Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1672 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: včera, 06:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 256
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
Obavy jsou zbytečné, jak píše Last: stejný systém co bude v Brně je v Ostravě (i v Londýně) a v obou městech funguje naprosto bez problémů. Krom toho, cestujících s šalinkartou (předplatní jízdenkou) se "pípací" povinnost týkat nebude. Pokud se to podaří rozjet v celém kraji, tak to bude úplně perfektní.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 24 dub 2018 18:29 

Příspěvky: 99
Od: 26 čer 2014 22:31
V Ostravě systém funguje naprosto bez problémů. Odpípnout se stačí až při ukončení jízdy, při přestupu se toto tedy řešit nemusí. Byl bych opravdu nerad, aby si cestující musel vybírat jízdenku a terminál mu vyjel klasickou paírovou jízdenku (Plzeň) - toto opravdu zdržuje a navíc takový terminál mají ve voze jen jeden. V ostavě byly myslím alespoň dva (na 3 dveřový vůz).
Pokud chce Brno zavést opravdu moderní a efektivní systém, myslím si, že jít cestou Ostravy je správné řešení (alespoň pro cestování po Brně). Pro IDS JMK by byla asi vhodná drobná modfikace, ale pípání při nástupu je minimálně stejně rychlé, jako označení klasické papírové jízdenky. V regionálkách to odbavení při nástupu opravdu nezdrží :)
A ono odpípnout se jde už při zastavování vozu v zastávce ;) Revizor při kontrole kontroluje hlavně to, že terminál na kartě provedl blokaci tzn. že karta byla při nástupu přiložena k terminálu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 dub 2018 21:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 650
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
A není lepší mít prostě šalinkarty tak, jak jsou a ve voze by byla možnost si na kartu koupit (jako v Bratislavě) klasickou jízdenku (15/30/60/90 minut nebo 24 hodin)?

_________________________________
Morce98 -> Tomáš N.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 21 dub 2018 17:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1358
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Jo, jenomže tam těch terminálů funguje polovina a ty, co fungujou, tak tu kartu načítají půl hodiny. Pardubice mají jednu z nejhorších MHD na světě, a to po všech stránkách. A ještě tam člověk musí mít takovou jejich stupidní kartičku za 130 korun, na kterou se čeká týden, a musí si na ni dobíjet peníze jak někdy v 90. letech. Bankovní kartou si zde jízdenky v žádném případě nekoupí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 23:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6260
Od: 11 říj 2005 14:03
Bydliště: Brno - Kohoutovice
Pokud chcete zažít, jak to v prostoru dveří vypadá při pípání při nástupu i výstupu, jeďte se podívat do Pardubic. Je to úplně super.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 22:48 

Příspěvky: 3617
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Pokud to ma samo vyhodnocovat nejvhodnejsi jizdenku, tak k cemu by to bylo?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 22:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1139
Od: 10 čer 2006 20:45
Bydliště: Brno
Snad by neměl být problém aby při pípnutí vznikla přestupní jízdenka na 60 minut, jejíž platnost by se upravovala případným pípáním..? Označovače mají displej, tak by mohl být výběr základních jízdenek alespoň po Brně, aby cestující mohl rovnou pípnout třeba celodenní, to by snad nemusel být problém, ne?

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 22:06 

Příspěvky: 3617
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
To ale urychleni odbaveni pri nastupu na exponovane zastavce v nemene exponovanem case moc nepomuze. i kdyz co sleduju, tech lidi, co se pri revizi jizdenek prokazuji jednorazovkou, je naproste minimum. A pipnuti pri nastupu urcite nebude casove narocnejsi jak soucasne oznaceni. Jen se tam holt objevi i ti, co prestupuji, ale tp by podle me melo vyresit pipnuti jen pri prvnim nastupu a poslednim vystupu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 21:31 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1272
Od: 07 dub 2006 09:03
Systém check in - check out může fungovat i tak, že se cestující zaregistruje při nástupu a při výstupu ho systém zaregistruje automaticky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 18:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 999
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ano, v brněnské MHD je většina cestujících s předplatní jízdenkou a ten zbytek často s přestupní jízdenkou, kterou označí jen jednou a pak už ne. Tím pádem u označovačů nevznikají fronty. Ale ve chvíli, kdy všichni tito cestující, plus cestující s krátkodobými předplatnými jízdenkami (jedno- a vícedenními), budou muset „cvakat“ při každém nástupu a možná i výstupu (ale i kdyby to bylo jen při každém druhém čí třetím výstupu, příliš mnoho se tím nemění), tak ten problém u terminálů prostě vznikne. A ještě horší situace může být u regionálních autobusů, kde jsou často pro výstup jen jedny dveře. Pokud si na zastávce, kde vystupuje hodně lidí, byť jen polovina vystupujících bude muset pípnout, tak to výstup prostě prodlouží. A to jistě není žádoucí.
Pokud jde o to, že jeden magor zablokuje terminál na několik zastávek, tak ano, nastat to může. Ale předpokládám, že ve vozech nebude jen jeden terminál a v regionálkách, kde je nástup předními dveřmi, si to snad řidiči ohlídají. Navíc, pokud přijde revizor, tak je takový cestující prostě cestujícím bez jízdenky a basta [-X
Já prostě v systému check-in, check out stále vidím jen hromadu nevýhod a nevidím nějakou podstatnou výhodu, která by ty nevýhody kompenzovala.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 13:45 

