Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 73 z 75    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

384
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Kdyby náhodou tak doufám že výběrové řízení vyhrají Solarisy 12,15 i 18 ať tu máme víc typů :-k


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Protože toto jsou lacinější politické body. A vzhledem ke zkrouhnutí dotací DP, o které se zasloužil právě zeleňásek Ander, o nějakých ekologických zájmech této strany dost pochybuju.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
487
07 úno 2006 10:26
XMko píše:
http://zpravy.idnes.cz/martin-ander-ekologickemu-brnu-chybi-setrna-hromadna-doprava-ptk-/brno.asp?c=A080327_191203_brno_taj

Takže nakonec asi plyňáky přece jen budou.


jj, má to politickou podporu:-) Jen osobne nechápu proč zelení radej netlačí na rozšiřovaní tramvajové síte...


Offline
Uživatelský avatar

14
15 lis 2007 00:57
Brno
http://zpravy.idnes.cz/martin-ander-eko ... 3_brno_taj

Takže nakonec asi plyňáky přece jen budou.


Offline
Uživatelský avatar

206
15 led 2008 20:51
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=4337


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
http://ekonomika.ihned.cz/c1-23346755-v ... pristi-rok


Offline
Uživatelský avatar

406
15 čer 2006 13:44
Brno Bystrc
Jebo: MB Citaro CNG i Solaris Urbino CNG byly pred casem testovany v Brne...stacilo prijet :wink:

_________________________________
děckama nezatopíš a důchodci nehoří....

http://astroh.wz.cz - web konečně doplněn a zaktualizován, blog...


Jsem z Vysočiny, ale mám zkušenosti hlavně z Pražskou MHD, protože jsem tam často:
K tématu:
SOR BN12: plynovou verzí jsem se svezl u Connexu Praha, ale nic moc. Velmi líně se rozjíždí a zvuk motoru je prakticky stejný. Po dvou dnech provozu měl technickou závadu, musel být týden opravován. Může to být náhoda, ale.... V každém případě je nejlevnější a to ne kvůli Low Entry. Toho bych nebral.

Tedom 123G: Také jsem se s ním svezl, když byl loni zapůjčen u Connexu Praha. Je o dost lepší než SOR, ať už designem nebo hlavně tichostí motoru. Proti dieslu je to obrovskej rozdíl. Pokud DPMB koupí Tedomy, rozhodně nic nezkazí

Karosa Citelis: Citelisy známe všichni dobře. Sice už těch NP Karos je dost (když počítám i Citybusy), ale 10 Citelisů by neškodilo z hlediska komparace, ale pak už něco jinýho...

Mercedes Citaro: BUSy jsou to velmi pohodlné, pěkně vypadají. Klidně bych je bral, jako CNG jsem je ale zatím nikde neviděl.

Solaris Urbino 15: Solarisem jsem jel jedinkrát v životě a to kloubáčem (18M), když ho měly zapůjčený ČSAD Střední Čechy. Jízda opravdu skvělá. Pokud Urbina tak bych bral 12M i 15M. CNG jsem neviděl.

Myslím, že to bude hodně těžký výběr...


Offline
Uživatelský avatar

265
28 úno 2006 23:24
pd píše:
19 košických CNG Tedomů má stát nějakých 130 mil. slovenských korun, což je zhruba 5,5 mil. Kč za kus.

TEDOM


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
Izidor píše:
Jak si to stojí cenově navzájem náhodou nevíš;v našich podmínkách to bude hrat zřejmě značnou roli.
Proto vzniklo Nové Conecto - jednodušší a levnější varianta Citara. Udělat z něj CNG už asi nebude problém.


Offline
Uživatelský avatar

665
18 zář 2007 15:40
Brno
Já jsem hlasoval pro Mercedes CITARO ale chtel bych v 15 metrové verzi, už jsem ji viděl v děčíně, a zdála se mi slušná!!


19 košických CNG Tedomů má stát nějakých 130 mil. slovenských korun, což je zhruba 5,5 mil. Kč za kus.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
manil píše:
S Tedomem souhlasím, těším se, až bude nějaký kousek vyroben.

Jinak Citaro považuji za nejpovedenější autobus, co lze ve střední evropě zakoupit (místo na nohy, klidný chod, provedení...)

Jak si to stojí cenově navzájem náhodou nevíš;v našich podmínkách to bude hrat zřejmě značnou roli.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
manil píše:
Izidor:
Viděl už jsi nový design Citara?
http://citybus.cz/fotodatabaze/upload/P ... 1297_a.jpg

Ty uz v cervencu jezdily v Rime :-)


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Izidor píše:
Manil: Je hezčí než starý, ale maska/světla - no ještě ne. Takový Tedom ve Faceliftu 2008 bych si nechal líbit .
Su asi holt na bodovky :-D Ale na design a nátěr se, jak známo, nejezdí.

S Tedomem souhlasím, těším se, až bude nějaký kousek vyroben.

Jinak Citaro považuji za nejpovedenější autobus, co lze ve střední evropě zakoupit (místo na nohy, klidný chod, provedení...)


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Manil: Je hezčí než starý, ale maska/světla - no ještě ne. Takový Tedom ve Faceliftu 2008 bych si nechal líbit .
Su asi holt na bodovky :-D Ale na design a nátěr se, jak známo, nejezdí.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
anarchia99 píše:
Priznam se ze odkad se bere plyn, netusim... Na vodik sem zapomel, to je samozrejem uplne nejelpsi reseni, i pouzitelny dneska, existujo takovy busy, ale pro CR je to uplne mimo cenovy moznosti... tak mozna Praha...
On autobus na vodik muze fungovat na 2 principech.
(1) palivove clanky (z vodiku vyrabim elektrinu)
(2) spalovani v "klasickem" pistovem motoru.

