Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 30 z 35    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Další
Autor Zpráva
Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Antirez: pořád lepší Sor než Citelis a jemu podobné druhy od Iveca.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
To říká to samotné VŘ, které je na 32 čtyřdveřáků a zbytek třídveřáky. Z toho jasně plyne názor DPMB že minimálně v horizontu životnosti autobusů z tohoto VŘ nechce mít vše čtyřdveřové. A jelikož to bude dophromady 100 autobusů, tak předpokládám, že nějaké další velké nákupy autobusů se už v horizontu příštích minimálně pěti, spíše však deseti let neplánují.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
A on někdo říká, že tady za 10 let nebude mít vše čtyři a více dveří?


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Zajímavé je, že se tady až doteď na nějaké dveřní proudy nehrálo. Čím to? Prostě je tady z nějakého důvodu (ať si každý domyslí) vůle sem protlačit SOR, a tak je tomu VŘ co nejvíce přizpůsobeno. Jen hlupák to nemůže vidět. Jinde zase SOR naopak nepřímo vyřazují, viz např. VŘ na nové autobusy v Opavě, stačí požadavek na určitý rozměr pneumatik, délku vozu a SOR je značně limitován možností úspěchu.

Argumenty o potřebě čtyřdveřových autobusů mi přijdou směšně, když stejně nakonec budou tyto vozy na linkách namixovány s těmi třídveřovými, o nějakém zrychlení odbavování nemůže být řeč, protože v jízdních řádech to bude jen těžko zohledněno, akorát tady budeme mít autobus, ve kterém se ani nebude moci člověk někam rozumně postavit, aby nepřekážel u dveří. To je tedy výhra.


Offline
55
07 čer 2006 18:40
Bratislava
Robert píše:
Mike: Zrovna u čtyřdvéřového vozu je to rozložení cestujících jednodušší, když jsou blíže k sobě, nemyslíš?


Teoreticky áno, ale žiaľ nie vždy sa to tak v praxi deje. Možno že v Ba sú fakt hlúpejší cestujúci ako v Brne. Viackrát som napr. videl že dav je nastúpený pri 2. dverách, hoci hneď vedľa sú otvorené voľné 3. dvere, ale aj tak nikto z tých 8 ľudí k ním neprejde (a to nie sú invalidi)..


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Zrušme všechny dveře a bude klid. Ušetří se na úklidu, odstraňování následků vandalů apod.

Mike: Zrovna u čtyřdvéřového vozu je to rozložení cestujících jednodušší, když jsou blíže k sobě, nemyslíš?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Taky si myslím, že jsou všechny dveře od prvních dále zbytečné.


Offline
55
07 čer 2006 18:40
Bratislava
Domis píše:
... myslím, že ty 4 dveře tu opravdu potřeba nejsou. Cestující to neocení. A zrychlení odbavení na zastávkách? Do jř se to asi nepromítne, bude to v řádu pár sekund.


A pokiaľ sa cestujúci na zastávke nerozložia k tým dverám "vhodne", tak tam nie je vôbec žiadna úspora oproti bežnému sólu s 3 dverami (resp. pri kĺbe oproti iným typom so 4 dverami..). Dokonca pokiaľ sa tie dvere zatvárajú veľmi pomaly (síce otázka nastavenia, ale v Ba sa počas záruky do toho nemohlo siahať), tak je to zdržanie na zastávkach oproti iným typom busov ešte dlhšie..


Offline
2809
01 úno 2006 10:39
Nic špatneho na Manilovém přízpěvku nevidím, myslím, že situaci vystihl naprosto přesně.

Ráno jsem obhlídl ty Sorky a žádné couvací kamery jsem tam neviděl, je škoda že tam nejsou, Solarisy je mají a je to dost dobrá věc.