Příspěvky: 51
Od: 13 zář 2016 09:04
peno: já mám obavu, že pokud chceme jít cestou nákupu jízdenky ve voze (čímže by se dala zredukovat síť automatů), tak jiná možnost není. Pípnutí trvá chvilku, takže by to nástup mělo zdržovat minimálně. Naopak, pokud by termínál obsadil "váhavý střelec", co 5minut listuje nabídkou, než si vybere ten svůj lístek, tak by to byl průšvih (nehledě na komplikace u přepravní kontroly "já si lístek chtěl koupit ale nemohl" atp.) A v Brně (kde by byl tento problém největší) tvoří lidé s jízdenkama minoritu, většina má šalinartu.

A podle mě by se nemuselo pípat u každého výstupu, ale jen u toho posledního - jedu např. jedničkou z Řečkovic a u Semilassa přestoupím na trol. 30 a jedu k Zoo - pípnu si v Řečkovicích u nástupu, u výstupu z jedničky si nepípnu, ale pípnu u nástupu do 30ky - systém tedy pozná, že jsem nejel jedničkou až na konečnou, ale přesedl jsem na 30ku. A pak si pípnu až u výstupu u Zoo a systé má zmapovanou celou cestu. Pokud zapomenu, tak to bude jako bych jel na Černého.

A jasně, uznávám, že pro celé IDS to bude podstatně složitější, než jen pro Brno, ale ne nerealizovatelné.

A co se zvyku týče, tak to je jen dočasné - prostě se na to člověk musí naučit myslet, stejně jak dneska taky musí myslet na to, že při prvním nástupu má označit jízdenku (třeba pro člověka co měl šalinkartu je i tohle náročné). A na oplátku nebude muset řešit, jakou jízdenku koupit, řešit zpoždění spojů atp.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 13:07 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 999
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Johny Fontane: To jako systém check-in, check-out? No tak to doufám ne! Za prvé to bude znamenat nutnost vytahovat kartu na každé jedné zastávce, kde člověk přestupuje. A opravdu budete chtít vytahovat kartu třeba u Husovické vozovny při přestupu z trolejbusu na tramvaj? Nebo třeba na Cejlu? Za druhé, návaly u terminálu, kde se budou navzájem srážet nastupující i vystupující a bude akorát docházet k hádkám. Za třetí, běda jak zapomenete. Když zapomenete při výstupu, tak ještě OK, zaplatíte sice cenu až na konečnou daného spoje, ale furt je to více-méně pakatel. Ale co ve chvíli, kdy zapomenete při nástupu? To u revizora neokecáte, že na to prostě nejste zvyklí pokaždé někde přikládat kartu. A za čtvrté, ten strop. V Ostravě je to jednoduché protože tam to (zatím) platí jen po Ostravě, takže strop je daný cenou jednodenní jízdenky pro Ostravu. Ale co v IDS JMK, kde těch stropů může být víc? To bude muset být hodně komplikovaný a složitý systém, aby vychytal třeba i takové případy, jako je někdo, kdo jezdí celý den jen po Brně s jedním jediným výletem mimo Brno, kdy by nejvýhodnější byla jednodenní pro Brno plus dvě doplatkové. Ale opravdu takový cestující v tomto systému zaplatil jen toto nebo zaplatí všechny své cesty v ten den a nebo dokonce jednodenní všezónovou? Opravu si nemyslím, že toto je ideální systém pro IDS JMK. Tady je rozhodně lepší systém, že cestující si při prvním nástupu zvolí jízdenku podle své potřeby a dál už nic neřeší, případně řeší až ve chvíli, kdy se dostane nad rámec platnosti své jízdenky (časové či zónové). Navíc se v takovém systému nabízí i možnost nechat si nahrát jedno- a vícedenní jízdenky na kartu přímo v eshopu. A je to mnohem jednodušší (a tedy i rychlejší a levnější) na implementaci.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 20 dub 2018 05:49 

Příspěvky: 1088
Od: 18 led 2009 10:06
Chtělo by to cestující donutit - jízdenky u řidiče s příplatkem a na venkově řešit ve spolupráci s radnicema a Obecníma úřadama distribuci karet i k cestujícím typu "babička, co už 30 let jezdí jenom do vedlejší vesnice".

