Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 35    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

36
24 bře 2015 19:11
1947
Na Úzké viděna 7017!


Offline
16
01 led 2010 14:43
U brzdového pedálu bych rozhodně nechtěl znát pouze polohu 0 nebo 1, to by vypadalo :D Nicméně nejen podle sedadla řidiče a umístění pedálů se nemůžu zbavit názoru, že se jedná o výrobce,který při konstrukci svých vozů má hlavní cíl využít co nejvíce skladových dílů, které krom SORu už nechce nikdo používat. Myslím si, že kvalitní sedadlo řidiče by v dnešní době již mělo být naprostým základem bez možnosti volby levnější varianty. A dokud bude SOR montovat takové sedačky, bude to pro mě jen firma produkující levné vozy, konkurenceschopné pouze cenou v zemích od České republiky dál na východ.


Offline
315
01 dub 2007 14:10
M: naprostý souhlas s tebou. Se sorkou se člověk musí sžít, je potřeba jiná technika jízdy a kdo je kopito a zná pouze polohu pedálů 0 nebo 1, tak se nedivím, že mu ten vůz vadí. Jediná výtka je sedadlo řidiče.


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Nemyslím si, že všichni Sorku odsuzují, každej je jinej a má jiný názor, dle mě Solaris, Sor a pak vše co je City,Cite,Urban, v posledních třech se mi nepovedlo ještě nikdy seřídit sedadlo tak, abych tam seděl pohodlně, netlačilo to a po šichtě mě nebolel celý člověk, o tom, že se tam leze jak po žebříku a mezitím se o vše omlátíš bych radši nemluvil, to sme se shodli všichni na školení. Jinak fakt nevím co proti těm Sorkám máte, mě se s tím jede jak s osobákem, Solaris je trochu lepší, kdežto Iveco, o tom bych uplně pomlčel.


Offline
16
01 led 2010 14:43
Samozřejmě technicky je nízkopodlažní s klasický autobus nesrovnatelný, nicméně z nízkopodlažních vozů v Brně je SOR z hlediska odezvy při řízení řízení a pohodlí řidiče nejhorší (subjektivní názor, ale myslím si, že většina kolegů by sdílela moje pocity).


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Dle mě nelze srovnávat nízkopodlaží autobus s devítistovkou, protože ve všech ohledech co se týká řízení ti vždy vyjde lépe než cokoli nízkopodlažního co v Brně máme. Popis Koudelovice lze použít na uplně všechny nízkopodlahy co tu máme, až na menší kola, které má jen Sorka, ostatní sedí na všechby Citybusy, Citelisy, Urbanwaye i Sorky či Solarisy se všemi nevýhodami.


Offline
16
01 led 2010 14:43
likin píše:
Vzhledem k tomu, že jsou to řidiči a ne šotouši, tak na to asi nijak nereagovali, hromadné odchody z dekády se nekonaly. Dostali nová auta a myslím že byli rádi. B951E byly príma auta zkraje, ale koncem provozu už notně opotřebené a řídit denně auto s 700tis km bez zásadnější údržby už asi nebylo příjemné. Myslím, že bys byl taky rád za novou Fábii místo Octavie v posledním tažení ;-)


Tak odchody se nekonaly, protože člověk si zvykne na vše. Ale účelem diskuze není zvyknutí, ale porovnání typu vozů. Nicméně nejen z hlediska řidiče je to krok zpět. V případě SORu jsou jízdní vlastnosti logicky horší (nízkopodlažní vozy mají méně prostoru pro odpružení) a ještě umocněny malými koly na přední napravě. Výhled do vozu je díky členitosti interiéru o ničem. Sklo přepážky řidiče půlí úhlopříčně pravé zpětné zrcátko, takže část zrcátka je bílá a část natónovaná dozelena. Sedmistovkové umístění brzdového pedálu "ve vzduchu" je v kombinaci s ostrostí kotoučových brzd a pozicí plynového pedálu a pozicí řidiče za volantem též vražedné. Nastavování volantu, kdy řidič manipuluje s celou hmotností panelu už nepotřebuje komentář stejně jako časově náročné odblokování otevření dveří po zastavení. Kvalitu sedačky už ani netřeba komentovat. Kola schovaná v podbězích vyžadují zvyk, kdo s tím nejezdí pravidelně, občas se otře.

