Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1797 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 18 zář 2020 12:08 

Příspěvky: 108
Od: 26 čer 2014 22:31
Konečně Sorka co vypadá aspoň trochu dobře (zvenku), vevnitř už je to ale klasická Sorka a moc nechápu několik věcí. Především to žluté kulaté obložení vůbec neladí s pojetím interiéru do šedé barvy. Opět je použitý jiný typ sedaček, obložení bočních stěn podlahovou krytinou taky nevypadá zrovna nejlíp. Ale co je vůbec nejhorší je umístění vnitřního Buse transparentu za černé plexisklo, či co to je. Transparent není moc čitelný, na první pohled jsem si ho ani nevšiml, a to jsem byl ve střední části. Dál trochu nechápu venkovní boční transparent, proč se neumístil klasicky dovnitř. Přijde mi, že je hodně vysoko. U nových Solarisů mohl být umístěn klidně taky nahoře, navíc se tam mohl nechat ten designový prvek a ne to celé zalepit černou rovnou páskou....


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 20:51 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3722
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
Další SOR NS 12 posila v podobě tří prozatím neoznačkovaných vozů...

Příloha:
20200910_055728.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 zář 2020 14:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 553
Od: 15 dub 2013 15:57
Mě na tom autobusu strašně irituje ten malý přední informační panel v tak velkém výřezu. Vážně nemohli koupit ten větší, jako je třeba u Aniter, když to je na něj zjevně koncipováno?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 zář 2020 09:22 

Příspěvky: 250
Od: 24 lis 2017 11:40
Tady ta vyhlídková trasa tady u bývalého Carefouru mě odjakživa iritovala. SORka vypadá moc dobře, ale u této fotky špatné pocity přesto převládají.
Kolik nafty a času by ušetřil alespoň malý kruháč hned za zastávkami, když už to není celé navržené uplně jinak a rozumněji.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 zář 2020 22:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8760
Od: 10 čer 2004 11:19
Někdo nezaparkoval nákupní košík...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 zář 2020 21:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3722
Od: 25 led 2006 16:11
Bydliště: všudezdejší
7691

Příloha:
DSC_5893.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2020 12:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2383
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Brno koupí až 51 nových autobusů SOR, nahradí nejstarší karosy

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 pro 2019 19:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Od: 31 led 2010 23:09
V Brně budou jezdit další kloubové Solarisy, polský výrobce vyhrál soutěž na až 33 autobusů


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 22:28 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 339
Od: 29 led 2015 21:34
Bydliště: Brno - Žebětín
Zná někdo harmonogram dodávek?

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 20:46 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2857
Od: 29 srp 2009 19:30
Letmým pohledem do evidence (za předpokladu zachování přibližně stejného poměru sól/kloubů mezi vozovnami) lze zjistit, že buď budou nové vozy dodávány do obou vozoven dle vyřazovaných vozů, nebo bude muset dojít k částečným přesunům nevyřazovaných vozů z Medlánek do Slatiny. Lze tedy tvrdit, že se kloubové Solárko do Slatiny vrátí, ale jaká to bude generace, to je předčasné.
Odhaduji, že rámcová smlouva je počítána tak, aby z ní byly obnoveny zbylé B931 (24 vozů) a B961 (18 vozů), zbylé Citelisy E3+E4 (15 vozů) a nakonec i v roce 2022 Crosswaye (23 vozů). Nejstaršími vozy se pak stanou Urbina III. generace a první plyňáky NB12 a Citelis 12M - vše bylo dodáno shodně 2014 a další obnova vozového parku tak nastane cca až v roce 2026 (aneb tři roky, kdy lze investovat přednostně do jiných trakcí). Současně s aktuálními dodávkami bude v cílovém stavu navýšen počet kloubáků o 15 a počet sól naopak klesne o 17 vozů. Příští rok lze tedy s trochou štěstí očekávat ukončení pravidelného provozu vysokopodlažních autobusů v Brně (tipuji přesun do pozice "těžkých" záloh).
Mimo jiné, z uvedeného soudím, že snahy o pořízení elektrobusů již nejsou tak moc aktuální a případné výběrko by bylo vyhlášeno pouze na politický či dotační popud - pak by rámcová smlouva patrně nebyla využita celá.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 19:29 

Příspěvky: 39
Od: 18 led 2019 19:22
V jaké vozovne budou?
Případně budou nějaké přesuny mezi vozovnami?
třeba nějaké současné solarisy do Slatiny?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 18:30 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 235
Od: 31 led 2010 23:09
No sem zvědavej na SORky... designově pozadu o tak 10 let a technologicky to taky není žádnej zázrak


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 pro 2019 17:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
Kloubové Solarisy a krátké SORy potvrzeny, příští rok 20 a 20 kusů.

Brněnský dopravní podnik investuje do vozidel miliardu, zavede bezkontaktní platby


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 12:03 

Příspěvky: 144
Od: 06 pro 2009 11:01
Sor bude ten novější. NS12 nebo jak je to oznaceni


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 11:09 

Příspěvky: 5200
Od: 27 úno 2010 07:40
Požadavky ovšem splňuje. A stejný motor má i Urbanway.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:59 

Příspěvky: 39
Od: 18 led 2019 19:22
001MRY píše:
Tak podle posledních (verohodnych) informací prijdou kloubové solarisy a krátké sorky.