Manil: Citelis má 6+2 nizkopodlažní sdadla bez podesty a Sor má 6+4


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Jinak více dveřních proudů je do vnitřního města celkem logický požadavek, který vítám. Na zastávkách, kde dochází k intenzivnější výměně cestujících to opravdu šetří čas (prosím ušetřete si protiargumenty, že stejně všichni lezou jedněma dveřma). Navíc SORka má proti Citelisu tuším jen o jedno místo k sezení méně.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
peno píše:
Manile promiň, ale tady jsi už přestřelil. Kdybys nebyl admin, tak bych ten příspěvek neváhal nahlásit, jenže to ve tvém případě nemá smysl. Tak to alespoň napíši veřejně, ačkoliv riskuji, že od tebe dostanu ban, a budu doufat, že se nad svým chováním zamyslíš a snad se i zastydíš. Takovéto příspěvky sem opravdu nepatří a už vůbec ne od adminů.
Když nevidíš, co je na tom VŘ špatně, fajn, když si dokonce myslíš, že je to VŘ v pořádku, fajn, tvé právo, ale svůj názor máš napsat slušně, ne zesměšňovaním těch, kteří mají názor opačný [-X

Já myslím, že nepřestřelil a že je to naprosto v pořádku. Tvrzení, že "VŘ je psané na míru SORu, protože má 4 dveře" je dost povrchní. Opakuji, co jsem již napsal - v případě, že by měl někdo z výrobců pocit, že ho to diskrimunuje, neváhal by si stěžovat (např. u ÚOHS).

ad SOR:
Z veřejně dostupných zdrojů je patrné, že
- váha dveřního kriteria v celkovém hodnocení je pouze 15%.
- dveřní kritérum neznamená počet dveří, ale dveřní proud. Dveřní proud je definován šířkou min. 600 mm. Sorka má přední dveře úzké, tj. celkem 7 dveřních proudů, ostatní běžná třídveřová vozidla 6 dveřních proudů. Z toho logickým uvažováním usuzuji, že kdyby nějaký zkorumpovaný prohnanec chtěl zvýhodnit SORku, bylo by mu to stejně prd platný.

ad moje pozice na fóru:
Že jsem administrátor, je pouze historická setrvačnost. Do chodu fóra nezasahuji, na to je tu Eda a MCeza. Já to v podstatě ani neumím. A za výměna názorů není důvod k nějakému trestání... Nejsme v KLDR.


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Tady v Řečkách by možná stačily i poladit intervaly na 7 - 3 minuty.Sice by to nebylo pravidelné , ale kdyby 3 minuty před každou linkou 70 jela linka 42 , tak by to té lince 70 taky pomohlo.Protože v odpolední špičce kolikrát vídávám , že jede linka 70 - v ní kolem 50 cestujících a za ní linka 42 , kde jede třeba jen max. 20 cestujících .Ale to už asi vybočujeme z tématu , ale mohly bychom to dál probírat třeba v jiném vhodnějším tématu. :-)

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ano, Ořešín je problém, to je jasné a je to bohužel problém neřešitelný :-(
Nicméně klouby na a-42 mimo špičku tu už byly, tenkrát to byly přejezdy z nočních, ale při škrtech před pár lety se to zrušilo. Myslím, že by nebylo úplně na škodu, kdyby se to znovu zavedlo, ačkoliv já bych se nezlobil ani za 42 celodenně v kloubech. Možná by to pomohlo i té a-70, kdy by si lidé z Řečkovic uvědomili, že se nemá smysl cpát do narvané 70, když na 42 je kloub.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1317
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
peno píše:
Pokud pomineme fakt, že na linky 42, 67 a 70 by byl vhodnější 15 m bus (ale existuje čtyřdveřový 15 m?)