Jak jsem řekl, všechno je o zvyku, ale pokud mám mluvit za sebe, tak radějí ojetá 951 než nová sorka.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
likin píše:
Vzhledem k tomu, že jsou to řidiči a ne šotouši, tak na to asi nijak nereagovali

To musím být tedy ultras automobilový nadšenec, kdybych v práci dostal místo starší octavie nový smart, abych to mohl komentovat a mít na to názor? Já se vsadím, že řidič, který téměř každý den jezdí se stejným vozem a dostane o 100 % jiný vůz, na něho nějaký názor určitě má, vzhledem k diametrálně jiným vlastnostem. Jasně, že řidič nehodnotí jako šotouš sedadla a místo na nohy, a že to má nálepky a že to nemá zvenku pruh v jedné výšce atd. Ale hodnotí právě to důležité pro bezpečný provoz... taky by mě to zajímalo...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
Až do poslední chvíle to byly supr stroje.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
410
29 lis 2014 18:06
IvanM píše:
Tak mně šlo o to, že na dekádě sólo nocí nahradily SORky právě B951E. Část nocařů i trhačkářů proti nim na této dekádě je stále původních, takže by mě celkem zajímalo jejich srovnání, které faktory byly podle nich lepší předtím a které teď...

Vzhledem k tomu, že jsou to řidiči a ne šotouši, tak na to asi nijak nereagovali, hromadné odchody z dekády se nekonaly. Dostali nová auta a myslím že byli rádi. B951E byly príma auta zkraje, ale koncem provozu už notně opotřebené a řídit denně auto s 700tis km bez zásadnější údržby už asi nebylo příjemné. Myslím, že bys byl taky rád za novou Fábii místo Octavie v posledním tažení ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tak mně šlo o to, že na dekádě sólo nocí nahradily SORky právě B951E. Část nocařů i trhačkářů proti nim na této dekádě je stále původních, takže by mě celkem zajímalo jejich srovnání, které faktory byly podle nich lepší předtím a které teď...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
16
01 led 2010 14:43
IvanM píše:
Studované hlavy tajtrdlíků otitulovaných ze všech stran se raději zabývají tím, jak prodloužit intervaly a jak ušetřit tisíce za cenu statisícových ztrát :-) Soráč za rejp.
Mě by spíš zajímal názor řidičů na tyto stroje. Těch řidičů, kteří s tím lítají na dekádě dennodenně. Třeba těch nocařů, kteří s tím mají možnost po prázdné silnici letět jak šílení. Výhoda je ve velké kabině a možnosti dostatečně sklopit sedačku, to víme. Ale co nějaké jízdní vlastnosti atd. v porovnání s devítikilem? Jsou z toho tihle řidiči nadšení, že dostali SOR místo B951E? V čem tihle profíci vidí hlavní výhody a nevýhody těchto strojů?

Srovnávat SORku s autobusem a konkrétně s řadou 950 mi přijde jako drzost (a hlavně co se týče jízdních vlastností). Když už adekvátní srovnání, tak spíš s řadou 700 :D


Offline
1109
21 zář 2009 15:23
Za nehodu nemůže typ vozu, ale lidský faktor - např. když řidič nesmyslně stahuje (jím nezaviněné) zpoždění a vůz nezvládne...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Studované hlavy tajtrdlíků otitulovaných ze všech stran se raději zabývají tím, jak prodloužit intervaly a jak ušetřit tisíce za cenu statisícových ztrát :-) Soráč za rejp.
Mě by spíš zajímal názor řidičů na tyto stroje. Těch řidičů, kteří s tím lítají na dekádě dennodenně. Třeba těch nocařů, kteří s tím mají možnost po prázdné silnici letět jak šílení. Výhoda je ve velké kabině a možnosti dostatečně sklopit sedačku, to víme. Ale co nějaké jízdní vlastnosti atd. v porovnání s devítikilem? Jsou z toho tihle řidiči nadšení, že dostali SOR místo B951E? V čem tihle profíci vidí hlavní výhody a nevýhody těchto strojů?

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Zajímalo by mě, jestli už se někdo ze studovaných hlav, zabýval tím, proč mají SORky tolik nehod. A docela vážných.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Paradoxně nejúžasnější osvětlení interiéru mají staré zrychlovače, kde to v podstatě vychází tak, že cca každá druhá zářivka nefunguje.
Tam je to dáno tím, že zářivky jsou zapojeny po dvou v sérii. Takže pokud odejde jedna zářivka, zhasné i druhá do páru, ikdyž ji nic není. Zářivky jsou u zrychlů napájeny přímo stejnosměrným (nutno jednou za čas obrátit polaritu) proudem ze sítě, tedy zjednodušeně řečeno 2x220 V + odpor = 600 V.
Omlouvám se za tramvajovou vsuvku.