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 dub 2018 16:04 

Příspěvky: 51
Od: 13 zář 2016 09:04
peno: pokud se nepletu, tak ten systém by měl fungovat tak, že na kartě provede jen blokaci a následně vyúčtuje podle toho, jak člověk v ten který den jezdil. tj. nakombinuje jízdné tak, aby zvolil to nejvhodnější => pokud vyjde nejvýhodněji 24hodinová na všechny zóny, tak na konci dne strhne částku v ceně této jízdenky.

takže na terminálu by cestující neměl nic řešit.

ale samozřejmě, vždy zde bude nezanedbatelná část cestujících, co bude cestovat "po staru" a toto používat nebude.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 20:47 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 999
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Asi úplně nechápu, v čem by RIS II měl být řešením místo pokladen. V těch terminálech na placení kartou? Tak za prvé, vždy budou lidé, kteří nebudou schopni nebo ochotni platit v autobuse kartou. A za druhé, bude tam kompletní sortiment jízdenek IDS? Bude možné si tam koupit třeba 24h jízdenku na všechny zóny mimo Brno a tuto pak využít i na regionálních autobusech jiných dopravců a ve vlacích? Ostatně, tato jízdenka, spolu s jejím všezónovým ekvivalentem, dodnes není ani v těch nových automatech s dotykovým displejem, tak jak můžu od DPMB čekat, že je zařadí do těchto terminálů?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 14:14 

Příspěvky: 336
Od: 29 lis 2014 18:06
peno píše:
Cože? To DPMB opravdu nemá dostatek pokladen ani na obsazení všech příměstských linek? Jako chápu, že ve chvíli, kdy se mluví o tom, že současné pokladny půjdou do šrotu, se za ně nechce utrácet. Ale proč jich DP nekoupil dostatek už v minulosti? A není nakonec stejným vyhazováním peněz i ten stojan na současné pokladny, když je možné, že u nových pokladen se nevyužije a může jim být dokonce i na překážku?

řešení místo pokladen je RIS II.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 12:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 999
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Cože? To DPMB opravdu nemá dostatek pokladen ani na obsazení všech příměstských linek? Jako chápu, že ve chvíli, kdy se mluví o tom, že současné pokladny půjdou do šrotu, se za ně nechce utrácet. Ale proč jich DP nekoupil dostatek už v minulosti? A není nakonec stejným vyhazováním peněz i ten stojan na současné pokladny, když je možné, že u nových pokladen se nevyužije a může jim být dokonce i na překážku?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 12:12 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2586
Od: 29 srp 2009 19:30
Chtějí, ale nechtějí kupovat staré pokladny.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 12:09 

Příspěvky: 30
Od: 20 úno 2010 23:23
Dnes jsem viděl další 3 kousky SORů na I/43. Předpokládám, že to bylo do Brna. :a-: :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 10:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 999
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, na a-75 a 78 umí jezdit i Crosswaye a Urbanwaye (+ Citelisy s přípravou pro pokladnu), ale bez pokladny. Mám obavy, že s novými SORy to dopadne úplně stejně, protože DPMB a/nebo Kordis z nějakého důvodu pokladny na těchto linkách nechtějí. Což je velká škoda a nechápu to.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 10:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1158
Od: 19 led 2014 12:31
Bydliště: Brno - Maloměřice a OBŘANY
Last... No vzhledem k tomu, že DPMB pravidelně nesmyslně vypravuje SORky i na kurzy linek, které jezdí mimo zóny 100+101 ("75"/"78"), tak tam by se ta kasa častokrát uvítala.
Jinak dle zákulisních kuloárů mají některé SORky (těžko říct, jestli třeba tyhle nové s možností pokladny) dokonce jít i na zálohy - což by ale zřejmě vůbec nebylo vřele přijato ze strany řidičů, co jsem tak pochytil...

_________________________________
Milovník Crosswayů, navždy! ^_^
Brněnská MHD aktuálně


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 10:05 

Příspěvky: 99
Od: 26 čer 2014 22:31
Jasně, kasa v čtyřdveřové sorce sarcastic. To budou asi ty vnitroměstský busy, kde jsou potřeba dveře navíc ](*,)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 dub 2018 06:36 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Od: 23 kvě 2006 21:30
Na jakou dekádu mají nový sorky jít, jestli je to známo? Díky za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 dub 2018 22:18 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 650
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
Jaké jsou rozdíly oproti dříve dodaným SORům? A fotka zevnitř by nebyla?

_________________________________
Morce98 -> Tomáš N.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 dub 2018 11:43 

Příspěvky: 1830
Od: 01 úno 2006 10:39
Bydliště: Brno
B732: pevně věřím, že když má plnou klimu pro cestující, že má i pro řidiče, už před lety Sor nabízel plnohodnotnou klimu, která na tebe fouká klasickýmy fuky na řidiče z palubky a na sklo atd, pak tu bedýnku na střeše nad řidičem nepotřebuješ. Kloubové Urbany to mají stejně.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1672 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 67  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 dub 2018 03:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]