SOR má oproti ostatním slabší motor - jen 210 kW a 1000 kroutící moment :cry:


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2857
Od: 29 srp 2009 19:30
MartinV píše:
001MRY: to by docela šlo. Uvidíme, jak to samozřejmě bude s životností SOR, které tu ještě tak dlouho nemáme. Nicméně z pohledu cestujícího mi přijdou dveře navíc jako výhoda, která urychluje výměnu cestujících.

Omlouvám se za dotaz, někde to možná padlo: bude se jednat pouze o diesely?

Musím zklamat, dle požadavků VŘ se má jednat o 3dveřové vozy - tedy buď NB12 bez jedněch dveří nebo NS12 - pokud je informace o SORkách správná. Nedivil bych se, kdyby nakonec přišly další Urbany.
Ano, všechny kloubové i sólo vozy mají být na naftu.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2031
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Alanis píše:
Průběh točivého momentu je u dieslu a CNG odlišný, i při stejné hodnotě udaváného výkonu. Laicky řečeno, diesel dokáže podat větší část svého výkonu i při nízkých otáčkách (rozjíždění z volnoběhu), kdežto CNG se musí dostat do vyššího spektra otáček, aby dokázal podat stejný výkon, tj. musí se z volnoběhu dostat přes oblast kde "nemá výkon" a to trvá nějaký čas.

Proto jsem si své osobní auto pořídil na naftu a s automatem. Pustím brzdu a jedu. U benzínu musím honit motor do astronomických otáček a auto stejně nejede.

Jinak plyn a benzín se chovají prakticky stejně. Ten plyn je ještě o něco slabší než benzín.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6247
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
001MRY: to by docela šlo. Uvidíme, jak to samozřejmě bude s životností SOR, které tu ještě tak dlouho nemáme. Nicméně z pohledu cestujícího mi přijdou dveře navíc jako výhoda, která urychluje výměnu cestujících.

Omlouvám se za dotaz, někde to možná padlo: bude se jednat pouze o diesely?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 10:10 

Příspěvky: 144
Od: 06 pro 2009 11:01
Tak podle posledních (verohodnych) informací prijdou kloubové solarisy a krátké sorky.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 19 lis 2019 09:44 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 595
Od: 15 srp 2012 14:28
Tak možná někdo narazil na jádro pudla, ono totiž ve svižnosti rozjíždění hraje daleko větší roli točivý moment a ne výkon motoru.

Průběh točivého momentu je u dieslu a CNG odlišný, i při stejné hodnotě udaváného výkonu. Laicky řečeno, diesel dokáže podat větší část svého výkonu i při nízkých otáčkách (rozjíždění z volnoběhu), kdežto CNG se musí dostat do vyššího spektra otáček, aby dokázal podat stejný výkon, tj. musí se z volnoběhu dostat přes oblast kde "nemá výkon" a to trvá nějaký čas.

Při výběrovém řízení na vozidla MHD je všeobecně daleko důležitější trvat na dodržení dynamických vlastností při určitém zatížení vozidla, tj. rychlost ve stoupání, zrychlení 0-20, 0-50.

Požadování určitého výkonu motoru je v tomto případě úplně mimo, pro potřeby MHD je to prakticky nic nevypovídající hodnota. Myslím si, že tento požadavek vznikl tak, že někdo se podíval na kW Karosy (která umí celkem drandit), přičetl k tomu 10 % a hotovo. A možná se do toho ještě zamotala nějaká obálka ze Zlineru :-"

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 22:24 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2031
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Jde o to, že jedno je nafta, druhé plyn. Auto s naftovým motorem je vždy o poznání svižnější, a to i při nižším udávaným výkonu.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 21:45 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 607
Od: 13 srp 2010 13:44
Pokud jsou informace na dpmb.cz správné, tak Solaris má výkon 231 kW a URBANWAY 18M CNG dokonce 243 kW. Tedy výkon motoru nemusí znamenat, že vozidlo pojede svižně a rychle i do kopce, když ten výkon převodovka nedokáže dostatečně přenést... Je pravda, že i když výkon 18M CNG byl poladěn, stále jsou to líná vozidla s neustálým zpožděním... se mi zdá, že v jednom VŘ DPMB byly přímo požadavky, kolik má vozidlo jet v kopci s určitým převýšením, škoda, že tam tyto požadavky nedali opět.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 15:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Od: 20 říj 2006 16:11
Bydliště: Újezd u Brna
Ona ani dynamika jízdy v těchto měsících nic moc. Motor se vytáčí, jak výkonově nestačí. Plně obsazená a-40 v odpolední špičce se plouží Komárovem jak lemra líná - rozjezdy v kolonách. Solarisy, ač mají už nějaký ten pátek nalítáno, jsou svižnější. Aby nakonec ty plynové Urbany nepřežili... :-)

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 18 lis 2019 14:39 

Příspěvky: 582
Od: 25 led 2006 09:46
Navíc nezanedbatelnou část výkonu spotřebuje v létě klimatizace, takže pak se tady dohadujeme s řidiči, proč ji nepouští.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1797 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 72  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 zář 2020 10:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]