Tak hlavně nevím , jak by se 15M v těch serpentýnách v Ořešíně vytočil , když má prý 15M větší problém s vytáčením než kloub.
Jinak co se tady špitá , tak prý chce Globus prosadit kloubové vozy na 42 i v sedlech PD , ale jsou to zatím jen spekulace místních , co jsem zaslechl už párkrát v busu. :-)

_________________________________
Ve fotogalerii pod jménem Igor Pukl. :)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Domis: 48 byl překlep, správně měla být 49, což jsem tam později i napsal. I když, u ní je problém jen v Černovicích, dál už je to v pohodě. Ale ani a-48 mi jako vhodná pro Crosswaye nepřipadá. A v některých časových polohách je 48 dokonce zralá na něco delšího, než 12 m. Ale problém je, jak jsi napsal, že ve všední dny tuto linku skoro výhradně provozuje Bors.
A s tím viaduktem je to sporné, ale už se to tu řešilo. Nicméně nepřekvapilo by mě, kdyby po kompletní dodávce Solarisů začaly na 67 jezdit klouby, i když je to trochu zbytečné, vhodnější by tam byli 15 m. Ale to DPMB nechystá, což je škoda, napadá mě víc autobusových linek v Brně, kam by se 15 m hodili. Ale to už je tady trochu mimo.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
358
20 čer 2008 14:08
Zkusil jsem si přepočítat ty SOŘí dodávky a v případě plynových busů to vychází takto (alespoň o čem vím, pokud mě někdo doplní budu jen rád:

BNG 10,5 - 2012 - 6x (Busline); 2013 - 6x (Busline)
BNG 12 - 2012 - 8x (Busline)
NBG 12 - 2014 - 6x (Brno)
CNG 10,5 - 2012 - 6x (4 Kladno, 2 Busline); 2013 - 12x (6 Klano, 3 Arriva Morava, 1 Busline, 2 Comett)
CNG 12 - 2012 - 3x (2 FTL, 1 Comett); 2013 - 11x (6 Arriva Morava, 2 Havířov, 2 Karviná, 1 FTL); 2014 - 1x (Tišnov)

(případně z roku 2011 bylo ještě 1x CNG 10,5 pro Osnado a 4x CNG 12 pro FTL). Jestli sa nepletu, tak do zahraničí v plynu byla velká nula.

Takže shrňme si to: městský bus plně NP - 6 ks, městský bus typu LE 20 ks, zbytek jsou vozidla meziměstská typu LE 33 ks.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Peno: Promiň, ale nechápu, kam chodíš na takové závěry, co jsi v posledním příspěvku napsal. #-o

Tak postupně, a-48? K čemu na této příměstské lince potřebuješ 4 dveře? Na tu linku je vhodný především Cross LE, v něm se dá pohodlně sedět na celkem velkém množství sedaček. Nehledě na to, že v PD má DPMB na lince pouze 3 spoje.
Jestli je nějaká linka pro sorky vhodná, tak je to právě a-67. A na té jich nejspíš i většina skončí. Viadukt není žádný problém, DP by nekupoval autobusy, které by se pod viadukt nevešly. 21Tr jsou ještě o něco málo vyšší než Sory NBG 12.