Offline
Uživatelský avatar

133
01 srp 2011 14:55
No, myslím si, že to nebude úplně ten pravý důvod.. biggrin.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
M píše:
No ono u těch Solarisů co tu v Brně máme, když jedeš třeba Hájenka Stará dálnice tak ti nepomůže ani zhasnutí těch dvou zářivek a přední okno máš jak zrcadlo, vidíš sebe, vidíš celej interiér a vše co se ve voze děje jak v kině, ale na cestu nevidíš. To samé ze šlapanic, Sokolnic a všude kde neni pouliční osvětlení. 5ekl bych že u všech nových busů to žárovkové vniutřní mosvětlení chybí, je to škoda.

Proto si někteří šofci dávají na sklo od dveří u kabiny třeba ručník, nebo kus látky, či si věší bundu. A není to jen problém úplně neosvětlených cest, ale i jiných. Intenzita osvětlení brněnských ulic se výrazně snížila. Možná jste si už všimli, že jsou v noci víc vidět hvězdy :D

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
Ano, je to stejné. Hotové solárko...

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

133
01 srp 2011 14:55
Richie píše:
TPS IDS JMK o tom konkrétně mluví takto: Při jízdě s cestujícími za snížené viditelnosti musí být používáno hlavní osvětlení prostoru pro cestující. V místech bez veřejného osvětlení lze na nezbytnou dobu vypnout hlavní osvětlení prostoru pro cestující a použít nouzové osvětlení. Při stání v zastávce musí být opět zapnuto hlavní osvětlení.


Ano, tak to tam skutečně je. Problém je ale v tom, že Sorky (i ta s parohama) žádnou funkci nouzového osvětlení neumí. Buď svítí (ala operační sál) nebo je tma. Tlačítko osvětlení salónu má sice dva stupně svícení, ale ten rozdíl je pro cestující a potažmo pro řidiče minimální. U trolejbusů svítí v poloze jedna jen o pár zářivek míň a přesto se tam svítí jak na hradě. Hádám že u autobusů je to podobné.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
JJA píše:
Na regionalnich novych SORkach E6 to ridici resi prelepenim te prvni zarivky tmavou paskou.


Podobně je to řešeno i v některých brněnských Citelisech. Už několikrát jsem viděl zalepená světla zelenou páskou.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
TPS IDS JMK o tom konkrétně mluví takto: Při jízdě s cestujícími za snížené viditelnosti musí být používáno hlavní osvětlení prostoru pro cestující. V místech bez veřejného osvětlení lze na nezbytnou dobu vypnout hlavní osvětlení prostoru pro cestující a použít nouzové osvětlení. Při stání v zastávce musí být opět zapnuto hlavní osvětlení.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Řidič porušuje nějaký předpis, když na neosvětlených úsecích zhasne? Teda já osobně jezdím nejradši s řidiči, kteří vidí na cestu :D

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
439
16 led 2015 11:18
Na regionalnich novych SORkach E6 to ridici resi prelepenim te prvni zarivky tmavou paskou. Nekteri ji nemaji prelepenou vubec a nesviti, tak to asi rozmontovali a vymontovali dratky z kontaktu. :D


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tak třeba na 93ce z Útěchova to frajeři se SORkou řeší tak, že to v úseku Rozcestí->Malinová a potom Útěchovská->Myslivecký stadion úplně vypínají. A dělají dobře. Tam je navíc nebezpečí vběhnutí zvěře, takže tam musí opravdu perfektně vidět, aby kdyžtak stihli reagovat...
Mimochodem, to osvětlení interiéru v některých vozech je opravdu odporné do očí i pro cestující, viz například ty SORky. Fakt “nejlepší“ na nocích. Jedete odněkud po pár panácích, už se vidíte doma v posteli a ze všech stran na vás svítí zářivky s intenzitou jak na operačním sále. To vůbec není nutný. Paradoxně nejúžasnější osvětlení interiéru mají staré zrychlovače, kde to v podstatě vychází tak, že cca každá druhá zářivka nefunguje. :-) to fakt průměrnému člověku bohatě postačí nejenom k orientaci v prostoru, ale i k přečtení textu např. v novinách.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 854 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 35  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 20:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]