více sedadel. Kloubový Urbanway má podle nákresu jen 34 nesklopných sedadel, Solaris 42, SOR 43. Jen doufám, že IVECO už nenabízí skříně pro trolejbusy... Solaris a SOR mají aspoň pro trolejbusy upravenou skříň, díky čemuž se opět vejde více sedadel.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Vzhledem k tomu, že se Solaris neodvolal proti tomu minulému brněnskému VŘ na CNG busy, které bylo evidentně zmanipulované ve prospěch Zlineru a kdyby se Solaris odvolal, tak musel vyhrát, si myslím přesně totéž, že se prostě dohodly, po vzoru Ostrava a Olomouc patří Solarisu, Brno Ivecu, Praha Soru. Já jen čekám, kdy se jim konečně do té jejich dohody vetře někdo čtvrtý, komu bude tahle dohoda u zadnice.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6162
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Máme tu 3 velký výrobce autobusů. V posledních letech se do VŘ hlásí vesměs po dvou a vyhrávají tak nějak na střídačku všichni tři. Vůbec bych se nedivil, kdyby to Solaris, Sor a Iveco měly mezi sebou pořešený, aby se dostalo na všechny.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3972
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Jiricek píše:
Typická logika DPMB. Co dodat...


Nebo magistrátu. Nejde přece o kvalitu vozů jako takových, že... :-"

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

532
28 črc 2013 14:13
Typická logika DPMB. Co dodat...


Offline
791
25 led 2006 09:46
Mám z toho takový dojem (např. i díky dlouhé době do zveřejnění výsledků VŘ - podobně jako u trolejbusů), že se prostě hledala záminka pro vyřazení nepohodlného vítěze. Ono vazby mezi DPMB a Zlinerem jsou dlouhodobé už od zahájení GO Karos. Doufám, že se Solaris odvolá.
Jasně, renomovaný evropský výrobce nesplnil kvalifikační předpoklady, to zní věrohodně. Autobusy dodává do Ostravy, Olomouce i jinam, nakonec i do Brna, všude jezdí bez problémů a cestující i provozovatelé jsou s nimi spokojeni. Takže vůz s nerezovou karoserií odmítneme a pořídime autobusy, které v MHD přežijí tak 10 - 12 let maximálně. O komfortu cestování nemluvě.


Offline
2814
01 úno 2006 10:39
Taky by mě to zajímalo co nesplnil, pač v Ostravě je hromada kloubových plynových Solarisů.


Offline
Uživatelský avatar

1338
17 črc 2010 21:41
Krno
Takže Solaris byl dokonce levnější. Co je ten §60?

Edit: Odpovím si sám, §60 je prostě nesplnění kvalifikace. Otázka teď je, čím ji nesplnil.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
https://www.e-zakazky.cz/Profil-Zadavat ... 6V00000004


Offline
Uživatelský avatar

631
15 dub 2013 15:57
Smím se, prosím, zeptat, kde to najdu?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
31
03 úno 2017 07:44
Vario1523 píše:
Zakázka zadána, vítěz? Zcela nečekaně Zliner :-? Viz. věstník veřejných zakázek.


Však už to víme od 17. února 2017 :-)


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
To rovnou tady ty Citelisy nechte. Ještě horší pomsta z Mýta...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1874 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 75  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 15 kvě 2024 13:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]