Co se tyce bodu (1), tak palivove clanky funguji na nejakem chemickem principu. Jako katalyzator se pouziva platina, ktera je sakra draha. A prave pouziti platiny z toho dela velmi drahou srandu na kterou nemaji ani bohata zapadoevropska mesta. (na letosnim? autotecu byl predstavovan Mercedes Citaro prave na palivove clanky). Pokud se zacnou pouzivat palivove clanky ve vetsim mnozstvi, tak se da ocekavat vyrazne zdrazeni (jiz tak dost drahe) platiny a dalsi prodrazeni takovychto vozidel.

K bodu (2). Cena vozidla by v pripade vetsi produkce mela byt +- stejna jako cena "klasickeho" autobusu na plyn - neni to mimo moznosti dopravcu v CZ. Takze bych typoval, ze pouziti vodiku pujde timto smerem.

Pak je tady samozrejme otazka vyroby vodiku, jeho distribuce, cerpaci stanice, ... Vse zatim neni rozumne vyreseno.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Izidor:
Viděl už jsi nový design Citara?
http://citybus.cz/fotodatabaze/upload/P ... 1297_a.jpg


Offline
Uživatelský avatar

2009
28 čer 2007 16:54
anarchia99 píše:
Priznam se ze odkad se bere plyn, netusim... Na vodik sem zapomel, to je samozrejem uplne nejelpsi reseni, i pouzitelny dneska, existujo takovy busy, ale pro CR je to uplne mimo cenovy moznosti... tak mozna Praha...

Zemní plyn (Natural Gas - NG) pochází nečekaně ze země a to ze samostatných ložisek, LPG (Liquid Propan Gas - kapalný propan) je odpad z frakční destilace ropy. Vodík je skladovatelná obdoba elektřiny - je fajn médium pro přenos energie tam, kde nemohou vést dráty, ale v žádném případě není primárním zdrojem energie narozdíl od fosilních paliv nebo "klimatické" energie.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Volil jsem Tedom ( jen se teď nejmenuje Kronos 123, ale TEDOM C 12G a TEDOM C 12D), u Citara se mě nelíbí vnější design, ale stejně budou asi Citelisy :-( a zvítězí ona magická UNIFIKACE.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
PvvS píše:
Plyn dojde taky, jedna z mala variant je vodik. I kdyz zatim je jeho vyroba podstatne neekologictejsi jak provoz na naftu, kterou ma nahradit. To beru v uvahu druhotny naklady (vyroba elektriny, ziskavani vodiku pri rafinaci tezke ropy..). Provoz uz je jina vec.

Priznam se ze odkad se bere plyn, netusim... Na vodik sem zapomel, to je samozrejem uplne nejelpsi reseni, i pouzitelny dneska, existujo takovy busy, ale pro CR je to uplne mimo cenovy moznosti... tak mozna Praha...


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
http://www.cng.cz
Sice to není "nezávislý" web, ale pro ilustraci to postačí.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Plyn dojde taky, jedna z mala variant je vodik. I kdyz zatim je jeho vyroba podstatne neekologictejsi jak provoz na naftu, kterou ma nahradit. To beru v uvahu druhotny naklady (vyroba elektriny, ziskavani vodiku pri rafinaci tezke ropy..). Provoz uz je jina vec.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
PvvS píše:
No ad-blue je jenom honosnej nazev pro obycejnou močovinu, a jeji slozeni uz si kazdej dohleda. Da se najit i princip jejiho fungovani.Neni to vsespasitelny, je to jenom berlicka na dosazeni nekterych parametru. To nejpodstatnejsi a to produkci pevnych castich (vetsinou karcinogennich) to neomezi. V tomto vedou plynobusy. Ty pevny castice neprodukuji. aOvsem ucinnost plynovyho motoru je o neco nizsi jak u nafty a taky si diky vetsim teplotam a tlakum pri spalovani podstatneji opotrebovava motor. V podstate jenom vyrobci trochu vylepsili predvalecnej a valecnej princim vozidel na drevoplyn a svitiplyn. Nic vic...

A nemluve o tom, ze nafta zaprve jednou dojde a za druhy je ajsny, ze pokud nechceme aby jeste vic taly ledovce, musime postupne prestat vypoustet takovy mnozsvi skodlivin - tj. zadny vozdila na naftu, beznin apod.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
No ad-blue je jenom honosnej nazev pro obycejnou močovinu, a jeji slozeni uz si kazdej dohleda. Da se najit i princip jejiho fungovani.Neni to vsespasitelny, je to jenom berlicka na dosazeni nekterych parametru. To nejpodstatnejsi a to produkci pevnych castich (vetsinou karcinogennich) to neomezi. V tomto vedou plynobusy. Ty pevny castice neprodukuji. aOvsem ucinnost plynovyho motoru je o neco nizsi jak u nafty a taky si diky vetsim teplotam a tlakum pri spalovani podstatneji opotrebovava motor. V podstate jenom vyrobci trochu vylepsili predvalecnej a valecnej princim vozidel na drevoplyn a svitiplyn. Nic vic...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1854 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 bře 2024 01:47
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]