Nicméně vzhledem k tomu, že v Brně netvoří busy páteř MHD, ani nejezdí po nejvytíženějších trasách v centru, myslím, že ty 4 dveře tu opravdu potřeba nejsou. Cestující to neocení. A zrychlení odbavení na zastávkách? Do jř se to asi nepromítne, bude to v řádu pár sekund.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Omlouvám se za matení, čtyřdveřáků ma být celkově samozřejmě jen 38. Omylem jsem k těm 32 z nového VŘ připočítal všech 12 CNG z prvního VŘ, což je samozřejmě blbost a uvědomil jsem si to, až už předešlý příspěvek nešel editovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Já tedy nevím, ale na opravdu vytížené linky patří kloubák nebo alespoň 15 m. Teď z hlavy mě sice napadá několik sólo linek, kde je taková výměna cestujících po trase, že by tam sólo čtyřdveřák měl smysl a to a-41, a-42, a-48, a-67 a-70, a-71 a a-78, nicméně s výjimkou jedné jsou všechny pro NBG 12 nějakým způsobem problematické. Pokud pomineme fakt, že na linky 42, 67 a 70 by byl vhodnější 15 m bus (ale existuje čtyřdveřový 15 m?), tak na 67 nebude NBG 12, protože viadukt na 41, 42, 70 a 71 nebude, protože Medlánky a na 41 a 71 navíc pokladna a ČSAD Tišnov, který ty linky nejspíš jednoho krásného dne úplně převezme a 49 také pokladna. A tak zbývá snad jen ta 78, ale to je málo na 44 čtyřdveřáků. A kam s nimi tedy jinam? Mě v Brně nic nenapadá. Nemluvě o tom, že po kompletní dodávce Solarisů má dojít k navýšení poměru kloubů vůči sólům.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
K tomu, co a kdy DP chtěl, po válce chtěl tramvaje typu později zvané 4MT se dvěma vleky z důvodu, že potřeboval soupravu s určitou kapacitou. To se bohužel nezdařilo, soupravy sice dodány, ale mv si s 2 vleky moc neporozuměl. Proto KSB začala projektovat tramvajovou soupravu 4nápravový motor + 4nápravový vlek s potřebnou kapacitou, což nerealizováno díky změně výrobního programu. ČKD nemělo ve výrobním programu kloubové a vlečné vozy, tak se kupovala sóla a pokusy provozovat v soupravě (zprvu neúspěšné). Což stále nevyhovovalo, tak nákup K2, ale také nevyhovovalo na linku 1 (nedostatečná kapacita, K2 mohly nahradit jen na jiných linkách soupravu mv+vv). Proto změna spřáhel a na linku 1 stabilně spřažené vozy (pevně seřízené). Z čehož vyplývá, že se možná mění poptávka na vozy, ale v závislosti na potřebě provozních prostředků. Nevím ovšem, zda v případě 4 dvéřových autobusů je změna dána provozní potřebou, nebo jen nějakým pofidérním módním trendem. Neřekl bych, že v souvislosti s dopravní politikou jsou tyto 4 dveře u sóla potřeba, max bych bral potřebu pětidvéřových kloubáků na NAD za tramvaj


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Já teda nevidím na tom, že najednou chce DPMB čtyřdveřové busy, nic špatného. Argument, že celé roky/desítky let je nechtěl, neberu. Desítky let tu taky jezdily jen krátké jednočlánkové tramvaje. A najednou se začaly nakupovat kloubové. Prostě poptávka se mění.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Manile promiň, ale tady jsi už přestřelil. Kdybys nebyl admin, tak bych ten příspěvek neváhal nahlásit, jenže to ve tvém případě nemá smysl. Tak to alespoň napíši veřejně, ačkoliv riskuji, že od tebe dostanu ban, a budu doufat, že se nad svým chováním zamyslíš a snad se i zastydíš. Takovéto příspěvky sem opravdu nepatří a už vůbec ne od adminů.
Když nevidíš, co je na tom VŘ špatně, fajn, když si dokonce myslíš, že je to VŘ v pořádku, fajn, tvé právo, ale svůj názor máš napsat slušně, ne zesměšňovaním těch, kteří mají názor opačný [-X

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7580
17 pro 2006 22:32
Brno
No ale něco na tom bude... sarcastic

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Sami jste ušití na míru...

Já si myslím, že to VŘ je jednoznačně ušitý na míru srbskému IKARBUSu. Jejich plečkobusy jsou tak hnusné, nekvalitní a levné, že na celém světě neexistuje hnusnější a levnější autobus. A protože to všichni zkorumpovaní úřednci v DPMB vědí, naschvál dali do VŘ jako základní podmínku "pořizovací cena", protože cenou může vyhrát jen IKARBUS.

Použil jsem stejnou logiku uvažování jako někteří z vás na dveře.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
SMPD_Martin: Záleží, jeslti 40 100%nízkopodlažních autobusů, nebo 40 autobusů s jakýmkoliv poměrem nízké podlahy. Pokud první možnost, pak SOR za 3 roky dodal pouhých 6 vozů NBG 12 - a to DPMB. Pokud druhá možnost, podmínku splní.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 854 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 35  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]